Forfatter |
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 04 Marts 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget trist. Lad os håbe de får mulighed for at køre det videre.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er er spørgmåle om det overhoved sker, da TC har opbygge en stor gælde til skattefar og de skal jo gerne havde pengen først, og så er der sikke ingen aktive i TC.
|
Til top |
|
|
Henrik B. Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek.
SKAT har selvfølgelig også en interesse i, at TC føres videre i et eller andet omgang. Derved undgår staten at skulle betale dagpenge til de ansatte, ligesom der også fremover vil være en virksomhed, som betaler moms (og evt. skat).
M.v.h.
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saa maa da der snart vaere stor udsalg dernede.Med mindre de forsaetter...
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da trist. Endnu en forhandler knækket af tiderne __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men jeg er da lettet over at høre, at de ikke allesammen var syge alligevel. Det vigtigste er trods alt et godt helbred.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Nå, men jeg er da lettet over at høre, at de ikke allesammen var syge alligevel. Det vigtigste er trods alt
et godt helbred. |
|
|
Enig, sygdom er noget skidt noget, især når det er samtlige medarbejdere. Men man kan da stadig bestille varer i deres
netshop, så nogen må jo være på arbejde selv om der står de har lukket. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Landsbytosse Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der med Garantisager?
Har en DVD købt dernede for nyligt og er lidt træt af hvis der ikke er garanti på længere ( det er en Yamaha, så måske overtager de garantien? )
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Landsbytosse skrev:
Hvad sker der med Garantisager?
Har en DVD købt dernede for nyligt og er lidt træt af hvis der ikke er garanti på længere ( det er en Yamaha, så måske overtager de garantien? )
|
|
|
Generelt: Principielt er det butikken der hæfter for reklamationsret og evt. garanti. Jeg er lidt i tvivl rent juridisk mht. udstedte fabriksgarantier, men er 95% sikker på at disse principielt også hænger på butikken i sidste ende. Hvis en butik lukker, står og falder det altså i første omgang med fabrikkens vilje til at opfylde garantien. Jeg har dog ikke fantasi til at forestille mig at en producent vil tage den badwill det ville give at løbe fra en fabriksgaranti fordi butikken lukker, så længe butikken er autoriseret forhandler. På produkter der er parallel-importeret, vil du som regel reelt stå uden garanti. På produkter der ikke er parallel-importeret, vil fabriksgarantien som regel blive opfyldt. Men bemærk at der ikke er lovkrav om fabriksgaranti, så selv om et produkt er solgt via en "officiel" forhandler, så er der ikke _nødvendigvis_ garanti fra producentens side, det svinger fra producent til producent.
Med andre ord: kontakt producenten hvis du er i tvivl.
Hvis en anden overtager butikken, kan det gøres under forskellige forudsætninger, og garantiforpligtelser følger ikke automatisk med. En køber kan dog vælge at honorere garantiforpligtelser fra det gamle firma, for at udnytte den goodwill det kan give - det vil givetvis være en afvejning af omkostningen kontra gevinsten.
En sidebemærkning: Der er tilsyneladende nogle der tror at når der er fabriksgaranti på et produkt, så kan man bare vade ind hos en tilfældig forhandler af pågældende produkt og få produktet repareret på garantien. Sådan spiller klaveret ikke helt... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Frey Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Saa maa da der snart vaere stor udsalg
dernede.Med mindre de forsaetter...
|
|
|
Tror godt du kan regne med stort udsalg... Har hørt igennem nogle pålidelige kilder at de
skulle ha opbygget en gæld på knap 100 millioner... __________________ Marantz 6004 | Mediacenter: ASRock 330HT | DAC: Musical Fidelity M1
Højtaller: Monitor Audio RX8, RX Center, RXFX og RXW 12
Høretelefoner: Beyerdynamic DT 990, 250 ohm, Superlux HD681 og Grado SR 60
|
Til top |
|
|
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Generelt: Principielt er det butikken der hæfter for reklamationsret og evt. garanti. |
|
|
Nu har jeg eksempelvis købt min Oppo BDP83 hos Tape Connection i København. Nu fejler den heldigvis ingenting og spiller
fremragende, men hvordan skal jeg forholde mig, hvis den går i stykker?
/dreamz
|
Til top |
|
|
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
AV Precision skrev:
Generelt: Principielt er det butikken der hæfter for reklamationsret og evt. garanti. |
|
|
Nu har jeg eksempelvis købt min Oppo BDP83 hos Tape Connection i København. Nu fejler den heldigvis ingenting og spiller
fremragende, men hvordan skal jeg forholde mig, hvis den går i stykker?
/dreamz |
|
|
Bekymre du dig ikke lidt for meget. Slap af og nyd en god film. Hvis du absolut vil bekymre dig så læs Ulrich Becks bog om risikosamfundet. Han skriver bl.a. at: "Teknologi og videnskab producerer usikkerhed".Det lader til at han har ret
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
Nu har jeg eksempelvis købt min Oppo BDP83 hos Tape Connection i København. Nu fejler den heldigvis ingenting og spiller fremragende, men hvordan skal jeg forholde mig, hvis den går i stykker?
/dreamz |
|
|
Medlyd (som AV Precision er en del af, for dem der ikke er klar over det) giver 2 års garanti på Oppo uanset hvor du køber den, så i det specifikke tilfælde er det ikke noget problem da TC har købt Oppo af Medlyd. Jeg kan ikke svare for andre importører. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frey skrev:
Tror godt du kan regne med stort udsalg... Har hørt igennem nogle pålidelige kilder at de skulle ha opbygget en gæld på knap 100 millioner... |
|
|
Så tror jeg du skal genoverveje pålideligheden af dine kilder. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
red_martians Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
100mio....??? :-o. Satme godt gjort af sådan en bix. Jo mindre man har lavet en stein bagger kan det jo ikke lade sig gøre, for
2½butik at opbygge så stor gæld.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, som Otto allerede har pointeret, så er "Frey's" post hamrende useriøs! 
M.v.h.
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der sket noget i denne sag, har lige prøvet deres hjemmeside men bliver mødt af en IIS7 side. Håber ikke det de har lukket helt ned  __________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pr. dags dato er TC's styring overtaget af en kurator. De ansatte vil/skal forhandle med denne kurator om at føre TC videre.
M.v.h.
|
Til top |
|
|
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|