I går havde jeg fornøjelsen at lægge vejen forbi Oslo Hi-Fi Center på Dronning Maudsgt. i Oslo.
Jeg har flere gange set annoncer i bladet Fidelity og da jeg havde et par timer til rådighed i går, valgte jeg at besøge butikken. Der er tale om en butik i 2 plan med indtil flere spændende demo faciliteter.
Der kunne jeg opleve produkter fra Adyton, Burmester, T+A, bel canto, Wadia, Densen, Nordost og mange mange flere produkter.
Da jeg havde gået rundt og kikket lidt, kom jeg i snak med indehaveren (Geir) som spurgte, om jeg ville høre hvad der efter hans opfattelse var noget af det bedste de kunne tilbyde i butikken.
Jeg blev anvist en plads i et af demolokalerne og der fik jeg nærmest en åbenbaring. Anlægget bestod af 2 effektblokke fra Adyton, Wadia 381I som drev og Pre, et sæt Adyton Imagic 1.6 line source højttalere + et sæt woofer fra T+A. Sjældent har jeg hørt lyd der var så realistisk og så åbent og klart. Uanset om det var klassisk, reggae, pop, rock eller pling musik var det bare en rigtig super oplevelse. Man kan selvfølgelig diskutere WAF værdien på et par højttalere der næsten er 2 meter høje og har 13 enheder pr. side, men flotte var de.
Adyton er for øvrigt et norsk mærke.
Deres helt store adyton anlæg og det store Burmester anlæg havde jeg desværre ikke tid til at lægge øre til, men det er klart, at når jeg er i Oslo igen om et par uger, at jeg vil lægge vejen forbi igen og få et lyt på disse anlæg. Selv om de er i prisklasser hvor jeg ikke kan være med, er det nu alligevel fedt at have den mulighed, at få lov til at høre noget af det ypperste anlæg på markedet.