Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon DVD-2900 - SACD + firmware (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 September 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej H4A brugere

Jeg har en Denon DVD-2900 som jeg har lidt problemer med. Jeg kan ikke få den til at læse SACD'er. Når jeg smider en SACD i skriver den bare No Play. Jeg har ikke oplevet at den har nogen problemer med almindelige CD'er. Er der andre som har oplevet lignende problemer og evt. har en løsning eller forklaring på det?

Jeg har overvejet om det vil kunne hjælpe med en firmware opgradering - jeg har også fundet en firmware der samtidig skulle gøre den kodefri. Jeg har dog ikke fundet ud af hvordan fremgangsmåden for at få den firmware opdateret er. Er der evt. nogen som kan være behjælpelig med det?

/Polmann
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 September 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Den tyder på en defekt laser.

Firmware opdatering hjælper næppe men der ligger en fremgangsmåde på nettet til dvd 2200 som også virker til dvd 2900.

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 September 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hej Polman

Jeg har også en Denon DVD-2900, som jeg har haft problemer med, og som jeg selv har løst.

Den kunne ikke afspille de fleste DVD-film og nogle CD'er.

Jeg tænkte, det må være linsen som trænger til at blive pudset, og som tænkt, så gjort.

Af med svøbet, dernæst pladen over drevet, men det var nu ikke så let. Jeg måtte afmontere den blanke tværstiver bag frontpladen og slutteligt hele frontpladen for at kunn vippe pladen op (der skal tages godt ved inden løsner sig).

Da jeg fik pladen af kunne jeg straks se, at linsen så noget mat ud, så frem med vatpind og propylalkohol. Jeg rensede linsen flere gange og sluttede af med at rense gummiskiven på spindlen.

Jeg prøvede først med tør og våd rense-CD, dog uden resultat.

Den spiller nu alle CD'er og DVD-videoer jeg lægger i den. Jeg har dog bemærket, at man skal lægge skiven præcist i skuffen, da den kan have tendens til at ligge skævt hvis man bare smider den i, og det kan nogle gange resultere i "No play".

Jeg har ikke prøvet SACD og DVD-audio, men jag har ikke nogen grund til at tro, at den ikke kan spille dem også.

Når maskinen kører, virker det som om den nærmest suger luft (og skidt) ind. Det er måske der problemet ligger i mange 2900'ere.

God fornøjelse

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 September 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil prøve denne fremgangsmåde, og så håber jeg bare det virker. Jeg har haft den åben en gang, men jeg fik nok ikke renset laseren ordentligt, for den har i hvert falde stadig samme problem.
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes