Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 15:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Blu-ray fra lavprisbutikken Mowee.dk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 November 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Film som Air Force One, Shooter, Cloverfield, The Thing og Transformers på Blu-ray, har jeg alle købt i min lokale Blockbuster til 180 kr. i den danske udgave.

på http://www.mowee.dk/ koster de alle 195 kr. som åbningstilbud. Det er ikke ligefrem billigt efter min mening
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 November 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Speednut skrev:
Film som Air Force One, Shooter, Cloverfield, The Thing og Transformers på Blu-ray, har jeg alle købt i min lokale Blockbuster til 180 kr. i den danske udgave.

på http://www.mowee.dk/ koster de alle 195 kr. som åbningstilbud. Det er ikke ligefrem billigt efter min mening

Hvis vi skal være billigst på alle titler ville vi ikke kunne overleve, da disse tilbud ofte er med meget meget lav avance. Det skal dog bides mærke i at vi har 97 titler til 180 DKK eller lavere. Ellers har vi 142 titler til 199 DKK eller lavere. Avancerne er skåret så vidt det er os muligt og der vil selvfølgelig forekomme mange tilbud med tiden, det er dog umuligt at føre tilbudspriser på alt hele tiden.

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 November 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
AM-E, dette er den danske udgave af Black Hawk Down med DTS-HD MA 7.1, AVC encode og danske tekster. UK udgave er 5.1 pcm, kun engelske undertekster og Mpeg2

Det var dog en skuffende melding... Ikke nogen kritik af Mowee, men derimod et suk over at jeg i min tilsyneladende alt for store naivitet troede at nu når HD-billedet kom, så fulgte HD-lyden naturligvis automatisk med - men det kan jeg se ikke nødvendigvis er tilfældet.

Så er vi tilbage ved at man igen skal holde øje med hvad der er på disken, ikke kun hvad ekstramateriale angår (hvilket jeg er komplet ligeglad med, jeg vil bare se filmen), men også hvad lydsporet angår (og det betyder meget for mig).

Og det er desværre ikke altid en oplysning man kan se... F.eks. lister CD-WOW for udgaven til 10 GBP intet om lyden, mens versionen til 13 GBP angiver at der er PCM-lyd, men ikke om det er HD eller ej. Hvorfor kan det dog ikke bare være let, i stedet for at der skal være alle mulige versioner...

Så igen... Suk...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 25 November 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

PCM lyd betyder ukomprimeret lyd. DVS. det er det samme som DTS-HD MA 5.1, i dette tilfælde har den danske udgave bare lyd til 2 højtalere mere, altså 7.1

Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
PCM lyd betyder ukomprimeret lyd. DVS. det er det samme som DTS-HD MA 5.1, i dette tilfælde har den danske udgave bare lyd til 2 højtalere mere, altså 7.1

Dvs. det er så HD-lyd... Bare synd hvis man engang vil op på 7.1, så er måske store dele af ens BD-samling "kun" 5.1

Men hvis vi så nu fortsætter med BHD, så skriver du at den er MPEG2 - er 7.1 versionen så MPEG4? Hvilken betydning har det? Og er der andre faktorer der har betydning?

Jeg spørger fordi jeg selvfølgelig helst køber film billigst muligt, men jeg vil på den anden side heller ikke leve med "inferøre" versioner

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 25 November 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Det betyder det er en ny Encode.

Mpeg 4 kan køre langt højere bitrate på samme plads, dette betyder at der i teorien kan være bedre billede! Har nu ikke selv set titlen, så ved ikke om der er billedforskelle.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 November 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver ved med at handle hos den billigere www.dvdstrax.dk
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 25 November 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hvilket også er helt fint, vi har aldrig nævnt vi ville være billigere end en norsk konkurrent ;)

Man kan jo ikke være billigere end de danske distributører tillader :)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
Mpeg 4 kan køre langt højere bitrate på samme plads, dette betyder at der i teorien kan være bedre billede! Har nu ikke selv set titlen, så ved ikke om der er billedforskelle.

Dvs. der rent teoretisk kan være et bedre billede, selv om begge dele er Blu-Ray og 1080p? Om jeg fatter hvorfor de ikke strømliner teknikken - det er da lige til at forvirre brugerne med

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 25 November 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Ja, det skyldes at Mpeg4 ikke behøver lige så meget plads for en x mængde data som mpeg2 gør.

Skyldes at den encoder det bedre. Men igen så kan en Mpeg2 stadig være bedre end Mpeg4 hvis det er 40gb vs 20gb encodes. Så har mpeg2 jo meget mere plads at lege med.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
Skyldes at den encoder det bedre. Men igen så kan en Mpeg2 stadig være bedre end Mpeg4 hvis det er 40gb vs 20gb encodes. Så har mpeg2 jo meget mere plads at lege med.

Hvilket så gør det meget nemmere at finde ud af hvilken udgave der er bedst

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 25 November 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Det er der man skal se efter på anmeldelser m.v. for at finde den udgave man vil have :)

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
Det er der man skal se efter på anmeldelser m.v. for at finde den udgave man vil have :)

Jo, det tænkte jeg også et kort øjeblik - se hvilken udgave det er, og så check'e det i en eller anden database, men... Hvis der kun står en eller anden plapalaplap-tekst og intet varenummer - så har man ikke en chance

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 25 November 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Denne her er SF-Film udgaven :) men såfremt du vil have EAN så er den her:5704028213668

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:
Denne her er SF-Film udgaven :) men såfremt du vil have EAN så er den her:5704028213668

Tak - men der er jo mange film man kan komme i tvivl om. Og SF (South Fork, ikke Scandinavian Film ) er vist en af hade-distributørerne - er det ikke dem der har de helt nye DVD-film, men som regel kun med nordiske undertekster? Det har jeg længe hidset mig op over, komme hjem fra Kvickly med en ny film, og enten i begejstringen have overset at der ikke er engelske undertekster, eller næsten endnu værre har accepteret at de ikke er med fordi jeg bare ville se filmen her og nu.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 25 November 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

SF-Film = Svensk Filmindustri :)

Men de har generelt engelske tekster på alle deres udgivelser.

Dog ikke på nogle af de nye.

Det skyldes at de ofte kun har distributions rettigheder i norden. Derved er ekstra undertekster bare ekstra udgifter for dem.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:

Det skyldes at de ofte kun har distributions rettigheder i norden. Derved er ekstra undertekster bare ekstra udgifter for dem.

Ja der er sgu meget jeg ikke ved  Engelske undertekster burde være et krav - der bor f.eks. mange her i landet der ikke kan dansk men kun engelsk, lige så i resten af norden. Og så ville det også være nemmere at lave ens kopier til hele Europa, og dermed give billigere film, men hvad ved jeg...

dali1288
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 November 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:

Man kan jo ikke være billigere end de danske distributører tillader :)

Hmmm... Priskartel!! Aner man både Basta og Kontant smider et tv hold på banen hér??

Til top Vis dali1288's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dali1288

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 25 November 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Tja, de har prøvet at samle en masse på recordere til at skrive til de forskellige distributører. Indkøbspriserne er langt lavere her i Danmark.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 25 November 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
steffenman skrev:

Ja der er sgu meget jeg ikke ved  Engelske undertekster burde være et krav - der bor f.eks. mange her i landet der ikke kan dansk men kun engelsk, lige så i resten af norden. Og så ville det også være nemmere at lave ens kopier til hele Europa, og dermed give billigere film, men hvad ved jeg...

Netop der problemet kommer ved at folk vil købe det i udlandet istedet for herhjemme, da det kan anskaffes billigere der. Endvidere vil rettighederne ikke kunne blive solgt til lige så mange ;)

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes