Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 02:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Så må det vist være godt ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Ja, jeg kører trådløst. Og har det ligesom dig - det eneste jeg har gjort er at gi' SB'en en bedre PSU. Og det spiller allerede
sk*de godt med Emm'en

jeg vil også give min HD bedre PSU for at fjerne det medfølgende switch mode støjsender
har faktisk købt en Welbourne 12V PSU... men noget gør den ikke kører med den...
Welbourne mangler at svare, men ellers må jeg få en anden til kigge på det ...

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Encore skrev:
Prøvede lige at skifte til de (pseudo-)balancerede udgange på PL-L'en og syntes
at musikken døde lidt. Læste DEREFTER anmeldelsen af PL-L i Stereophile - Kalman Rubinson kommer til samme konklusion. Så
selv om det betyder at der kommer et par Neutrik-konvertere i signalvejen, så foretrækker jeg alligevel de ubalancerede
udgange ...

Gør jeg også.. Nu forforstærkeren også bygget til single end... Det fungere ok via de balanceret indgange. Men udgange der
er det helt klart RCA der spiller bedst

Har du prøvet og køre din DAC ind via RCA?

Nu har jeg prøvet det, og det samlede resultat er ikke bedre. Ganske vist ikke med sammenlignelige kabler. Som RCA brugte
jeg endnu et af mine gamle Audio Note Japan-kabler. De er ikke slet ikke så ringe endda, selvom de nok ikke helt er på højde
med mit balancerede kabel. Men min DAC skulle absolut også være bedst på de balancerede udgange, så den smule som PL-
L'en måske er bedre på RCA-indgangene er næppe nok til at opveje det man mister ved at bruge de ubalancerede udgange på
Emm'en.     
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Alle DAC'er, der er ægte balanceret i selve konverter-delen, har bedre lyd på det balancerede output.

Jeg kan lave et kabel til dig med vinkel stik, hvis det skulle blive nødvendigt. Men de skal vel vinkles, så ledningen enten går nedad eller opad - ellers er der vel ikke plads (?). Jeg tror dog ikke, at det bliver pænere. 

Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Spiller det ellers?

Når alt er på plads herhjemme. Så må jeg prøve det streaming igen. Lure lidt på en Olive 4HD også sådan en fin EMMLABs DAC i numsen på den. Det burde kunne give noget vellyd!?

Squeezebox gider jeg simplethen ikke. Det for ringet og for langsomt! Elendig brugerflade.

Hvaaaa Jensemand. Skal vi shoppe sådan en Olive 4HD sammen?

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Spiller det ellers?

Når alt er på plads herhjemme. Så må jeg prøve det streaming igen. Lure lidt på en Olive 4HD også sådan en fin EMMLABs
DAC i numsen på den. Det burde kunne give noget vellyd!?

Squeezebox gider jeg simplethen ikke. Det for ringet og for langsomt! Elendig brugerflade.

Den kunne jeg godt være med på Jeg er heller ikke tilfreds med SB'ens betjening og stabilitet, og jeg er heller ikke
meget for at springe på Sq.box Touch-vognen - selv om den sikkert kan tweakes til at være rigtig god, så er man stadig
begrænset til 96 kHz efter alt arbejdet
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
kennethjensen skrev:

Spiller det ellers?

Når alt er på plads herhjemme. Så må jeg prøve det streaming igen. Lure lidt på en Olive 4HD også sådan en fin EMMLABs

Den kunne jeg godt være med på Jeg er heller ikke tilfreds med SB'ens betjening og stabilitet, og jeg er heller ikke
meget for at springe på Sq.box Touch-vognen - selv om den sikkert kan tweakes til at være rigtig god, så er man stadig

på Touch har jeg ingen problemer med brugerflade/betjening eller stabilitet

men jeg kan efter sigende hente noget mere lydkvalitet ved forskellig tweak's
både soft og hardwaremæssig

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juni 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Encore skrev:
kennethjensen skrev:

Spiller det ellers?

Er det ikke bare skruen uden ende og købe et produkt, som man er nødsaget til og modde i hovedet og røv for at få anstændig lyd ud af det?

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
kennethjensen skrev:

Spiller det ellers?

Er det ikke bare skruen uden ende og købe et produkt, som man er nødsaget til og modde i hovedet og røv for at få anstændig lyd ud af det?

alt skal vel tweakes i en eller anden grad ... matchning,kabler, afkobling osv...

husk på at en Touch kun koster 2kg .. der får man faktisk meget for pengene

men ville da hellere have givet 5kg eller mere for en "Highend" Touch hvis det var

Olive er på den anden side for dyr kontra hvad man får synes jeg.
pånær hvis den er svinegod ??????????

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Så er der lidt "minianlæg" på prøve. Har kun fået lyttet ganske lidt, men umiddelbart lyder det som om der er rigtig god synergi
med Fidelio

Hvordan går det med det Nagra grej ???

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

Encore skrev:
Så er der lidt "minianlæg" på prøve. Har kun fået lyttet ganske lidt, men umiddelbart lyder det som om der er rigtig god synergi
med Fidelio

Det står hos mig

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Jakobsen skrev:

Encore skrev:
med Fidelio

Det står hos mig

Sikkert, Verity/Nagra banden er på spil

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jep... Det nemlig noget der virker

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Nu er du ved at have haft det Nagra sæt i noget tid. Har du prøvet effekt eller pre seperat med dit "gamle" udstyr, så du ved hvad der bidrager med hvad. Eller er det kun når det spiller sammen at den helt store synergi opstår??????

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Nu er du ved at have haft det Nagra sæt i noget tid. Har du prøvet effekt eller pre seperat med dit "gamle" udstyr, så du ved hvad der bidrager med hvad. Eller er det kun når det spiller sammen at den helt store synergi opstår??????

Pre´en er altså min. Det bare Jens der har lånt den... MSA fungere i særdeles rigtig godt med netop den pre. Lige så vel som VPA gør. Der sker altså bare magi når man kobler Nagra´s stumper sammen. MSA har allerede tiltrods for den er så ny, taget HIFI verden med STORM! Den spiller simplet hen musikken så nøgtern og korrekt at man ikke kan lade være med at trække på smilebåndet når man høre den. De beskedne 60 watt lyder som meget mere. Mellemtonen og toppen er den bedste jeg har hørt fra nogen som helst transistorforstærker nogensinde, uanset produkt og pris! Bunden har ikke helt samme attack som VPA. Ej heller sammen transperante gengivelse. Men den koster altså nu også 75kilo mindre end VPA gør.

Jeg ikke et sekund i tvivl om at MSA også vil bombadere det skandinaviske marked, når først folk lytter til den. Lidt synd Jens ikke någet og lytte lidt mere til den. For den var sprit ny fra kassen da han fik den hjem. Nu har jeg selv spillet på den non stop i 9 dage. Og de seneste dage er der godt nok sket en forandring der vil noget. Lydbilledet har åbnet sig markant mere op. Der mere finesse i musikken og flere mikro detaljer. Også en spillestil der bare klæder alle former for musik. Jeg har pryglet den igennem med alt fra klassiske til opera, jazz, rock, metal, blues, hip hop og trance/goa. Og der er vitterlig ikke den genre den ikke kan spille. Fed lille bombe af en forstærker. Var det ikke fordi jeg allerede selv har VPA. Så var det helt sikkert en MSA der blev indkøbt! VPA har lige lidt mere af det hele.

Desværre er det kun lige pt en MSA i landet. Men mon ikke der kommer nogen flere hjem. Folk står i kø for at prøve den. Personligt synes jeg at man skal bruge den sammen med Nagra´s egen pre for og yde den retfærdighed!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 22
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes