Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 01:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Så må det vist være godt ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 August 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Har fundet ud af at det ikke bare er SB'en der nyder godt af at skifte til en anden stikkontakt - har lige prøvet at sætte hele
anlægget over i en anden kontakt, og det er som et helt andet anlæg. Den kontakt som lyder dårligt, er med gamle
stofledninger. Jeg ved det, for jeg har skiftet selve kontakten, som var helt til rotterne. Den der lyder bedst, sidder tættere på
tavlen, og hvem med - måske har den også nyere kabling frem til kontakten.

Den gode kontakt sidder desværre ikke ret praktisk, men foreløbig har jeg fået lov af konen at bruge den gode kontakt,
undtagen når vi har gæster

Fan'me uhyggeligt at der kan være sådan en forskel
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 August 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Har fundet ud af at det ikke bare er SB'en der nyder godt af at skifte til en anden stikkontakt - har lige prøvet at sætte hele
anlægget over i en anden kontakt, og det er som et helt andet anlæg. Den kontakt som lyder dårligt, er med gamle
stofledninger. Jeg ved det, for jeg har skiftet selve kontakten, som var helt til rotterne. Den der lyder bedst, sidder tættere på
tavlen, og hvem med - måske har den også nyere kabling frem til kontakten.

Den gode kontakt sidder desværre ikke ret praktisk, men foreløbig har jeg fået lov af konen at bruge den gode kontakt,
undtagen når vi har gæster

Fan'me uhyggeligt at der kan være sådan en forskel

Tror du ikke at du liiiige skulle få en til at kikke på din el-installation?   

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2009 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Encore skrev:
Har fundet ud af at det ikke bare er SB'en der nyder godt af at skifte til en anden
stikkontakt - har lige prøvet at sætte hele anlægget over i en anden kontakt, og det er som et helt andet anlæg. Den kontakt
som lyder dårligt, er med gamle stofledninger. Jeg ved det, for jeg har skiftet selve kontakten, som var helt til rotterne. Den
der lyder bedst, sidder tættere på tavlen, og hvem med - måske har den også nyere kabling frem til kontakten. Den gode
kontakt sidder desværre ikke ret praktisk, men foreløbig har jeg fået lov af konen at bruge den gode kontakt, undtagen når vi
har gæster Fan'me uhyggeligt at der kan være sådan en forskel smileys/smiley5.gif">

Tror du ikke at du liiiige skulle få en til at kikke på din el-installation?   

Tja, lamper og deslige virker jo godt nok. Men jeg skal nok have en fagmand på. Tror jeg vil have trukket en ren
installationsledning frem til en stikkontakt tæt på anlægget...

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 August 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Også en god løsning. Få evt lavet en seperat phase til dit hifi. Det super godt at anlægget ikke skal dele phase med andet udstyr. Og det kan faktisk høres
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Der har været nogle "æggebægre" til låns her i de sidste par dage, aka Acoustic System resonatorer. Det er godt nok spooky!
Man skal lige lege lidt med placeringen, men lige pludselig er den der. Jeg flyttede lige sølv-resonatoren oppe under
loftet et par cm op i dag, og så klikkede det - rummet blev kæmpestort! Lyden frigør sig fra HT'erne.

Mht. at får styr på akustiske problemer, så har de først og fremmest fået helt styr på den resonans som gjorde at
sopranstemmer svulmede meget op, og som gjorde det umuligt at finde et passende lydniveau. De har også løst en hel del af
boom-bassen, og lyden er i det hele taget blevet slankere. På nogle optagelser lidt for meget, måske har AN-J'erne svært ved
at følge med - de er jo ikke beregnet til at alt for store rum.

Som sagt - de er desværre kun til låns. Ligesom andre herinde på forum får jeg svært ved at skulle aflevere dem tilbage

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 September 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:

Der har været nogle "æggebægre" til låns her i de sidste par dage, aka Acoustic System resonatorer. Det er godt nok spooky!
Man skal lige lege lidt med placeringen, men lige pludselig er den der. Jeg flyttede lige sølv-resonatoren oppe under
loftet et par cm op i dag, og så klikkede det - rummet blev kæmpestort! Lyden frigør sig fra HT'erne.

Mht. at får styr på akustiske problemer, så har de først og fremmest fået helt styr på den resonans som gjorde at
sopranstemmer svulmede meget op, og som gjorde det umuligt at finde et passende lydniveau. De har også løst en hel del af
boom-bassen, og lyden er i det hele taget blevet slankere. På nogle optagelser lidt for meget, måske har AN-J'erne svært ved
at følge med - de er jo ikke beregnet til at alt for store rum.

Som sagt - de er desværre kun til låns. Ligesom andre herinde på forum får jeg svært ved at skulle aflevere dem tilbage

hejsa nu har jeg læst om de der bæger i forskellige tråde.... hva gør de siden de vender helt om på nat og dag.... de virker spændende men samtidig forstår jeg det hellere ikke....

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej John
Tja, der er jo ikke rigtig nogen der har en skudsikker forklaring. På en af siderne på 6moons henvises der til nogle animationer
der skulle vise hvordan de vibrerer ved forskellige frekvenser, men jeg ved ikke hvor solidt det er i videnskabelig forstand. Men
virker - det gør de. Hvilket målinger af et rums frekvensrespons tilsyneladende også viser. Måske der skal noget
laserinterferometri til at afdække hvad der sker ... ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

okay det må jeg lige tjekke ud for det ser spændende ud... men også dyrt hvis jeg har forstået rigtig....

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

okay det må jeg lige tjekke ud for det ser spændende ud... men også dyrt hvis jeg har forstået
rigtig....

mvh

Ikke billigt, nej. Men almindelige akustiktiltag er heller ikke billige. Og dem kan du ofte ikke tage med dig når du flytter ...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
john pedersen skrev:

okay det må jeg lige tjekke ud for det ser spændende ud... men også dyrt hvis jeg har forstået
rigtig....

mvh

Ikke billigt, nej. Men almindelige akustiktiltag er heller ikke billige. Og dem kan du ofte ikke tage med dig når du flytter ...

nej det er rigtig de fylder jo ingenting... og det er jo noget konerne kan lide...

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
Encore skrev:
john pedersen skrev:

okay det må jeg lige tjekke ud for det ser spændende ud... men også dyrt hvis jeg har forstået rigtig....

mvh

Ikke billigt, nej. Men almindelige akustiktiltag er heller ikke billige. Og dem kan du ofte ikke tage med dig når du
flytter ...

nej det er rigtig de fylder jo ingenting... og det er jo noget konerne kan lide...

Ja, man kan beholde et almindeligt beboelsesrum. Også selvom man skulle være så heldig at have sit eget lytterum, så slipper
man for at opholde sig i noget der ligner et lydstudie. Bortset fra det, så er de nu ikke usynlige, de små bægre - i en spartansk
skandinavisk boligstil er de faktisk ret iøjnefaldende Desværre. There's no free lunch ...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

du har fuldstændig ret der.... der er nogen der hænger så meget op de må har svært ved at ånde... og det slet ikke ligner en stue mere.... den går ihvertfald ikke her...

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
du har fuldstændig ret der.... der er nogen der hænger så meget op de må har svært ved at ånde...
og det slet ikke ligner en stue mere.... den går ihvertfald ikke her...

Desuden kan bægrene så vidt jeg ved skjules bag ved billeder og forhæng og andet. Så hvis man synes de er for
iøjnefaldende, så er det forholdsvis let at skjule dem. Igen i modsætning til almindelige basfælder og Helmholtz-dimser

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

lige præcis.... har ledt i et stykke tid efter noget til at dæmpe stuen med.... har da også set noget inde på nettet men diskret er det jo ikke lige frem..

men da jeg læste om de der bæger må jeg sige jeg blev ...lidt skeptisk...men kan selvfølgelig ikke udtale mig da jeg ikke har hørt det... derfor måtte jeg da vide lidt mere om det... og må sige de har en høj " waf " og det er jo slet ikke dårligt...

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Et alternativ er disse fra Synergistic Research: http://www.synergisticresearch.com/?p=195
Det er vist cirka samme princip, og Vibratronen kan tunes. Du bor i Sydjylland, så du kunne måske låne et sæt hos Activ Hifi i
Esbjerg. Han har dem ... Og de er heller ikke billige   

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

okay var lige inde og tjekke den men kunne ikke se nogle priser ...ser speciel ud

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Ja det er lidt chokerende hvad den små dimser kan. Jeg skal også selv have følgende i mit lytterum

1 platin. 2 special guld og 4 sølv  Også en pose fuld sucker cubes og fransk dæmpefødder

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Faktisk kan man læse i dette link at Syn. Res. udgave er et forsøg på at lave en billigere udgave af Acoustic System:
http://www.hometheaterhifi.com/accessories/935-room-treatmen t/643-the-synergistic-research-acoustic-art-real-time-
analogue-room-treatment.html?start=3

Syn.Res.-manden var i første omgang inspireret af nogle tibetanske bede-ruller, og efter han kom hjem, opdagede han Franks,
og satte sig for at skabe en billigere udgave ved ikke at bruge så meget ædelmetal.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
okay var lige inde og tjekke den men kunne ikke se nogle priser ...ser speciel ud

Du kan se priser her: http://www.activ-hifi.dk/synres.html

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Faktisk kan man læse i dette link at Syn. Res. udgave er et forsøg på at lave en billigere udgave af Acoustic System:
http://www.hometheaterhifi.com/accessories/935-room-treatmen t/643-the-synergistic-research-acoustic-art-real-time-
analogue-room-treatment.html?start=3

Syn.Res.-manden var i første omgang inspireret af nogle tibetanske bede-ruller, og efter han kom hjem, opdagede han Franks,
og satte sig for at skabe en billigere udgave ved ikke at bruge så meget ædelmetal.

De skulle vist heller ikke fungere nær så godt som Fransk. Men det må komme an på en prøve.

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes