Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 13:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Så må det vist være godt ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

Encore skrev:
Så er der lidt "minianlæg" på prøve. Har kun fået ganske lidt, men umiddelbart lyder det som om der er rigtig god synergi med
Fidelio  

Spændende, det skulle jo være kvaligrej  Ser frem til din vurdering af lyden.

Specielt udseende, smag og behag kan jo ikke diskuteres. Men hmmm....

Det skal ses og ikke mindst høres live. Så man solgt!

jamen der skal ikke herske tvivl det stod også her.. hvis jeg blev forelsket i lyden
kunne ikke drømme om at fraskrive det pga udseendet ...

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Lige en bemærkning om udseendet: Der skal ikke herske nogen tvivl om at jeg også hellere havde set de stik på
bagsiden. Det samme gælder konen. Hun synes ellers de var meget pæne indtil jeg fik tilsluttet kablerne, så det kommer til
(også) at trække på goodwill-kontoen hos hende hvis der skal sådan et sæt ind i huset. Det er lidt synd, synes jeg, for de er
nemlig i øvrigt meget lækre når man ser dem i virkeligheden. Det kan afhjælpes noget med 90-graders stik, men helt godt
bliver det jo ikke.

Til gengæld er lyden imponerende! Virkelig god synergi med Fidelio. Sprød og lækker, og med en tonal balance der er
som skabt til ht'erne. Hvilket den måske også er ... Og så er jeg endda ikke begyndt at eksperimentere med kabler og
strøm endnu.

Noget andet som jeg er glad for er at min EmmLabs DAC bare bliver bedre af at blive koblet på afslørende udstyr. Den bliver
kun mere analog og sprød. Tror at hvis dem der sværger til gl.dags CD-drev hørte det som det spiller nu, så ville de
have svært ved at afskrive streaming. Der kunne sikkert endda gøres endnu mere ved det signal den får fra Sq.box'en, men
som det er nu, er lyden allerede sprød og lækker.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Jakobsen skrev:

Sound Defined skrev:
Mht. om lokal USB disk eller streaming fra PC til SQ Touch lyder bedst:Man kan købe en optisk
isolation til USB, som nok vil forbedre lyden, hvis man bruger en USB HD med egen strømforsyning. En USB HD, der
forsynes direkte fra SQ Touch, vil trække på Touch'ens strømforsyning og måske skaber det mere støj. Man kan også
forestille sig at en HD forsynet fra Touch i sig selv skaber digital-støj, som ryger tilbage i Touch'en og videre rundt, hvor der
er en elektrisk forbindelse.Kort sagt: Den elektriske støjs veje er uransaglige, og det er klogt at eksperimentere. Generelt vil
det nok være en fordel at sikre galvanisk isolation så mange steder som muligt.

min USB hardisk har seperat strømforsyning ..

tror du virkelig en optisk isolation vil hjælpe ?nåja man kan jo prøve det..... hvad koster det og hvor køber man det

jeg kører optisk fra Touch til EMM

Hvordan er det - har du fået købt/lavet en bedre PSU til din Touch? Hvis ikke, ville jeg nok starte her ...

ja har den welbourne ... men bliver skiftet hvis en bedre dukker op

Du kan jo prøve en af Panos' Men giver Welbournen ikke en stor
forbedring? Hvis ja, kunne det måske nok være værd i første omgang at prøve om Ethernet-forbindelse giver en bedre lyd.
Det er jo gratis ...

http://soundcheck-
audio.blogspot.com/p/squeezebox-touch-grea t-base-for-network.html

HJÆLP......... ....... nu kan Jakobsen ikke overskue det mere

nu bruger jeg jo ikke Touch som hverker "forforstærker" eller DAC....med EMM skulle jeg mene vi har mindre problemer
end andre med jittermen afkobling,sikring,strømkabel,strøm(støj fra andre ting) har indflydelse på DAC2

hvad har effekt ... på Touch/EMM komboende snakker om USB HD fy fy ... er det når man trækker strøm i USB kabel
eller iker det USB HD der støjerer det server funktionen der gør Touch "støjer mere"...display afbrydes fysisk ...

er det ... er det ... er d........ beep beep ... nu gik mine RAM ned

en er forvirrret

nå der er ingen anden vej frem end at prøve

Ja, det lyder som om han ved hvad han taler om. Jeg ville sådan set gerne gennemgå alle de øvelser, men bagefter står
man stadig med en streamer der er begrænset til 96 kHz Det er Emm DAC'en også endnu, men det bliver den ikke ved
med at være, så jeg vil helst satse på en løsning der går til mindst 192 kHz ...

Sound Defined
Branchemedlem
Branchemedlem
Sound Defined

Bruger siden: 18 Marts 2009
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Det kan afhjælpes noget med 90-graders stik...

Jeg kender ingen der lyder godt, så pas på med det.

Til top Vis Sound Defined's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sound Defined Besøg Sound Defined's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Jakobsen skrev:

Sound Defined skrev:
Mht. om lokal USB disk eller streaming fra PC til SQ Touch lyder bedst:Man kan købe en optisk
isolation til USB, som nok vil forbedre lyden, hvis man bruger en USB HD med egen strømforsyning. En USB HD, der
forsynes direkte fra SQ Touch, vil trække på Touch'ens strømforsyning og måske skaber det mere støj. Man kan også
forestille sig at en HD forsynet fra Touch i sig selv skaber digital-støj, som ryger tilbage i Touch'en og videre rundt, hvor der
er en elektrisk forbindelse.Kort sagt: Den elektriske støjs veje er uransaglige, og det er klogt at eksperimentere. Generelt vil
det nok være en fordel at sikre galvanisk isolation så mange steder som muligt.

min USB hardisk har seperat strømforsyning ..

tror du virkelig en optisk isolation vil hjælpe ?nåja man kan jo prøve det..... hvad koster det og hvor køber man det

jeg kører optisk fra Touch til EMM

Hvordan er det - har du fået købt/lavet en bedre PSU til din Touch? Hvis ikke, ville jeg nok starte her ...

ja har den welbourne ... men bliver skiftet hvis en bedre dukker op

Du kan jo prøve en af Panos' Men giver Welbournen ikke en stor
forbedring? Hvis ja, kunne det måske nok være værd i første omgang at prøve om Ethernet-forbindelse giver en bedre lyd.
Det er jo gratis ...

nu bruger jeg jo ikke Touch som hverker "forforstærker" eller DAC....med EMM skulle jeg mene vi har mindre problemer
end andre med jittermen afkobling,sikring,strømkabel,strøm(støj fra andre ting) har indflydelse på DAC2

hvad har effekt ... på Touch/EMM komboende snakker om USB HD fy fy ... er det når man trækker strøm i USB kabel
eller iker det USB HD der støjerer det server funktionen der gør Touch "støjer mere"...display afbrydes fysisk ...

en er forvirrret

Ja, det lyder som om han ved hvad han taler om. Jeg ville sådan set gerne gennemgå alle de øvelser, men bagefter står
man stadig med en streamer der er begrænset til 96 kHz Det er Emm DAC'en også endnu, men det bliver den ikke ved
med at være, så jeg vil helst satse på en løsning der går til mindst 192 kHz ...

ja det ærgrer også mig at man ikke bare kan købe en "high end" streamer
men alt skal tweakes mere eller mindre ....

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

ja det ærgrer også mig at man ikke bare kan købe en "high end" streamermen alt skal tweakes mere eller mindre
....

Ja, dem der findes, har typisk også en DAC indbygget, fx Linn og Olive Bliver spændende med M2Tech Evo'en ...

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jakobsen skrev:

ja det ærgrer også mig at man ikke bare kan købe en "high end" streamermen alt skal tweakes mere eller mindre
....

Ja, dem der findes, har typisk også en DAC indbygget, fx Linn og Olive Bliver spændende med M2Tech Evo'en ...

ja det kan kun være et spørgsmål om tid før det helt rigtige kommer ....

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Sound Defined skrev:
Encore skrev:

Jeg har nogen på tegnebrættet som nok skal lyde godt

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Sound Defined skrev:
Encore skrev:

man kunne også bore et par nye huller og montere dem bag på apparatet....

men okey så er det jo ikke anderledes mere

just teasing

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:

Sound Defined skrev:
Encore skrev:

man kunne også bore et par nye huller og montere dem bag på apparatet....

men okey så er det jo ikke anderledes mere

just teasing

ja. Iden er god nok. Der bare ikke plads

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Det gør ikke mig noget de sidder som de gør  

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

hvorfor så 90gr.stik ?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

kennethjensen skrev:

hvorfor så 90gr.stik ?

Til Jens hvis det bliver aktuelt...

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Prøvede lige at skifte til de (pseudo-)balancerede udgange på PL-L'en og syntes at musikken døde lidt. Læste DEREFTER
anmeldelsen af PL-L i Stereophile - Kalman Rubinson kommer til samme konklusion. Så selv om det betyder at der kommer et
par Neutrik-konvertere i signalvejen, så foretrækker jeg alligevel de ubalancerede udgange ...

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juni 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Prøvede lige at skifte til de (pseudo-)balancerede udgange på PL-L'en og syntes at musikken døde lidt. Læste DEREFTER
anmeldelsen af PL-L i Stereophile - Kalman Rubinson kommer til samme konklusion. Så selv om det betyder at der kommer et
par Neutrik-konvertere i signalvejen, så foretrækker jeg alligevel de ubalancerede udgange ...

Gør jeg også.. Nu forforstærkeren også bygget til single end... Det fungere ok via de balanceret indgange. Men udgange der er det helt klart RCA der spiller bedst

Har du prøvet og køre din DAC ind via RCA?

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Encore skrev:
Prøvede lige at skifte til de (pseudo-)balancerede udgange på PL-L'en og syntes
at musikken døde lidt. Læste DEREFTER anmeldelsen af PL-L i Stereophile - Kalman Rubinson kommer til samme konklusion. Så
selv om det betyder at der kommer et par Neutrik-konvertere i signalvejen, så foretrækker jeg alligevel de ubalancerede
udgange ...

Gør jeg også.. Nu forforstærkeren også bygget til single end... Det fungere ok via de balanceret indgange. Men udgange der
er det helt klart RCA der spiller bedst

Har du prøvet og køre din DAC ind via RCA?

Nej. Skal jeg også have prøvet. På den måde passer PL-L'en ikke så godt til EmmLabs, idet Emm'er er bedst på de balancerede
udgange. Men hvad - det lyder godt!

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Sådan, Encore

Det ser eder bankende godt ud det Nagra  Det skulle være et "lille" fedt sæt du har fået hjem der.

Glæder mig til at høre mere omkring lyden

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

en er forvirrret

Har lige sakset følgende fra computeraudiophile.com:
"There is general agreement among users (see the Touch thread on the Logitech Squeezebox forum) that the performance of
the Touch isn't "up to snuff" when you use an attached USB drive. With a USB drive attached, the Touch uses it's internal
processor and Tiny SB Server software to perform all the functions.

Pretty much everyone in the forum who has compared the Touch as a standalone product with USB drive vs. running it as an
interface that is working in concert with a separate music server running SBS says the Touch performance as a standalone is
compromised.

Differences have been noted in terms of time to scan music libraries, problems playing hi-res files, and general lessening of
sound quality. In short, users report that the Touch "works" as an independent music server, but not that well. Apparently it
just doesn't have the processing power to work as well as it should as a standalone. Again, YMMV, this is what is being
reported at Logitech and other forums."

Det kan ses i følgende link: http://www.computeraudiophile.com/content/Logitech-Squeezebo x-Touch-Review#comment-
47267

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jakobsen skrev:

en er forvirrret

Har lige sakset følgende fra computeraudiophile.com:
"There is general agreement among users (see the Touch thread on the Logitech Squeezebox forum) that the performance of
the Touch isn't "up to snuff" when you use an attached USB drive. With a USB drive attached, the Touch uses it's internal
processor and Tiny SB Server software to perform all the functions.

Pretty much everyone in the forum who has compared the Touch as a standalone product with USB drive vs. running it as an
interface that is working in concert with a separate music server running SBS says the Touch performance as a standalone is
compromised.

Differences have been noted in terms of time to scan music libraries, problems playing hi-res files, and general lessening of
sound quality. In short, users report that the Touch "works" as an independent music server, but not that well. Apparently it
just doesn't have the processing power to work as well as it should as a standalone. Again, YMMV, this is what is being
reported at Logitech and other forums."

Det kan ses i følgende link: http://www.computeraudiophile.com/content/Logitech-Squeezebo x-Touch-Review#comment-
47267

det kan da kun glæde mig hvis det er mega skidt nu, med USB harddisk ...

for så bliver det eddernahme godt .....

men de skriver ikke om der er prøvet bedre PSU på HD og bedre USB kabel osv eller?
nå men lige få prøvet af med PC/NAS istedet

kører du trådløst ?? det siger de også er fy fy

men så at koble en arrig pc på med LAN ... kan det virkelig være godt

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg kører trådløst. Og har det ligesom dig - det eneste jeg har gjort er at gi' SB'en en bedre PSU. Og det spiller allerede
sk*de godt med Emm'en

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum