Forfatter |
|
Sound Defined Branchemedlem

Sound Defined
Bruger siden: 18 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. om lokal USB disk eller streaming fra PC til SQ Touch lyder bedst:
Man kan købe en optisk isolation til USB, som nok vil forbedre lyden, hvis man bruger en USB HD med egen strømforsyning.
En USB HD, der forsynes direkte fra SQ Touch, vil trække på Touch'ens strømforsyning og måske skaber det mere støj.
Man kan også forestille sig at en HD forsynet fra Touch i sig selv skaber digital-støj, som ryger tilbage i Touch'en og videre rundt, hvor der er en elektrisk forbindelse.
Kort sagt: Den elektriske støjs veje er uransaglige, og det er klogt at eksperimentere. Generelt vil det nok være en fordel at sikre galvanisk isolation så mange steder som muligt.
__________________ Mvh
Peter Steffensen
Sound Defined
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sound Defined skrev:
Den elektriske støjs veje er uransaglige, og det er klogt at eksperimentere.
|
|
|
Nemlig
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Dit Kimber USB får en rigtig god anmeldelse her: http://www.computeraudiophile.com/content/Kimber-Kable- Kimber-USB- Review |
|
|
mit er sølvudgaven.... gik ud fra det var bedre da det var en større model der er ikke de RF stoppers på.... men de må jo mene det ikke er nødvendigt men de kan købes seperate ..
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sound Defined skrev:
Mht. om lokal USB disk eller streaming fra PC til SQ Touch lyder bedst:
Man kan købe en optisk isolation til USB, som nok vil forbedre lyden, hvis man bruger en USB HD med egen strømforsyning.
En USB HD, der forsynes direkte fra SQ Touch, vil trække på Touch'ens strømforsyning og måske skaber det mere støj.
Man kan også forestille sig at en HD forsynet fra Touch i sig selv skaber digital-støj, som ryger tilbage i Touch'en og videre rundt, hvor der er en elektrisk forbindelse.
Kort sagt: Den elektriske støjs veje er uransaglige, og det er klogt at eksperimentere. Generelt vil det nok være en fordel at sikre galvanisk isolation så mange steder som muligt.
|
|
|
min USB hardisk har seperat strømforsyning ..
tror du virkelig en optisk isolation vil hjælpe ? nåja man kan jo prøve det..... hvad koster det og hvor køber man det
jeg kører optisk fra Touch til EMM
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Sound Defined skrev:
Mht. om lokal USB disk eller streaming fra PC til SQ Touch lyder bedst:Man kan
købe en optisk isolation til USB, som nok vil forbedre lyden, hvis man bruger en USB HD med egen strømforsyning. En USB HD,
der forsynes direkte fra SQ Touch, vil trække på Touch'ens strømforsyning og måske skaber det mere støj. Man kan også
forestille sig at en HD forsynet fra Touch i sig selv skaber digital-støj, som ryger tilbage i Touch'en og videre rundt, hvor der er
en elektrisk forbindelse.Kort sagt: Den elektriske støjs veje er uransaglige, og det er klogt at eksperimentere. Generelt vil det
nok være en fordel at sikre galvanisk isolation så mange steder som muligt. |
|
|
tror du virkelig en optisk isolation vil hjælpe ?nåja man kan jo prøve det..... hvad koster det og hvor køber man det
jeg kører optisk fra Touch til EMM |
|
|
Hvordan er det - har du fået købt/lavet en bedre PSU til din Touch? Hvis ikke, ville jeg nok starte her ...
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Sound Defined skrev:
Mht. om lokal USB disk eller streaming fra PC til SQ Touch lyder bedst:Man kan købe en optisk isolation til USB, som nok vil forbedre lyden, hvis man bruger en USB HD med egen strømforsyning. En USB HD, der forsynes direkte fra SQ Touch, vil trække på Touch'ens strømforsyning og måske skaber det mere støj. Man kan også forestille sig at en HD forsynet fra Touch i sig selv skaber digital-støj, som ryger tilbage i Touch'en og videre rundt, hvor der er en elektrisk forbindelse.Kort sagt: Den elektriske støjs veje er uransaglige, og det er klogt at eksperimentere. Generelt vil det nok være en fordel at sikre galvanisk isolation så mange steder som muligt. |
|
|
tror du virkelig en optisk isolation vil hjælpe ?nåja man kan jo prøve det..... hvad koster det og hvor køber man det
|
|
|
Hvordan er det - har du fået købt/lavet en bedre PSU til din Touch? Hvis ikke, ville jeg nok starte her ... |
|
|
ja har den welbourne ... men bliver skiftet hvis en bedre dukker op
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Sound Defined skrev:
Mht. om lokal USB disk eller streaming fra PC til SQ Touch lyder bedst:Man kan købe en optisk
isolation til USB, som nok vil forbedre lyden, hvis man bruger en USB HD med egen strømforsyning. En USB HD, der
forsynes direkte fra SQ Touch, vil trække på Touch'ens strømforsyning og måske skaber det mere støj. Man kan også
forestille sig at en HD forsynet fra Touch i sig selv skaber digital-støj, som ryger tilbage i Touch'en og videre rundt, hvor der
er en elektrisk forbindelse.Kort sagt: Den elektriske støjs veje er uransaglige, og det er klogt at eksperimentere. Generelt vil
det nok være en fordel at sikre galvanisk isolation så mange steder som muligt. |
|
|
|
|
|
Hvordan er det - har du fået købt/lavet en bedre PSU til din Touch? Hvis ikke, ville jeg nok starte her ...
|
|
|
ja har den welbourne ... men bliver skiftet hvis en bedre dukker op |
|
|
Du kan jo prøve en af Panos'  Men giver Welbournen ikke en stor forbedring? Hvis ja, kunne det måske nok være værd i
første omgang at prøve om Ethernet-forbindelse giver en bedre lyd. Det er jo gratis ...
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har Pathos'erne lige været tilbage i setup'et for en kort bemærkning, så jeg kunne få referencen tilbage på plads, inden der
skal testes nyt ...  Jeg må igen sige at jeg er imponeret over hvor godt og musikalsk de spiller i mit setup
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt "minianlæg" på prøve. Har kun fået lyttet ganske lidt, men umiddelbart lyder det som om der er rigtig god synergi
med Fidelio
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Så er der lidt "minianlæg" på prøve. Har kun fået ganske lidt, men umiddelbart lyder det som om der er rigtig god synergi med Fidelio
 |
|
|
Spændende, det skulle jo være kvaligrej Ser frem til din vurdering af lyden.
Specielt udseende, smag og behag kan jo ikke diskuteres. Men hmmm.... 
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Encore skrev:
Så er der lidt "minianlæg" på prøve. Har kun fået ganske lidt, men umiddelbart lyder det som om der er rigtig god synergi med Fidelio
 |
|
|
|
|
|
jo det kan ... det kan godt være det er godt det Nagra ... men det er eddernahme noget af det grimmeste der er lavet.... det ligner noget fra fysiklokalet i folkeskolen ... en strømforsyning kan ikke forstå de ikke laver noget mere stilrent og pænt...det ville ikke være svært men OK så er de jo ikke "anderledes" som de så tydeligt prøver at være... og stik i siden....... ..... hvad skal det gøre godt for
der er dømt dårlig stil fra jakobsen men i sidste ende er det jo lyden der tæller ingen tvivl der
ser frem til din oplevelse af det
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
Jakobsen skrev:
Sound Defined skrev:
Mht. om lokal USB disk eller streaming fra PC til SQ Touch lyder bedst:Man kan købe en optisk isolation til USB, som nok vil forbedre lyden, hvis man bruger en USB HD med egen strømforsyning. En USB HD, der forsynes direkte fra SQ Touch, vil trække på Touch'ens strømforsyning og måske skaber det mere støj. Man kan også forestille sig at en HD forsynet fra Touch i sig selv skaber digital-støj, som ryger tilbage i Touch'en og videre rundt, hvor der er en elektrisk forbindelse.Kort sagt: Den elektriske støjs veje er uransaglige, og det er klogt at eksperimentere. Generelt vil det nok være en fordel at sikre galvanisk isolation så mange steder som muligt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja har den welbourne ... men bliver skiftet hvis en bedre dukker op
|
|
|
Du kan jo prøve en af Panos' Men giver Welbournen ikke en stor forbedring? Hvis ja, kunne det måske nok være værd i første omgang at prøve om Ethernet-forbindelse giver en bedre lyd. Det er jo gratis ... |
|
|
http://soundcheck-audio.blogspot.com/p/squeezebox-touch-grea t-base-for-network.html
HJÆLP......... ....... nu kan Jakobsen ikke overskue det mere
nu bruger jeg jo ikke Touch som hverker "forforstærker" eller DAC.... med EMM skulle jeg mene vi har mindre problemer end andre med jitter men afkobling,sikring,strømkabel,strøm(støj fra andre ting) har indflydelse på DAC2
hvad har effekt ... på Touch/EMM komboen de snakker om USB HD fy fy ... er det når man trækker strøm i USB kabel eller ik er det USB HD der støjer er det server funktionen der gør Touch "støjer mere"... display afbrydes fysisk ...
er det ... er det ... er d........ beep beep ... nu gik mine RAM ned
en er forvirrret 
nå der er ingen anden vej frem end at prøve
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hold da k.... hvor I gør det besværligt at høre musik 
Jeg tror at en optisk mekanisk vibrationsdæmper ville gøre underværker 
|
Til top |
|
|

Sound Defined
|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
er d........ beep beep ... nu gik mine RAM ned |
|
|
Måske skulle du investere i vandkøling til din RAM?  __________________ Mvh
Peter Steffensen
Sound Defined
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sound Defined skrev:
Jakobsen skrev:
er d........ beep beep ... nu gik mine RAM ned
|
|
|
Måske skulle du investere i vandkøling til din RAM? 
|
|
|
eller Chardonnay-køling
|
Til top |
|
|

Sound Defined
|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
En hurtig scanning af web-siden, som du linker til, viser at manden absolut ved hvad han snakker om. Jeg vil kommentere i detaljer senere. Imens er her et link til kølervæske. Evt. hovedpine er på eget ansvar.
__________________ Mvh
Peter Steffensen
Sound Defined
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
 |
|
|
Smukt syn
Mange ting kan man sige om Nagra. Men lige fremst fremhæve at man synes det grimt, er sgu nok lidt flabet sagt. Nagra har en årsag til de bygger deres ting som de gør. Det kan man læse en masse om på nettet.
Personligt synes jeg Nagra er død flot. Og lækkert! Når man leger med det, føler man virkelig der kælet for kvaliteten. Også spiller det røven ud af bukserne på det meste grej 
Tror næppe du finder bedre match til dine Fidelio Jens... Nagra´s boss spiller selv på Fidelio. Og tror faktisk MSA er fremkommet via det...
Bliver spændende og høre hvad du synes om det God fornøjelse. __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Encore skrev:
 |
|
|
|
|
|
Det skal ses og ikke mindst høres live. Så man solgt!  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Ja hold da k.... hvor I gør det besværligt at høre musik 
Jeg tror at en optisk mekanisk vibrationsdæmper ville gøre underværker 
|
|
|
ja vi er jo nogen der jagter det perfekte .....
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
 |
|
|
Smukt syn
Mange ting kan man sige om Nagra. Men lige fremst fremhæve at man synes det grimt, er sgu nok lidt flabet sagt. Nagra har en årsag til de bygger deres ting som de gør. Det kan man læse en masse om på nettet.
Personligt synes jeg Nagra er død flot. Og lækkert! Når man leger med det, føler man virkelig der kælet for kvaliteten. Også spiller det røven ud af bukserne på det meste grej 
Tror næppe du finder bedre match til dine Fidelio Jens... Nagra´s boss spiller selv på Fidelio. Og tror faktisk MSA er fremkommet via det...
Bliver spændende og høre hvad du synes om det God fornøjelse.
|
|
|
det er efter min mening kikset design/stil ... det så min mening
at du og andre synes det er fedt skal I have lov til ... netop som jeg skal have lov til at synes det er ufedt
vi kunne jo spørge publikum = Poll 
og JEG, hellige jeg, kunne da ikke finde på at være flabet ........
sorry for smadder af din tråd Jens
|
Til top |
|
|