Forfatter |
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Encore skrev:
Anda8000 skrev:
"Soundcare SuperSpikes for SuperSound" Hvor har du købt dem henne?
|
|
|
http://www.soundcare.no/
Husk at checke meget grundigt hvad gevindstørrelsen er - jeg kom til at bestille med forkert gevindstørrelse i første omgang og
måtte have dem byttet. |
|
|
Tak, de er også her til 399,- for 4 stk. id_category=40">http://www.tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx? id_category=40 |
|
|
OK. Vidste jeg ikke. Jeg er stadig helt målløs over effekten hos mig - det har løftet lyden op i en helt anden klasse
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt låne-nyt. Peter fra Sound Defined var forbi med et Stealth powerkabel, det mindste i serien, så vidt jeg har
forstået. Det går fra stikkontakten til min EP15A. Det er jo lidt pinligt, men der kører jeg normalt med NKT-kabel fra Silvan til
15 kr./meter sammen med Oyaide M1/F1-stik til spidsen af en jetjager. Så er det nok navnlig selve kablet der træger til
udskiftning.
Stealth-kablet har i hvert fald givet væsentlig mere smæk på og hul igennem i mellemtonen, og også den klassiske med
detaljer jeg aldrig har hørt før. Det giver til gengæld også en måske knap så eufonisk lyd, men fx kor lyder væsentlig mere
realistisk. Og kor er jo netop ikke altid eufoniske i virkeligheden - når et kor synger igennem kan det godt lyde råt, og det
skal det også på stereoen, men uden at det bliver elektronisk/digitalt hårdt - man kan tydeligt høre forskellen.
Det viser at man ikke bare kan regne med at en strøm-renser/regenerator gør at man er immun over for kvaliteten af
strømmen. Jeg fik også en stor forbedring da jeg gav EP15A'eren strøm direkte fra stikkontakten, i stedet for at via Furutech
fordelerboksen. Mine hidtidige erfaringer siger til gengæld at fra EP15A'eren og ud til apparaterne er der mindre at hente.
Men det skal nok checkes igen nu hvor jeg har fået givet Fidelioerne ordentlige arbejdsbetingelser ...
Desværre skal jeg nok bruge et 4 m kabel i mit nuværende setup  Jeg har måttet rykke rundt på systemet for at Stealth-
kablet skulle kunne nå.
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Så er der lidt låne-nyt. Peter fra Sound Defined var forbi med et Stealth powerkabel, det mindste i serien, så vidt jeg har forstået. Det går fra stikkontakten til min EP15A. Det er jo lidt pinligt, men der kører jeg normalt med NKT-kabel fra Silvan til 15 kr./meter sammen med Oyaide M1/F1-stik til spidsen af en jetjager. Så er det nok navnlig selve kablet der træger til udskiftning.
Stealth-kablet har i hvert fald givet væsentlig mere smæk på og hul igennem i mellemtonen, og også den klassiske med detaljer jeg aldrig har hørt før. Det giver til gengæld også en måske knap så eufonisk lyd, men fx kor lyder væsentlig mere realistisk. Og kor er jo netop ikke altid eufoniske i virkeligheden - når et kor synger igennem kan det godt lyde råt, og det skal det også på stereoen, men uden at det bliver elektronisk/digitalt hårdt - man kan tydeligt høre forskellen.
Det viser at man ikke bare kan regne med at en strøm-renser/regenerator gør at man er immun over for kvaliteten af strømmen. Jeg fik også en stor forbedring da jeg gav EP15A'eren strøm direkte fra stikkontakten, i stedet for at via Furutech fordelerboksen. Mine hidtidige erfaringer siger til gengæld at fra EP15A'eren og ud til apparaterne er der mindre at hente. Men det skal nok checkes igen nu hvor jeg har fået givet Fidelioerne ordentlige arbejdsbetingelser ...
Desværre skal jeg nok bruge et 4 m kabel i mit nuværende setup Jeg har måttet rykke rundt på systemet for at Stealth- kablet skulle kunne nå.
 |
|
|
Utroligt hvad du opnår med kabler og strøm jens 
Det er jo herligt.
Jeg vil foreslå at lave en fast (forlænget) installation med passende kabel, så du ikke skal op til den stikkontakt hver gang.
Du har jo åbenbart ikke tænkt dig at flytte eller stille anlægget anderledes 
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Det er jo herligt.
Jeg vil foreslå at lave en fast (forlænget) installation med passende kabel, så du ikke skal op til den stikkontakt hver
gang.
Du har jo åbenbart ikke tænkt dig at flytte eller stille anlægget anderledes  |
|
|
Ja, eller også er det fordi jeg bor på 4. sal og er sidst på linien ude fra vejen  Jeg ville da hellere bruge pengene på "rigtigt"
gear  Jeg har også overvejet at få lavet en ny stikkontakt, men det er jo ikke sikkert at det bliver bedre, og vi har altså
været meget tæt på at sende et købstilbud på et hus  Desværre var det alligevel i for dårlig stand
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Medlem skrev:
Det er jo herligt.
Jeg vil foreslå at lave en fast (forlænget) installation med passende kabel, så du ikke skal op til den stikkontakt hver gang.
|
|
|
Ja, eller også er det fordi jeg bor på 4. sal og er sidst på linien ude fra vejen Jeg ville da hellere bruge pengene på "rigtigt" gear Jeg har også overvejet at få lavet en ny stikkontakt, men det er jo ikke sikkert at det bliver bedre, og vi har altså været meget tæt på at sende et købstilbud på et hus Desværre var det alligevel i for dårlig stand  |
|
|
Tror ikke det gået op for Lars at den musik vi høre kommer sig fra STRØM  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
Medlem skrev:
Det er jo herligt.
|
|
|
Ja, eller også er det fordi jeg bor på 4. sal og er sidst på linien ude fra vejen Jeg ville da hellere bruge pengene på "rigtigt" gear Jeg har også overvejet at få lavet en ny stikkontakt, men det er jo ikke sikkert at det bliver bedre, og vi har altså været meget tæt på at sende et købstilbud på et hus Desværre var det alligevel i for dårlig stand  |
|
|
Tror ikke det gået op for Lars at den musik vi høre kommer sig fra STRØM 
|
|
|
Ha ha, jeg har leget en hel del med strøm, men jeg er meget privilligeret her i hytten. Det er meget fin spænding og ret konstant på 230 V 
Men jens har sikkert en udfordring i enden af 4. sal midt i byen Støj, støj og atter støj. Har du egentlig prøvet at måle på spændingen jens?
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterhånden som jeg har fået mere hul igennem, bliver jeg mere og mere opmærksom på begrænsningen i 16-bit lyd. Selv en
virkelig god optagelse som Decca-indspilningen af Parsifal med Solti, lyder lidt diffus - som om der er vat på væggene i
optagerummet :-( Kan ikke vente til de gode gamle analoge indspilninger begynder at komme som hi-res downloads!
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
Medlem skrev:
Det er jo herligt.
Jeg vil foreslå at lave en fast (forlænget) installation med passende kabel, så du ikke skal op til den stikkontakt hver
gang.
|
|
|
Ja, eller også er det fordi jeg bor på 4. sal og er sidst på linien ude fra vejen smileys/smiley5.gif"> Jeg ville da hellere bruge pengene på "rigtigt" gear Jeg
har også overvejet at få lavet en ny stikkontakt, men det er jo ikke sikkert at det bliver bedre, og vi har altså været meget
tæt på at sende et købstilbud på et hus Desværre var det alligevel i for dårlig
stand  |
|
|
Tror ikke det gået op for Lars at den musik vi høre kommer sig fra STRØM 
|
|
|
Ha ha, jeg har leget en hel del med strøm, men jeg er meget privilligeret her i hytten. Det er meget fin spænding og ret
konstant på 230 V 
Men jens har sikkert en udfordring i enden af 4. sal midt i byen Støj, støj og atter støj. Har du egentlig prøvet at
måle på spændingen jens? |
|
|
Ja, med et multimeter. Den lå på 225 V. Og den lå ikke og svingede. Men jeg tror også mere det er alt mulig støj der
kommer ind. Det kan ikke nødvendigvis ses. Måske med et oscilloscop ...
|
Til top |
|
|
hkruse Forum Bruger

Tidl. Nordic Natural Sound
Bruger siden: 07 September 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Så er der lidt låne-nyt. Peter fra Sound Defined var forbi med et Stealth powerkabel, det mindste i serien, så vidt jeg har
forstået. Det går fra stikkontakten til min EP15A. Det er jo lidt pinligt, men der kører jeg normalt med NKT-kabel fra Silvan til
15 kr./meter sammen med Oyaide M1/F1-stik til spidsen af en jetjager. Så er det nok navnlig selve kablet der træger til
udskiftning.
Stealth-kablet har i hvert fald givet væsentlig mere smæk på og hul igennem i mellemtonen, og også den klassiske med
detaljer jeg aldrig har hørt før. Det giver til gengæld også en måske knap så eufonisk lyd, men fx kor lyder væsentlig mere
realistisk. Og kor er jo netop ikke altid eufoniske i virkeligheden - når et kor synger igennem kan det godt lyde råt, og det
skal det også på stereoen, men uden at det bliver elektronisk/digitalt hårdt - man kan tydeligt høre forskellen.
Det viser at man ikke bare kan regne med at en strøm-renser/regenerator gør at man er immun over for kvaliteten af
strømmen. Jeg fik også en stor forbedring da jeg gav EP15A'eren strøm direkte fra stikkontakten, i stedet for at via Furutech
fordelerboksen. Mine hidtidige erfaringer siger til gengæld at fra EP15A'eren og ud til apparaterne er der mindre at hente.
Men det skal nok checkes igen nu hvor jeg har fået givet Fidelioerne ordentlige arbejdsbetingelser ...
Desværre skal jeg nok bruge et 4 m kabel i mit nuværende setup Jeg har måttet rykke rundt på systemet for at Stealth-
kablet skulle kunne nå.
 |
|
|
Interessant! Ja, som du ved så købte jeg jo også en EP15A efter at have lånt din. Min erfaring var at alle kabler havde betydning og til alle enheder. Mine kabler er lavet med skærmet Teresonic kabel og påsat Furutech og Wattgate stik. Det var for hver forbindelse (både fra stikkontakt til EP15A og fra EP15A til hver enhed) en tydelig forskel mellem det gode kabel og et sædvanligt sort kabel, som man bruger til en PC. Jeg har ikke haft mulighed for at dobbeltchecke med et mere high-end kabel. Jeg bor i København på Østerbro på anden sal, men der er helt klart også here noget at hente ved bedre strøm. __________________ Ingenium DX4 højtalere
211 forstærker
Højtalerkabler
Guld og sølv signalkabler
Coax digitalkabel
Strømkabler
fra Teresonic
ExactPower EP15A strømrenser
Audio Note DAC 2.1x Signature og CDT Two
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore -Det ser ud som om du ikke udnytter schukostikkets jordforbindelse - har jeg ret?
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Encore -Det ser ud som om du ikke udnytter schukostikkets jordforbindelse - har jeg ret? |
|
|
Det er rigtigt. Der er ikke jord på vores stik i lejligheden. Undtagen i en ny installation til komfuret i køkkenet.
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hkruse skrev:
Interessant! Ja, som du ved så købte jeg jo også en EP15A efter at have lånt din.Min erfaring var at alle kabler havde
betydning og til alle enheder. Mine kabler er lavet med skærmet Teresonic kabel og påsat Furutech og Wattgate stik. Det var
for hver forbindelse (både fra stikkontakt til EP15A og fra EP15A til hver enhed) en tydelig forskel mellem det gode kabel og
et sædvanligt sort kabel, som man bruger til en PC. Jeg har ikke haft mulighed for at dobbeltchecke med et mere high-end
kabel. Jeg bor i København på Østerbro på anden sal, men der er helt klart også here noget at hente ved bedre strøm.
|
|
|
Ja, spørgsmålet er om folk med nyere installationer ikke oplever samme forskel. Men selv med nyere installationer kommer
det i hvert fald an på installationen. Peter fra Sound Defined bor i en nyere lejlighed, og han har også en EP15A. Men han
synes vist også at entrepenøren har sparet lidt på installationens dimensionering ...
Men det kunne jo være interessant hvis man kunne spare lidt på de eksotiske kabler ved at få lavet en ordentlig installation
uden fra hovedkablet fra elværket, forudsat at man bor et sted hvor det er muligt, fx i en villa. Besparelsen på de eksotiske
kabler skulle jo nok så rigeligt kunne finansiere det
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige kommet hjem fra koncert med mit gamle kor. F*ck, man glemmer altså hvor højt sådan et 40 mand stort kor synger!
Selv et amatørkor. I en kirke lyder det altså virkelig højt, konen holdt sig for ørerne et par gange  Og biver også mindet
om at et kor lyder en smule råt i det - det er ikke bare skønklang. Det er godt at få referencen på plads en gang imellem
|
Til top |
|
|
Sound & Magic Lukket konto

Sound & Magic Odense
Bruger siden: 24 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kor, godt jeg ikke er med , så ville den reference være væk , og velkommen tinitus
gid man kunne synge , jeg kan dog kun lytte
når vedr. Stealth kablet så brugte vi et på messen i KBH. og det var noget man kunne høre
det jeg kunne høre (eller ikke høre) var den ro det giver
fedt kabel
__________________ KaDo sound
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg mig endelig taget sammen og sat dbPoweramp Batch Converter på arbejde hele natten. Alt er nu konverteret til WAV.
Jeg har lige siddet og hørt et par de indpilninger jeg hidtil kun har hørt i FLAC - WAV giver altså mere luft i mit setup, der
kommer flere mikrodetaljer for en dag
Genialt program, det dbPoweramp
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
diginørd  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er såmænd ikke så nørdet. Ret nemt at finde ud af.
Jeg har i øvrigt lige bestilt en forøgelse af forsikringssummen i min indboforsikring  Der skulle jo gerne komme lidt dyrt
grej forbi i de kommende uger  Det nye hifi i de sidste par år har også kostet lidt på smykkefronten til konen, så hendes
glimmer skal jo også være dækket
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Det er såmænd ikke så nørdet. Ret nemt at finde ud af.
Jeg har i øvrigt lige bestilt en forøgelse af forsikringssummen i min indboforsikring Der skulle jo gerne komme lidt dyrt grej forbi i de kommende uger Det nye hifi i de sidste par år har også kostet lidt på smykkefronten til konen, så hendes glimmer skal jo også være dækket  |
|
|
I know the feeling 
Så skal der gennemtestes grej til den helt store guldmedalje. Jeg kigger forbi med nogen kabler vi kan lege med  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver spændende
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Besøg af en Vitus SS-010. Selvom jeg ellers ikke er meget for sort hifi, så må jeg sige at jeg synes den ser rigtig, rigtig godt ud
 Og den er ikke så stor som jeg havde frygtet. Første indtryk er at den spiller MEGET velopløst og og med en meget u-
elektronisk og naturlig klang. En mere udførlig beskrivelse af lyden kommer når jeg har fået lyttet mig ind på den
|
Til top |
|
|