Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Encore skrev:
Peter fra Sound Defined har lige været her med en ny sikring til DAC'en. En Padis rhodium-plated sag. Det var med det samme tydeligt at det gav bedre definition, og den skulle udvikle sig yderligere over de næste par dage. Nemt og billigt tweak  |
|
|
Jeg kan godt li' den dér med at sikringen skulle udvikle sig over flere dage!! ;-)
Mvh. Niels
|
|
|
Det skulle komme fra gutten som modder det mest utænklige ting 
Men faktisk ja, så skal en sikring i den klasse have brændt kontaktfladerne til før der helt optimalt hul igennem  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg heldigvis tilbage på Toslink  Har i nogle dage været tvunget til at bruge coax fra Sq.box til DAC, og kan bare
konstatere at lyden ikke kan sammenlignes - Toslink vinder stort i mit setup. Meget mere luft, sprødere lyd og bedre bas. I
søndags knækkede den ene connector på mit Toslink-kabel, og så var der jo ikke andet at gøre end at gå tilbage på coax.
Fik nu byttet Toslinkkablet uden brok i Hifiklubben, men faktisk havde sælgeren en gang tidligere været ude for samme
fænomen med den type kabel, et VdH Optocoupler MkII, så man skal nok være forsigtig med det. Hvilket jeg nu også havde
været, så ...
Verity'erne bliver ved med at udvikle sig. Den største transformation kom i uge 3, men lydbilledet er blevet større siden da,
og en lidt mærkelig betoning af stemte S-lyde er forsvundet. Til gengæld afslører de alt! Jeg har siden min sidste melding
været nødt til også at sætte forstærkerne på EP15A'eren, for sidst på eftermiddagen var lyden stadig ofte grynet og
stikkende. Noget som så gerne forsvandt ud på aftenen, hvilket jo tydede på strømmen. Og ganske rigtigt - med
forstærkerne på EP'en forsvinder fænomenet, og efterhånden synes jeg også at det ikke er så slemt med at forstærkerne
mister størrelse, måske fordi Fidelioerne samtidig har videreudviklet sig. Jeg er endt op med at bruge Tesla ECC88-rør i pre-
delen på Pathos'erne - med Fidelio er Telefunken-rørene for svage i mellemtonen. Har testet lidt forskellige rør, og
Fidelioernes evne til at afsløre forskellene var, ja jeg synes nærmest ekstrem
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig også hvad jeg oplever. At Filelio udvikler sig over lang tid. Længere end man lige forventer. Og den vokser kun med opgaven. Det helt korrekt at de afsløre en hver ændring. Men ændre man så til gengæld tingene i den rigtig retning, så kviter de dælme med vellyd af meget HØJ klasse.....
Personligt ville jeg mene dine Pathos på ingen måder yder dem retfærdighed  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Nemlig også hvad jeg oplever. At Filelio udvikler sig over lang tid. Længere end man lige
forventer. Og den vokser kun med opgaven. Det helt korrekt at de afsløre en hver ændring. Men ændre man så til gengæld
tingene i den rigtig retning, så kviter de dælme med vellyd af meget HØJ klasse.....
Personligt ville jeg mene dine Pathos på ingen måder yder dem retfærdighed  |
|
|
Nej, nu kan vi jo se om der snart skal prøves nyt ...
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad lige endnu engang og kiggede din tråd igennem  og så var det jeg lige studdsede over, hvor pokker er din M2 forforstærker?????? Hvad bruger du nu som Pre???? __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Sad lige endnu engang og kiggede din tråd igennem og så var det jeg lige studdsede over, hvor pokker
er din M2 forforstærker?????? Hvad bruger du nu som Pre???? |
|
|
Efter at være blevet brugt som RIAA i et par måneder blev den solgt. Jeg har ingen pre - jeg kører jo med to integrerede
monoforstærkere  Volumenkontrollen på begge forstærkere er rimelig nem at styre synkront med fjernbetjeningen. Engang
imellem skal man så lige op og korrigere. Til gengæld har man mulighed for at styre balancen
|
Til top |
|
|
Sound & Magic Lukket konto

Sound & Magic Odense
Bruger siden: 24 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 22 Marts 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan se i snakker om at Filelio udvikler sig over lang tid ,jeg kender jo de enheder fra andet mærke ,og de skulle mindst bruge 2-300 timer inden de var helt åbne , så bare spil og spil lidt mere så kommer det 
brian
__________________ KaDo sound
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sound & Magic skrev:
jeg kan se i snakker om at Filelio udvikler sig over lang tid ,jeg kender jo de enheder fra andet
mærke ,og de skulle mindst bruge 2-300 timer inden de var helt åbne , så bare spil og spil lidt mere så kommer det 
brian
|
|
|
Mindst er nok nøgleordet her, for jeg passerede nok 300-timersmærket allerede i midten af februar  Men de har altså
udviklet sig yderligere siden. For f@nden, de er sprøde nu! Har lige hørt Revolver 24 bit og har svært ved at tørre smilet af
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Sound & Magic skrev:
jeg kan se i snakker om at Filelio udvikler sig over lang tid ,jeg kender jo de enheder fra andet mærke ,og de skulle mindst bruge 2-300 timer inden de var helt åbne , så bare spil og spil lidt mere så kommer det 
brian
|
|
|
Mindst er nok nøgleordet her, for jeg passerede nok 300-timersmærket allerede i midten af februar Men de har altså udviklet sig yderligere siden. For f@nden, de er sprøde nu! Har lige hørt Revolver 24 bit og har svært ved at tørre smilet af
 |
|
|
Fedt Det må da lyde himmelsk 
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør det også. Og så jeg har lige hooket EP15A'eren direkte op til stikkontakten, hvor den før gik igennem en Furutech-boks.
F**k - det gav den endnu en godt nøk opad, endnu større nærvær
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Marts 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler du bare noget forstærker grej  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2010 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sq de bedste 789 kr. (inkl. forsendelse) jeg har brugt på hifi.
Efter monteringen lagde jeg med det samme mærke til at jeg skruede højere op end jeg plejer. Meget mindre tendens til at
lyden svulmer op, hvilket var et stort problem, navnlig med øvre mellemtone. Meget klarere mellemtone, større lydbillede og
strammere bas. Jeg måtte rykke højttalerne tættere på bagvæggen for at opnå balance igen, og skal nok eksperimentere
lidt mere med placering nu.
Vi snakker altså forbedring af en grad som jeg i andre tilfælde har betalt mange kilo for. Vildt ...
De er også pænere i stuen
Undersiden er beklædt med filtdupper, så de er også nemme at flytte når der kommer børn på besøg  Det var faktisk
derfor jeg købte dem  Lydforbedringen er ren ekstragevinst
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 22 April 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende Dem har jeg ikke set før...
Fedt med sådan en forbedring 
Hvordan mon de virker?
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, de afkobler jo på en eller anden måde. Jeg ved ikke om de er lige så gode som fx Ceraballs, men de er i hvert fald
billigere!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 April 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Tja, de afkobler jo på en eller anden måde. Jeg ved ikke om de er lige så gode som fx Ceraballs, men de er i hvert fald billigere!  |
|
|
Måske for dig  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
Tja, de afkobler jo på en eller anden måde. Jeg ved ikke om de er lige så gode
som fx Ceraballs, men de er i hvert fald billigere!  |
|
|
Måske for dig  |
|
|
He he ...
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Soundcare SuperSpikes for SuperSound"  Hvor har du købt dem henne?
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
"Soundcare SuperSpikes for SuperSound" Hvor har du købt dem henne?
|
|
|
http://www.soundcare.no/
Husk at checke meget grundigt hvad gevindstørrelsen er - jeg kom til at bestille med forkert gevindstørrelse i første omgang og
måtte have dem byttet.
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Anda8000 skrev:
"Soundcare SuperSpikes for SuperSound" Hvor har du købt dem henne?
|
|
|
http://www.soundcare.no/
Husk at checke meget grundigt hvad gevindstørrelsen er - jeg kom til at bestille med forkert gevindstørrelse i første omgang og
måtte have dem byttet. |
|
|
Tak, de er også her til 399,- for 4 stk. http://www.tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx?id_category=40
|
Til top |
|
|