Forfatter |
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, der er sket noget med Fidelioerne de sidste par dage!  Der er kommet mere bund, og navnlig diskanten er
blevet både mere detaljeret og samtidig en dejlig kombination af silkeblød og supersprød. Nu rykker Fidelio vist for alvor fra
J'erne. Men det bør de jo også, det er jo en helt anden pris ...
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Hold da op, der er sket noget med Fidelioerne de sidste par dage! Der er kommet mere bund, og navnlig diskanten er blevet både mere detaljeret og samtidig en dejlig kombination af silkeblød og supersprød. Nu rykker Fidelio vist for alvor fra J'erne. Men det bør de jo også, det er jo en helt anden pris ... |
|
|
Så mangler du bare en Mesa  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
Hold da op, der er sket noget med Fidelioerne de sidste par dage! Der er
kommet mere bund, og navnlig diskanten er blevet både mere detaljeret og samtidig en dejlig kombination af silkeblød og
supersprød. Nu rykker Fidelio vist for alvor fra J'erne. Men det bør de jo også, det er jo en helt anden pris ... |
|
|
Så mangler du bare en Mesa  |
|
|
Ja, det var et godt match
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
Hold da op, der er sket noget med Fidelioerne de sidste par dage! Der er kommet mere bund, og navnlig diskanten er blevet både mere detaljeret og samtidig en dejlig kombination af silkeblød og supersprød. Nu rykker Fidelio vist for alvor fra J'erne. Men det bør de jo også, det er jo en helt anden pris ... |
|
|
Så mangler du bare en Mesa 
|
|
|
Ja, det var et godt match  |
|
|
Du skal høre den efter der kommet andre rør i over det hele... Meget mere drama og dynamik. Og en enorm energi i lydbilledet... Selv mine mono blokke har sgu lidt svært ved at følge med  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Kan du lige få det frontstof af i en fart Hermann!  |
|
|
 but why __________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
Til top |
|
|
Carlsen80 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt fint setup du har dig. En god blanding af nostalagi og det "moderne" 
Hvilke højtalerkabler bruger du, for det ser ud som om at du bruger et temmeligt langt kabeltræk.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carlsen80 skrev:
Hvilke højtalerkabler bruger du, for det ser ud som om at du bruger et temmeligt langt kabeltræk.
|
|
|
Kondo kobber ca 16 kilometer langt  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carlsen80 skrev:
Hvilke højtalerkabler bruger du, for det ser ud som om at du bruger et temmeligt langt kabeltræk. |
|
|
Tak for det. Og Kenneth har næsten ret, Kondo kobber i alt 16 meter langt, altså 2 x 8 m.
|
Til top |
|
|
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor du har fået sådan noget lækkert udstyr indendørs, kan jeg ikke lade være med at spørge hvordan er akustikken i din/jeres stue?
For der ser unægetligt lidt bart ud (store væg og gulvarealer). Var det ikke noget med et par billedrammer med lidt absorbant i? __________________ Copland CDA 825,
Music First - Classic Mk. II
Perreaux - Prisma 350s
Phonar - Credo Primus m. Mundorf Silver/Oil+M-resist.
+ tilbehør fra DH-Labs, PS Audio, Solid Tech osv.
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er lidt bart. Jeg har også overvejet et par akustikdimser i hjørnerne, eller nogle resonatorer, men nu ville jeg lige se
hvordan Fidelioerne koblede til rummet. Og det gør de faktisk rigtig godt! Bassen er strammere end med AN-J'erne. Men derfor
kan det godt være der skal nogle resonatorer op ... Jeg prøvede et lille sæt, og de kan gøre lydbilledet (MEGET) større, men de
kan også æde al bassen (de gjorde de i hvert fald på de gamle HT'ere), så de kræver at man eksperimenterer med
placeringen.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det med dine højtalere. Er de ved at åbne sig op???
Kondo er det ikke et "kopi" firma af engelske Audio Note. Det håber jeg ihvertfald at prisen var. For de der 16 kilometer "original" AN højtalerkabel ville sku blive lidt pebret Hvem forhandler egenligt kondo i DK? __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Hvordan går det med dine højtalere. Er de ved at åbne sig op???
Kondo er det ikke et "kopi" firma af engelske Audio Note. Det håber jeg ihvertfald at prisen var. For de der 16 kilometer
"original" AN højtalerkabel ville sku blive lidt pebret Hvem forhandler egenligt kondo i DK? |
|
|
Hej Pierre
Det går rigtig godt med højttalerne! I løbet af den tredie uge gennemgik de en helt utrolig forvandling i hele
frekvensområdet. Nu spiller de supersprødt.
Mht. Kondo som kopi af AN - det er faktisk omvendt. Det der nu hedder Kondo, hed oprindelig Audio Note og blev importeret
af Peter Qvortrup. På en eller anden måde skete der så det at Peter Qvortrup rendte med navnet Audio Note og begyndte at
producere gear under det navn. Det oprindelige Audio Note tog så navn efter ejeren og skaberen af deres udstyr. Hvad der
er i bedst i dag ved jeg ikke, men de gamle Audio Note produkter, som fx min step-up-trafo, indbringer stadig gode priser på
brugtmarkedet.
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre: Kondo forhandles af Artsound og prisen er AN UK x 5 ca  Ingen tvivl om, at Kondo er Audio Note UK langt overlegen - desværre også på prisen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Pierre:
Kondo forhandles af Artsound og prisen er AN UK x 5 ca 
Ingen tvivl om, at Kondo er Audio Note UK langt overlegen - desværre også på prisen.
|
|
|
Også 5 gange bedre, hvis ikke mere.... __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
virious skrev:
Pierre: Kondo forhandles af Artsound og prisen er AN UK x 5 ca Ingen tvivl
om, at Kondo er Audio Note UK langt overlegen - desværre også på prisen. |
|
|
Også 5 gange bedre, hvis ikke mere.... |
|
|
Ja, jeg har sammenlignet med 3-4 andre, væsentlig billigere, højttalerkabler, og jeg synes Kondokablet er dejlig frit for
betoninger - det forsvinder og gør ikke opmærksom på sig selv eller på noget særligt frekvensområde. Så det står ikke for
udskiftning, i hvert fald ikke før jeg engang får sat anlægget mellem højttalerne. 2 x 8 m er ikke sådan at spøge med ...
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går prøvede jeg at opdatere softwaren i Emm-DAC'en til version 1.02. Det har jeg tidligere prøvet, da jeg stadig spillede over
Audion Note J'erne, og der syntes jeg at den mest udtalte effekt var et lavere output samt et mindre drive. Så dengang skiftede
jeg tilbage til version 1.01. Men da jeg prøvede igen i går, nu Fidelio som HT'er, var det tydeligt at gengivelsen også blev
væsentlig mere finkornet.. Så nu får version 1.02 lov at blive i DAC'en.
Det viser lidt hvor forsigtig man skal være med at generalisere. Hvad der i ét system giver mere finkornet gengivelse, lyder i et
andet system som om der er mindre drive.
Forskellen mellem 16 og 24 bit blev i øvrigt også meget tydeligere. Her A/B'er jeg med en rippet CD-udgave af Messias med
John Butt fra Linn Records og en 24 bit downloadet udgave. Forskellen er nu ikke længere subtil, sådan som jeg tidligere synes
- nu er den ganske åbenlys
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - så er det at man ønsker sig, at alle optagelser blev udsendt i 24/96!
De rigtige gode dem fra Linn - hvis man kan lide musikken.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Ja - så er det at man ønsker sig, at alle optagelser blev udsendt i 24/96!
De rigtige gode dem fra Linn - hvis man kan lide musikken.
Mvh. |
|
|
De har en del god musik hos Linn. Men jeg kan alligevel bedre lige lyden på gamle indspilninger. Den er mere nærværende. Jeg
håber at de store pladeselskaber snart begynder at (gen)digitalisere de gode gamle indspilninger i hirez. Så kan man bare håbe
at masterbåndene stadig har det godt
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Exact Power er taget til nåde igen. Godt jeg ikke nåede at sælge den! Det er godt nok uhyggeligt - da jeg spillede på
AN'erne, gjorde EP'en ikke noget godt for lyden. Eller det vil sige, den gjorde en smule godt, men det havde nogle bivirkninger i
form at en stikkende lyd og et mindre lydbillede. Mine forstærkere skal stadig ikke på den, lydbilledet kollapser helt, men
forleden prøvede jeg lige at smide DAC og Sq.box på den.
Forinden var der gået en halvanden uges tid hvor jeg synes at Fidelioerne desværre udviklede sig i en retning hvor der ikke
rigtig var synergi i lyden. Det lød for grynet. Havde egentlig troet at jeg skulle eksperimentere med kabler og evt. være nødt til
at skifte forstærkerne ud, men så tænkte jeg at jeg lige ville prøve EP'en igen. Og for f@nden, en forskel! Kæmpestort
lydbillede og dejlig analog lyd.  Så nu synger det virkelig, jeg er offer for den gammelkendte med at jeg hele
tiden liiiiige skal høre et nummer mere, og lige pludseligt har man hørt en hel CD. Så krisen er aflyst, men det betyder ikke
nødvendigvis at der ikke skal opgraderes i fremtiden  , men nu haster det knap så meget.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Min Exact Power er taget til nåde igen. Godt jeg ikke nåede at sælge den! Det er godt nok uhyggeligt - da jeg spillede på AN'erne, gjorde EP'en ikke noget godt for lyden. Eller det vil sige, den gjorde en smule godt, men det havde nogle bivirkninger i form at en stikkende lyd og et mindre lydbillede. Mine forstærkere skal stadig ikke på den, lydbilledet kollapser helt, men forleden prøvede jeg lige at smide DAC og Sq.box på den.
Forinden var der gået en halvanden uges tid hvor jeg synes at Fidelioerne desværre udviklede sig i en retning hvor der ikke rigtig var synergi i lyden. Det lød for grynet. Havde egentlig troet at jeg skulle eksperimentere med kabler og evt. være nødt til at skifte forstærkerne ud, men så tænkte jeg at jeg lige ville prøve EP'en igen. Og for f@nden, en forskel! Kæmpestort lydbillede og dejlig analog lyd. Så nu synger det virkelig, jeg er offer for den gammelkendte med at jeg hele tiden liiiiige skal høre et nummer mere, og lige pludseligt har man hørt en hel CD. Så krisen er aflyst, men det betyder ikke nødvendigvis at der ikke skal opgraderes i fremtiden , men nu haster det knap så meget. |
|
|
Tager du strøm på os  , nej spøg til side, det med lege med forsyningen er noget spooky noget, ikke helt beregenlig, hvilket nok også er grunden til at det er et emne der virkelig kan skille vandene, men super at din strøm renser igen tjener i musikens tjenste __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|