Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 18:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Så må det vist være godt ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:

Tilykke med dine nye speakers ....

ved mig er det gået noget ned af bakke ...
The Music > Mahler > Dali Helicon 800 > Aurum Cantus Melody 103 ....  he he
ville godt have "The Music" tilbage.......

glæder mig til at høre hvad du synes efter tilspilning ....

Hvorfor var du så så dum at sælge dem

hov hov snak nu pænt ... jeg er ikke dum ...
det var ikke helt sådan ment at jeg ville have dem tilbage
men de spillede nu super og med EMM ville det være en giftig oplevelse

salget var velovervejet .....

... kan jo altid købe et sæt igen.. hvis jeg fortrød ik ... så no problemo
og det har jeg ikke ... derfor kan jeg vel godt synes det en fed HT

men vil have endnu bedre lyd ........ det må vi så se om jeg får ..
ud over det har jeg også lyst til at bygge selv

Skal det så forstås sådan at du spiller på Aurum Cantus Melody 103 nu?

Kan ikke se noget i din signatur

spiller og spiller det nu så meget sagt ... jeg har fået dem ind i bytte ligesom Dalierne
dog en fin HT til pengene ... men den skræmmer ikke livet af nogen

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 December 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:

Smukt syn... De Fidelio er Silver er altså bare PIIIIIIIIIIISSE fede  Også det nok en af de bedste allround højtalere i 100.000kr klassen. BASTA! Jeg har 7-9-13 ALDRIG oplevet en mere medrivende højtaler i den prisklasse end med Fidelio!  Bare en højtaler man bliver mere og mere glad for med tiden...

Jens. Allerede i løbet af de næste par dage, ville du kunne høre mellemtonen åbne sig op og få mere fylde, varme og dynamik. Også bliver bunden altså bare så suveræn. De kasser kan altså bare spille bund som få

TILLYKKE med dem Jens!!!!

Kenneth; Jeg sidder næsten og overvejer om jeg ikke skulle købe et sæt, så godt som du får det til at lyde

Nu har jeg været igennem rigtig mange højtalere netop i den prisklasse. Og Fidelio skiller sig ud fra mængden  Du kan jo se om du kan opstøve et sæt hehe. Det ved at være MEGET småt med Fidelio.

her er grunden til de er svære at "opstøve"

http://www.verityaudio.com/en/index.php/products/amadis

lidt større ... og vi er ved at komme op "rigtig" størrelse bas ...

alt under 10" er mellem toner

hvad er prisen ???

Mellem 200.000kr og 230.000kr alt efter finish.... Har lige snakket med verity og de første mållinger hos kunder siger 16hz +- NUL DB

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Så mangler du bare en Mesa Baron Jens... Slet ikke nogen dum forstærker til Fidelio

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Så mangler du bare en Mesa Baron Jens... Slet ikke nogen dum forstærker til Fidelio

Ja, det var sq et godt match. Fristende ...
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
kennethjensen skrev:

Ja, det var sq et godt match. Fristende ...

Ja sjovt og se hvor positivt overrasket du blev over min Mesa... Kommer ind med den når vi færdige med den. Så har du sikkert også fået brændt dine fidelio lidt mere til!

Sidder lige og høre totalt old school blues fra 50´erne... Kæft hvor den Mesa bare gengiver hver en detaljer, både i musikken og i optagerummet

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

I får lige et billede i dagslys:

De begynder allerede at ændre sig. Lydbilledet bliver større og større og mere homogent. Selvom de stadig mangler at få
tæsk for at falde på plads tonalt, så spiller de med et rigtig godt rum, som gør musikken meget medrivende, og der kommer
også detaljer for en dag, som jeg ikke har hørt før. Det er en helt anden ht'er end AN. Som nu heller ikke er dum, foreløbig
skal J'erne ikke sælges - kunne godt forestille mig at jeg kunne finde på at bygge et anlæg op om dem i stuen når jeg
engang får mit eget herreværelse, hvor det store anlæg skal stå.

Jeg var bange for at Fidelioerne ville boome, fordi de hos mig er nødt til at stå forholdsvis tæt på bagvæggen, men det er
ikke noget problem. På den måde er de ikke vanskelige at placere. Dog kan nogle få centimeter gøre en ganske stor forskel.   
Faktisk fik jeg en mere fremtrædende bas og bedre sammenhæng da jeg på et tidspunkt rykkede dem et par centimeter
længere ud fra bagvæggen. Nu står de vel omkring 29 cm fra bagvæggen i det hjørne der vender længst ind mod væggen -
ikke noget urimeligt pladskrav.

Og fruen synes de pynter. Hun var ellers meget skeptisk, men det mindre areal de optager ift. J'erne gør en ret stor forskel
for fornemmelsen af luftighed i stuen.   

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Ser faktisk rigtig flotte ud i Jeres stue

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 December 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Ja, de er flotte , lidt for high tech til mig godt nok

Jeg er jo til ægte træ og krom

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

ja så det jo godt det ik er din stue

Synes de falder rigtig godt ind i stuen. Som født dertil....  Ser slet ikke så HIFI agtigt ud! Hvilket jo er vigtigt!

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Medlem skrev:

ja så det jo godt det ik er din stue

Synes de falder rigtig godt ind i stuen. Som født dertil....  Ser slet ikke så HIFI agtigt ud! Hvilket jo er vigtigt!

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Har lige justeret Bias og Balance på Mesa´en.  Jøsses... Nu står energien så markant frem i lydbilledet, at man på Mussorgsky Pictures at an Exhibition, Night on Bald Mountain, fornemmer energien der ryger igennem rummet i den side hvor stortrommerne banker løs. Især på track 15-16 står det så markant frem at jeg lige måtte høre det nogen gange.

Jens. Det skal du altså opleve. Det lidt grænseoverskridende!!!! Fedt og mærke dybdebasenergien komme fra et bestemt punkt i lydbilledet. Samt rumlen i opstarten på violin eksplosionen. Man fornemmer ret nemt energien i lydbilledet, både høremæssigt og fysisk

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Har lige justeret Bias og Balance på Mesa´en.  Jøsses... Nu står energien så markant frem i
lydbilledet, at man på Mussorgsky Pictures at an Exhibition, Night on Bald Mountain, fornemmer energien der ryger igennem
rummet i den side hvor stortrommerne banker løs. Især på track 15-16 står det så markant frem at jeg lige måtte høre det
nogen gange.

Jens. Det skal du altså opleve. Det lidt grænseoverskridende!!!! Fedt og mærke dybdebasenergien komme fra et bestemt
punkt i lydbilledet. Samt rumlen i opstarten på violin eksplosionen. Man fornemmer ret nemt energien i lydbilledet, både
høremæssigt og fysisk

Glæder mig til at høre det - det var godt allerede i eftermiddags!

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
kennethjensen skrev:

Har lige justeret Bias og Balance på Mesa´en.  Jøsses... Nu står energien så markant frem i
lydbilledet, at man på Mussorgsky Pictures at an Exhibition, Night on Bald Mountain, fornemmer energien der ryger igennem
rummet i den side hvor stortrommerne banker løs. Især på track 15-16 står det så markant frem at jeg lige måtte høre det
nogen gange.

Jens. Det skal du altså opleve. Det lidt grænseoverskridende!!!! Fedt og mærke dybdebasenergien komme fra et bestemt
punkt i lydbilledet. Samt rumlen i opstarten på violin eksplosionen. Man fornemmer ret nemt energien i lydbilledet, både
høremæssigt og fysisk

Glæder mig til at høre det - det var godt allerede i eftermiddags!

Der sket lidt en forskel efter... Lydbilledet er skræmmende realistisk

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Det må være godt, for faktisk synes jeg at det jeg hørte i eftermiddags, var det bedste jeg havde hørt hos dig ...

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Det må være godt, for faktisk synes jeg at det jeg hørte i eftermiddags, var det bedste jeg havde hørt hos dig ...

Jeg helt enig med dig... Mesa´en kan altså nogen ting og sager. Selv forstærkere til mange gange prisen når den ikke til sokkerne. Bliver fedt og høre den med 6L6G tungsol og Duelund i  Seriøst. Jeg kunne godt leve med den her...

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Har lige siddet og hørt denne plade:

Det er en svær plade at gengive, for den har tendens til at lyde skarp. Da jeg fik min Emm-DAC hjalp det gevaldigt, men på
Fidelioerne bliver det rigtig godt. Utrolig detaljeret - man kan høre alle små lyde fra bandoneon'en (en type accordion) - uden
at det bliver spidst og uden at det bliver klinisk. Jeg tror faktisk aldrig jeg ville have fået indtrykket af denne plade som
kritisk, hvis jeg fra starten havde hørt den på mit nuværende anlæg. Indtil videre kan jeg i det hele taget konkludere at
klassisk musik generelt lyder bedre over Fidelioerne, hvorimod de er mindre tilgivende over for pop/rock-optagelser med en
lidt belastet lyd.

Til gengæld kan jeg se at jeg skal have udskiftet mit XLR-kabel fra DAC til forstærker. Mit nuværende har en super-diskant,
men en ret afdæmpet bas. På AN'erne var det også delvis et problem, men fordi de er lidt boomy, så gik det endda. Med
Fidelioerne er det en anden sag - de er så stramme så der går det ikke. Det kan selvfølgelig også have noget med mine
Pathos-forstærkere at gøre, de er jo kendt som slanke, men i brokoblet udgave er de væsentlig mere punchy, og jeg vil
gøre meget for at forsøge at beholde dem - jeg synes de spiller super-musikalsk. Og så ser de godt ud, konen er helt vild
med dem

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Du kan bare svinger forbi og låne et Magnum MA

De Pathos er i mine øre ikke dine fidelio værdi  De mangler noget krop og noget attack i dybden... Du må have dig en DAC med pre i. Også en Mesa foran

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:

Det er en svær plade at gengive, for den har tendens til at lyde skarp. Da jeg fik min Emm-DAC hjalp det gevaldigt, men på
Fidelioerne bliver det rigtig godt. Utrolig detaljeret - man kan høre alle små lyde fra bandoneon'en (en type accordion) - uden
at det bliver spidst og uden at det bliver klinisk. Jeg tror faktisk aldrig jeg ville have fået indtrykket af denne plade som
kritisk, hvis jeg fra starten havde hørt den på mit nuværende anlæg. Indtil videre kan jeg i det hele taget konkludere at
klassisk musik generelt lyder bedre over Fidelioerne, hvorimod de er mindre tilgivende over for pop/rock-optagelser med en
lidt belastet lyd.

Til gengæld kan jeg se at jeg skal have udskiftet mit XLR-kabel fra DAC til forstærker. Mit nuværende har en super-diskant,
men en ret afdæmpet bas. På AN'erne var det også delvis et problem, men fordi de er lidt boomy, så gik det endda. Med
Fidelioerne er det en anden sag - de er så stramme så der går det ikke. Det kan selvfølgelig også have noget med mine
Pathos-forstærkere at gøre, de er jo kendt som slanke, men i brokoblet udgave er de væsentlig mere punchy, og jeg vil
gøre meget for at forsøge at beholde dem - jeg synes de spiller super-musikalsk. Og så ser de godt ud, konen er helt vild
med dem

Prøver lige at lytte på den plade herhjemme... Har den nemlig

Giver lige et bip fra mig om hvordan den lyder her...

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Du kan bare svinger forbi og låne et Magnum MA

De Pathos er i mine øre ikke dine fidelio værdi  De mangler noget krop og noget attack i dybden... Du må have dig en
DAC med pre i. Også en Mesa foran

Den kommende uge er ikke god. Dog skal jeg til Tuse Næs søndag - måske kan jeg få tid til at svinge forbi Holbæk.

Mht. Pathos'erne - nu får vi se, vil gøre meget for at redde dem Skal også have kigget på powerkabel til DAC, har fundet ud
af at mit DH Labs er ret tyndt i lyden, selvom jeg ikke synes det var så udtalt på DAC'en, som det var da jeg prøvede det på
forstærkerne, og da jeg fødte Furutech-fordeleren med det.    

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Encore skrev:
Det er en svær plade at gengive, for den har
tendens til at lyde skarp. Da jeg fik min Emm-DAC hjalp det gevaldigt, men på Fidelioerne bliver det rigtig godt. Utrolig
detaljeret - man kan høre alle små lyde fra bandoneon'en (en type accordion) - uden at det bliver spidst og uden at det
bliver klinisk. Jeg tror faktisk aldrig jeg ville have fået indtrykket af denne plade som kritisk, hvis jeg fra starten havde hørt
den på mit nuværende anlæg. Indtil videre kan jeg i det hele taget konkludere at klassisk musik generelt lyder bedre over
Fidelioerne, hvorimod de er mindre tilgivende over for pop/rock-optagelser med en lidt belastet lyd. Til gengæld kan jeg se
at jeg skal have udskiftet mit XLR-kabel fra DAC til forstærker. Mit nuværende har en super-diskant, men en ret afdæmpet
bas. På AN'erne var det også delvis et problem, men fordi de er lidt boomy, så gik det endda. Med Fidelioerne er det en
anden sag - de er så stramme så der går det ikke. Det kan selvfølgelig også have noget med mine Pathos-forstærkere at
gøre, de er jo kendt som slanke, men i brokoblet udgave er de væsentlig mere punchy, og jeg vil gøre meget for at forsøge
at beholde dem - jeg synes de spiller super-musikalsk. Og så ser de godt ud, konen er helt vild med dem

Prøver lige at lytte på den plade herhjemme... Har den nemlig

Giver lige et bip fra mig om hvordan den lyder her...

Lyt på trediesatsen af Bandoneon-koncerten - der foretager violinerne nogle sweeps, som kan gøre virkelig nas i ørerne på
mange anlæg ... Men det er i øvrigt fed musik - hørte det i (det gode gamle) koncerthus for et par sæsoner siden.

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes