| Forfatter |
|
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min nyindkøbte samsung fladskærm, er der smart nok en indbygget dvb-t modtager - genialt. Der er altså mulighed for både digitalt tv via dvb-t og analog tv via kabel. På bagsiden er der sjovt nok kun éen antenne indgang - hmm, vi har to forskellige antenne typer, men kun mulighed for at tilslutte en antenne, hvilket jeg finder ulogisk. Den digitale antenne modtager kun digitale signaler, DR1, DR1 Update, DR2 og TV2/midtvest, medens kabel tv byder på en række forskellige i analog kvalitet; eller manglen på samme. Løsningen her burde være så simpel som en antenne splitter med to hun og et han stik, men endnu en gang skuffer logikken. Vi kender problemet ved overførslen af lyden fra computeren til anlægget, som resultere i en brummende lyd - i dette tilfælde resultere det i sne på de analog kanaler, men kun når den digitale antenne er tændt. Jeg har ingen fjernbetjening til at slukke for strømmen på den digitale antenne, hvorfor det smarte ved den indbyggede dvb-t tuner er ved at forsvinde - dog skide godt salgstrick.
Løsningen er at rejse sig fra sofa'en og hive stikket til dvb antennen ud, hver gang jeg ønsker at se andet end de fire kanaler den digitale antenne tilbyder.
Findes der en skilletrafo til antennestik; og i så fald, hvor kan de erhverves? eller kan problemet løses på en anden måde?
__________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke dvb-C tuner i dit Samsung tv??? For så skal der et kort i PCMCIA kort i siden og et Yousee kort eller hvad din udbyder hedder.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et LE40R86BD jeg købte billigt for ca. 3 måneder siden, hvor der kun er dvb-t tuner i. Gennem antenneforening har jeg analog tdc tv som sendes gennem alm. kabel.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle have haft den nye modelserie der hedder A serien, hvor der er indbygget dvb-c til antenne foreningen (I nogle af modellerne).
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle have en metz og kun hd kanaler, men sådan er det ikke. Desuden sender min antenneforening kun analog signal via kabelstik. Søger en løsning på problemet i den situation jeg beskriver, og ikke løsning, der indvoldverer nyt tv, og anden antenneforening.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget naturligt at der kun er en antenneindgang, da både analoge og digitale signaler normalt kommer fra samme antenne...
Hvilken kanal ligger DVB-T multiplekset på i dit område? Ligger der evt. noget på samme kanal i signalet fra antenneforeningen? Hvis der ikke er sammenfald i kanalnumrende, kan du bruge et T-stykke af den gode type med indbygget trafo. Ellers skal du nok finde en omskifter der kan fjernstyres (de laves til satellit-tv).
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit Panasonic er lavet på samme måde  så jeg lytter lige med __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor i Herning, midtjylland. Har vha. Digi TV fundet frem til at antennen jeg modtager fra er Videbæk, som sender over kanal 48 - 690MHz.
Når jeg har tilsluttet den analog antenne på kanal 48 og 690 MHz, er der intet signal på tv'et. Antenneforeningen sender altså intet på samme frekvens.
Hvor finder man sådan et T-Stykke, og hvad koster de? __________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 22 August 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi-fjols skrev:
Jeg bor i Herning, midtjylland. Har vha. Digi TV fundet frem til at antennen jeg modtager fra er Videbæk, som sender over kanal 48 - 690MHz.
Når jeg har tilsluttet den analog antenne på kanal 48 og 690 MHz, er der intet signal på tv'et. Antenneforeningen sender altså intet på samme frekvens.
|
|
|
Så har du ingen problemer på kanal 48. Men du kan risikere at der kommer andet ned fra din antenne der kan genere fællesantennesignalet...
Citér:
| Hvor finder man sådan et T-Stykke, og hvad koster de? |
|
|
Radio/elektronikbutik eller måske Silvan/Jem & Fix. Prisen burde være under 100 kr. Problemet er at det er svært at se om der er en trafo eller bare et par modstande indeni... Du kan også bruge en trafokoblet to-fordeler (f.eks. de små F-typer). Du bruger så bare de to udgange som indgange (trafoen er ligeglad). Hvis du får forstyrrelser kan du bruge et kanalfilter med en kanal 48 indgang og en rest VHF/UHF indgang. Sådan noget kan man også bygge selv, men det kræver lidt erfaring og tålmodighed  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |