Forfatter |
|
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
freako skrev:
Otto, TC skrev:
freako skrev:
Den dér KW250 er en rigtig øjebæ, ikke? At den koster skjorten + boxen hjælper sgu ikke ret meget... PRSE har helt ret - den ligner et plastic-konfirmationsanlæg!  |
|
|
Smag og behag - men jeg vil nu sige at jeg kan forstå hvis man synes den er grim, men jeg kan ikke forstå hvad det er der giver associationer til plastic-anlæg? Det må være fordi man ikke har set MF's finish "live"...
freako skrev:
Hvilke HiFi-nørder kunne i øvrigt drømme om at investere i noget så latterligt som en DAB tuner? |
|
|
Det er IKKE et produkt der er lavet til "hifi-nørder"! Bortset fra dét, så vil jeg påstå at det minder om fanatisme hvis man nægter at købe produktet hvis man ellers synes CD-lyden (og FM-lyden) er god, men blot nægter at eje et DAB-apparat. Det er jo frivilligt at bruge det, og som sagt, hvis man hellere vil være fri, så er man jo frit stillet til at købe f.eks. A5 CD, Pre og Power i stedet, og undvære tuneren. Det koster bare flere penge, hvis man alligevel er i gang med at købe det i ét hug.
Undskyld hvis jeg lyder overdrevent "hjernevasket sælger"-agtig - jeg synes bare den er fed... Det betyder ikke at jeg synes alle skal købe én, det er ikke løsningen for alles hifi-problemer.
|
|
|
Bare rolig Tape-Connection-man! Jeg synes bare den er "anti-macho", og har i øvrigt haft en bøv dag. Det kunne (desværre) tænkes at den lyder bedre end mit anlæg, who knows? Men den ligner noget billigt gejl alligevel.
Mvh 
Billigt gejl I forhold til hvad Thule? Come on...
|
|
|
|
|
|
Ja ja, men bl.a. Thules produkter har LIGE DET LOOK, som jeg falder for. Jeg er da enig i, at lyden er det absolut vigtigste, men det må da også gerne se "råt" ud, synes jeg. Jeg vil da gerne indrømme, at jeg er glad for mit Thule... KW250'eren tiltaler ikke mine øjne, men jeg er da klar over, at jeg ville slå ørerne seriøst ud, hvis jeg fik lov at lytte. Der er jo nok noget ægte kram indeni...
Jeg skal nok lade være med at genere den mere, OK?
mvh 
__________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto du er ikke enig, det er mine mor heller ikke Men tror godt du kan se hvad jeg mener?
Men selvfølgelig det er jo netop der, der er et hul i markedet. Menes i hvert fald ikke at have set noget ligende før. altså et minianlæg der er af så høj kvalitet.
Jeg må bare høre det en dag!
PS lige et spørgsmål: Er der ikke noget med at når man deler de forskellige dele ud i hver deres kasse så bliver det hele bare bedre altså en kontrolforstærker, effektforstærker, og strømforsynig i hver deres kabinet, i stedet bare for en interegrert forstærker. Har jeg i hvertfald op levet tit.
Men så bliver det hele jo pludselig også dyrer! Nedren! ! !
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jkjaers skrev:
Jeg savner at sammensætte grejet, kablerne og højttalerne så det passer til mit temperament. Endvidere ville jeg synes det var en ktatrofe at undvære hele anlægget hvis cdén skulle justeres. Derudover er der ikke meget kombi over systemet når der sættes en pladespiller til (for jeg formoder at den har nogle indgange) samt RIAA. |
|
|
Helt fint. Men HVIS vi nu antog at jeg kom med sådan et produkt, satte det op ved siden af dit anlæg og du syntes bedre om lyden af dette end dit eget (rent filosofisk diskussion), ville du så stadig afvise at eje det, blot fordi du savner at lege med kabler? Mange ville, og dét er jo i sig selv tankevækkende. Det er billigere at lave én kasse end 4, så hvis vi nu ser bort fra fleksibiliteten, så får man i princippet mere anlæg per krone i én kasse end i 4 (som redegjort for ovenfor). Problemet er netop at mange entusiaster VIL have muligheden for at tweake, og derfor er denne type produkt så sjælden. Hvis der var et stort nok marked for denne type produkt til at alle producenter havde ét på programmet, så var sandsynligheden for at man kunne finde ét som netop matchede éns mening om hvordan det skal lyde, formentligt lige så stor som for at man får tweaket sine blandede komponenter frem til det samme.
Men som sagt, jeg vil ikke pådutte nogen at de skal foretrække en one-box løsning, der er som du selv siger masser af fordele ved adskilte komponenter. Jeg synes bare personligt det er fedt at der er nogen der laver en sådan løsning til "musik-entusiasterne", uden at det skal være "hug en hæl og klip en tå". |
|
|
Hej Otto.
Det kunne da være et meget sjovt eksperiment, men ikke desto mindre ville "systemet" ikke forblive kompakt ved mig idet jeg stadig sværger til vinylerne.
Jeg tror du er inde på noget af det rigtige i at det drejer sig en stor del om følelser, men også om sund fornuft. Personligt vil jeg hellere sammensætte mit grej efter mit behov og selv bestemme hvor der skulle gives gas og hvor håndtaget slippes en smule (f.eks. tunerdelen)
Jeg vil give dig ret i at en 50K alt i en boks sikkeert ikke lyder helt ringe, men igen... for 50K vil jeg have noget jeg i større grad kan sætte et personligt præg på. Andre er uenige - Linn og Denon har længe lavet alt i en anlæg i påstået høj kvalitet - jeg tror bare ikke jeg ville sove godt om natten hvis jeg havde sådan en stående....
PS: hvis den har samme finish som resten af Musical Fdelitys grej er den sgu da meget flot (smagssag) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Jeg vil give dig ret i at en 50K alt i en boks sikkeert ikke lyder helt ringe, men igen... for 50K vil jeg have noget jeg i større grad kan sætte et personligt præg på. Andre er uenige - Linn og Denon har længe lavet alt i en anlæg i påstået høj kvalitet - jeg tror bare ikke jeg ville sove godt om natten hvis jeg havde sådan en stående....
|
|
|
Jeg kan sagtens forstå den tankegang, jeg synes bare det er lidt sjovt at udfordre den traditionelle tankegang om hifi/high-end lidt... Uanset hvad, så kan det ikke diskuteres at den leverer en kombination af rigtigt lækkert udstyr der normalt er væsentligt dyrere, med de fordele og ulemper det så medfører at gøre dét.
Og man må _gerne_ synes at den er grim, uden at jeg bliver fornærmet over dét...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alene dét at denne tråd er den længste diskussion om en produktnyhed, siden dén del af forummet blev startet, tyder jo på at de har fat i noget rigtigt...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
[QUOTE=copman]
Ja, spiller også fornuftigt!!
Hvor i byen har du fundet de to tøser?? 
Kender dem desvarre ikke.Billedet er fra en fest her i london sidste sommer som jeg var med til.Eneste jeg ved er at de var fra US .
Ok nu har vi så fundet ud af hvor brysterne kommer fra ... hvad med pigen?
SATMIT
|
|
|
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=SATMIT][QUOTE=winter][QUOTE=copman]
Ja, spiller også fornuftigt!!
Hvor i byen har du fundet de to tøser?? 
Kender dem desvarre ikke.Billedet er fra en fest her i london sidste sommer som jeg var med til.Eneste jeg ved er at de var fra US .
Ok nu har vi så fundet ud af hvor brysterne kommer fra ... hvad med pigen?
SATMIT
Kunne desvarre ikke huske deres navne.De smuttede udaf min seng tidligt om morgen uden en Note eller et telefon nr.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
desinget er nok sådan en love/hate ting.... men det skulle jeg hilsen hjemmefra og sige at det er der mange hifi ting der er 
Umiddelbart lyder det da som en fornuftig prissætning, og så er der en lang række fornuftige konstruktionsmæssige muligheder i sådan en.... MF finish plejer så absolut at være i orden, så mon ikke også denne er det - plastik plejer der ikke at være meget af.
Man kan jo altid tweake med ht' og kablerne til disse, netkabel o.s.v. hvis man har trangtil dette.
jeg kan i hvert fald ikke se hvorfor den ikke skulle have mulighed for at være "high-end"..... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 30 November 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gammel tråd....
Men er der nogen som har haft gode erfaringer både lydmæssigt og mekanisk med denne Ghetto KW250s og ville det være et godt bytte med mit nuværende
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|