Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm...bare ærgeligt at den ligner et konfirmationsanlæg....
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
hmmm...bare ærgeligt at den ligner et konfirmationsanlæg....
|
|
|
Der er jeg ikke enig, og husk billeder kan snyde! Mon ikke det er en "smagssag"?
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo...i stor grad!
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset design, så er en ting i hvert fald helt sikkert:
Prisen er for mænd!
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo mange penge, men kigger man på hvad der ligger i den er det ikke dyrt - hvis du køber en A5 CD, A5 Pre, A5 Power og A5 FM/DAB, så giver du 72.000,-, for et system der faktisk er ringere. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Det er jo mange penge, men kigger man på hvad der ligger i den er det ikke dyrt - hvis du køber en A5 CD, A5 Pre, A5 Power og A5 FM/DAB, så giver du 72.000,-, for et system der faktisk er ringere.
|
|
|
Er delene enkeltvis ringere ?!? Den er jeg ikke helt med på.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Er delene enkeltvis ringere ?!? Den er jeg ikke helt med på. |
|
|
Dac'en bruger teknik fra KW DM 25, og derfor bedre end A5 CD. Dette betyder at DAB-delen også er bedre end en A5 FM/DAB alene. I princippet kunne jeg have taget en KW DM 25 dac med i regnestykket (der er en digital indgang på KW250s), men den har dog både rør og transistor-udgang, og jeg mener rør-udgangen lyder bedst. Hvordan forstærkerdelen forholder sig til A5 pre/power er lidt sværere at sige, jeg er ikke rigtigt klar over hvor meget KW teknik der sidder i for/effekt sættet, men det er i hvert fald ikke ringere. En integreret A5 har en ringere forforstærker, og kun én trafo.
Den er selvfølgelig ikke _meget_ bedre end et A5 setup - men lidt har jo også ret. Under alle omstændigheder er det ikke en "spare-udgave" af A5 teknologi der sidder i KW250s, tværtimod - den ligger et sted imellem et A5 setup og et KW setup. Men det er jo billigere at producere ét apparat end 4, derfor er prisen lavere end at købe tingene hver for sig. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og tænkt på alt det man sparer på signalkabler __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt se at den sikkert er fiks - men jeg kunne aldrig finde på at købe sådan en.... det skulle da lige være til køkkenet, og der er 48K nok lige i overkanten __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Og tænkt på alt det man sparer på signalkabler  |
|
|
Det er jo den absolut mest negative ting ved dét apparat - hvad hulen skal man så nørde med?  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Kan godt se at den sikkert er fiks - men jeg kunne aldrig finde på at købe sådan en.... |
|
|
Ikke fordi jeg vil overbevise dig om at du skal ændre mening (jeg kan sagtens se ulemperne i et kombi-produkt) - jeg er bare nysgerrig: Hvorfor ikke? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal da bare have spændt et sæt ordentlige højttalere på siden, så man har en ghettoblaster at tage med til stranden til sommer!
Kan man få et vandtæt beskyttelseshylster som ekstraudstyr? __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
Til top |
|
|
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg tænkte faktisk på at starte en MF KW250s tråd, men kan se at I allerede er godt igang her..! Som det allerede kan ses, regnede jeg også med at der ville være blandede følelser til "mini'en"  Det er sjovt hvad et billede kan gøre (sige)...... Personligt glæder jeg mig til den lander her i landet og ser meget frem til de første lytte indtryk, hvem der så end måtte være de heldige. Hører gerne hvis der er nogen der ved hvor vi kan komme til at høre den i hovedstaden  Jeg har haft Musical Fidelity før.........og er pt nok lidt lun på KW250s
__________________ MVH Allan
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto
Er der en pre out (eller 2) sådan til sub/biamping? Er der både MC/MM indgang?
mvh
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jkjaers skrev:
Kan godt se at den sikkert er fiks - men jeg kunne aldrig finde på at købe sådan en.... |
|
|
Ikke fordi jeg vil overbevise dig om at du skal ændre mening (jeg kan sagtens se ulemperne i et kombi-produkt) - jeg er bare nysgerrig: Hvorfor ikke? |
|
|
Jeg tror det er lidt det samme som med ørevarmere - Jeg kan sagtens se at de gør et fantastisk job, men jeg vil ikke selv have dem på.
Jeg savner at sammensætte grejet, kablerne og højttalerne så det passer til mit temperament. Endvidere ville jeg synes det var en ktatrofe at undvære hele anlægget hvis cdén skulle justeres. Derudover er der ikke meget kombi over systemet når der sættes en pladespiller til (for jeg formoder at den har nogle indgange) samt RIAA.
Alt i alt er det ikke et produkt der fanger mig, men det gør det jo ikke dårligere. Jeg er ikke i tvivl om at det er et fint og godt produkt __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jkjaers, det er ikke nørdet nok. Det er selvklart, at tilpasningen til "temperamentet" fortrinsvis sker via valg af højttalere...
Det er stadig et ganske kompakt system, selv med en tilkoblet vinyl-generator.
Jeg gad god høre den, evt. eje den.
|
Til top |
|
|
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den dér KW250 er en rigtig øjebæ, ikke? At den koster skjorten + boxen hjælper sgu ikke ret meget... PRSE har helt ret - den ligner et plastic-konfirmationsanlæg! 
Hvilke HiFi-nørder kunne i øvrigt drømme om at investere i noget så latterligt som en DAB tuner? Jeg spørger bare, for båndbredderne der benyttes er efterhånden sammenligneligt med en telefon.
Undskyld, jeg har vist haft en slem dag... men alligevel.
Til Musica:  Beskyttelseshylsteret er i lyserød PVC og koster 14800.- 
mvh __________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Er der en pre out (eller 2) sådan til sub/biamping? Er der både MC/MM indgang? |
|
|
Der er en enkelt pre-out. RIAA'en er ren MM. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Jeg savner at sammensætte grejet, kablerne og højttalerne så det passer til mit temperament. Endvidere ville jeg synes det var en ktatrofe at undvære hele anlægget hvis cdén skulle justeres. Derudover er der ikke meget kombi over systemet når der sættes en pladespiller til (for jeg formoder at den har nogle indgange) samt RIAA. |
|
|
Helt fint. Men HVIS vi nu antog at jeg kom med sådan et produkt, satte det op ved siden af dit anlæg og du syntes bedre om lyden af dette end dit eget (rent filosofisk diskussion), ville du så stadig afvise at eje det, blot fordi du savner at lege med kabler? Mange ville, og dét er jo i sig selv tankevækkende. Det er billigere at lave én kasse end 4, så hvis vi nu ser bort fra fleksibiliteten, så får man i princippet mere anlæg per krone i én kasse end i 4 (som redegjort for ovenfor). Problemet er netop at mange entusiaster VIL have muligheden for at tweake, og derfor er denne type produkt så sjælden. Hvis der var et stort nok marked for denne type produkt til at alle producenter havde ét på programmet, så var sandsynligheden for at man kunne finde ét som netop matchede éns mening om hvordan det skal lyde, formentligt lige så stor som for at man får tweaket sine blandede komponenter frem til det samme.
Men som sagt, jeg vil ikke pådutte nogen at de skal foretrække en one-box løsning, der er som du selv siger masser af fordele ved adskilte komponenter. Jeg synes bare personligt det er fedt at der er nogen der laver en sådan løsning til "musik-entusiasterne", uden at det skal være "hug en hæl og klip en tå". __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|