Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 11:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hjælp til anlæg søges? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
l_DOMINO_l
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen, det skal lige siges at jeg er ny her, og er IKKE den store HIFI Nørd... så vil gerne bede lidt om jeres hjælp?

Jeg står og skal have nyt anlæg, og har købt sådan en "Jamo DVR 50" se mere her

Så skal jeg jo osse have Højtalere, og i første omgang bliver der ikke købt mere end 2 stk og evt en SubWoofer...

Så har jeg været lidt rundt på nettet og har forelsket mig i de PodSpeakers, MiniPod og MiniBass SubWoofer.

Så kommer mine spørgsmål!

1. Er PodSpeakers gode højtalere, spiller de godt og har de en ren lyd?
2. Hvilken af de SubWoofers skal jeg købe? Er MiniBass ok? se mere

Håber i kan komme med nogen gode frslag og argumenter?

Så vil jeg nemlig købe 2 x MiniPod + en Subwoofer til at starte med, og så to MiniPod mere til surround og en Center...
Til top Vis l_DOMINO_l's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l_DOMINO_l

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

POD-højttalerne var vist fra starten af B&W´s hånd, så kvaliteten fejler vist ikke noget, vist nok!

Nah, de spiller SQ ganske udmærket, og stående bølger er vist ikke et problem med deres form! Enhederne er heller ikke det værste fjernøstlige møg, så helt OK til prisen er mit bedste bud!

Men om du skal have mini eller maxi-POD, kommer an på dit lytterums størrelse og såmænd også dit lokale pengeinstituts beredvillighed, eller hva´?

Og du starter bare i stereo, SQ!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

l_DOMINO_l
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Ja... 2000 DKK for hver højtaler, så skal jeg ikke have Surround i første omgang!

Rummet.... tjaa... 20-25 kvm vil jeg mene!

Jeg ved bare ikke om det er de 1500 DDK er for meget at give extra, hvis jeg alligevel ikke kan buge det....

Men sådan som jeg har læst, så er PodSpeakers en god kvalitets højtaler der osse sætter et personlingt præg på dagligstuen...

Jeg kan ikke ligefrem læse mig frem til hvorfor det lige præcist skal være den store fremfor den lille subwoofer!

l_DOMINO_l
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Lige en lille indskydelse mere. Hvad så når det kommer til Højtaler Kabler.

Jeg regner med at tage i HIFI Klubben i Herning og købe mine 2 x MiniPod'er, og min MiniBass, så jeg kan vel lige så godt købe noget kable der.

Så var det jo lige at jeg kiggede på deres hjemmeside, men er lidt forvirret, det er vel Signal Kabler jeg skal købe? Se mere

Men hvilke skal JEG vælge? Og hvilke vil passe bedst?

l_DOMINO_l
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hvad gør jeg egenligt når det ikke er STIK, men de clips der som højtaler kablet skal sidde i i min Jamo?

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Har selv haft MiniPod et par dage til jeg fandt ud af postDK havde flækket kabinetterne og jeg synes de spillede godt det jeg hørte dem. Men ikke meget bas. Derfor hørte jeg ang. sub i Hi-Fi klubben. De sagde af Minibas var næsten ligeså god som Basstation, og at denne ikke var pengene værd.

Du skal bare købe ganske almindelige højttalerkabler, det hele skulle gerne passe sammen når der ikke er stik på. Du behøver ikke stik for at tilslutte kablet til MiniPods'ne, hvis det er det du mener?

Håber du finder ud af noget og bliver glad for din investering.

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

l_DOMINO_l
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Kempf87:
Jo takker, men synes ikke så meget om de helt små MicroPod's vil hellere have MiniPod's.

Jeg synes bare det ser ud til at det er nogen stik der skal ind i MiniPod'ne, men hvis det bare er skruer, så er det osse fint. Kan du anbefale noget Højtaler Kable, eller skal jeg bare købe et eller andet i HIFI-Klubben?

Nej regner med at det bliver til
4 x MiniPod
1 x Center
1 x MiniBass

Når jeg engang får råd til det hele, men først 2 x MiniPod og 1 x MiniBass.

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Det er ikke skrue terminaler, men 'trykterminaler'. Du skubber knappen ind, placerer højttalerkablet og slipper knappen. Så sidder det fast som i en normal skrue terminal. Ok, det lyder også lækkert med 4 MiniPod's hvis man har pengene.

Mht. Kabel er der rigtig mange der er glade for Van den Hul - The Clearwater. Og jeg skal da ikke sige mig fri for ikke selv at eje et par meter at dette kabel. Jeg har dog ikke kunne høre nogen forskel da jeg har haft mine højttalere til reklamation og først får nye i næste uge, men det virker rigtigt lækkert til prisen.

Ellers noget til omkring 30-50,- fra Hi-Fi klubben til fronterne og center, og noget billigt til baghøjttalerne.

fronthøjttalerne.

http://www.hificable.dk/shop/index.php?page=shop.product_det ails&flypage=shop.flypage&product_id=32&category _id=2&option=com_virtuemart&Itemid=29

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Hoejttalerkabe l/DALI_Red_Wave_kabel_Roed.htm

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Hoejttalerkabe l/TARA_LABS_Klara_PS_kabel_Hvid.htm

Og dette til baghøjttalerne måske:

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Hoejttalerkabe l/GALE_XL105_kabel_.htm

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Stort set enig med Kempf87!

Hvad med dette nemt skjulte kabel og så med 2 sæt lagt sammen til subben! (Mange meter=rabat! Måske ) http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Hoejttalerkabe l/QED_Qontour_Ultra_Flat_kabel_.htm

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

hvad med at vente med subben og så købe det her senere? http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/PODSPEAKERS_MegaPod_Kit_hoejttaler_Soelv.htm  jeg har ikke hørt det, men syntes at det ser ret fedt ud...
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Det er modigt, men ikke nødvendigvis dumt at spørge om hifi på en hifi-hjemmeside. Men du har fået en fair behandling. Jeg har hørt de famøse minipods, og jeg har ingen tvivl om det er designet du betaler mest for. Ikke dermed sagt de er noget l**t, men enhederne og filter er noget l**t - altså set med mine hifi-briller. Diskanten som sidder i mindre om den billigeste enhed du kan få - men det er en dome-tweeter, hvis det så ellers kan være nogen positiv reference - men det er ikke noget kvalitets dome. Basenheden ligner og en B (M ha ha)) W, men det er også en sh*ty lille enhed med pladechassis - det helt tarvelige.  Lyder fra dem er faktisk ok, og de bliver endnu bedre med noget bass på. Det skal nok gå.

Du skal bare vide du for under halvdelen vil kunne få noget andet - blot ikke minipods med ca. samme ydelse. Der er ingen som siger det er forbudt at betale lidt for designet - blot man ved hvad man betaler for. Jeg overvejede minipods, men fravalgte dem efter at have hørt dem. Men ingen tvivl om de pynter mere på stuen end de firekantede kasser vi kalder for højttalere! 

Held og lykke med projektet.  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes