Forfatter |
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet "gæster" hos undertegnede. Det nyeste skud fra Raidho, er en
velspillende stander-speaker med enheder fra eget hus. C1 er navnet og den
ser således ud:

Her er tale om en udsøgt forarbejdning. Tillige er finishen helt i top og pludselig
har man et flot stykke møbel i stuen. Standeren er ikke den til serien hørende.
Den forventes færdig om føje tid.

Det er en lille imponerende formidler. Den er ultra præcis, hænger lydmæssigt utroligt godt sammen
og har minimal egenlyd. En forførende speaker for både øjet og øret.....
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Gl jas jeg var for lang tid siden oppe hos Børresen og høre både prototyperne af den model du har købt dig og hold da fast hvor de kan spille musik så forstår at du er vild glad for dem.
Ja og de kan godt nok også spille højt hvis det er det man vil stort bifald herfra    
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må da være et godt bud på verdens flotteste stander-speaker. Stort tillykke med dem. Glæder mig til at høre dem.
Lars
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
med enheder fra eget hus.

|
|
|
Underligt, det ligner ellers en Alcone enhed forbavsende meget:

(Alcone ac6)
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Det må da være et godt bud på verdens flotteste stander-speaker. Stort tillykke med dem. Glæder mig til at høre dem.
Lars
|
|
|
Du er altid velkommen, men de er til låns indtil min C3 arriverer. Der er dog en del efterspørgsel og eftersom jeg er en af de sidst på listen, må tålmodigheden strække.
Uagtet, er det en sand nydelse at lytte på C1. Den kunne jeg sagtens leve med.. __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukke ser de jo ud
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen hvor lange ventetid er der på disse hter...
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
hej Gl jas jeg var for lang tid siden oppe hos Børresen og høre både prototyperne af den model du har købt dig og hold da fast hvor de kan spille musik så forstår at du er vild glad for dem.
Ja og de kan godt nok også spille højt hvis det er det man vil stort bifald herfra    
mvh Novisad
|
|
|
Hej Novisad
Og de er blevet endnu bedre siden du hørte dem, og ja de kan virkelig power-handle uden at miste focus: superb musikgengivelse!
Mht leveringstiden kan jeg ikke fortælle meget. Jeg ved de har fået en del ordre fra USA og østen, men hvornår de kan levere i dk vides ikke... For mit vedkommende må jeg vente en rum tid endnu, men det gælder jo C3. __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen gl jas ok ja sådan kan det være nogen gange med de ventetider  men det er da vildt at de er endnu bedrer nu hvad er blevet forbedret..
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr Blues
Disse små perler må skabe god stemning i din stue, thi de er i sandheden ultra smukke
Jeg håber på vi snart kan få en lille demo i dit kloster,og til lige en skovlfuld iskold weisbier, så vi senere kan danse rundt med hver sin C1´er, så sørg for "strække" dine valhalla så de rækker hele hytten rundt
Mvh F.B __________________
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun hørt godt om Raidho, og synes det er nogle meget flotte højttalere de bygger. Men hold op hvor er de dyre. Mener C1'eren koster 65.000 Kr paret så vidt jeg husker, det er da ret vildt for en standerhøjttaler.
Tillykke med dem, når de igang dukker op.
Mvh
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
Hej Mr Blues
Disse små perler må skabe god stemning i din stue, thi de er i sandheden ultra smukke
Jeg håber på vi snart kan få en lille demo i dit kloster,og til lige en skovlfuld iskold weisbier, så vi senere kan danse rundt med hver sin C1´er, så sørg for "strække" dine valhalla så de rækker hele hytten rundt
Mvh F.B
|
|
|
Hopla F.B
Et par små perler er de i sandhed. De formidler seriøst på en grænseoverskridende måde. Enhederne arbejder med uhyre præcision hvorfor den optræder total sømløs i overgange. Superb!
Demoen er klar, og til dansen har jeg klargjort naboens døtre som fra naturens side har en mere ergonomisk form end C1
bedste hilsner, Jazz __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Har kun hørt godt om Raidho, og synes det er nogle meget flotte højttalere de bygger. Men hold op hvor er de dyre. Mener C1'eren koster 65.000 Kr paret så vidt jeg husker, det er da ret vildt for en standerhøjttaler.
Mvh
Dief
|
|
|
Godmorgen Dief
Jeg synes også at speakerne er dyre, men når du har hørt dem og du tillige har hørt Wilsons "Duette", og JM-labs stander-speaker etc, bliver de pludselig "billige"... Jeg har aldrig hørt en stander-speaker der formår at lave så flot et lydbillede.. Jeg vil tro at du inden længe kan høre dem på din hjemegn, Sønderborg!
Kender iøvrigt Søndeborg temmelig godt efter 6 mdr på sergentskolen tilbage i 1980. Jeg husker tydeligt skolens slogan: Man bliver ikke slået ihjel her, men det er tæt på
|
Til top |
|
|
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gl.jas
Det er rart at se at højttalerne befinder sig godt i dit selskab.
Til Per.
Måske ligner enhederne Alcone, men det er da også det eneste slægtskab der er. Raidho producere selv enhederne som sidder i Ayra serien og også de som benyttes i den opdatered eben serie. Enhederne har membraner af keramik og et ultra ventileret neodynium magnet system. I ayra serien er enhederne bygget direkte på den 22 mm tykke fræsede aluminiums front.
mvh
Michael Børresen
__________________ Raidho Acoustics
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
Til Per.
Måske ligner enhederne Alcone, men det er da også det eneste slægtskab der er. Raidho producere selv enhederne som sidder i Ayra serien og også de som benyttes i den opdatered eben serie. Enhederne har membraner af keramik og et ultra ventileret neodynium magnet system. I ayra serien er enhederne bygget direkte på den 22 mm tykke fræsede aluminiums front.
mvh
Michael Børresen
|
|
|
Mange tak for svaret Michael, det undrede mig en del da membranen virkede til og være 100% identisk.
Nu læser jeg jo lidt med andre steder, bl.a. på hifi-musik,jeg læste med stor interresse deres besøgs artikel af jeres virksomhed hvor der tages billeder rundt omkring, der gives ikke noget indtryk af en enhedsproduktion, er enhederne håndlavede i et få tal? eller er selve produktionen ikke afbilledet? __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Dief skrev:
Mvh
Dief
|
|
|
Godmorgen Dief
Jeg synes også at speakerne er dyre, men når du har hørt dem og du tillige har hørt Wilsons "Duette", og JM-labs stander-speaker etc, bliver de pludselig "billige"... Jeg har aldrig hørt en stander-speaker der formår at lave så flot et lydbillede.. Jeg vil tro at du inden længe kan høre dem på din hjemegn, Sønderborg!
Kender iøvrigt Søndeborg temmelig godt efter 6 mdr på sergentskolen tilbage i 1980. Jeg husker tydeligt skolens slogan: Man bliver ikke slået ihjel her, men det er tæt på
|
|
|
Jamen må jo tilstå at jeg sjældent har hørt højttalere i den prisklasse, andet end til HIFI-messe i Odense. Der stod der et sæt Zingali Client i år, som også er hamre-dyre, de spillede jo også fantastisk må jeg sige. De var spændt for nogle Marantz blokke til et par hundrede tusinde så vidt jeg husker. Det er en drømmeverden jeg må drømme videre om, for sådan noget grej får jeg aldrig fingrene i. Men glæder mig da til at prøvelytte et sæt Raidho i Sønderborg, hvis de skulle dukke op.
Så endnu engang tillykke med dit nye grej, det må gøre en hver Hifi-entusiast glad at modtage sådan nogle højttalere. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1009
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men vil da lige starte med at sige at disse højtalere og dit anlæg ser rigtig godt ud.
Hvordan ligger C1 lydmæssigt i forhold til Gamut's L3? Jeg spørger fordi gamut er mit bedste referencepunkt, og jeg hør også hørt jm-lab's stander speakers.
Hvor kan jeg se og læse mere om disse speakers med priser m.m. De ser utrolig lækre ud
Kan man høre C1 ved en forhandler her i DK?
M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men vil da lige starte med at sige at disse højtalere og dit anlæg ser rigtig godt ud.
Hvordan ligger C1 lydmæssigt i forhold til Gamut's L3? Jeg spørger fordi gamut er mit bedste referencepunkt, og jeg hør også hørt jm-lab's stander speakers.
Hvor kan jeg se og læse mere om disse speakers med priser m.m. De ser utrolig lækre ud
M.V.H Dpetersen
|
|
|
God morgen Petersen
C1 og dermed Ayra-serien er endnu ikke at finde hos danske forhandlere, men mon ikke de dukker op snarligt. Det er en prægtig serie som godt kan overraske selv hærdede lytter ganske positivt. Mht Raidhos hjemmeside skulle der gerne være opdateringer omkring den nye serie inden længe, mere præcist kan det desværre ikke formuleres pt. men jeg mener prisen for en C1 er ca 65k.
C1 og L3 er ret forskellige i lydformidlingen. Hvor en L3 kan virke en anelse bastant i mellemtonen, er C1 meget nuanceret og med en enorm båndbredde som helhedsgør lydbilledet. Desuden er C1 udstyret med en af verdens bedste diskanter hvorfor musikken opleves særdeles sammenhængende. Om C1 går dybere end L3 er jeg usikker på, men jeg vil vurdere C1 som værende mere kontrolleret i nederste oktav.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
M.V.H Dpetersen
|
|
|
Jeg har hørt begge (selv haft L-3) og jeg ville klart vælge C1..... den er bare klasse bedere en L-3 !
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1009
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
God middag og tak for svar jl. Jas og King.
Ja men det lyder som om det er noget man selv skal høre. Jeg har nemlig L3 og har fået dem sådan til at synge at de lyder bedre end noget andet sted jeg har lyttet til dem. De er så åbne og spiller med sådan en rumfornemmelse som jeg sjældent har hørt andre steder med meget dyrere grej, og det er derfor jeg har svært ved at forestille mig det kan blive "klasse" bedre.
Men fin beskrivelse gl.jas. Jeg er pt ikke på udkig efter nye højtalere men det skader jo aldrig at udvidde sin viden, og disse højtaller lyder bestemt til at være et lyt værd.
Men som jeg skrev til at starte med så er det noget man selv skal ud og opleve. Jeg er jo blevet positiv overrasket før. Når forhandleren er i DK så skal jeg nok også være der.
Lige kort til king: hvornår kommer du til Varde igen med demoopstilling igen?
Endnu engang tak for svaret gl. jas.
M.V.H dpetersen
|
Til top |
|
|