Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Er ICEpower noget ved?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Spørgsmålet: Er ICEpower godt nok til de modne entusiaster?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
80 [38,83%]
69 [33,50%]
51 [24,76%]
3 [1,46%]
3 [1,46%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der een der har et link til et diagram over den NAD 3020?. Nu har der været så meget snak om den, at jeg er blevet nysgerrig i det indvendige.

Mvh

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

At påstå at en 3020'er spiller bedre end ICE er skamfuldt og nok mere udtryk for at man forsøger at skabe opmærksomhed eller at man har dukket af reservedunken til sin knallert
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
At påstå at en 3020'er spiller bedre end ICE er skamfuldt og nok mere udtryk for at man forsøger at skabe opmærksomhed eller at man har dukket af reservedunken til sin knallert

Hej Christian

Kan du så ikke tage et smut omkring Kurt Kubik for at få en demo? Tag gerne dit eget ICE med. Der er adskillige der er blevet overraskede over hvad 3020'eren kan.

Derudover hører 3020 snakken ikke til i denne tråd, så lad os fortsætte denne debat i 3020 tråden i stedet.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hvor mange af dem der har stemt har hørt ICE op mod en alm god amp , jeg er ligeglad med prisen , jeg lytter ikke på priser jeg lytter på musiken .

Mange har det med ja ok den er lidt bedre men den koster også mere , så alt i alt er den til den lave pris er bedre og den køber jeg , udråber den til det bedste nu har jeg jo købt den .

Det ICE dur bare ikke til hifi hop og dans som i vil .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Hej

Generelt har jeg ikke været så imponeret af det NAD jeg har hørt, men måske er mærket ok i forhold til prisen. 3020'eren kender jeg dog ikke og med den enorme omtale den pludselig har fået her på HIFI4ALL, er jeg blevet nysgerrig.

Mvh

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

off topic: ear two hvad er den blevet erstattet af i AR's nuværende sortiment?asp1000?
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
off topic: ear two hvad er den blevet erstattet af i AR's nuværende sortiment?asp1000?

Ja, eller det er modulet, selve forstærkeren hedder eAR 1001.

Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Jensen; det er da dejligt befriende at et branchemedlem i den grad tager bladet fra munden og kommer med sin uforbeholdne mening.Men det er da en ualmindelig arrogant holdning at have til tingene ( "jeg er ligeglad med prisen")

- men måske jeg læser dit indlæg forkert............det håber jeg næsten ...... for i givet fald er alle herinde da en samling "hyklere" som ikke ved hvad "god" lyd er, medmindre at man har anlæg til 1 million - mindst - for alt under den pris kan da umuligt gengive/spille RIGTIG hifi - ifølge din logik.

Kære Jensen, du kan godt selv se at dit udsagn "skurrer lidt", ikke ? ......

mvh

Jesper/Oldhifinut - som desværre er nødsaget til at træffe økonomiske kompromisser...og alligevel mener at have hifi indendøre...ICE eller ej

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Jesper,

Jensen tilhører en uddøende race i hifi-junglen. Præcis samme arogante holdning have mange da cd-afspilleren gjorde sit indtog. "Det kan ikke spille musik".

Ak ja, sjælen gør ondt når nye teknologier banker gamle og ofte ekstremt højt prissatte produkter af banen. Det er jo trods alt også sjovere at sælge stumper til +50K stykket fremfor 5K.

Selvfølgelig spiller ICE røven ud af bukserne. Og selvfølgelig skal prisen tages i betragtning! Alt andet er da sindsygt og en underlig arogant holdning at have til tingene. Hvem siger at rigtig tung hifi SKAL koste en formue?

Det stinker langt væk af at man skal op i en bestemt prisklasse før man er med i den rigtige klub. Nu er den sidste tosse heldigvis ikke født endnu, så derfor skal nogle branchemedlemmer forsætte deres korstog mod de "forstyrrende" elementer på marked, og retfærdiggøre deres egen eksistens. For det handler vel egentlig ikke så meget om hvem der har ret eller uret. Det handler bare om at få hænderne ned i lommen på en naiv og godtroende forbruger.

Tak for kaffe Jensen. Ingen respekt herfra
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Hej music 4 all

Så vidt jeg ved, er trekanterne baseret på de oprindelige hi-fi moduler med konventionel strømforsyning.

ASP er beregnet til PA og er integrerede moduler med SM strømforsyning.

Trekanterne fås skam stadigvæk, men til en hel anden pris, og kan vist ikke sammenlignes med ASP´er.

http://www.acoustic-reality.com/brochures/earOO.pdf

MVH

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Den der 3020´er - og specielt den af KUBIKS - det er da klart at de forskellige forstærkere "taber" til den lille 20 watter gang på gang. Kurt har strikket sit anlæg sammen, så alt spiller i harmoni - det gælder ht placering, kabler osv, når der så kommer en fremmed amp ind i det setup vil den da klart falde ud med et andet resultat. Og når man er "vant til" den lyd vil den "nye" forstærker stortset altid lyde dårligere - bedre på nogle punkter, men alligevel dårligere - totalt set.

De er ufatteligt at folk ikk kan se hvad det er der sker ! Indtil videre er der ikke EN ENESTE forstærker der har spillet ligeså godt som den. Min forstærker ER en bedre forstærker, men den vil sikkert gi et "dårligere" resultat end den 3020´er i lige netop hans opsætning. Men ta nu den lille latterlige 3020´er under armen og kom ned med den på MIT SETUP, så skal jeg nok skrive et indlæg om hvad den kan og navnligt hvad den IKKE kan.

Jeg VED at det er en udemærket lille forstærker og den spiller TEMMELIGT godt, men det er kun 20 watt og den kommer til kort i mange sammenhæng

Men nu gider jeg ikk længere høre på hvad den 3020´er kan - på trods af at jeg har haft 8-10 stykker af dem gennem tiderne, så køber jeg en mere og så bruger jeg en måneds tid på at sammenligne den, med den forstærker jeg har på nu.

Det vil være skide unfair, da den jeg spiller på til hverdag er strikket rigtig godt ind i mit system og DEN spiller i den sødeste harmoni - alt her er tilpasset hinanden på en sådan måde, at jeg vil tro enhver forstærker, uanset pris, vil falde ud med et dårligere resultat (nu er min forstærker måske også lidt speciel), Men unfair eller ej - det er samme betingelser som KURT KUBIK stiller over for alle de andre forstærkere - og så er det vel egentligt FAIR nok.

Men jeg invisterer i sådan en 3020´er mere - sætter den op som REN effekt i en måneds tid - derefter kommer jeg med MIN vurdering i en skrivelse her, eller andet sted og derefter er folk velkomne til at kigge forbi.

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

nåh den har da også været en tur i byen ,tror det var hos lasse og hans advantage(vil helst ikke hænges op på det)med endnu et imponerende resultat
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Lydgengivelse og musik handler om føleser, derfor kommer der denne lidt ophedet stemning ind i mellem.

Der hvor føleserne støder lidt sammen hos folk, kan være der hvor vi forskellige hifi nørders alder og erfaring med musik og hifi krydser klinger.
Hvilken lyd med godt kan lide, kan hænge meget sammen med alder, hvad for noget musik man lytter til og hvor mange live oplevelser man har fra det virkelige liv.

Så når Kurt V K, Jensen og jeg selv sagde hunden og andre som har passeret de 30 år, og måske med "gammel" rør, klasse A, NAD 3020 eller anden lyd fra gamle dage snakker lyd og hvad "vi" opfatter som værende musikalst, kan der føleses mæssigt være meget langt mellem "gamle" dage og til lyden af moderne ICEpower.

Måske handler det også om den musik vi høre, og selve produktionen af samme, som er med til at "dele" vandene.
Nu siger jeg det lidt firkantet! Folk der er opvokset i den analoge tidsalder, med pladespillere, rør og tunge klasse A forstærkere, hørte måske også en anden type musik, som igen havde den tids generelle lydproduktion. Folk levede måske med denne, skal vi sige "analoge klasse A tid" og fik opbygget dere lydreforrence her igennem.

Mange yngre mennesker, som er vokset op med deres lyd univers, måske fra  halvfemserne og til idag, har måske en hel anden tilgang til lyd, musik og de stemniger der følger med musikken og kulturen omkring det. Mange af disse mannesker fra 90erne, er mange gange vokset op med store integreret forstærkere fra Pioneer, Technics, Panasonic og Sony. En anden generation, en anden musik og et andet lydideal.

Dette er MEGET firkantet og genereliserende sat op, det ved jeg godt.
Det er IKKE min mening at latterliggøre nogen!!!
Det er bare en påmindelse om (også til mig selv) at vores lydudgangspunkt KAN være MEGET langt fra hindanden.

Altså. Jeg skiver dette for at få os til at stoppe op, og tænke os om en ekstra gang, før vi bliver lidt for selvfede, eller andet det måtte kaldes.

Er det ren vollapyk, eller??
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Det er nogle gode pointer du laver. Der er flere ting der spiller ind, måske har den fyslogisk indretning af vores hjerne og øre også noget at sige. Der ingen der kan vide hvordan JEG lige hører det. Desuden er vi, som du siger, alle opdraget med nogle forskellige lydidealer. Måske har vi haft en god oplevelse med et stykke hi fi på et tidspunkt og det er så blevet væsentlig forbedret af vores hukomelse. Husk på at hukomelse ikke er et sand vidensbyrd. Den kan ændre mange ting og den bliver også blandet med følelser...

jold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har hørt ice.Syntes overhoved ike der er liv i musiken,det er en tam omgang at lytte til.

Jeg har det også sådan, at hvis ikke man sidder med den fornemelse at vov det her lydder bedre end det jeg har nu, ja så er det ikke bedre.Så det med at man lige skal vende sig til det.Er det værste gang hø jeg længe har hørt.Ørene væner sig hurtig til noget skrammel. (Måske det allerede er sket)

ANG. Det med mark levinson Så har jeg fået at vide (af den lokale hifi butik som også sælger ML)at de bruger det til inbygning i huse. Men ikke vil bruge det når der skal stå ML på forstærkeren, da de mener, det ikke kan bruges til seriøs hifi.

jold.

Til top Vis jold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jold

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 13 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Hvor mange af dem der har stemt har hørt ICE op mod en alm god amp , jeg er ligeglad med prisen , jeg lytter ikke på priser jeg lytter på musiken .

Mange har det med ja ok den er lidt bedre men den koster også mere , så alt i alt er den til den lave pris er bedre og den køber jeg , udråber den til det bedste nu har jeg jo købt den .

Det ICE dur bare ikke til hifi hop og dans som i vil .

Så fortæl og dog hvad en god amp er, gerne flere hvis du mener der er flere....så er der jo også større sandsynlighed for at du får svar fra nogen der kender de amps nu så nævner...

Til top Vis PederM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PederM

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:

Den der 3020´er - og specielt den af KUBIKS - det er da klart at de forskellige forstærkere "taber" til den lille 20 watter gang på gang. Kurt har strikket sit anlæg sammen, så alt spiller i harmoni - det gælder ht placering, kabler osv, når der så kommer en fremmed amp ind i det setup vil den da klart falde ud med et andet resultat. Og når man er "vant til" den lyd vil den "nye" forstærker stortset altid lyde dårligere - bedre på nogle punkter, men alligevel dårligere - totalt set.

De er ufatteligt at folk ikk kan se hvad det er der sker ! Indtil videre er der ikke EN ENESTE forstærker der har spillet ligeså godt som den. Min forstærker ER en bedre forstærker, men den vil sikkert gi et "dårligere" resultat end den 3020´er i lige netop hans opsætning. Men ta nu den lille latterlige 3020´er under armen og kom ned med den på MIT SETUP, så skal jeg nok skrive et indlæg om hvad den kan og navnligt hvad den IKKE kan.

Jeg VED at det er en udemærket lille forstærker og den spiller TEMMELIGT godt, men det er kun 20 watt og den kommer til kort i mange sammenhæng

Men nu gider jeg ikk længere høre på hvad den 3020´er kan - på trods af at jeg har haft 8-10 stykker af dem gennem tiderne, så køber jeg en mere og så bruger jeg en måneds tid på at sammenligne den, med den forstærker jeg har på nu.

Det vil være skide unfair, da den jeg spiller på til hverdag er strikket rigtig godt ind i mit system og DEN spiller i den sødeste harmoni - alt her er tilpasset hinanden på en sådan måde, at jeg vil tro enhver forstærker, uanset pris, vil falde ud med et dårligere resultat (nu er min forstærker måske også lidt speciel), Men unfair eller ej - det er samme betingelser som KURT KUBIK stiller over for alle de andre forstærkere - og så er det vel egentligt FAIR nok.

Men jeg invisterer i sådan en 3020´er mere - sætter den op som REN effekt i en måneds tid - derefter kommer jeg med MIN vurdering i en skrivelse her, eller andet sted og derefter er folk velkomne til at kigge forbi.

Kører du en privat kampagne? Samme store indlæg har du indrykket i 3020 tråden....

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Bundgård skrev:

Hej

Er der een der har et link til et diagram over den NAD 3020?. Nu
har der været så meget snak om den, at jeg er blevet nysgerrig i det
indvendige.

Mvh

http://www.tcaas.btinternet.co.uk/index-4.htm

/U.

EDIT: Ser pænt simpelt ud og der er ingen eksotiske komponenter at
skue så vidt jeg kan se. Er der ikke en der lige bruger en søndag
eftermiddag på at lægge et nyt print ud?

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

HEHE, nej var en fejl, men det kunne ikke kopieres før det var indrykket - og jeg gad sgu ikk skrive det hele igen,

Sad og skrev ET sted med tankerne et ANDET sted - flot ikk

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har direkte sammenlignet ICE, TacT og ZAP? Og som kan redegøre for de lydmæssige fordele og ulemper ved de forskellige?

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes