Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2024 | 22:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Yaqin forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 23 April 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Så skal den nok et smut forbi Kolding, hvor DPD har sit fordelingscenter

Tip: Snak med dem på forhånd, hvornår du kan være hjemme og tage imod den  http://dpdonline.dk/

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 23 April 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

DPD kundeservice kunne man ikke aftale noget med.......og hun kunne ikke kontakte vognmanden. Her til morgen tjekkede jeg Track and Trace og kunne se at den ville blive leveret idag. Strålende da jeg ville være hjemme hele dagen. Fik en pludselig indskydelse.....satte en seddel op på hoveddøren hvor jeg skrev at jeg var hjemme, plus privat nummer og mobil nummer....så kunne de jo lige ringe hvis dørklokken skulle være defekt. Her til aften kunne jeg så til min store forbløffelse se på Track and Trace at pakken var forsøgt afleveret klokken 1600 OG klokken 1700!!!!!!!......begge gange uden held!!!!!.....Googlede lige DPD og jeg er så ikke den eneste der har haft de her problemer har jeg fundet ud af......Sikke noget bullsh*t at lyve om at de har forsøgt at levere pakken, når det åbenlyst ikke passer.

Jeg prøver deres Kundeservice i morgen.....og håber på det bedste.

 

Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 23 April 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Sorry, troede man kunne aftale med dem, som man kan med nogle af de andre kurerfirmaer.

Tjaeh DPD har bestemt ikke det bedste omdømme herhjemme, men de var nu meget hjælpsomme overfor mig. Kunne se på Track and Trace, at de havde været her kl.9, og der sov jeg, så ved ikke om det var rigtigt. Ringede så til dem, og spurgte om de kunne komme dagen efter, hvor jeg havde fri hele dagen. Fik så at vide, at proceduren var, at man fik et postkort fra dem, hvor man så skulle kontakte dem for en aftale om levering. Spurgte så den søde dame, om de ikke kunne gøre en undtagelse, da jeg ellers først kunne modtage den om en uge. Hun kunne så godt se problemet, og ville prøve at finde ud af noget. Og de kom sørme med den dagen efter.

Vi får se om de også vil være fleksible overfor dig. 

Men generelt er de kurerfirmaer elendige. Husker jeg skulle have en pakke (også forstærker) med UPS. Kom om aftenen ved ottetiden. Gud hjælpe mig, om han ikke bare smed en seddel ind af døren, uden at ringe eller banke på. Mig over gaden efter ham, med skjorten flagrende, og fik så pakken, med en stor undskyldning om, at han kun havde 20 minutter til at aflevere hver pakke

 

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 25 April 2008 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Så lykkedes det....fik lov til selv at afhente maskineriet i Tåstrup, hvilket man åbenbart normalt ikke kan...opførte mig også yderst eksemplarisk i telefonen, selvom jeg undrer mig vildt over det firma. Synes det er en rigtig fin lille maskine....selv konen synes om den....hun brugte ligefrem ordet "sexet", og så mente hun at den også ville kunne holde hendes kaffe varm. Det er da ihvertfald en hyggespreder. Og spille kan den jo også. Jeg havde selvfølgelig ikke fået handlet et netkabel, men fandt et fra en gammel pc der kunne bruges. Jeg hørte lidt af min favoritmusik: Cowboy Junkies...Bebel Gilberto...Chris Rea...og jeg må indrømme at jeg hørte ting i musikken som jeg ikke har hørt før...små detaljer som jeg aldrig har lagt mærke til....Hi-Hat og lilletrommer var bare super crisp....og stemmer synes jeg bliver gengivet rigtig godt. Nu er jeg på ingen måde audiofil, og har aldrig brugt store summer på Hifi, så min glæde skal selvfølgelig ses i forhold til mit tidligere udstyr, som bestod af noget ældre Nad (made in China) grej, som jeg egentlig har været glad for. Synes dog at det her er et step op, og  hvis det er noget med at den først skal spilles til, så kan jeg vist kun være meget tilfreds. Havde egentlig tænkt mig at investere i noget nyt golfudstyr i år, men skal vist lige overveje om et par nye højttalere ikke ville være sjovere.

Det eneste jeg studsede lidt over var en svag brummen fra strømforsyningen....ikke voldsom, men konstant. Måske fordi jeg brugte et netkabel fra en pc? Jeg er ikke særlig teknisk anlagt så jeg vil spørge jer andre hvad jeg skal kigge efter, når jeg drøner ud for at købe et nyt.

Det var alt foreløbig fra en tilfreds Kina-ejer .

 

Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 25 April 2008 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:
Så lykkedes det....fik lov til selv at afhente maskineriet i Tåstrup, hvilket man åbenbart normalt ikke kan...opførte mig også yderst eksemplarisk i telefonen, selvom jeg undrer mig vildt over det firma. Synes det er en rigtig fin lille maskine....selv konen synes om den....hun brugte ligefrem ordet "sexet", og så mente hun at den også ville kunne holde hendes kaffe varm. Det er da ihvertfald en hyggespreder. Og spille kan den jo også. Jeg havde selvfølgelig ikke fået handlet et netkabel, men fandt et fra en gammel pc der kunne bruges. Jeg hørte lidt af min favoritmusik: Cowboy Junkies...Bebel Gilberto...Chris Rea...og jeg må indrømme at jeg hørte ting i musikken som jeg ikke har hørt før...små detaljer som jeg aldrig har lagt mærke til....Hi-Hat og lilletrommer var bare super crisp....og stemmer synes jeg bliver gengivet rigtig godt. Nu er jeg på ingen måde audiofil, og har aldrig brugt store summer på Hifi, så min glæde skal selvfølgelig ses i forhold til mit tidligere udstyr, som bestod af noget ældre Nad (made in China) grej, som jeg egentlig har været glad for. Synes dog at det her er et step op, og  hvis det er noget med at den først skal spilles til, så kan jeg vist kun være meget tilfreds. Havde egentlig tænkt mig at investere i noget nyt golfudstyr i år, men skal vist lige overveje om et par nye højttalere ikke ville være sjovere.

Det eneste jeg studsede lidt over var en svag brummen fra strømforsyningen....ikke voldsom, men konstant. Måske fordi jeg brugte et netkabel fra en pc? Jeg er ikke særlig teknisk anlagt så jeg vil spørge jer andre hvad jeg skal kigge efter, når jeg drøner ud for at købe et nyt.

Det var alt foreløbig fra en tilfreds Kina-ejer .

Ja men tillykke med den. I forhold til pris yder den ufatteligt meget. jeg har dog allerede skiftet kina rørene ud. Så den har nu Mullard, GE og Sylvania. Og det er bare en "smooth killer" der spiller......musik

Ang. brum. Har selv lidt. men kun når jeg lægger øret tæt på. og jeg har skærmet netkabel. Mht. højttalere. De skal have en relativ høj effektivitet (min. 91db), da der ikke er så mange watt at gøre godt med. Er det gulv eller stander ht du evt. vil kigge efter? Hvis standerht kan jeg ikke anbefale JMR Twin Signature MkII nok. De spiller ufatteligt godt prisen taget i betragtning. 7,5K sættet. De kan høres hos Topsound Hifi på Østerbro. (nok den eneste der forhandler dem i kbh. eller sjælland for den sags skyld)



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 25 April 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Tillykke

Den lille smule brum, tror jeg skyldes den har AC glødespændning. Det lyder bedre end DC glød, men har så den lille bivirkning.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 25 April 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Okay...rart at vide at den svage brummen er helt normal......er jo bogstaveligt heller ikke noget man hører når musikken spiller.

Først tænkte jeg på nye højttalere, men af en eller anden årsag er jeg blevet lun på tanken om at få gang i noget med en pladespiller....Det er mange år siden jeg har lyttet til LPer, men var en tur i kælderen og faldt over mine mælkekasser, der er fuld af god musik. Hvad har I af erfaringer med rør og pladespillere?....noget der dur?  

Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis
 
Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Pis hvor spiller det godt nu....helt vildt.....kan slet ikke høre højttalerne.....bare rent musik...."Snow" med Cecilie Norby....."Drive" med REM.....pis hvor det spiller.....Som en helt åbenbaring. Fik bare lige lyst til at skrive det. Oh my...kan blive en dyr hobby det her.
Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:
Pis hvor spiller det godt nu....helt vildt.....kan slet ikke høre højttalerne.....bare rent musik...."Snow" med Cecilie Norby....."Drive" med REM.....pis hvor det spiller.....Som en helt åbenbaring. Fik bare lige lyst til at skrive det. Oh my...kan blive en dyr hobby det her.

Herligt udbrud . Forstår dig godt

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Spiller også lystigt hos mig. Trods en svag brummen. Men det er til at leve med.

Og med den udskiftning af rør jeg har foretaget, spiller den endnu bedre. Og den spiller i 8 Ohm. Har ikke brug for mere, da den spiller sammen med et sæt ny indkøbte Focal JMlab Chorus 816V med en relativ høj følsomhed, som bliver bedre og bedre. Er overrasket over hvor meget der egentligt kan komme ud af den lille rørbørge.



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:
Okay...rart at vide at den svage brummen er helt normal......er jo bogstaveligt heller ikke noget man hører når musikken spiller.

Først tænkte jeg på nye højttalere, men af en eller anden årsag er jeg blevet lun på tanken om at få gang i noget med en pladespiller....Det er mange år siden jeg har lyttet til LPer, men var en tur i kælderen og faldt over mine mælkekasser, der er fuld af god musik. Hvad har I af erfaringer med rør og pladespillere?....noget der dur?  

Rør og vinyl er som skabt for hinanden. Hos mig er det den rene fryd med de liflige toner der kommer ud af rillen



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:

Okay...rart at vide at den svage brummen er helt normal

Scatcat skrev:

Trods en svag brummen.

At forstærkerne brummer er IKKE normalt !

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
Vitalis skrev:

Okay...rart at vide at den svage brummen er helt normal

Scatcat skrev:

Trods en svag brummen.

At forstærkerne brummer er IKKE normalt !

Hvordan vil du undgå det, hvis der bruges AC glød ? Hvis du kan svare på det, gør du mange glade  

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Ved at have midt-punkt udtag på glød: * 3.15V * 3.15V * og evt. stjerne stel.
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
Ved at have midt-punkt udtag på glød: * 3.15V * 3.15V * og evt. stjerne stel.

Jeg skal ikke modsige dig, for det har jeg ikke forstand på. Men hvis det kan lade sig gøre, at lave AC glød helt uden brum, syntes jeg det er mærkeligt at de fleste producenter (også Audio Note GB) konsekvent bruger DC glød, for at undgå brumproblemer. Hvad har jeg mon misset her

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
vester
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

#Tweaker

Du mener ac-glød lyder bedst. Det lyder aldeles ulogisk! Men måske har du en god forklaring

Til top Vis vester's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vester
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

vester skrev:

#Tweaker

Du mener ac-glød lyder bedst. Det lyder aldeles ulogisk! Men måske har du en god forklaring

Næh, jeg har ikke nogen god forklaring, men nogle der har forstand på det, mener at det skyldes at AC bedre "udfylder" tråden. Hvor vidt det er en god forklaring eller ej, aner jeg ikke, men det giver da lidt mening. Kan bare konstatere at mine 300B SET lød bedre, da de fik AC glød (med tilhørende brum (justerbart))

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 114
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Halløjsa......Så har jeg lige et par spørgsmål omkring rør, som jeg ingenting ved om. Kan se at maskineriet bruger 2 stk 12AU7 og 2 stk 12AT7 og 4 stk 6v6. På de medfølgende 6v6 rør står der V1 V2 osv. og tilsvarende på maskineriet. Hvad betyder dette? Er det noget jeg skal være opmærksom på når jeg nu vil prøve at købe andre rør? Er det muligt at skifte de her 6v6 rør for en billig penge og opnå en forbedring? Og så er det jo også lidt synd at de medfølgende rør er tonet mørke.....altså lyden er selvfølgelig det optimale, men mere lys er jo hyggeligt.

Eventuelt nogen der har et direkte link til hvad jeg kunne bruge?

På forhånd tak.

Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:

Halløjsa......Så har jeg lige et par spørgsmål omkring rør, som jeg ingenting ved om. Kan se at maskineriet bruger 2 stk 12AU7 og 2 stk 12AT7 og 4 stk 6v6. På de medfølgende 6v6 rør står der V1 V2 osv. og tilsvarende på maskineriet. Hvad betyder dette? Er det noget jeg skal være opmærksom på når jeg nu vil prøve at købe andre rør? Er det muligt at skifte de her 6v6 rør for en billig penge og opnå en forbedring? Og så er det jo også lidt synd at de medfølgende rør er tonet mørke.....altså lyden er selvfølgelig det optimale, men mere lys er jo hyggeligt.

Eventuelt nogen der har et direkte link til hvad jeg kunne bruge?

På forhånd tak.

Om du sætter dem (6V6) i det ene eller hul er ligegyldigt. Du skal bare lige holde øje med AU og AT. Man kan hurtig komme til at sætte dem forkert 

Prøv på den engelske ebay at søge på 6V6. Så dukker der lidt op. 6V6 er ikke de mest udbredte rør. ellers er der www.pyndt.dk Han har nogle forskellige. Der er også www.tubeampdoctor.com



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:

Halløjsa......Så har jeg lige et par spørgsmål omkring rør, som jeg ingenting ved om. Kan se at maskineriet bruger 2 stk 12AU7 og 2 stk 12AT7 og 4 stk 6v6. På de medfølgende 6v6 rør står der V1 V2 osv. og tilsvarende på maskineriet. Hvad betyder dette? Er det noget jeg skal være opmærksom på når jeg nu vil prøve at købe andre rør? Er det muligt at skifte de her 6v6 rør for en billig penge og opnå en forbedring? Og så er det jo også lidt synd at de medfølgende rør er tonet mørke.....altså lyden er selvfølgelig det optimale, men mere lys er jo hyggeligt.

Eventuelt nogen der har et direkte link til hvad jeg kunne bruge?

På forhånd tak.

De fleste 6V6 rør er farvet grå eller sorte indvendig. Det skulle være for at hindre, at elektronerne farer for meget rundt. Jeg er så ikke sikker på, at det vil give store forbedringer at skifte dem, men det koster jo ikke det helt vilde at prøve. Husk bare når du udskifter udgangsrør, så skal du have dem matchet. Det er mindre kritisk med linie og driver rør.

De JJ som Scatcat linker til er klare, og skulle være vellydende.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes