Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2024 | 22:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Musical Fidelity/Bladelius (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 737
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

 

HVEM SAGDE NETDEL

1800VA TRAFO - 80000 MIKROFAHRAD

DEN THOR ER BUNDLØS OG POTENT

På det der billed ser den lidt topløs ud

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

 

Et billede mere at den flotte og enkle opbygning

Ikke nok med at den er skruet ordentligt sammen så har den også en driftsikkerhed som en Toyota Hiace

 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 865
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har hørt Thor og A5 om ikke så back-to-back så har jeg selv haft Thor hjemme og hørt A5 hos en kammerat der har den og hvis system jeg kender ret godt.

Jeg valgte Thor fra selv da jeg synes der havde en for glansbilled agtig præsentation. Ligesom det hele fik en glat lak. Jeg synes ikke den var god til at vise klassiske instrumenters teksturer, de blev visket ud og blev glatte. Nogen kan være glade for den, dette er min holdning.

A5 synes jeg ret godt om. Den er meget korrekt i mine øre, spiller fint både i top og bund og har et godt perspektiv. Den kan både være glat og rå. Af de to er dette mit valg.

I den klasse ville jeg lytte til primare I30. Det kan godt være den er lidt billigere med den er forbasket god. Så tjek den ud!


__________________
Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
Til top Vis troelskn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelskn
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:
Hej.

Jeg har hørt Thor og A5 om ikke så back-to-back så har jeg selv haft Thor hjemme og hørt A5 hos en kammerat der har den og hvis system jeg kender ret godt.

Jeg valgte Thor fra selv da jeg synes der havde en for glansbilled agtig præsentation. Ligesom det hele fik en glat lak. Jeg synes ikke den var god til at vise klassiske instrumenters teksturer, de blev visket ud og blev glatte. Nogen kan være glade for den, dette er min holdning.

A5 synes jeg ret godt om. Den er meget korrekt i mine øre, spiller fint både i top og bund og har et godt perspektiv. Den kan både være glat og rå. Af de to er dette mit valg.

I den klasse ville jeg lytte til primare I30. Det kan godt være den er lidt billigere med den er forbasket god. Så tjek den ud!

Hej Troelskn

Lyd og smag er jo så forskellig og ens samlede setup er meget afgørende for den lydmæssige oplevelse. De 2 forstærkere er begge absolut fremragende forstærkere og gør det på hver sin måde. Det kan kun afgøres ved en intens lyttetest. Men på det kvalitetsmæssige indtryk vil jeg nu mene at Thor er den overlegen. Rør og føl bl.a på volumeknappen på den A5.5 og du vil opleve et slør og en slasken som ikke er tilstede på Thor. Tag så remoten Mjølner til Thor og MF blegner

Thor er da smuk(undskyld min begejstring)

 

 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 865
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Den er bygget lækkert, ingen tvivl om det.

Mine kommentarer gik på lyden.

Det er fedt du er glad for den og at den virker i dit setup.

Stadig vil jeg anbefale at lytte til Primare I30. Den er måske også bygget lidt mere i stil med Thor, nordisk kvalitet.


__________________
Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
Til top Vis troelskn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelskn
 
LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Tjaaaaaa, man kan vel næsten sige at......Thor er gud......... Om end en nordisk!!

 

Skulle aldrig have afleveret min tilbage til TC

 

Mvh

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Hey

jeg ved godt det ikke det her tråden går på......

jeg har haft MF A5 for og effekt og det er et super sæt til prisen

Bladelius har jeg hørt og det er også rasende lækkert og spiller godt.

jeg er gået over til rør og har aldrig været så glad .....

så lig lige en lytter til det også

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Jeg ejer selv MF A5. Testlyttede den nævnte bladelious og A5 inden købet(dog på nogle dynaudio). Synes begge spillede fremragende, men blev simpelthen forelsket i A5´s "råhed" og evne til at gengive så dybt uden nogle slingrer i valsen. Mine dls R55 sprudler ihvertfald efter matchningen med MF. Designmæssigt er A5 også mere min smag. Men det er et spørgsmål om den foretrukne lydfilosofi. Tag et lyd i TC, som fører begge produkter, og smid "Thriller" i CDén så er jeg sikker på du har fundet den rette løsning efterfølgende(LÆS=A5)



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
Radiohead
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Jeg tog til Sverige og lyttede på A5.5 / Spendor S8e setup. Meget naturlig lyd - glemte helt at tænke på hifi til en forandring! - og selvfølgelig den der spendor mellemtone... det lød knagme godt - velopløst, flydende og naturligt men samtidig med fin dynamik på trods af højttalernes lave følsomhed på bare 82 db (opgivet højere), så noget rigtig strøm må der også være bag de 250 watt.

Har også lyttet til Thor på Dynaudio Contour 3.4, men det gav mig ikke samme oplevelse af musikken - det lød mere som kraftig forstærker møder detaljeret højttaler, og det gav ikke samme lytteoplevelse. Der er dog også stor forskel på Spendor og Dynaudio.

Min erfaring: A5.5 lød mere naturlig, stort lydbillede med en mere flydende mellemtone og levende gengivelse. Thor lyder som en kraftig transistorforstærker, måske lidt hen af en Gryphon jeg hørte engang. Dynamisk, elektrisk og dybest set lidt uinspirerende (min erfaring med mange "overdimensionerede" transistorforstærkere, de kommer let til at lyde lidt umusikalske midt i al makrodynamikken).

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.

I øvrigt og meget vigtigere: A 5.5 har også en fin DAC indbygget - så drop bare CD-afpilleren helt, læg din CD-samling over på computeren og se dig aldrig tilbage - jeg har personligt købt min sidste CD-afspiller, køber en iMac og en god DAC næste gang! Eller måske bare AVI's ADM9 og en masse musik...

Tvivlere kan begynde deres digitale revolution her:

http://www.avihifi.co.uk/AppleMusic_MarioGreppi.pdf

 

 

Til top Vis Radiohead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Radiohead
 
Radiohead
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Og lige som dark horse og alternativ til det hele: Spændende anmeldelse af AVI ADM9 af Alan Sircom der bl.a. også skriver for HiFi Plus (sammen med Stereophile og HiFi Critic jo nok mest seriøse engelsksprogede hifiblad). Hvorfor er der i øvrigt ingen dansk importør?? Ved at Vassago havde et sæt på prøve engang. Nå:

http://www.avihifi.co.uk/avid/ADM9-HFC-review-1.html

Til top Vis Radiohead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Radiohead
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 15 November 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Blev der handlet her?

Har selv et godt øje til Thor, men også NAD M3



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 15 November 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Blev der handlet her?

Har selv et godt øje til Thor, men også NAD M3

I denne tråd har jeg selv anbefalet Thor. Men det var dengang

Lån begge forstærkere og bedøm selv. Begge fremragende forstærkere. Tror dog at NAD M3 ville passe bedst til dine SA grundet dens varmere lyd. 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 15 November 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

@ Music4life (godt navn)

Tak for svar. Nu er planen jeg vil have nye højttalere. Ikke besluttet hvilke endnu. Men sådan omkring 20 kg klassen.

Så mener jeg det kræver en ny forstærker for at få det optimale ud af højttalerne.

Vil gerne have samme mærke i forstærker/cd afspiller. Har godt kig på det NAD. Særlig nu hvor forstærkeren er kommet ned i pris. Så har man en samlet sæt på ca. 27.000

Op nod det koster Thor'en alene hvis nok omkring 23.000 kr. Så rækker mit buget ikke til Bladeius cd afspiller. Så havde jeg tænkt af supplere Thor med en Raga Apollo.

Kan se du har fået NAD Master sæt nu. Hvad mener du med deres varme lyd? Er det sådan lidt "rør agtit"?



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 15 November 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

@ Music4life (godt navn)

Tak for svar. Nu er planen jeg vil have nye højttalere. Ikke besluttet hvilke endnu. Men sådan omkring 20 kg klassen.

Så mener jeg det kræver en ny forstærker for at få det optimale ud af højttalerne.

Vil gerne have samme mærke i forstærker/cd afspiller. Har godt kig på det NAD. Særlig nu hvor forstærkeren er kommet ned i pris. Så har man en samlet sæt på ca. 27.000

Op nod det koster Thor'en alene hvis nok omkring 23.000 kr. Så rækker mit buget ikke til Bladeius cd afspiller. Så havde jeg tænkt af supplere Thor med en Raga Apollo.

Kan se du har fået NAD Master sæt nu. Hvad mener du med deres varme lyd? Er det sådan lidt "rør agtit"?

Hej DKsoulman

Jeg vil ikke sige at det spiller som rør, men iforhold til Bladelius har det en varmere mellemtone og diskant uden dog at der er mangel på detaljer. Bladelius har en lidt mere pågående og frisk spillestil. Til tider lidt for frisk efter min mening. Men afhænger selvfølgelig af højttaler valg.

Nej til prisen er master serien bare blevet endnu mere gunstig



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes