Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2026 | 22:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Opgradering af Denon reciever, nødvendig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej..

Står med en ældre (4år ca) Denon AVR-1604 reciever
(fundet et link her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=662&zoneid=3 , det er den nederste omtalte)

Detil har jeg tisluttet et sæt Dali Concept 6:
( http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm )

Derudover en DALI Suite S1.2 subwoofer :
( http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/dal i_suite_s12_subwoofer_sort.htm)

Overvejer lidt at udskifte min Reciever med en nyere Denon (Tror jeg)
Men er lidt i tvivl om det kan betale sig?

Det jeg har forelsket mig lidt i, er den automatiske rumkorrektion i de nyere denon recievere...
Så det kunne jeg godt tænke mig...

Derudover kunne jeg håbe på at mine film i 5.1 kom til at lyde noget bedre, ved udskiftning af recieveren... Men ved ikke om det så er højtalerne der er knudepunktet, eller om jeg ikke har kraft nok i den reciever jeg har nu?

Dette er udelukkende de 2 eneste ting jeg er interesseret i... Så ved ikke om det kan betale sig at indvestere i en ny reciever?
Til top Vis rasmuskarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmuskarlsen Besøg rasmuskarlsen's Websted

rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Ingen der har et bud på dette?
Til top Vis rasmuskarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmuskarlsen Besøg rasmuskarlsen's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 August 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

det kommer vel an på hvor mange penge du vil bruge på det, hvis du har tænkt dig at købe en af de nye små modeller tror jeg du får mere ud af et målebånd og en lydtryksmåler end autosetup. Rumkorrektionen synes jeg personligt ikke er noget særligt. Det receiveren foreslår synes jeg er helt ude i skoven, men hvis du selv har lyst til at bruge en masse tid på det kan du godt få noget fornuftigt ud af det.

rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Har købt en Digital Radioshack Lydmåler til 250 kr (Et fund? :D) Så et er allerede blevet bedre med den...

Men tænkte bare om der kan tilføres højtalerne og hele systemet mere overskud ved at opgradere
(Taget i betragtning at de højtalere jeg har jo ikke sluger så meget kraft igen...)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes