Forfatter |
|
hetner Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 28 April 2012 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har dette TV "B&O MX6000 type 3301" som slukker af sig selv efter ca. 10min at det er blevet tændt.
Hvis jeg udlæser last error står der "B6". Denne fejl kode står der intet om i den service manual som jeg har, måske fordi den kun dækker type 35xx. andet end at hvis det ikke er "pf" eller "df" er det en I2C fejl.
Jeg har prøvet at motionere og smøre(tunerspray) alle stik som har I2C signal i sig, uden held.
Hvis jeg starter det op i service mode(ignorer fejl), virker alt umiddelbart som det skal.
Men hvis nogen kunne fortælle mig eller bare har en ide om hvad fejl kode "B6" betyder ville det være fantastisk.
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 28 April 2012 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke indbygget en "sleep funktion" der kan sættes til at slukke efter et givent tidsrum, som er blevet aktiveret?
Tænker at det har du styr på, men nogen gange er fejl så indlysende at man glemmer at lede efter dem. Hvem har ikke stået på hovedt i et apparat uden at checke om der er tændt på kontakten  ) Så tænkte bare, at det skal a ikke være uforsøgt
|
Til top |
|
|
hetner Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var også en af mine første tanker, men nej der er ikke sådan en function aktiv. I øvrigt tvivler jeg på at det ville genererer en Last error "B6". Efter den har stået tændt længe i service mode, kan den slet ikke tænde i normal mode. så de 10min er kun fra når det er kold. tiden varierer mellem 0-10min alt efter hvor længe man har haft det tændt eller rettere hvorlænge man er blevet ved med at tænde det.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 28 April 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro det er dårlige lodninger - det er en typisk fejl for denne type TV.
Check evt. ABO-Centers hjemmeside (Kommer frem ved en hurtig søgning på google). Derinde kan du finde diverse rep. tips.
- Dennis
|
Til top |
|
|
hetner Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe jow dårlige lodninger er det jo nok, havde bare håbet på at man kunne få en ide om hvor man skal lede udfra fejlkoden. Og det skriver de desværre ikke så meget om i den ellers udemærkede service tips til det fjernsyn.
Men tak for tippet havde faktisk glemt at jeg havde faldet over den side tidligere i min søgen efter en service manual.
jeg tror måske aligevel det er værd at prøve de 2-3 tips af der omhandler stby fejl i denne her: http://www.abo-center.dk/Abo_center_2/reptips/TV_MS_ME_MXrep /MX6000rep/Rep%20mx4000_mx6000_lx5000_lx6000_MX6000100312.pd f
Men ville nu havdet været fedt hvis nogen havde en servicemanual hvor der stod hvad "B6" fejlen var.
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 28 April 2012 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sidder 2 kondesatorer til +/- 5 volt i netdelens driver-kredsløb, de er på 47uf hhv 100uf - Skift dem. Du kan mageligt montere 100uf35volt som begge.
Så sidder der et par kondensatorer på Nicam Boardet ( på tunermodulet ), skift dem - Så vidt jeg husker 220uf35volt. Mener der er nogen af de ældre Nicam'er der har 10 eller 100uf istedet / osse. De plejer at være tydeligt utætte, så man er ikke i tvivl.
Skift serie-lytten til HSP BU'en. der bruges 220uf35 volt - den originale kan være 50volt istedet, men det er ikke nødvendigt.
Omlod alle lodningerne ( 6 stk. ) på det lille print til afbøjningen, det sidder på billedrørs-halsen - ikke selve billedrørsprintet.
Omlod kolde lodninger på booster og E/W kondensatorerne ved HSP BU'en. Det er de 3 firkantede der er på 630++ Volt.
Omlod kolde lodninger i strømforsyningen.
Det er de normale og kendte fejl på kassen, der løser 99.7 % af fejlene på dem. Og hvis det jeg skriver her er sort snak for dig, så skal du nok alliere dig med en radio-mekaniker...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
hetner Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2012 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for inputtet jeg er gået igang med at få fysisk lokaliseret det forskellige steder der skal omloddes.
Jeg udvikler Elektronik selv til dagligt så helt sort snak er det ikke, selv om jeg ikke har den helt store erfaring med fjernsyn. Jeg var dog af den over bevisning at det måske havde noget at gøre med I2C når nu det virkede fint i service mode og fejlkoden siger det.
Men er igang med at lodde i flæng, og skal nok vende tilbage med udfaldet.
så må jeg se hvad jeg har liggende af kondensatorer. tror ikke det bliver et problem med de værdier.
|
Til top |
|
|
Jensen123 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2012 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 29 April 2012 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - hetner
Du kan gå til denne:
http://www.tsinding.dk/
Her finder du et: Hjælpe forum
Der findes også diagrammer og her er en guide:
Klik først på diagrammer ude til venstre
Foroven findes tre bokse og klik på den første: vælg diagrammer og derefter klik på den anden: B&O
Klik på: vis (ude til højre).
Gå ned til: Beovision MX6000 (download de to filer og gem disse filer på drevet).
Husk, ved skift af kondensatorer i strømforsyning og linjeudgangstrinet at benytte typer af den såkaldte: Low ESR (105 grader Celsius).
Vh. Steen
|
Til top |
|
|
hetner Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeah!!
Nu har det kørt over en time uden at gå i standby, og det køre stadig(krydser fingre). Det har ikke kørt så langtid siden det begyndte at fejle så jeg er fortrøstnings fuld med at det nu virker(i denne omgang)
fik kun skiftet én kondensator(lyt C1) som var synligt lækket og havde ½ kapacitet af hvad der stod på den. Men jeg er ikke sikker på det var den der var skyld i det, fordi der var en del lodninger som så mistænkelige ud i de områder der er blevet påpeget af JBLfan og i ABOcenterrebTips.
men tak for input til alle,
PS: Billedet på sådan et MX6000 ser mere naturligt ud i farverne en et phillips 32" LCD jeg har haft lånt i mellemtiden. Men det flimre dog mere end LCDen når man ser dem begge samtidigt sjovt nok.
|
Til top |
|
|
hetner Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jensen123,
Det er den service manual jeg har hvor der ikke står noget om fejl kode "B6" måske fordi det er et type 3301 jeg har og den service manual kun har 35xx.
men ellers tak. og nu er problemmet jo løst ved loddekolbe
|
Til top |
|
|
hetner Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2012 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe fik lige læst lidt mere på http://www.tsinding.dk/ hjælpe forum og faldt over dette symptom og udbedring:
2) Dårlig/buldrende stereolyd, går tilbage i Stand-by efter kort tid. Udskift elektrolyt 8C1 (220uF/25V) på Nicam-modul.
Det er lige precis den elektrolyt som jeg har skiftet
så håber at det er derfor det virker nu.
|
Til top |
|
|
Jensen123 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2012 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 29 April 2012 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|