Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 14:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Beovision10-46/beolab9 bedre lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Marc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 April 2012 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Hej Med jer,

Jeg har lige solgt alt mit B&W gejl og skiftet til B&O - nu skulle det prøves.
Jeg har anskaffet mit et beovision 10-46 og et sæt beolab 9. jeg mangler dog et anlæg til musik, så jeg har forbundet
højtalerne til fjernsynet via powerlink, og jeg kan høre radio via fjernsynet - jeg har stofa kabel og herved er der jo også
radio.
Jeg syntes dog ikke, at lyden er noget at råbe hurra for :-( Så mit spørgsmål til jer er, om hvis jeg nu fik købt en beosound 5
og koblet højtalerne til, ville dette så give en bedre lyd?? Er processeren i fjernsynet meget dårligere eller er det kilden -
stofa kabel, der er ringe?

Eller skal jeg ikke regne med at det bliver betydeligt bedre? Det skal siges at jeg er lidt kræsen vedr. lyd :-)

Håber i kan hjælpe lidt her.

Mvh. marc
Til top Vis Marc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marc

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 April 2012 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hvis du er kræsen vedr lyd, så var BV10/BL9 nok ikke det rette valg

Du skulle måske havde valgt et BV7 med BL7, så var din stereolyd ved TV brug allerede blevet MARKANT bedre. Derudover så sidder der mig bekendt heller ikke BeoSystem3 i BV10 og det er også med til at forringe lyden.

BL9, dem har jeg aldrig været gode venner med. Så hellere BL3 eller endnu bedre BL5.

Linse diskanten er meget følsom over for højden. Dvs at står du op eller sidder højere end selve linsen, så mister du SÅ ultra meget information (prøv at sætte dig på gulvet, så de er i øre højde og du vil forstå). Derfor er BL9 nok B&O`s største design BØF i længere tid. BL5 har den rette højde (1m) og BL3 kan du væghænge i den rette højde eller sokkel i forskellige højder. Den mulighed er der ikke ved BL9.

Jeg har også Stofa og bruger ofte deres radio via mit BV7 og det lyder ok, som baggrunds/ oprydnings musak.

Så nej, BS5 vil nok ikke løse dit problem

Marc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 April 2012 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Mange tak for hurtigt svar!

Nitten! de havde jo ellers fået rigtig gode anmeldelser herinde ...... Jeg vil bare være sikker inden jeg skille mig af med dem, at
jeg ved tilkobling af en anden lydkilde ikke kommer til at høre markant forskel.

Havde også overvejet BV 7-55 men det er bare super stort :-) Selvom jeg lige har solgt mit pana 55 " så kunne jeg se at BV 7
var noget større da det jo også har en ramme og en dybde.
hvad gør beosystem 3? Det er ikke indbygget i BV 10.
Til top Vis Marc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marc

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 April 2012 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Det kan du læse om her: http://www.bang-olufsen.dk/beosystem3

mali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 April 2012 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Er det ikke muligt, at tilslutte en analog lydkilde til tv-et? Hvis du er i besiddelse af en cd-spiller så kunne du jo tilslutte den og høre hvilken forskel, den gør.

Jeg mener nu nok, at det er muligt at opnå ret gode resultater med BL9, men lyd handler jo meget om personlig smag...

I det setup du beskriver fungerer dit tv jo også som forforstærker. Kunne være interessant at høre om der er forskel på lyden i det setup og på en tilslutning, hvor et beosound system udgør forforstærkeren. Er der nogen, der har erfaringer med dette?

Til top Vis mali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mali

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes