Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 10:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Blaupunkt tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 April 2012 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Så at Bilka i denne uge sælger et Blaupunkt tv hvilket overraskede mig da jeg ikke har set dette mærke på det danske tv-marked de sidste 20 år og troede de for længst havde stoppet produktionen af tv. Straks får jeg tanken at dette gamle hæderkronede tyske firma er gået nedenom og hjem og vel har lidt samme skæbne som Grundig og blevet opkøbt af et kinøjsisk (eller var det tyrkisk?) foretagende med ringere kvalitet til følge. Men ved googling ser det umiddelbart ud til at være opkøbt af et andet tysk firma i 2008, så kan man mon regne med en rimelig mærkevare kvalitet, tiltrods for den lave pris? De står jo næppe selv for udviklingen af alle disse modeller der er opgivet på deres hjemmeside.

Nogen der har lidt viden, jeg spørger kun af ren nysgerrighed. Syntes jo det vil være lidt sørgeligt hvis det blot er en Prosonic fladskærm i forklædning 

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 April 2012 kl. 06:28 | IP-adresse registreret  

Du kan vist kun få dine spørgsmål besvaret ved at ringe til Blaupunkt og spørge.

Om du kan få mærkevare kvalitet, til en pris der ligger på det halve hvad andre mærkevarer koster tror jeg desværre besvarer sig selv.

Men kig da på det, og lad dine øjne afgøre sagen.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 06 April 2012 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

En mulighed er, at en anden producent blot har fået lov til at købe navnet for en god og måske høj pris.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 April 2012 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Du kan vist kun få dine spørgsmål besvaret ved at ringe til Blaupunkt og spørge.

Om du kan få mærkevare kvalitet, til en pris der ligger på det halve hvad andre mærkevarer koster tror jeg desværre besvarer sig selv.

Men kig da på det, og lad dine øjne afgøre sagen.

Tak for svaret selvom jeg jo selvfølgelig sagtens selv kan regne ud jeg bare kan ringe til Blaupunkt og spørge, men nu kunne det jo tilfældigvis også være nogen herinde vidste noget, det var som sagt kun af ren nysgerrighed jeg spurgte, ikke fordi jeg skulle købe et selv!

At det besvarer sig selv hvad kvaliteten er af et tv købt til 2000 kr i Bilka er jo noget sludder at fyre af. Elgiganten har f.eks gang på gang solgt mærkevare fladskærme til lige så lave kampagnepriser.

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 April 2012 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Og elgiganten har også jævnligt solgt mærkevareproducenternes absolutte bundskrab, til fine priser (læs billigt)  - jamen er det så besværligt at forholde sig til hvad man får for sine penge ?

Hvis man kan købe en af de store modeller, der normalt bliver solgt for 8000 til en langt lavere pris, kan det jo være en god handel,  eller en version af genstanden, der ikke er beregnet til det danske marked,  eller er kommet til landet ad underlige kanaler (med efterfølgende problemr i vente)

Mærkevarebegrebet er blevet så udvandet, at man længe ikke har kunnet regne med det, og kampagnepriser / lokkepriser giver jo endnu mere mudder.

(Hvis nogen herinde er vidende om tingenes sammenhæng, er de temmeligt sikkert ikke "i stand" til at løfte sløret : læs - må ikke ! )

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes