Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 09:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Blockbuster på randen af konkurs! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik B.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Iflg. TV2 Finans, er amerikanske Blockbuster tæt på at indgive konkursbegæring:

"Det står rigtig skidt til med økonomien i den verdenskendte videoudlejningskæde Blockbuster. Så skidt, at det amerikanske firma nu barsler med en konkursbegæring, fremgår det af en fondsbørsmeddelelse. Nyheden betød, at Blockbuster-aktien i dag faldt med hele 32,3 procent til 0,27 dollar på New Yorks fondsbørs.

Det er uvist, om problemerne vil få konsekvenser for Blockbuster i Dan­mark. Det er særligt problemer for fir­maets dvd-udlejning på internettet samt firmaets dvd-automater, der er baggrunden for den mulige konkurs.

Blockbuster har en gæld på 855 millioner dollar (godt 4,6 milliarder kroner), og udsigterne til fremtidens indtjening ser svage ud. De seneste år har selskabet måttet lukke flere end 1300 butikker som følge af de økonomiske problemer."

M.v.h.
Til top Vis Henrik B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik B. Besøg Henrik B.'s Websted

Allan K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 31 August 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Der er vel ikke så meget at sige til det med al det pirateri på nettet ! Folk downloader hellere hvis de kan spare nogle penge. Jeg synes det er synd at røve kunsterne på den måde. Blockbuster burde fokusere på streaming via nettet til billige priser fremfor de traditionelle (gammeldags) udlejningsmetoder, så kunne det være de ville overleve.

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 August 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

nu er det jo ikke sådan at et dl er = et missed salg så det holder ikke helt at kaste skylden på grasiterne ...

Til top Vis mikkelfrost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost

Pita
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 September 2010 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Allan K skrev:
Der er vel ikke så meget at sige til det med al det pirateri på nettet ! Folk downloader hellere hvis de kan spare nogle penge. Jeg synes det er synd at røve kunsterne på den måde. Blockbuster burde fokusere på streaming via nettet til billige priser fremfor de traditionelle (gammeldags) udlejningsmetoder, så kunne det være de ville overleve.

Forkert! Tjenester som Netflix og Redbox har kæmpe succes i USA og herhjemme har vi jo LoveFilm som stadig vokser og vokser.

Blockbuster har ikke fulgt med i udviklingen og det betaler de dyrt for nu.

Det er simpelthen for letkøbt at skyde skylden på "pirater".
Til top Vis Pita's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pita

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 08 September 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Pita skrev:
Allan K skrev:

Forkert! Tjenester som Netflix og Redbox har kæmpe succes i USA og herhjemme har vi jo LoveFilm som stadig vokser og vokser.

Blockbuster har ikke fulgt med i udviklingen og det betaler de dyrt for nu.

Det er simpelthen for letkøbt at skyde skylden på "pirater".

Delvis enig - Blockbuster har ikke fulgt med udviklingen.

Jeg har det sidste aars tid boet i New York og konkurrencen indenfor filmudlejning er benhaard! For $5 kan jeg via min kabelboks leje/streame en HD-film (1080p - stort set BD kvalitet) i 24 timer - fuldstaendig samme pris som hvis jeg traskede ned i en Blockbuster forretning. Hmm....gad vide hvad folk foretraekker.

Samtidig har jeg abbonnement til Netflix til $14 pr. maaned. Her kan jeg have 2 film (BD) hjemme af gangen og ekspeditionen er lynhurtig (returnerer jeg eksempelvis en film om mandagen, modtager jeg en ny om onsdagen). Samtidig har jeg gratis og ubegraenset adgang til at streame film fra Netflix (inkl. HD) - men udvalget af titler til streaming er dog forholdsvis begraenset.

Endelig er der mange steder i byen (i supermarkeder, drugstores m.v.) opstillet automater, hvor folk kan leje dvd'er til $1 per doegn.

Blockbusters egen streaming kom foerst i luften for et lille aar siden og den kraever, at man har en kompatibel afspiller (eks. en kompatibel dvd-afspiller eller pc). Udvalget og kvaliteten kan dog ikke hamle op med den jeg har paa min kabelboks.

Kort sagt; selvom jeg har et kort til Blockbuster, har jeg kun brugt det 2 gange paa mere end 1 aar! Og jeg er, hvis jeg altsaa selv skal sige det, "storforbruger" af film.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 September 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

http://www.altomdata.dk/blockbuster_erklaerer_sig_konkurs

Så er det slut
Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 September 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Vi er jo nok et par år bagud, så blockbuster herhjemme får nok problemer hvis de ikke smøger ærmerne op..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
Vi er jo nok et par år bagud, så blockbuster herhjemme får nok problemer hvis de ikke smøger ærmerne op..

Absolut enig!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:

Sikker rigtigt, men Blockbuster har vist udtalt at det går rigtig godt i danmark.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes