Forfatter |
|
Henrik B. Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iflg. TV2 Finans, er amerikanske Blockbuster tæt på at indgive konkursbegæring:
"Det står rigtig skidt til med økonomien i den verdenskendte videoudlejningskæde Blockbuster. Så skidt, at det amerikanske firma nu barsler med en konkursbegæring, fremgår det af en fondsbørsmeddelelse. Nyheden betød, at Blockbuster-aktien i dag faldt med hele 32,3 procent til 0,27 dollar på New Yorks fondsbørs.
Det er uvist, om problemerne vil få konsekvenser for Blockbuster i Danmark. Det er særligt problemer for firmaets dvd-udlejning på internettet samt firmaets dvd-automater, der er baggrunden for den mulige konkurs.
Blockbuster har en gæld på 855 millioner dollar (godt 4,6 milliarder kroner), og udsigterne til fremtidens indtjening ser svage ud. De seneste år har selskabet måttet lukke flere end 1300 butikker som følge af de økonomiske problemer."
M.v.h.
|
Til top |
|
|
Allan K Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 31 August 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vel ikke så meget at sige til det med al det pirateri på nettet ! Folk downloader hellere hvis de kan spare nogle penge. Jeg synes det er synd at røve kunsterne på den måde. Blockbuster burde fokusere på streaming via nettet til billige priser fremfor de traditionelle (gammeldags) udlejningsmetoder, så kunne det være de ville overleve.
__________________ Allan K
|
Til top |
|
|
mikkelfrost Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 31 August 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det jo ikke sådan at et dl er = et missed salg så det holder ikke helt at kaste skylden på grasiterne ...
|
Til top |
|
|
Pita Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 01 September 2010 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan K skrev:
Der er vel ikke så meget at sige til det med al det pirateri på nettet ! Folk downloader hellere hvis de kan spare nogle penge. Jeg synes det er synd at røve kunsterne på den måde. Blockbuster burde fokusere på streaming via nettet til billige priser fremfor de traditionelle (gammeldags) udlejningsmetoder, så kunne det være de ville overleve.
|
|
|
Forkert! Tjenester som Netflix og Redbox har kæmpe succes i USA og herhjemme har vi jo LoveFilm som stadig vokser og vokser. Blockbuster har ikke fulgt med i udviklingen og det betaler de dyrt for nu. Det er simpelthen for letkøbt at skyde skylden på "pirater".
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 08 September 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pita skrev:
Allan K skrev:
Der er vel ikke så meget at sige til det med al det pirateri på nettet ! Folk downloader hellere hvis de kan spare nogle penge. Jeg synes det er synd at røve kunsterne på den måde. Blockbuster burde fokusere på streaming via nettet til billige priser fremfor de traditionelle (gammeldags) udlejningsmetoder, så kunne det være de ville overleve. |
|
|
Forkert! Tjenester som Netflix og Redbox har kæmpe succes i USA og herhjemme har vi jo LoveFilm som stadig vokser og vokser.
Blockbuster har ikke fulgt med i udviklingen og det betaler de dyrt for nu.
Det er simpelthen for letkøbt at skyde skylden på "pirater".
|
|
|
Delvis enig - Blockbuster har ikke fulgt med udviklingen.
Jeg har det sidste aars tid boet i New York og konkurrencen indenfor filmudlejning er benhaard! For $5 kan jeg via min kabelboks leje/streame en HD-film (1080p - stort set BD kvalitet) i 24 timer - fuldstaendig samme pris som hvis jeg traskede ned i en Blockbuster forretning. Hmm....gad vide hvad folk foretraekker.
Samtidig har jeg abbonnement til Netflix til $14 pr. maaned. Her kan jeg have 2 film (BD) hjemme af gangen og ekspeditionen er lynhurtig (returnerer jeg eksempelvis en film om mandagen, modtager jeg en ny om onsdagen). Samtidig har jeg gratis og ubegraenset adgang til at streame film fra Netflix (inkl. HD) - men udvalget af titler til streaming er dog forholdsvis begraenset.
Endelig er der mange steder i byen (i supermarkeder, drugstores m.v.) opstillet automater, hvor folk kan leje dvd'er til $1 per doegn.
Blockbusters egen streaming kom foerst i luften for et lille aar siden og den kraever, at man har en kompatibel afspiller (eks. en kompatibel dvd-afspiller eller pc). Udvalget og kvaliteten kan dog ikke hamle op med den jeg har paa min kabelboks.
Kort sagt; selvom jeg har et kort til Blockbuster, har jeg kun brugt det 2 gange paa mere end 1 aar! Og jeg er, hvis jeg altsaa selv skal sige det, "storforbruger" af film.
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 24 September 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.altomdata.dk/blockbuster_erklaerer_sig_konkurs
Så er det slut
|
Til top |
|
|
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 24 September 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er jo nok et par år bagud, så blockbuster herhjemme får nok problemer hvis de ikke smøger ærmerne op..
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik_sdk skrev:
Vi er jo nok et par år bagud, så blockbuster herhjemme får nok problemer hvis de ikke smøger ærmerne op.. |
|
|
Absolut enig!
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik_sdk skrev:
Vi er jo nok et par år bagud, så blockbuster herhjemme får nok problemer hvis de ikke smøger ærmerne op.. |
|
|
Sikker rigtigt, men Blockbuster har vist udtalt at det går rigtig godt i danmark.
|
Til top |
|
|