Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 06:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Olsens vintage grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Havde et par Rogers LS3/5 i min studie tid, sammen med NAD 3020 og senerer Musical Fidelity A100. Var et perfekt kollegie værelse anlæg. Thorens og Linn LP12 sammen med Ortofon SPU.

Nu har jeg Tannoy SGM 12X - som spiller fantastisk, sammen med Doxa 70.

Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Den kunne være interessant at høre den der sub. Og ja Rogers højtalerne er perfekte i små rum.

Jeg fik lige lyttet til den nye transistorsag og den gør det ret godt. Den mangler lige den sidste rest

af rørenes måde at formidle på som jeg godt kan li, men den gør det godt og bassen er eminent

i forhold til mine andre rørslædernes lidt slaskede måde at formidle på. Låget er lige lusket af og

afslører en pæn trafo med 4 lytter på hver 22000uf og med en udgangseffekt på 60 watt i 8 ohm

virker den meget godt dimensioneret. Der er ihvertilfælde godt 'smæk' i de nedre regioner - gad vide

hvad de Richard Allan enheder kan klare?

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Man kan høre det når grænsen er ved at være nået, hvis ikke der er kommet for meget højoktan Lagavulin i blodet

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Nu er der blevet lyttet mere intenst til Robertson trinnet som godt kunne være en værdig afløser eller reserve forstærker herhjemme. Den spiller rigtig hæderligt og homogent og lyder på ingen måde hårdt. Den fik lov at køre non-stop fredag sammen med denne her gamle sag.

Philips'en ryger dog videre i systemet, da den var lidt for grovkornet i toppen efter min smag. Men jeg var alligevel imponeret over den rolige og behagelige spillestil sådan en sag kan præstere.

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Se idag er det vist ikke kun gutterne fra Hernings omegn der finder noget sjovt.

Jeg var på det lokale skrammelmarked og nederst bag noget skrammel hos en polsk sælger

gemte der sig disse små perler som jeg ikke kendte. Goodmans Maxim sammen med mine

Rogers.

Diskant kantophæng er lidt krøllede.

Som det kan ses er de noget mindre end rogers højtalerne.

Endelig overraskelsen. Flotte indeni med afstivninger og fed magnet på basmellemtoneenheden.

Frontstoffet er hægtet på med noget der ligner systemet fra 9 volts batterier.

Og endelig. De spiller overraskende som Rogers højtalerne bare med mindre bas.

Jeg monterede naturligvis lige noget nyt tætningsliste nu da de lige var åbnet.

Frontbaflerne er af metal. Nogen der kender dem??

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Enorm motor til den lille enhed. Tillykke med nok et spændende fund!

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Jamen takker. Og ja billedet snyder ikke - magneten er stor. Utroligt hvad der kan komme ud af

en 4" enhed. Jeg havde rent faktisk regnet med at der havde siddet en slags oval enhed i dem.

Det jeg har fået læst om dem er, at Goodmans brugte flere år på udviklingen af dem og at de

går for at være en slags 'ur' Rogers. Ted Jordan var ihverttilfælde glad for dem.

Venligst

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Marts 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hold da op, de er godt nok fede! Den lille enhed ser fuldstændig sær ud! Men den må lyde godt, det gør goodmans jo;)

Jeg selv fandt intet hifi på sumpemarkedet.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Hej folks hvor finder i alt det fine grej henne er der et godt brugt markedet for vintage?
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Jamen de spiller glimrende. Basenheden er også en underlig ting og er forøvrigt kun en 3 tommers  enhed, der har et stort membranudsving. Jeg tror det har været usævanligt dengang. Ophænget er også udformet med en ekstra bred gummicoating. De er hurtige og gengiver tørt og behageligt. Selv ved lavt niveau er der godt med detaljer. Kabinetterne er også flot lavet hvis man kigger efter detaljer - har sikkert ikke været billige at lave.

Det med at finde vintage ude i verden kræver tid, penge og næse for de fede ting. jeg bruger som studerende nok for lang tid på min hobby, men det er sjovt. Derudover kræver det, at man ved hvad man skal gå efter og det kræver års 'jagtinstinkt'

venligst.

LouBP skrev:
Hold da op, de er godt nok fede! Den lille enhed ser fuldstændig sær ud! Men den må lyde godt, det gør goodmans jo;)

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Jamen de spiller glimrende. Basenheden er også en underlig ting og er forøvrigt kun en 3 tommers  enhed, der har et stort membranudsving. Jeg tror det har været usævanligt dengang. Ophænget er også udformet med en ekstra bred gummicoating. De er hurtige og gengiver tørt og behageligt. Selv ved lavt niveau er der godt med detaljer. Kabinetterne er også flot lavet hvis man kigger efter detaljer - har sikkert ikke været billige at lave.

Det med at finde vintage ude i verden kræver tid, penge og næse for de fede ting. jeg bruger som studerende nok for lang tid på min hobby, men det er sjovt. Derudover kræver det, at man ved hvad man skal gå efter og det kræver års 'jagtinstinkt'

venligst.

LouBP skrev:

Okså må jeg heller komme i gang for der findes meget lækkerier derude.
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2010 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Højben fik lige 'tryllet' sådan et sæt fullrange op. Jeg aner intet om dem, men de skal blive sjove at prøve i gulvhornet. De er forøvrigt på 8 tommer. Der er ikke navn på dem, men jeg formoder at det er peerless enheder. De har typenummeret U825RH og er på 3,2 ohm.

Dette indlæg hører nok til horntråden hvis det er rigtigt - meen nu ligger den her.

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Min far havde sådan én spændt efter familiens gamle sorthvide B&O tv Hvis ikke du ved hvad du skal stille op med dem, så sig bare til

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok sige til. Du fik da et sæt 8 tommer Philips fuldtoner til rørtræffet. Kan du ikke bruge dem? Forøvrigt  fantastisk at du kan huske, at din far brugte den enhed til Tv'et. Jeg havde et sæt ovale Peerless koblet til mit Shaub-Lorenz Color TV fra 67

Nu er hornene samtidigt blevet sammenlignet med et sæt Snell C.IV, Tandberg studio monitor, JBL 4408 med en klar til fordel for hornene. Fantastisk.

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Sendt: 07 April 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

hej der !

det er godtnok en fin lille sag du har støvet op her, dejligt med de gode gamle ting du har især din gramofon

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Ja da, jeg er også glad ved det gamle ...

Jeg er forøvrigt stadig for magelig til at benytte mine grammo'er særlig tit, men de spiller da.

Jeg kører jo også med en Pioneer PL 630 og selvom jeg ikke er vild med dens design spiller den( synes jeg) fuldt på højde med 124'eren.

Venligst

Jensen100 skrev:

hej der !

det er godtnok en fin lille sag du har støvet op her, dejligt med de gode gamle ting du har især din gramofon

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Jeg skal nok sige til. Du fik da et sæt 8 tommer Philips fuldtoner til rørtræffet. Kan du ikke bruge dem? Forøvrigt  fantastisk at du kan huske, at din far brugte den enhed til Tv'et. Jeg havde et sæt ovale Peerless koblet til mit Shaub-Lorenz Color TV fra 67

Nu er hornene samtidigt blevet sammenlignet med et sæt Snell C.IV, Tandberg studio monitor, JBL 4408 med en klar til fordel for hornene. Fantastisk.

Jojo, de skal da prøves, klart! Men jeg tror at de der gamle radioenheder ka' et eller andet i en open baffle

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Så kom der lige en ny tingest hjem i kontoret fra det lokale loppe-knald. Sjov og ganske besynderlig betjening, som betyder at man bare skal slippe CD'en ned i skuffen så glider den ned og skuffen lukker automatisk. Maskinen er en Sanyo DAD M15.

Image Hosted: Billede 352.jpg

Billede 353.jpg - Klik for at ændre størrelse

Billede 354.jpg - Klik for at ændre størrelse

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Sendt: 10 April 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:
Højben fik lige 'tryllet' sådan et sæt fullrange op. Jeg aner intet om dem, men de skal blive sjove at prøve i gulvhornet. De er forøvrigt på 8 tommer. Der er ikke navn på dem, men jeg formoder at det er peerless enheder. De har typenummeret U825RH og er på 3,2 ohm.

Dette indlæg hører nok til horntråden hvis det er rigtigt - meen nu ligger den her.

De Peerless enheder har jeg også et par stykker liggende af. Men jeg finder aldrig to ens...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes