Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
degofedal skrev:
Suk. Det eneste der virker hver gang er at Google modelnummeret på fx et fjernsyn for at sammenligne priser  |
|
|
Ja, og når du så har fundet ud af at f.eks. Getmore er billigst, skal du måske også huske huske at google "getmore service". 
At varer kan findes billigere i internetbutikker end i fysiske butikker er vel ikke nogen nyhed.
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
At varer kan findes billigere i internetbutikker end i fysiske butikker er vel ikke nogen nyhed.
|
|
|
Jo, det er det åbentbart.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke agendaen der ligger til grund for den artikel. Som allerede nævnt er det billigere at købe parallel-importerede
produkter fra internet-forhandlere uden fysiske butikker. Intet nyt der. Men hvorfor skal hifi-klubben hænges ud? De er vel ikke
dyrere end f.eks. Fona, og de kan umuligt have dårligere service.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
roundsound skrev:
Jeg forstår ikke agendaen der ligger til grund for den artikel. Som allerede nævnt er det billigere at købe parallel-importerede
produkter fra internet-forhandlere uden fysiske butikker. Intet nyt der. Men hvorfor skal hifi-klubben hænges ud? De er vel ikke
dyrere end f.eks. Fona, og de kan umuligt have dårligere service. |
|
|
Dumt spørgsmål, det er jo ligesom "in" at brokke sig over HiFi-Klubben  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
degofedal skrev:
Nu er der ikke nogen der siger at man absolut skal købe varen der hvor den er billigst, men internettet er udmærket til at se hvordan priserne på samme vare er andre steder.
Der er rigtig mange butikker som kører med de vejledende priser på mange produkter og der kan man hurtig blive taget ved næsen.
|
|
|
Det er vi da enige om bortset fra at jeg ikke kan se at der er nogen der bliver "taget ved næsen".
Det var nu egentlig også mere artiklen jeg tænkte på i den sidste del af mit svar. Det ligner en af de sædvanlige sensationsprægede forbrugerundersøgelser man ser så ofte i medierne. De eneste butikker de har fundet som er billgere end hifiklubben med de omtalte produkter er internetbutikker. Derfor synes jeg egentlig ikke der er noget nyt i det de skriver.
|
Til top |
|
|
F.Overgaard Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da tilbud. Prøv at sammenligne fx en samsung LED 7070 i fx expert med priserne i HiF-klubben. Der er enorm forskel - og det giver da ingen mening at sammenligne priser på en netbutik med priser i en fysisk butik. Det svarer til at sige at danske bilforhandlere ikke har rigtige tilbud fordi man kan købe sin bil billigere i Tyskland eller Sverige. Pris eksempel på en 46" Samsung 7070: Jeg kan ikke se hvorfor HiFi-klubben skal hænges ud.
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Overgaard skrev:
Det er da tilbud. Prøv at sammenligne fx en samsung LED 7070 i fx expert med priserne i HiF-klubben. Der er enorm forskel - og det giver da ingen mening at sammenligne priser på en netbutik med priser i en fysisk butik. Det svarer til at sige at danske bilforhandlere ikke har rigtige tilbud fordi man kan købe sin bil billigere i Tyskland eller Sverige.
Pris eksempel på en 46" Samsung 7070:
Jeg kan ikke se hvorfor HiFi-klubben skal hænges ud.
|
|
|
Jantelov.
Desværre.
|
Til top |
|
|
larsv Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan forklare klubbens prispolitik,som jeg - på visse punkter, ikke forstår.
Mærket Sonos, sælges forholdsvist dyrt i sammenligning med England. Men når det gælder Lyngdorf produkter, er Hifiklubben
det billigste jeg kan finde?
|
Til top |
|
|
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
larsv skrev:
Er der nogen der kan forklare klubbens prispolitik,som jeg - på visse punkter, ikke forstår.
Mærket Sonos, sælges forholdsvist dyrt i sammenligning med England. Men når det gælder Lyngdorf produkter, er
Hifiklubben
det billigste jeg kan finde? |
|
|
En af forklaringerne kan være, at Lyngdorf er et dansk mærke. Man ser det samme med danske højttalere som Dali,
Dynaudio og Audiovector, som i regelen også er dyrere i udlandet.
Noget andet er udbud/efterspørgsel. Hifi-klubben sælger jo sine varer til den pris, kunderne vil betale, og de har jo
efterhånden opbygget en ganske god erfaring i den slags. Sonos er et nyt, spændende og hypet livsstils-produkt, der
akkurat som Apples iPods sagtens kan sælges dyrt.
Det forholder sig anderledes med eksempelvis AV-receivere, og DVD-afspillere, hvor der er hård konkurrence og ikke
samme grad af 'unikheds-faktor.'
Og jeg er også klar over, at mange hifi-nøder hader hifi-klubben, akkurat som kendere af klassisk musik også mener, at
1812 ouverturen og Elvira Madigan (Mozarts 21. klaverkoncert) er noget popbras. Jeg mener nu, at man sjældent går galt i
byen ved at handle i hifi-klubben, man får meget for sine penge og deres service er i de fleste tilfælde fremragende. Hifi-
klubben er derfor et godt sted for begyndere at handle, og forbrugerne i Danmark ville være ringere stillet, hvis ikke hifi-
klubben eksisterede.
Men når det er sagt, synes jeg da også, at hifi-klubben i stadig højere grad bevæger sig hen i mod prisbillige kompaktanlæg
og væk fra den ægte hifi. Men det er nok der omsætningen og pengene er, og det kan man ikke argumenterer i mod.
/dreamz
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
larsv skrev:
Mærket Sonos, sælges forholdsvist dyrt i sammenligning med England. Men når det gælder Lyngdorf produkter, er Hifiklubben
det billigste jeg kan finde? |
|
|
Det var de ikke for nogen tid siden. Måske blev Lyngdorf ked af at danskere købte dansk udsyr i udlandet? Men den danske moms driller jo desværre.
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske spiller det også ind at det er den samme der ejer begge firmaer: Peter Lyngdorf.  __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist ingen problemer med at sælge Sonos i Hifiklubben - næsten alle produkter er ikke på lager ret længe ad gangen....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-klubben gør det heller ikke altid nemmere for sig selv. Eksempelvis er det nyeste produkt under 'Produktnyheder' på
hjemmesiden en NAS fra Verbatim til kr. 990 for en 500 Gb udgave. Den model er ellers udgået, og efterfølgeren på 1 Tb kan
med en hurtig søgning på edpriser.dk fås for kr. 1.200.
Hvad er grunden til, at hifi-klubben sælge et udgået produkt til så høj en pris?
/dreamz
|
Til top |
|
|
tofa Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
Hvad er grunden til, at hifi-klubben s�lge et udg�et produkt til s� h�j en pris?
/dreamz |
|
|
Largeret er fyldt med dem! vh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
tofa skrev:
dreamz skrev:
Hvad er grunden til, at hifi-klubben s�lge et udg�et produkt til s� h�j en pris?
/dreamz |
|
|
Largeret er fyldt med dem!vh |
|
|
Det er muligt, men så forstår jeg ikke, hvorfor de så ikke sælger dem til en konkurrencedygtig pris.
/dreamz
|
Til top |
|
|
Yhde Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor lav en IQ skal man have for at skrive sådan en lam artikkel.
Tjek priser med andre BUTIKKER og ikke Tyske net-kiosker med 1 ansat og et lille lager.
Selvfølgelig kan du finde alt billigere på nettet`. Men hvordan ved du hvad du skal købe, hvis du aldrig har set produktet.-..
Ligeledes står fordelene i kø i hvis du har personlig kontakt øje til øje med en ansat i en butik.
Ulemperne står i kø over nettet.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 20 Marts 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
larsv skrev:
Er der nogen der kan forklare klubbens prispolitik,som jeg - på visse punkter, ikke forstår. Mærket Sonos, sælges forholdsvist dyrt i sammenligning med England. Men når det gælder Lyngdorf produkter, er Hifiklubben det billigste jeg kan finde? |
|
|
Mig bekendt så er Peter Lyngdorf medejer af HiFi-klubben. Det kan være en af grundene til at Lyngdorf er lidt billigere prissat  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|