Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu-ray hvilken af disse 3 er bedst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 30 September 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Nej, det er fordi, spørgsmålet er så tåbeligt, at jeg ikke gad svare på det. En BD60 har slet ikke 7.1 analog ud, men kun 2.0.
Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 30 September 2009 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:
Nej, det er fordi, spørgsmålet er så tåbeligt, at jeg ikke gad svare på det. En BD60 har slet ikke 7.1 analog ud, men kun 2.0.

Og? Hvorfor skrev du så ikke det? Det har da intet med lydkvalitet at gøre, hvor mange udgange den har?

Hvis man har en forstærker/receiver med hdmi, så er de analoge 7.1-udgange alligevel ikke til den store gavn. Så er det kvaliteten af dekoder og/eller DAC, der skal debatteres.

Det er i mine øjne en meget forkert udmelding at komme med, at en BD60 "ikke er værd på lydsiden", bare fordi den ikke har en bestemt type fysisk udgang på bagsiden. Det er en uheldig - eller skal vi sige tåbelig siden du startede med at bruge det ord - retorik at bruge. Så kunne du have skrevet, at den ikke var anvendelig i dit setup, hvis du ikke er i stand til at bruge hdmi-udgangen.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 September 2009 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:
Hurin skrev:

Og? Hvorfor skrev du så ikke det? Det har da intet med lydkvalitet at gøre, hvor mange udgange den har?

Hvis man har en forstærker/receiver med hdmi, så er de analoge 7.1-udgange alligevel ikke til den store gavn. Så er det kvaliteten af dekoder og/eller DAC, der skal debatteres.

Det er i mine øjne en meget forkert udmelding at komme med, at en BD60 "ikke er værd på lydsiden", bare fordi den ikke har en bestemt type fysisk udgang på bagsiden. Det er en uheldig - eller skal vi sige tåbelig siden du startede med at bruge det ord - retorik at bruge. Så kunne du have skrevet, at den ikke var anvendelig i dit setup, hvis du ikke er i stand til at bruge hdmi-udgangen.

Er helt enig. For det første er det ikke alle der helt har styr på alle de udgange der er, og for det andet behøver lydkvaliteten slet ikke at have noget at gøre med at der ikke er multikanal analog ud! Det er alt for elitært og bedrevidende at antage at vi alle ved hvorfor et spørgsmål er "tåbeligt".

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:
Yoda skrev:
Hurin skrev:

Jeg vil lige nævne, at jeg har anskaffet en Panasonic BD60. Den er ikke noget værd på lydsiden, og jeg gætter på det er det samme for BD80. Men for de der kun skal bruge HDMI og ikke de analoge udgange, er den værd at overveje. Den gør et fantastisk arbejde med at opscalere og deinterlace både PAL og NTSC DVD'er.

Uha. Det var da lidt af en påstand at komme med - sådan helt udokumenteret og ubegrundet.

Du må meget gerne uddybe, hvorfor i alverden at en BD 60 "ikke er noget værd på lydsiden".

Well... det kunne jeg så ikke få svar på. Jeg kan nu heller ikke forstå, hvorfor en BD60 skulle være specielt dårlig på lydsiden. Så jeg må konstatere, at den påstand er en subjektiv and.

Det falder dig ikke ind, at det måske kunne tænkes at den var målt som ren cd-afspiller via de analoge udgange? Nu er det jo ikke udelukkende en multikanal-verden, vi lever i.

Og da snakken netop også gik på maskinerne som rene cd-afspillere, er det da så absolut relevant, og hvis Hurin selv har den, kan han jo hurtigt svare på om den er god eller dårlig på de analoge udgange.

Jeg har iøvrigt storebroderen, BD80, og den er heller ikke noget at råbe hurra for på de analoge udgange - hverken i stereo eller multi-kanal, hvilket jo alt andet lige, betyder at der ikke er brugt de største resourcer på konverter-delen, og hvad skal man iøvrigt forvente når maskinerne ikke koster mere end de gør??

Men jeg medgiver, som beskrevet ovenfor, at den gør det absolut glimrende på billed-delen!

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det falder dig ikke ind, at det måske kunne tænkes at den var målt som ren cd-afspiller via de analoge udgange? Nu er det jo ikke udelukkende en multikanal-verden, vi lever i.

Og da snakken netop også gik på maskinerne som rene cd-afspillere, er det da så absolut relevant, og hvis Hurin selv har den, kan han jo hurtigt svare på om den er god eller dårlig på de analoge udgange.

Nej - det faldte mig ikke ind, at "ikke er noget værd på lydsiden" er det samme som at tale 2-kanals CD-afspilning. Det havde nok været smart at præcisere, hvad man taler om, før man trasher et produkt, men igen - det er nok bare mig.

Når man taler lydkvalitet på en BD-afspiller, så ser jeg primært på multikanal og maskinens evner som dekoder og/eller bitstreamer af flerkanalslyd. 

Det korrekte havde været at skrive, at han ikke brød sig om BD60's evner som CD-afspiller, hvor man anvender den indbyggede DAC og de analoge udgange. Hvis man sender signalet digitalt til forstærkeren, så er det en streng af 0'er og 1'er, der herefter konverteres i afspilleren, hvilket gør BD-afspillerens DAC overflødig. Sender man digitalt, så er det i mine øjne principielt ligegyldigt, hvilken cd-afspiller man har.

Og så gider jeg ikke engang kommentere det flabede i at kalde et (i øvrigt helt legitimt) spørgsmål for tåbeligt!

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Jeg vil hellere være  end en
Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Protoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for de mange input. Min lillebror har lige testet Marantz og Denon hjemme og der er ingen forskel, i hvert fald ikke noget han kan konstatere, så Marantz er ude pga. prisen.

Panasonic som flere har nævnt er ikke med i betragtning pga. manglende lydkvalitet som CD afspiller.

Nu gælder det Oppo eller Denon.

Til top Vis Protoss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Protoss

Nicolai Faaborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Her er Philips bdp 9100 til 3k og så har den en opstartstid der rykker fra oppo.

Har også lige vundet en EISA Awards 2009-2010 og så kan den styre undertekster væk fra den sorte bjælke.

http://www.eisa.eu/awards/audioht

Her kan den købes til 3k EasyShopping.dk

Til top Vis Nicolai Faaborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai Faaborg

Nicolai Faaborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Hej Protoss.

Her er Philips bdp 9100 til 3k og så har den en opstartstid der rykker fra oppo.

Har også lige vundet en EISA Awards 2009-2010 og så kan den styre undertekster væk fra den sorte bjælke.

Til top Vis Nicolai Faaborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai Faaborg

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Nicolai Faaborg skrev:

Hej Protoss.

Så vidt jeg ka se er det Pioneer 91 og LG 930 der har vundet pårets EISA?

Og har du noget dokumentation på opstartstider? Er meget interreseret i en konkurrent til oppo'en på det punkt da jeg er træt af at vente på den europæiske udgivelse.

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nu heller ikke se Philips som vinder af EISA award? Og kunne også godt tænke mig at se noget nærmere dokumentation af de opstarttider!

Tror dog stadig jeg venter trofast på den Oppo. Den må for pokker komme...

Til top Vis Kratz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kratz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes