Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Nope, det har jeg ikk........
Men tak for go`nat læsningen 
|
|
|
Og jeg kan se, på HiFi-Tunings hjemmeside, under nyheder, at der på vej med en ny supersikrings-sag. Godnat så!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er din tråd snart oppe på de 100  Så skal du skifte alt dit hifi ud, og starte en ny tråd.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Så er din tråd snart oppe på de 100  Så skal du skifte alt dit hifi ud, og starte en ny tråd.
|
|
|
Arrrgh, kan jeg ikke få dispensation. Jeg har virkelig ikke lyst til at skifte alt ud 
Tror du ikke at vi kunne få Fløde-drengen til at slette en 60-70 sider istedet for  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
floe skrev:
De har forhåbentlig ikke kostet mere? 
Hvis du kan høre forskel, så er jorden også flad 
|
|
|
Jamen så er vi forløbigt 3 her på forummet som mener at jorden er flad 
Var lige et smut forbi Dan A. sammen med M4L her til aften. Vi skulle egenligt bare grille og have nam nam vin. Men da Dan også havde bestilt lidt sikringer, så skulle de da lige afprøves.
På hans AA cdafspiller var det klart en forbedring med sådan en AHP sikring, men på hans int150 effekt, var det ikke den store succes. Tydeligt at høre forskel, men det var bare ikke til det bedre 
Så bliver spændende at høre hvad den kan gøre ved min effekt...... Jeg har også fundet ud af hvilken eller skal jeg skrive hvilke sikringer der skal i Wadia`n. 2x 500mA, så det må jeg hellere få bestilt 
|
|
|
Hej Pierre & Dan
Tak for sidst. Det var bred hygge
Den DGS (damn good sh*t) vin Pierre rørte sgu ved dine hifi sanser. ja, du blev helt følelsesladet 
ja den famøse sikring gjorde helt sikkert noget ved den Aero. Større klarhed, må indrømme at jeg blev noget forbavset .
Skal i noget Lørdag d. 14. August ?
Ellers er i velkommen til et rørlyt kl. 15.00
Send besked så familien kan blive advaret __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Pierre skrev:
floe skrev:
|
|
|
Var lige et smut forbi Dan A. sammen med M4L her til aften. Vi skulle egenligt bare grille og have nam nam vin. Men da Dan også havde bestilt lidt sikringer, så skulle de da lige afprøves.
På hans AA cdafspiller var det klart en forbedring med sådan en AHP sikring, men på hans int150 effekt, var det ikke den store succes. Tydeligt at høre forskel, men det var bare ikke til det bedre 
Så bliver spændende at høre hvad den kan gøre ved min effekt...... Jeg har også fundet ud af hvilken eller skal jeg skrive hvilke sikringer der skal i Wadia`n. 2x 500mA, så det må jeg hellere få bestilt 
|
|
|
Hej Pierre & Dan
Den DGS (damn good sh*t) vin Pierre rørte sgu ved dine hifi sanser. ja, du blev helt følelsesladet 
ja den famøse sikring gjorde helt sikkert noget ved den Aero. Større klarhed, må indrømme at jeg blev noget forbavset .
Send besked så familien kan blive advaret
|
|
|
Ja det var sku hygge af STOR kaliber igår 
Jeg kom lige til at åbne en "lille bitte" flaske vin mere, da jeg kom hjem. Så har lidt ondt i skallen idag 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre.
Lige et spørgsmål til sikringsdebatten ( har ikk læst det hele og det kan godt være at det HAR været oppe ) Er der nogen ide i at sætte en kvalitetssikring i hvis holderen IKKE har SAMME kvalitet ! ? Jeg ville i hvert fald foretrække at skifte BEGGE dele !
Frankie
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt hvad frankie siger... Det svarer til at benytte klemterminaler på højttalerne istedet for skrueterminaler spændt med højpræcisions
momentnøgle.
Lod sikringen fast, der er KLASSER til forskel!
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Hej Pierre.
Lige et spørgsmål til sikringsdebatten ( har ikk læst det hele og det kan godt være at det HAR været oppe ) Er der nogen ide i at sætte en kvalitetssikring i hvis holderen IKKE har SAMME kvalitet ! ? Jeg ville i hvert fald foretrække at skifte BEGGE dele !
Frankie
|
|
|
Hejsa Frankie 
Det med sikringer er nyt for mig, så har ikke den store efaring. Men når nu at det faktisk er så tydlige forskelle mellem en standart og en hifi sikring. Så ser jeg altså ikke hvorfor der heller ikke skulle være forskel forskel ved at skifte selve sikrings holderen 
Det kunne jo være det næste jeg skulle afprøve 
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja for faen lod l**tet fast, det gjorde jeg allerede inden jeg tændte mine apparater første gang. Faktisk foretrækker jeg at køre uden sikringer. Kortslut i stedet skidtet med sølvtråd, så er der hul igennem  I må dælme have problemer med at lytte på hifi når der snér. Alle de fnug der rammer jorden irriterer jo i den grad 
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Men når nu at det faktisk er så tydlige forskelle mellem en standart og en hifi sikring. Så ser jeg altså ikke hvorfor der heller ikke skulle være forskel forskel ved at skifte selve sikrings holderen  |
|
|
Skift alt indmaden i apparatet, så lover jeg at der er forskel  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Ja for faen lod l**tet fast, det gjorde jeg allerede inden jeg tændte mine apparater første gang. Faktisk foretrækker jeg at køre uden sikringer. Kortslut i stedet skidtet med sølvtråd, så er der hul igennem 
I må dælme have problemer med at lytte på hifi når der snér. Alle de fnug der rammer jorden irriterer jo i den grad  Det er ikke så slemt når man bor på 2.sal 
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Pierre skrev:
Men når nu at det faktisk er så tydlige forskelle mellem en standart og en hifi sikring. Så ser jeg altså ikke hvorfor der heller ikke skulle være forskel forskel ved at skifte selve sikrings holderen  |
|
|
Skift alt indmaden i apparatet, så lover jeg at der er forskel 
|
|
|
Skulle jeg så ikke bare tage og skifte til Crap O Phase istedetfor   __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
dan a. skrev:
pierre du skal da bare tage dig sammen, har lige haft låget af min AA (det var en F500mA)og en sikring er bestilt til den . |
|
|
Ja Pierre kom igang .....
bare lidt info jeg kører med Padis/furutech i min Dac og AHP i min pre ..... har prøvet det modsatte og de samme begge steder men er endt med dette
I min DAC giver det meget og med afkobling(kulfiberfødder) også ... løfter det lyden betragteligt
|
|
|
Jamen jeg må jo "komme igang" 
Nogle der ved hvilken sikring der sidder i en Wadia 381 eller skal jeg virkelig til at skille den ad for at finde ud af det 
|
|
|
Pas nu på at sanserne ikke snyder. Når man har betalt måske 20 kroner (?) for en sådan sikring, ja, så skal der jo helst være en forskel...
Mvh. Niels
|
|
|
Nilau din gamle drillepind 
hvorfor skulle der ikke være forskel ??? strømkabler det et de fleste enige om der er forskel på ... det næste i kæden efter strømkablet er igennem en sikring ...
en sikring med en lille tynd tråd ... jeg synes det er logik at her er der meget at hente ...
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Ja for faen lod l**tet fast, det gjorde jeg allerede inden jeg tændte mine apparater første gang. Faktisk foretrækker jeg at køre uden sikringer. Kortslut i stedet skidtet med sølvtråd, så er der hul igennem 
I må dælme have problemer med at lytte på hifi når der snér. Alle de fnug der rammer jorden irriterer jo i den grad  
|
|
|
du hentyder der ikke er forskel på sikringer
alligevel bekræfter du det næsten derefter ........ bare med en sølvtråd... 
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
floe skrev:
I må dælme have problemer med at lytte på hifi når der snér. Alle de fnug der rammer jorden irriterer jo i den grad  
|
|
|
du hentyder der ikke er forskel på sikringer
alligevel bekræfter du det næsten derefter ........ bare med en sølvtråd...  |
|
|
Noten med sølvtråden var en joke   Jeg har iøvrigt også stadig til gode at høre forskel på netkabler. Og det er ikke fordi jeg ikke har gjort forsøget. Hifi er omgivet af så meget placebo i mine øjne. Det er nemt at lade sig narre af sine ører. Specielt hvis man lige har haft den store tegnedreng fremme  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan godt være ... lad nu være med at tænke på penge det er jo irelevant hvis man bare har lånt et kabel for at prøve ...
ved sikringer til 150kr mener jeg ikke at man har haft den store tegnedreng fremme
mine strømkabler koster 795 kr. ...... (svenske) husk kabler behøver ikke at være dyre det gælder om at finde de rigtige ... men desværre er de rigtig rigtig gode ... rigtig rigtig dyre
alligevel har du specielle signal og HT kabel... kan du høre forskel der ???
kunne det ikke være dig der ikke vil høre det.. fordi du ikke tror på det på strømsiden ...
du skal være velkommen her til en demo ... hvis dit eget anlæg ikke er så velsmurt at du kan høre forskellene på strømprodukter......
jeg mener bare jo bedre ens anlæg er opstillet (mest HT) / akustik(75% af en lyd eller mere) / synergi osv ... jo bedre det hele kører ... jo nemmere er det at høre forskel
mit anlæg / akustik er bestemt ikke fejlfri .. men jeg vil påstå der er lyd i den bedre ende af skala .. i den meget gode ende af skalaen.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Pierre skrev:
floe skrev:
|
|
|
|
|
|
Hej Pierre & Dan
Send besked så familien kan blive advaret
|
|
|
Ja, det var jo dejligt at være i godt selskab  . De sikringer var nu også sjove, på AA var det en klar forbedring, men på pass'en var resultatet ikke synderlig godt, faktisk var den sikring som jensens tekniker havde isat bedere  , men vil glæde mig til at høre de sikringer pierre har købt  .
M4L: jeg kan godt d. 14., så kommer gerene . __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|