Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Så har jeg bestilt 3 forskellige finsikringer til min Pass effekt. For jeg vil finde ud af om der er noget at hente der 
Jeg har bestilt følgende:
HiFi-Tuning Ultimate silver fuse
AHP Fuse II forgyldt
Pardis Fuse
Så er det bare at vente på at de bliver sendt med posten.....
|
|
|
Hej Pierre
det giver som sagt mere på CD og Pre ..
bliver spændende at høre resultatet ...
|
|
|
Ja, det nævnte du godt nok. Men da finsikringen i Wadia`n sidder inde i selve maskinen er jeg ikke så hooked på at åbne den og rode alt for meget inde ved selve elektronikken til at starte med 
Men det kan jo være at jeg bliver modigere efter at have prøvet med min effekt 
|
|
|
ja det gjorde den også i min Eera CD
|
|
|
At komme ind i Wadia`n er lidt af en "operation". Skal lægges om på siden og så skal der løsnes 4 skruger under fødderne og trækkes 4 pinde ud som holder toppladen samt fjernes 4 hjørne dutter som sidder rigtigt godt fast. Toppladen skal så vrikkes af, som ikke altid er helt let, da den godt kan sidde i spænd.
Så lidt af en opgave. Ville havde været noget nemmere bare at skulle løsne 2 skruger på bagsiden og vupti, så er toppladen af __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Så har jeg bestilt 3 forskellige finsikringer til min Pass effekt. For jeg vil finde ud af om der er noget at hente der 
AHP Fuse II forgyldt
Pardis Fuse
|
|
|
Hej Pierre
|
|
|
Ja, det nævnte du godt nok. Men da finsikringen i Wadia`n sidder inde i selve maskinen er jeg ikke så hooked på at åbne den og rode alt for meget inde ved selve elektronikken til at starte med 
|
|
|
|
|
|
At komme ind i Wadia`n er lidt af en "operation". Skal lægges om på siden og så skal der løsnes 4 skruger under fødderne og trækkes 4 pinde ud som holder toppladen samt fjernes 4 hjørne dutter som sidder rigtigt godt fast. Toppladen skal så vrikkes af, som ikke altid er helt let, da den godt kan sidde i spænd.
Så lidt af en opgave. Ville havde været noget nemmere bare at skulle løsne 2 skruger på bagsiden og vupti, så er toppladen af |
|
|
NEJENEJ Pierre. Du skal bare holde "open" og "Fastforward" knapperne inde i 7 sek. samtidig med at du udfører svanesøen som ballet. Så springer låget af, af sig selv, og sikringen er lige til at skifte. Det skal lige siges, at det godt kan tage et par forsøg eller 3 inden den er der. Nogle gange går man ud af sync. og man må starte forfra.  MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
AHP Fuse II forgyldt
Pardis Fuse
|
|
|
Hej Pierre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Så lidt af en opgave. Ville havde været noget nemmere bare at skulle løsne 2 skruger på bagsiden og vupti, så er toppladen af
|
|
|
NEJENEJ Pierre.
Du skal bare holde "open" og "Fastforward" knapperne inde i 7 sek. samtidig med at du udfører svanesøen som ballet. Så springer låget af, af sig selv, og sikringen er lige til at skifte. Det skal lige siges, at det godt kan tage et par forsøg eller 3 inden den er der. Nogle gange går man ud af sync. og man må starte forfra.
MVH WRONG
|
|
|
Ahhhhhhh den metode kendte jeg ikke. Det prøver jeg lige  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
pierre du skal da bare tage dig sammen, har lige haft låget af min AA (det var en F500mA)og en sikring er bestilt til den  . __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
tweaks helt i det små kan man ikke kalde det det.... må være et tegn på ens grej "næsten " er perfekt når går ned de helt små detaljer ikk....
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
tweaks helt i det små kan man ikke kalde det det.... må være et tegn på ens grej "næsten " er perfekt når går ned de helt små detaljer ikk.... |
|
|
Nej, det er ikke perfekt, men det er så billigt et tweek at det skal prøves  . __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender en som synes han fik en del ud af det ... han købte rent sølv mener jeg... men i hans magnepaner højtaler dem med bånd eller hva det nu er har han skippet sikringen og sat en stump dyrt nordost kabel imellem istedet... det er meget bedre... måske i skulle det også... hvis man kan på feks forstærker eller cd.... men det ved jeg ikke om man kan
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke sætte en sikring i med større værdi en det fabrikanten har oplyst, der er jo en grund til de sider der  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
klart nok men i hans højtaler gav det bedre lyd at putte en stump fin ledning imellem i stedet for.... har ikke selv hørt om det er bedre for har kun hørt dem med den lille modi....
men det er nok noget andet med forstærker og andet grej... men hva ved jeg   
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
pierre du skal da bare tage dig sammen, har lige haft låget af min AA (det var en F500mA)og en sikring er bestilt til den . |
|
|
Ja Pierre kom igang .....
bare lidt info jeg kører med Padis/furutech i min Dac og AHP i min pre ..... har prøvet det modsatte og de samme begge steder men er endt med dette
I min DAC giver det meget og med afkobling(kulfiberfødder) også ... løfter det lyden betragteligt
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
dan a. skrev:
pierre du skal da bare tage dig sammen, har lige haft låget af min AA (det var en F500mA)og en sikring er bestilt til den . |
|
|
bare lidt info jeg kører med Padis/furutech i min Dac og AHP i min pre ..... har prøvet det modsatte og de samme begge steder men er endt med dette
I min DAC giver det meget og med afkobling(kulfiberfødder) også ... løfter det lyden betragteligt
|
|
|
i mine Apollo effekter er det ikke prøvet da de brænder sikringerne 2,5A fordi de trækker meget startstrøm ... de originale 2,5A holder ... skal nok op i 3,15A Både AHP og Padis fiste af ......
med M150 var det ikke et problem
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Jakobsen skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
i mine Apollo effekter er det ikke prøvet da de brænder sikringerne 2,5A fordi de trækker meget startstrøm ... de originale 2,5A holder ... skal nok op i 3,15A Både AHP og Padis fiste af ......
med M150 var det ikke et problem
|
|
|
lige noget mere ... lad dem sidde i, i et døgn med strøm på før I giver dem den endelige dom..
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
tweaks helt i det små kan man ikke kalde det det.... må være et tegn på ens grej "næsten " er perfekt når går ned de helt små detaljer ikk.... |
|
|
Perfekt bliver det aldrig.... Men det er sjovt at prøve, samt en "billig" måde lige at få lidt mere ud af ens komponenter  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
Jamen jeg må jo "komme igang" 
Nogle der ved hvilken sikring der sidder i en Wadia 381 eller skal jeg virkelig til at skille den ad for at finde ud af det  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
Nogle der ved hvilken sikring der sidder i en Wadia 381 eller skal jeg virkelig til at skille den ad for at finde ud af det  |
|
|
Pas nu på at sanserne ikke snyder. Når man har betalt måske 20 kroner (?) for en sådan sikring, ja, så skal der jo helst være en forskel... Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
Nogle der ved hvilken sikring der sidder i en Wadia 381 eller skal jeg virkelig til at skille den ad for at finde ud af det 
|
|
|
Pas nu på at sanserne ikke snyder. Når man har betalt måske 20 kroner (?) for en sådan sikring, ja, så skal der jo helst være en forskel...
Mvh. Niels
|
|
|
20kr
Ja bare de kostede i det leje, så havde det sku været noget sjovere 
Men tror nu ikke at prisen har nogen indvirkning på mig om jeg høre forskel eller ej  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|