Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
Så kom der sku lige 2x 4,5m Italiner ledning ind af døren 
Frisk fra læder mappen lyder det sku allerede godt. Lige som signalkablet så har det en fantastisk charme over toppen, med flot mellemtone og stort og rummeligt lydbillede.

Der manglede desværre de små spader til kablet, men de skulle gerne komme senere.......... På Pass`n er det ikke noget problem med bananstik, straks lidt værre på Avalonerne Men Rene har jo en løsning på ALT. Så her er lige en Storm P. løsning ala Rene 

Måske ikke den beste kontaktflade, men en OK nødløsning 
Placeringen af de 2 nye DaaD2 er måske næsten også fundet. Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om de skal stå bag højtalerne eller ud på sidevægen. Begge steder gør de noget godt, men tror sku nok at de ender med at stå bag højtalerne, som her..........

Det er ikke meningen at de skal stå der til dagligt, men sættes frem når der skal lyttes til musik. Det som de gør rigtigt godt ved denne placering er naturligheden og pressionen i toppen bliver bare så meget bedre.
Så mangler jeg bare at Hificable får sig taget sammen og sendt nogle Furutech stik, så vi kan få lavet et mkIV mundorf signalkabel. Derefter vil der nok være temmeligt meget ro på i Pass & Avalon Stuen, da næste tiltag vil være en pre og dem som jeg måske har i tankerne er ikke helt billige og finanserne er opbrugt for iår, hvad angår hifikøb 
|
|
|
Hbåer du kan tage mine kritik. Men de DAAD der, det godt nok ikke særlig kønne...
Hint.... Oyiade stik passer suverænt godt til mundorf. |
|
|
Hej Kenneth, nu har du jo en mening eller erfaring omkring næsten alt hifi, hvor har du hørt oyaide/mundorf kombinationen ? og har du semmenlignet med ande kombinationer med mundorf lederne ? jeg har selv prøvet Neutrik xlr stik (både sølv pin og guld pin), furutech FP 701/702 og Furutech FP 601/602 R, lige nu har jeg to kabler liggene monteret med de to typer furutech stik, det billige 701/702 syntes jeg faktisk lyder best, 601/602 R bliver tingene lidt klinisk og nærmest for ren og opløst, er ved et samle oplysninger hos forhandleren om hvorledes Furutech FP 601/602 G vil opføre sig da der er elementer i den måde som 601/602 R overføre signalet på som trods alter er bedere en 701/702. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. placeringen af dine nye DAAD's (de gamle mener jeg står ret ideelt), kunne en lille rundtur i stuen måske give en rettesnor? Der hvor lydtrykket er kraftigst eller hvor du oplever et decideret boom, kunne måske være en idé? Mit gæt er hjørnerne bag lyttepladsen, eller dine sidevægge. Har selv et boom langs min ene sidevæg, men det er lige hvor terrassedøren er  Eksperimenterer lige p.t. med et par hjørne traps lavet af Rockwool terrænbats, som står oven på mine nye hjørnereoler (billedet i mit link er ikke opdateret). De skal dog lige tweakes lidt mht. det kosmetiske (og de skal sikres så de ikke støver), hvis de skal få lov at blive stående (førstedamen overvejer et veto).
__________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 13 Juli 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser ud til at Dan stadig kan sit håndværk.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Ser ud til at Dan stadig kan sit håndværk. |
|
|
Tak Thue, men det er altså ikke anden en noget rå mundorf leder, teflonslanger, krympefleg, stik og kabel strømpe  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
thuekay skrev:
|
|
Tak Thue, men det er altså ikke anden en noget rå mundorf leder, teflonslanger, krympefleg, stik og kabel strømpe |
|
|
Jeps, Dan er en rigtig håndværker 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
thuekay skrev:
|
|
Tak Thue, men det er altså ikke anden en noget rå mundorf leder, teflonslanger, krympefleg, stik og kabel strømpe |
|
|
Nok enkelt. Men ser stadig Prof ud ! __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
ser sgu godt ud guru dan har hænderne siddende på det rigtig sted,,,,
ser lækkert ud kablet og de stik mega dyrt ikk????!!!!... du er en heldig mand pierre 
mvh
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Pierre
Vi ses imogen kl. 09.00.
Troels har opstillet noget guf til os så vi lige kan lytte lidt på sagerne
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Så jeg ved også ved at være plads på kabel-siden. Så næste tweak jeg nok vil springe ud i er at prøve forskellige sikringer i selve apperaterne.................... Tjaaaaaa nu ved jeg godt at nogle af jer tænker: Klaphat Der er sku da ikke forskel på sikringer. Det kan da også godt være at der ikke er, men jeg er nu af natur yderst nysgerrig og jeg har ikke prøvet det, så kan ikke udtale mig om det. Så det skal da prøves 
|
|
|
det jo slet ikke så ulogisk ... prøv at tænke på ALT strømmen til apparatet skal i gennem en stakkels lille tynd tråd i sikringen.......
hvorfor betvivle det ... tænkt på hvor tykt en strømkabel er .... 1,5mm2 ... 2,5mm2 eller mere
her virker forskellige strømkabler ...... hvorfor så ik sikringen ......
ud over det snakker vi basse ører kontra kabler og DaaD
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Så fik jeg Mundorf mkVI hjem......... Det har fået lige lidt over 15-17timers spilletid, hvor de sídste par timer har været på eget setup. En ting er sikkert, det kabel skal nok blive helt fantastisk 
Jeg kan ikke komme med en endelig konklution af den nye version mod den gamle. Men nøgleordet ved den nye version er, Luft, Luft og atter Luft.............. Rum fornemmelsen er fænemonal, det spiller med en så stor frigjorthed og der er virkelig luft mellem alt. Selve højde og dybten er meget lig mkV men breden er altså noget bredere. Faktisk så meget at jeg nok bliver nød til at justere mine hjørne DaaD´er når det engang er tilspillet 
Men da dette er en billede tråd, så skal i da ikke snydes for nogle billeder af det nye kabel 

Så jeg ved også ved at være plads på kabel-siden. Så næste tweak jeg nok vil springe ud i er at prøve forskellige sikringer i selve apperaterne.................... Tjaaaaaa nu ved jeg godt at nogle af jer tænker: Klaphat Der er sku da ikke forskel på sikringer. Det kan da også godt være at der ikke er, men jeg er nu af natur yderst nysgerrig og jeg har ikke prøvet det, så kan ikke udtale mig om det. Så det skal da prøves 
|
|
|
kender en der har leget med audiophile sikringer.. rent sølv mener jeg... han sagde der var rimelig forskel på lyden... absolut penge værd det tweaks.... vil lige sige har ikke selv hørt forskellen i a-b test... men han plejer ikke at lyve så der er nok noget at hente der.... tænker også på kvaliteten på dit grej betyder de små forandringer især meget....for det er vel svært at forbedre det mere uden man skal sælge hund, kat, kone ,og børn 
mvh
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej
ser lækkert ud kablet og de stik mega dyrt ikk????!!!!... du er en heldig mand pierre 
mvh
|
|
|
Hej John, det er furutech's billigste xlr stik til ca. 100 kr. pr. stik, jeg har købt den dyr model med rhodium plating (FP 601/602 R) som koster fra 550 kr til 750 kr pr. stik alt efter hvor man køber dem, men må konstatere at det billige (FP 701/702 G 100 kr. pr. stik) lyder best med Mundorf lederne, tonen virker godt nok rener i det dyre stik samt der bliver højere til loftet, men der er en langt bedere sammenhæng ,ellem højde, brede og dybde i det billige samt at tonen er en my varemere.  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
det jo slet ikke så ulogisk ... prøv at tænke på ALT strømmen til apparatet skal i gennem en stakkels lille tynd tråd i sikringen.......
hvorfor betvivle det ... tænkt på hvor tykt en strømkabel er .... 1,5mm2 ... 2,5mm2 eller mere
her virker forskellige strømkabler ...... hvorfor så ik sikringen ......
ud over det snakker vi basse ører kontra kabler og DaaD
|
|
|
Jamen jeg er helt enig i at det bør have en indflydelse, ligesom strømkabler. Det er da også derfor jeg har fået lyst til at prøve det  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
det ser sgu også vildt spændende ud , syret nok at de billige lyder best...
kommer måske af med mit bona ht kabel.... ham der vil bytte med mig har noget NLE , BERTRAM ; og CARDAS... kender ikke detaljerne på kablerne endnu men synes da det lyder spændende.... han ville kontakte mig i næste uge så det håber jeg han gør
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
hej Pierre
Vi ses imogen kl. 09.00.
Troels har opstillet noget guf til os så vi lige kan lytte lidt på sagerne
|
|
|
Jeps, det bliver hygger-ligt  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej
mvh
|
|
|
Kablet har et rigtigt lækkert feel good udseende. Ser noget mere prof ud end mkV gør også selvom det er med de "billige" stik 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|