| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt forestille mig, at der er mere at hente ved tilspilning af Mundorf. Lodning og kraftig håndtering, er skrap kost for et kabel.
Bare mit synspunkt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Jeg kunne godt forestille mig, at der er mere at hente ved tilspilning af Mundorf. Lodning og kraftig håndtering, er skrap kost for et kabel.
Bare mit synspunkt.
Mvh. |
|
|
Det Pierre spiller på lige nu er mit der blev lavet i tirsdags, det har spillet en del i denne uge, det er bare lånt ud mens jeg slagtede Pierres gamle mk.1 og mk.2 sæt, der bruges nemlig flere leder i mk.4 udgaven. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er alt jo i skønneste orden!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
|
Hey Mr. P!
Kræver det ikke lidt tid til tilspilning, før det helt er på plads?
Mvh.
|
|
|
Yter var et demo, så det bør være tilspillet. Mundorfet var samme kabel og stik som blev genbrugt til mkIV, så det burde også være tilspillet.
Så kun ne ikke forstille mig at nogle af dem udvikler sig meget mere 
Men det Yter har altså en referrance top, som ville være totalt fedt at kunne få på Mundorfet. Men tror at det bliver svært, uden at det vil være på bekostning af bunden 
|
|
|
 , så må vi lige vente 14 dage og se om det skal være mk.4 eller 5 der bliver den endelige version og måske får æren af furutech FP 601R/602R
Edit: den endelige version skal da også loddes med mundorf silver/gold tin som jo også er på vej  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:
|
Hey Mr. P!
Kræver det ikke lidt tid til tilspilning, før det helt er på plads?
Mvh.
|
|
|
Yter var et demo, så det bør være tilspillet. Mundorfet var samme kabel og stik som blev genbrugt til mkIV, så det burde også være tilspillet.
Så kun ne ikke forstille mig at nogle af dem udvikler sig meget mere 
Men det Yter har altså en referrance top, som ville være totalt fedt at kunne få på Mundorfet. Men tror at det bliver svært, uden at det vil være på bekostning af bunden 
|
|
|
, så må vi lige vente 14 dage og se om det skal være mk.4 eller 5 der bliver den endelige version og måske får æren af furutech FP 601R/602R  |
|
|
Ja for satan, det bliver spændende  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg virkelig synes kunne være sjovt - er noget jeg selv har gået og spekuleret på, er følgende:
At få fat i rigtig krimpe værktøj og krimpe kablerne på stikket, for at undgå det loddetin snask - jeg tror man vil kunne vinde meget her.
Men jeg er ikke det mindste DIY, så det forbliver nok kun en strøtanke!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Det jeg virkelig synes kunne være sjovt - er noget jeg selv har gået og spekuleret på, er følgende:
At få fat i rigtig krimpe værktøj og krimpe kablerne på stikket, for at undgå det loddetin snask - jeg tror man vil kunne vinde meget her.
Mvh. |
|
|
enu en tanke, hvor får man pind til xlr stikket der er af så høj kvalitet som furutech's der altså kan crimpes ? ved at Neutrik laver nogen, men de er jo ikke så gode som furutech  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
I får lige et nær billede af første/ test version af vores mkIV kabel.
Der er brugt 6 Mundorf 0,5ledere. Som er snoet i 2 og 2 og derefter blevet flettet sammen.

Dette kabel er Dan A.`s eget og er "kun" et test kabel. Derfor har det ikke fået "tøj" på endnu  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Milu skrev:
|
Mvh.
|
|
|
enu en tanke, hvor får man pind til xlr stikket der er af så høj kvalitet som furutech's der altså kan crimpes ? ved at Neutrik laver nogen, men de er jo ikke så gode som furutech  |
|
|
Ja, det er vist kun Neutrik stanard stik - kender ingen high-end stik med krimpbare løse pins.
Så kan man igen spørge, hvad der er bedst: ingen snask mellem leder og stik, men ringere stik, eller snask mellem leder og stik, men highend stik?
Tja, det finder vi nok aldrig ud af, da godt krimpeudstyr vist er dyrt...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre
vil bare lige sige tak for sidst og den oplevelse det var at høre dit setup igen. Den Wadia er bare MEGAfed og synes at du er sluppet godt fra det med den nye placering på væggen. Må dog sige at din lytteposition er meget egoist præget
Synes at det var utroligt med den forskel der var ved at afkoble Wadiaen fra den glasplade. Især uden de medfølgende spikes. Flå den hårde glasplade af! og erstat den med noget sibirisk lærk. Det rykker!.....
Fik du testet mit Oyaide kabel ?
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 20 Juni 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
|
Hej Pierre
vil bare lige sige tak for sidst og den oplevelse det var at høre dit setup igen. Den Wadia er bare MEGAfed og synes at du er sluppet godt fra det med den nye placering på væggen. Må dog sige at din lytteposition er meget egoist præget
Synes at det var utroligt med den forskel der var ved at afkoble Wadiaen fra den glasplade. Især uden de medfølgende spikes. Flå den hårde glasplade af! og erstat den med noget sibirisk lærk. Det rykker!.....
Fik du testet mit Oyaide kabel ?
|
|
|
Hejsa
Selv takker for sidst 
Jeg har endnu ikke haft dine Oyaide kabler på, men det sker nok en af de nærmeste dage.
Jeg har smidt de WiaBlue fusser som Dan havde med, under Wadia`n og de havde sku en positiv effekt. Faktisk kun pludser Men skal lige have lyttet lidt nærmere inden jeg er helt sikker på at de nu også er de helt rigtige 
|
|
|
Fint Pierre, rart at Dan a har sagerne så vi kan få lov at teste
Lad høre når du har lyttet på Oyaide kablet. Måske at det ikke er så ring endda __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Sjoenne skrev:
Vildt at du oplever så stor forskel på afkoblingen... tror du ikke at skidtet er defekt?  |
|
|
Jo, l**tet er i stykker 
Men på den glasplade, så er den altså bare følsom overfor hvad den står på 
|
|
|
afkobling er ikke at undervurdere ... på alle apparater ....
|
|
|
Nu når vi snakker afkobling. Så kom Dan A. med en MDF plade til at sætte under effekten......
Jeg troede at jeg var blevet tosset, da vi havde sat den under. Den skulle lige af igen....... Jo det var sku rigtigt nok. Lyden var meget mere fremtrædende og åben i det. Ja ja ja tænker i nok, det er flot Men selv en døv vil kunne høre den forskel det gav 
|
|
|
Godt ser det ud Pierre 
Dig og Dan A. må have de mest gyldne ører her på forum 
Det er vist dyrt at kunne høre så godt 
Utroligt at en Wadia, som jo er bygget som en kampvogn, er så følsom overfor den ene eller anden slags fødder 
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Utroligt at en Wadia, som jo er bygget som en kampvogn, er så følsom overfor den ene eller anden slags fødder  |
|
|
Det er værst når det sner.. så giver det mere baggrundsstøj, og lyden bliver lidt køligere
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Medlem skrev:
Utroligt at en Wadia, som jo er bygget som en kampvogn, er så følsom overfor den ene eller anden slags fødder 
|
|
|
Det er værst når det sner.. så giver det mere baggrundsstøj, og lyden bliver lidt køligere  |
|
|

__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Jamen i griner og det skal i have lov til 
Men at Dan og mig kan høre forskel på hvilke fødder der er under Wadian eller for dens sags skyld Pass`n, har intet med "gyldne øre" at gøre. For det er så tydeligt at selv en døv kan høre forskel 
Men som jeg også selv har skrevet, så kommer det også meget bag på mig at det er så tydeligt på Wadia`n pga dens vægt 
Men Sjoenne, det er ikke så meget snevejret udenfor som giver problemer, det er når det kommer ind i stuen  |
|
|
Det haglede da den anden dag  , spøg til side, jeg har arbejdet i byggebrancen i de sidste 18 år, så jeg er ret sikker på at "super hørrelsen" er gået af fløjten  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for lyttet i går Pierre. Det spiller jo (stadig) godt !
Den er godt nok stor sådan en Wadia, men virker lækker og gedigen. Navnet på det band du gerne ville have er Theodor Lent.
En opfordring til dem som læser med fra sidelinien, tjek dem ud: http://www.bandbase.dk/theodorlent/
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 25 Juni 2010 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej pierre
ja du må snart holde åbenhus så vi kan komme og lytte til dit super grej... det kunne være fedt... knap så fedt er når vi komme hjem er at vi forære vores grej til røde kors.... 
ej kunne være fedt at høre nu hvor man læser hvor godt det lyder og guru dan har også snakket .. så man bliver jo meget nys....
mvh john
|
| Til top |
|
| |