Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 09:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass & Avalon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 112
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den nye maskine, som andre skriver bliver det et projekt at hænge afspilleren op. Skal de op på en glashylde eller lign.?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Tillykke Pierre, det er jeg overbevist om, er et super valg!

Vil du ha' et andet display, så er S7i et godt valg!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
golfdane skrev:
Pierre skrev:

I får lige et lille billede af svinet

Da den er så f**king stor og tung, så står den lige pt på gulvet. Der er ikke plads hverken inde i eller oven på Clic`et

Men det må jeg jo finde en løsning på, vist den får lov til at blive

Nok ikke det bedste at placere en cdafspiller direkte på gulvet, men lige pt. kan det ikke være anderledes  Og mine Solid Tech Feet of Silence fødder kan sku nok ikke holde de 25kg

For hulen da..... Mmmmmmmm...... Wadia..... savle....

For sådan en i sort, ville jeg fluks gribe nedstrygeren og fjerne midterhylden i mit Audiomagic rack, så den kunne være der.

Desværre totalt uden for min økonomiske rækkevidde p.t.

Håber ikke den er udenfor din, for det lyder da umiddelbart som om du er godt lun på den.

Nu fik jeg lige et smuge lyt her til aften og vil sige der er meget at være lun på ved den wadia, spiller total lækkert, men prisen

Hvordan lækkert Dan

Sammenlignede i med Eera. Hvad får man mere for småpengene

Udover en predel

Den spiller med kæmpe soundstage, musikken har masser af rygrad/kraf og saft, enormt detaljeret uden at ha antræk til det analytiske. Det lyder måske åndsvagt, men denne maskine spiller bare musik, smider man en på, så forgår det bare afslappende uden på nogen måde at blive kedelig, det er i hvert fald en afspiller som falder i min smag.

lyder nice Dan. Jeg må videre med min Dæmon Dcd3560 og stello 

Stillo'en er helt klar mere lige i fjæset på en, som jeg også skrev i din tråd, så var jeg ikke sikker på om den vil blive for påtrængene ved langtids lytning, men Wadia'en er jeg ikke i tvivl om, den kunne jeg lytte på hele natten hvis det skulle være.

Lyder som laidback lyd 

Jeg lytter kan 5 min af gangen så bløder mine øre

Men ingen tvivl om at det må være en god maskine den wadia.

Hehe 5 min af gangen, nej så slemt er det bestemt ikke, men prøv 2-3 timer, så frygter jeg at man er ved at være der. Ved ikke om jeg vil betragte den som at være tilbagelænet, men sider bare med en fornemmelse af at wadia'en spiller på den helt rigtig måde, hvilke godt kan være svært at beskrive hvad det indebære.

Måske det ville være tilfældet med Stello ia500/Cda500 som du hørte. Men ikke som det er nu IMO. Synes at der er en meget fin balance i systemet nu. Hverken for koldt eller varmt, men bare dejligt neutralt og musikalsk med et holografisk lydbillede.

Skal vi tage en marthon dyst

Hey du "dine øre bløder" (tid. 4 timer og 01sek.)

, ja du siger jo det vdh kul digital kabel gør underværker, så måske det kan fjerne det punkt jeg er i tvivl om

Måske

Når nu den forbandede reserve laser lander i 2011 må du over at give den et lyt. Sig mig er den afsendt fra Tyskland. Har du noget pakkenr etc

Inden den måske kommer kan det være at den gamle slave skal have nyt løbeværk og strammet elastikken i skuffen også

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Tillykke med Wadia maskinen, det er altså bare kram det de laver.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

SÅDAN

Det var en hurtig beslutning. men sådan er det jo når nyt og bedre hifi kommer indenfor dørene. Tillykke med den store investering Pierre

Må ud at se og gramse en dag og så sandelig også høre

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
golfdane skrev:
Pierre skrev:

I får lige et lille billede af svinet

Da den er så f**king stor og tung, så står den lige pt på gulvet. Der er ikke plads hverken inde i eller oven på Clic`et

Men det må jeg jo finde en løsning på, vist den får lov til at blive

Nok ikke det bedste at placere en cdafspiller direkte på gulvet, men lige pt. kan det ikke være anderledes  Og mine Solid Tech Feet of Silence fødder kan sku nok ikke holde de 25kg

For hulen da..... Mmmmmmmm...... Wadia..... savle....

For sådan en i sort, ville jeg fluks gribe nedstrygeren og fjerne midterhylden i mit Audiomagic rack, så den kunne være der.

Desværre totalt uden for min økonomiske rækkevidde p.t.

Håber ikke den er udenfor din, for det lyder da umiddelbart som om du er godt lun på den.

Nu fik jeg lige et smuge lyt her til aften og vil sige der er meget at være lun på ved den wadia, spiller total lækkert, men prisen

Hvordan lækkert Dan

Sammenlignede i med Eera. Hvad får man mere for småpengene

Udover en predel

Den spiller med kæmpe soundstage, musikken har masser af rygrad/kraf og saft, enormt detaljeret uden at ha antræk til det analytiske. Det lyder måske åndsvagt, men denne maskine spiller bare musik, smider man en på, så forgår det bare afslappende uden på nogen måde at blive kedelig, det er i hvert fald en afspiller som falder i min smag.

lyder nice Dan. Jeg må videre med min Dæmon Dcd3560 og stello 

Stillo'en er helt klar mere lige i fjæset på en, som jeg også skrev i din tråd, så var jeg ikke sikker på om den vil blive for påtrængene ved langtids lytning, men Wadia'en er jeg ikke i tvivl om, den kunne jeg lytte på hele natten hvis det skulle være.

Lyder som laidback lyd 

Jeg lytter kan 5 min af gangen så bløder mine øre

Men ingen tvivl om at det må være en god maskine den wadia.

Hehe 5 min af gangen, nej så slemt er det bestemt ikke, men prøv 2-3 timer, så frygter jeg at man er ved at være der. Ved ikke om jeg vil betragte den som at være tilbagelænet, men sider bare med en fornemmelse af at wadia'en spiller på den helt rigtig måde, hvilke godt kan være svært at beskrive hvad det indebære.

Måske det ville være tilfældet med Stello ia500/Cda500 som du hørte. Men ikke som det er nu IMO. Synes at der er en meget fin balance i systemet nu. Hverken for koldt eller varmt, men bare dejligt neutralt og musikalsk med et holografisk lydbillede.

Skal vi tage en marthon dyst

Hey du "dine øre bløder" (tid. 4 timer og 01sek.)

, ja du siger jo det vdh kul digital kabel gør underværker, så måske det kan fjerne det punkt jeg er i tvivl om

Måske

Når nu den forbandede reserve laser lander i 2011 må du over at give den et lyt. Sig mig er den afsendt fra Tyskland. Har du noget pakkenr etc

Inden den måske kommer kan det være at den gamle slave skal have nyt løbeværk og strammet elastikken i skuffen også

Jeg har paypal kviteringen for overførslen, men kan da godt sende forhandleren en mail og høre hvor den pakke bliver af.

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
mbull skrev:

Hej Pierre

Har du prøvet at streame i stedet for afspejlning fra CD? Kunne måske løse placeringsproblemet hvis den tilsvarende Wadia DAC kan rummes i reolen... og lydmæssigt var det i mit anlæg en af de sjældne "det var s....." oplevelser. For mit vedkommende er CD'en død som afspilningsmedie.

Jeg kommer nok aldrig til at streame mit musik. det er for mig en "kold og kedelig" måde at spille musik på  Jeg elsker at stå og rode i cdskufferne efter lige DEN cd jeg vil høre

Men ja, ellers så kunne sådan en Wadia DAC jo være løsningen

Tillykke med den ny Wadia CD afspiller, Pierre.

Borset fra det, så er det bestemt ikke "koldt og kedeligt" at genopdage alle de CD'er man har købt gennem tiden, og så glemt at man ejede, når man går i gang med scanningsprojektet

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Tillykke med den nye maskine, som andre skriver bliver det et projekt at hænge afspilleren op. Skal de op på en glashylde eller lign.?

Det har jeg virkelig ikke den fjereneste aenelse om endnu  Måske havner den bare på en granitplade på gulvet, men hvem ved

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Mvh.

Måske lidt overkill bare pga lysvalget i displayet  Men jeg er også sikker på at det er et super valg

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

Takker

Har du nogen erfaring med afkobling på din Wadia. Er den "følsom" overfor det, eller er den ligeglad pga dens enorme vægt

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Måske lidt overkill bare pga lysvalget i displayet  Men jeg er også sikker på at det er et super valg

Pjat!

Du kan ha' maskinen på sofabordet, så er den nem at betjene OG du kan se display!  Det flyder med idéer - det er nok fordi jeg sidder i en dunst af brændt elektronik - det fremmer altid de små grå!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

...

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Pjat!

Du kan ha' maskinen på sofabordet, så er den nem at betjene OG du kan se display!  Det flyder med idéer - det er nok fordi jeg sidder i en dunst af brændt elektronik - det fremmer altid de små grå!

Mvh.

Lad nu vær med at brænde hele din pladesamling af pga alle de rør

Ja, jeg sætter den sku da bare på sofabordet, så er det til at se og jeg skal ikke rejse mig for at skifte cd 

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

SÅDAN

Det var en hurtig beslutning. men sådan er det jo når nyt og bedre hifi kommer indenfor dørene. Tillykke med den store investering Pierre Tror også at jeg har brugt HiFibudgettet for iår

Må ud at se og gramse en dag og så sandelig også høre

Du er altid velkommen.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Sjoenne skrev:

Takker

Har du nogen erfaring med afkobling på din Wadia. Er den "følsom" overfor det, eller er den ligeglad pga dens enorme vægt

Jeg har kun haft den stående på mit rack, med spikes+spike-"skåle" - så det har jeg ikke den store erfaring med.
Tror ikke det er grej der er specielt følsomt på det område - det lader til at de hos Wadia har gjort tingene rigtigt fra starten.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
mbull skrev:
Pierre skrev:
mbull skrev:

Hej Pierre

Har du prøvet at streame i stedet for afspejlning fra CD? Kunne måske løse placeringsproblemet hvis den tilsvarende
Wadia DAC kan rummes i reolen... og lydmæssigt var det i mit anlæg en af de sjældne "det var s....." oplevelser. For mit
vedkommende er CD'en død som afspilningsmedie.

Jeg kommer nok aldrig til at streame mit musik. det er for mig en "kold og kedelig" måde at spille musik på  Jeg
elsker at stå og rode i cdskufferne efter lige DEN cd jeg vil høre

Men ja, ellers så kunne sådan en Wadia DAC jo være løsningen

Tillykke med den ny Wadia CD afspiller, Pierre.

Borset fra det, så er det bestemt ikke "koldt og kedeligt" at genopdage alle de CD'er man har købt gennem tiden, og så
glemt at man ejede, når man går i gang med scanningsprojektet

Jeg prøvede for omk et år siden en Naim HDX (hedder den vist) og jeg kunne ikke lide den måde jeg "lyttede" til
musikken på. Det blev bare en zappen frem og tilbage imellem en masse numre og ikke så meget lytning. Jeg kan godt lide
at smække et helt album på og så høre hele cd`n og det ville jeg helt klart misse ved streamning. En anden ting så elsker
jeg at have coveret fremme og have omk 500 cd`r til at ligge og flyde næste morgen. Så er man ikke itvivl om at der blev
lyttet musik og tøsen i huset "brokker" sig over det roderi

Men helt sikkert at man ville genopdage mange af sine glemte cd`r

Jeg tror mere det skyldtes at musikken ikke rigtig fængede med den Naim. Min erfaring er at jeg ikke zapper mere efter at
være overgået til streaming.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Nu hvor Wadiaen er valgt. f**k jeg er midsundelig så vil jeg da gerne brillere med et bud på løsningen til dit system. Ved dog ikke hvad kæresten vil sige

Men synes det kunne være prikken over i´et

Se bort fra en af hylderne

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Nu hvor Wadiaen er valgt. f**k jeg er midsundelig så vil jeg da gerne brillere med et bud på løsningen til dit system. Ved dog ikke hvad kæresten vil sige

Men synes det kunne være prikken over i´et

Se bort fra en af hylderne

Ja de er fede nok, men de får nok ikke adgangs tilladelse

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg prøvede for omk et år siden en Naim HDX (hedder den vist) og jeg kunne ikke lide den måde jeg "lyttede" til musikken på. Det blev bare en zappen frem og tilbage imellem en masse numre og ikke så meget lytning. Jeg kan godt lide at smække et helt album på og så høre hele cd`n og det ville jeg helt klart misse ved streamning. En anden ting så elsker jeg at have coveret fremme og have omk 500 cd`r til at ligge og flyde næste morgen. Så er man ikke itvivl om at der blev lyttet musik og tøsen i huset "brokker" sig over det roderi

Men helt sikkert at man ville genopdage mange af sine glemte cd`r

[/QUOTE]

Nu har netop Naim deres egen lydsignatur, som nogen elsker og andre hader. Jeg har ikke hørt Naim, så jeg har ingen holdning, men jeg tror ikke du kan generalisere streamet lyd fra den afspiller. Den DAC jeg anvender kender du selv, nemlig danish audio design DAC 10. Oprindeligt var planen at finden en DAC på niveau med min daværende CD afspiller, Raysonic CD168. Koblet til CD'en var den på niveau med denne, men via streaming kom den først for alvor til live. Forskellen var uhyggelig stor og skal opleves!

Jeg anvender en Squeezebox Duet og mit oprindelige motiv var "dovenskab" og manglende overblik over CD samlingen. Det endte med væsentlig bedre lyd og adgang til al musik fra lænestolen med coverne indlæst og afbildet i fjernbetjeningen ved afspilning.

Nok om det, god fornøjelse med at genopdage din CD samling på den nye afspiller.

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Pierre. Du skal da have den op og hænge flot på væggen... Kunne se fedt ud! også koble den til et sæt Nagra PMA

<< Forrige Side af 112 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes