Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 14:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass & Avalon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 112
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 Februar 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 327
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Du kan prøve min pre baseret på 845 med interstage trafoer,men den er sikkert dyrere end Thorhauges pre.
Til top Vis seba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seba
 
seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 Februar 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 327
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Takker for henvendelsen Pierre - men din indbakke er fyldt!
Til top Vis seba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seba
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

seba skrev:
Takker for henvendelsen Pierre - men din indbakke er fyldt!

Så er der lavet lidt plads igen



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
   Jeg har kun et sæt mundorf rca, men hvis du ikke lider under RF støj i lejligheden, så har jeg ogs et diy kabel med HGA sølvledere, det er også rimelig stram i bunden, men det har altså den lidt hårde sølv top,



Det var da noget slemt vrøvl! Skulle sølv, sådan pr. definition, have en "hård top"??
Det har jeg godt nok aldrig oplevet!
Der må være noget helt galt med konfigurationen af dine 'sølvkabler'. Hvad er "HGA" sølvledere?

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????

Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig

Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 

 

de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Pierre skrev:

Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????

Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig

Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 

 

de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler

Jamen det var jo de eneste RCA jeg lige havde, jeg bruger jo til dagligt mine Mundorf XLR kabler



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Pierre skrev:

Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????

Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig

Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 

 

de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler

Helt enig.



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:

Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????

Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig

Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 

 

de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler

Jamen det var jo de eneste RCA jeg lige havde, jeg bruger jo til dagligt mine Mundorf XLR kabler

he he ja det lyder selvfølgelig bedre end uden ... forhåbentlig

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hvorfor beholder du ikke bare din pre!? Den passer jo ganske godt til dit effekt trin. I mine øre så skal pass spille sammen med pass. Og intet andet! Syngeri effekten er stor når de ting sættes sammen. Men hver sin smag!

Hvis det får og få riaa. Vil jeg helt klart anbefale dig pass xp15 riaa. Som er en konge godt køb af en riaa til prisen.

Pas nu på du ikke får kastet dig ud i noget hvor du ender med og skifte ALT! For starter man først et sted, tjaaa. Så køre bussen! Og hvis du glad for dit setup. Så det jo hul i hovedet og skifte det ud, bare for at " prøve " rør.

Tror vitterlig ikke du finder en rør pre der går ordenligt i spænd med dit effekt trin, uden det kommer til og koster 50 kilo.. Eller mere!

Noget jeg varmt kan anbefale hvis du safter lidt energi i musikken. Er og prøve med nogen andre kabler. Wireworld synger godt på Pass. Det gør Analysis plus silver oval også. Mener der nogen stykker herinde der har prøvet Analysis plus på pass med gode resultater. Det jeg oplevet med det, var det lød som om der kom mere energi ud af højtalerene. Dynamikken startet og stoppet meget hurtigere.

Men god jagt Pierre



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:

Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????

Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig

Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 

 

de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler

Jamen det var jo de eneste RCA jeg lige havde, jeg bruger jo til dagligt mine Mundorf XLR kabler

he he ja det lyder selvfølgelig bedre end uden ... forhåbentlig

Jeg ville nok vælge og holde en spille pause så



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:

Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????

Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig

Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 

 

de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler

Jamen det var jo de eneste RCA jeg lige havde, jeg bruger jo til dagligt mine Mundorf XLR kabler

he he ja det lyder selvfølgelig bedre end uden ... forhåbentlig

Ja det skulle man jo tro, men det er jo åbenbart ikke alle der er enige i det



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:
Jakobsen skrev:
Pierre skrev:

Dan A. du har kun et Mundorf RCA kabel, ik??????

Jeg har lige slået over på XP10`eren sammen med LC-1 og der oplever jeg altså også en betydlig mere boomy bass end med Mundorf`et. Så udover at Thorhaugen er lidt bass boosted så er LC-1 altså også noget mere boomy i bassen end Mundorfet. Så det er helt klart også sådan noget som er med til irretere mig

Havde spillet på alm lakrids strømkabler det første stykke tid og så kom PS AC3 på. PUHA det gør altså underværker det strømkabel, og også på en rør pre 

 

de Blue Jeans skal i skralde spanden ... de er UTROLIG ringe de kabler

Jamen det var jo de eneste RCA jeg lige havde, jeg bruger jo til dagligt mine Mundorf XLR kabler

he he ja det lyder selvfølgelig bedre end uden ... forhåbentlig

Ja det skulle man jo tro, men det er jo åbenbart ikke alle der er enige i det

Jeg ihverfald en af dem... Uanset grej, så man bedre tjent med walkman, fremfor og forbinde sit fine grej med  noget så elendigt

Det vist så første gang jeg har talt så nedringende og et produkt. Men det ærlig talt ikke et hak mere værd! Opreklameret vås



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
dan a. skrev:
   Jeg har kun et sæt mundorf rca, men hvis du ikke lider under RF støj i lejligheden, så har jeg ogs et diy kabel med HGA sølvledere, det er også rimelig stram i bunden, men det har altså den lidt hårde sølv top,



Det var da noget slemt vrøvl! Skulle sølv, sådan pr. definition, have en "hård top"??
Det har jeg godt nok aldrig oplevet!
Der må være noget helt galt med konfigurationen af dine 'sølvkabler'. Hvad er "HGA" sølvledere?

Mvh.
Niels

Så må du ha været heldig meldig med dine sølvkabler eller også har jeg bare været utrolig uheldig med mine, har nemlig haft mange, både diy og fabriks monteret.

HGA = Homegrown audio



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Nilau skrev:
dan a. skrev:
   Jeg har kun et sæt mundorf rca, men hvis du ikke lider under RF støj i lejligheden, så har jeg ogs et diy kabel med HGA sølvledere, det er også rimelig stram i bunden, men det har altså den lidt hårde sølv top,



Det var da noget slemt vrøvl! Skulle sølv, sådan pr. definition, have en "hård top"??
Det har jeg godt nok aldrig oplevet!
Der må være noget helt galt med konfigurationen af dine 'sølvkabler'. Hvad er "HGA" sølvledere?

Mvh.
Niels

Så må du ha været heldig meldig med dine sølvkabler eller også har jeg bare været utrolig uheldig med mine, har nemlig haft mange, både diy og fabriks monteret.

HGA = Homegrown audio

Sølvkabler har kun tendens til og blive hårde hvis lederne er for tykke. Og konstruktionen er lavet forkert...

Har hørt rigtig mange sølvkabler være grotesk hårde, men når man så har kigget dem efter i sømmene. Så det åbenlyst hvorfor. For tykke tråde. For hårde tråde. PVC isolering. Skærm osv osv. Alle de ting gør et rigtig godt kable matriale endnu dårligere. Sølv SKAL braides og være individuelt isoleret. Ellers synger toppen.

Det ihvertfald mine erfaringer

SORRY FOR OT!



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
dan a. skrev:

Nilau skrev:
dan a. skrev:
   Jeg har kun et sæt mundorf rca, men hvis du ikke lider under RF støj i lejligheden, så har jeg ogs et diy kabel med HGA sølvledere, det er også rimelig stram i bunden, men det har altså den lidt hårde sølv top,



Det var da noget slemt vrøvl! Skulle sølv, sådan pr. definition, have en "hård top"??
Det har jeg godt nok aldrig oplevet!
Der må være noget helt galt med konfigurationen af dine 'sølvkabler'. Hvad er "HGA" sølvledere?

Mvh.
Niels

Så må du ha været heldig meldig med dine sølvkabler eller også har jeg bare været utrolig uheldig med mine, har nemlig haft mange, både diy og fabriks monteret.

HGA = Homegrown audio

Sølvkabler har kun tendens til og blive hårde hvis lederne er for tykke. Og konstruktionen er lavet forkert...

Har hørt rigtig mange sølvkabler være grotesk hårde, men når man så har kigget dem efter i sømmene. Så det åbenlyst hvorfor. For tykke tråde. For hårde tråde. PVC isolering. Skærm osv osv. Alle de ting gør et rigtig godt kable matriale endnu dårligere. Sølv SKAL braides og være individuelt isoleret. Ellers synger toppen.

Det ihvertfald mine erfaringer

SORRY FOR OT!

Tør ikke spå om grunden til denne tendens, men kan blot konstatere at mange af de sølv kabler jeg har prøvet har haft denne lidt trælse bi-effekt.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Hvorfor beholder du ikke bare din pre!? Den passer jo ganske godt til dit effekt trin. I mine øre så skal pass spille sammen med pass. Og intet andet! Syngeri effekten er stor når de ting sættes sammen. Men hver sin smag!

Hvis det får og få riaa. Vil jeg helt klart anbefale dig pass xp15 riaa. Som er en konge godt køb af en riaa til prisen.

Pas nu på du ikke får kastet dig ud i noget hvor du ender med og skifte ALT! For starter man først et sted, tjaaa. Så køre bussen! Og hvis du glad for dit setup. Så det jo hul i hovedet og skifte det ud, bare for at " prøve " rør.

Tror vitterlig ikke du finder en rør pre der går ordenligt i spænd med dit effekt trin, uden det kommer til og koster 50 kilo.. Eller mere!

Noget jeg varmt kan anbefale hvis du safter lidt energi i musikken. Er og prøve med nogen andre kabler. Wireworld synger godt på Pass. Det gør Analysis plus silver oval også. Mener der nogen stykker herinde der har prøvet Analysis plus på pass med gode resultater. Det jeg oplevet med det, var det lød som om der kom mere energi ud af højtalerene. Dynamikken startet og stoppet meget hurtigere.

Men god jagt Pierre

Jeg er enig i dit synspunkt her :-) Derud over, synes jeg faktisk at meget high end ligesom har en evne til at udvikle sig over tid.......ment på den måde, at det tager tid at kende det fuldt ud. Selvom jeg har haft mit forstærker sæt i 3-4 år, finder  jeg stadig nye forcer i det.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
jjsilverstone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 300
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Undskyld at jeg blander mig i den her diskussion.

Sigma6 har fat i noget helt rigtigt her. "ment på den måde, at det tager tid at kende det fuldt ud".

Jeg har sølv hele vejen, næsten, jeg ved ikke hvad Tara Labs Continuum er lavet af,
men resten er Stereovox SEI600 og Audioquest Sky. Og det er sølv.

Og jeg har bestemt ikke grimt ringende top.

Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
Til top Vis jjsilverstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jjsilverstone
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 05:39 | IP-adresse registreret  

ok. så er det altså mig der har været uheldig med at få købt de forkerte ledere eller kabler, det ændre dog ikke at jeg kan lånr Pierre et sæt mundorf diy kabel og et sæt HGA, HGA'en er jeg ikke selv tilfres med, men det er hvad jeg har liggende med rca stik. Lad os komme tilbage til trådens primære indhold, nenlig Pierres anlæg og oplevelser med dette  

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Pierre! Du har haft virkelig dårlig indflydelse på mig, jeg sider pt og savler gevaldigt over et sæt ascendant på KSB, men jeg tror sku ikke forstærkeren har power nok til dem, og banken vil sku nok også klage! Du kan slet ikke være bekendt at have demoet dit setup så overbevisende

Aah jeg ville så gerne have mig et par nye speakers



__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

Pierre! Du har haft virkelig dårlig indflydelse på mig, jeg sider pt og savler gevaldigt over et sæt ascendant på KSB, men jeg tror sku ikke forstærkeren har power nok til dem, og banken vil sku nok også klage! Du kan slet ikke være bekendt at have demoet dit setup så overbevisende

Aah jeg ville så gerne have mig et par nye speakers

Jamen jeg har også altid i min barndom fået skyld for at have dårlig indflydelse på mine venner, så det har åbenbart ikke ændret sig siden

Du må bare igang med at spare op. Drop smøgerne og øllet i weekenden og lad være med at tage på ferie her til sommer. Så går der ikke længe før du har penge til et sæt top speakers



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 

<< Forrige Side af 112 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes