Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 05:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass & Avalon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 112
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Pierre skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:

Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse

 

AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel

Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir

Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.

Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk). 

Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).

Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense. 

http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne

Ingen tvivl om at det CARBON rundt om stikket lyder fantastisk

Har svært ved at se hvorfor man skal give 1000,- for et stik. Ren blasfemi - er det dyrt og lækkert så lyder det også godt

Angående XLR stik fra Oyaide og dem som sidder på mit Across A900 er det i mine øjne det rene guf. Synes bestemt at Oyaide laver lækre ting.

 

Der er vi jo så forskellige  Performer det godt og bedre end andre, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skulle give noget mere for et stik. Man får helt sikkert ikke 9X bedre performance, men ligesom alt andet, så koster det at få lige det sidste

Ja, heldigvis for det. Pierre, køb du bare de stik så skal jeg personligt komme og fedte de krom stik til. Men til den pris må der følge en pudseklud med 

Jamen jeg skal ikke ha de stik. Jeg har jo lige fået omtermineret mine Mundorf

Desuden så har jeg andre planer om hvad mine penge skal bruge til det næste stykke tid



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
dan a. skrev:
Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:

Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse

AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel

Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir

Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.

Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk). 

Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).

Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense. 

http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne

Ingen tvivl om at det CARBON rundt om stikket lyder fantastisk

Har svært ved at se hvorfor man skal give 1000,- for et stik. Ren blasfemi - er det dyrt og lækkert så lyder det også godt

Angående XLR stik fra Oyaide og dem som sidder på mit Across A900 er det i mine øjne det rene guf. Synes bestemt at Oyaide laver lækre ting.

 

Hej M4L, der er ingen tvivl om at det stik der er brugt på dine Oyaide signalkabler er udført på en meget elegant måde, men hvor gode de rent faktisk er har jeg ingen anelse om, de stik Kenneth skrev om er disse oyaide.

om de så er bedere en furatech lidt dyre FP 601/602 R, det er jo et godt spørgsmål.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hey, Pierre, jeg ville lige høre om du også gad at slæbe nogle højtaler kabler med her ovre den 22, nu skal jeg jo også til at kigge efter nye højtaler kabler, da mine gamle dalier var bi-wire. 
hvad spiller du med? Tror godt at jeg ku tænke mig noget MIT på længere sigt.


__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Music4life skrev:
Pierre skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:

Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse

 

AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel

Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir

Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.

Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk). 

Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).

Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense. 

http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne

Ingen tvivl om at det CARBON rundt om stikket lyder fantastisk

Har svært ved at se hvorfor man skal give 1000,- for et stik. Ren blasfemi - er det dyrt og lækkert så lyder det også godt

Angående XLR stik fra Oyaide og dem som sidder på mit Across A900 er det i mine øjne det rene guf. Synes bestemt at Oyaide laver lækre ting.

 

Der er vi jo så forskellige  Performer det godt og bedre end andre, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skulle give noget mere for et stik. Man får helt sikkert ikke 9X bedre performance, men ligesom alt andet, så koster det at få lige det sidste

Ja, heldigvis for det. Pierre, køb du bare de stik så skal jeg personligt komme og fedte de krom stik til. Men til den pris må der følge en pudseklud med 

Jamen jeg skal ikke ha de stik. Jeg har jo lige fået omtermineret mine Mundorf

Desuden så har jeg andre planer om hvad mine penge skal bruge til det næste stykke tid

Kan du sige IIIIIIIIIISSSSSSIIIIIISSSS



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 965
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Der er jo nogle til salg på KSB Det må da for f@nden endelig være en Avalon-højttaler der kan spille noget bas
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Det er hurtig i får ider, ved det er noget med 33 Rpm

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Det er hurtig i får ider, ved det er noget med 33 Rpm

og 45, 78 Rpm

Dette er fame en feee plattenspieler. Min drøm

Har savlet over dette værk. Fornemmelsen af kram og lang levetid er enestående 

Et kunststykke

Clearaudio Master Reference



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Hey, Pierre, jeg ville lige høre om du også gad at slæbe nogle højtaler kabler med her ovre den 22, nu skal jeg jo også til at kigge efter nye højtaler kabler, da mine gamle dalier var bi-wire. 
hvad spiller du med? Tror godt at jeg ku tænke mig noget MIT på længere sigt.

Jeg spiller med Mundorf sølv/gulv DIY både på signal og højtaler -kabel.

Skal nok tage det med



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Der er jo nogle til salg på KSB Det må da for f@nden endelig være en Avalon-højttaler der kan spille noget bas

Jeg syntes nu ikke at jeg mangler Bass her i hjemmet. Den er kraftig, kontant og ultra stram med massere af KICK

Så nej der kommer ikke nye højtaler ind i stuen, forløbigt



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

dan a. skrev:
Det er hurtig i får ider, ved det er noget med 33 Rpm

og 45, 78 Rpm

Dette er fame en feee plattenspieler. Min drøm

Har savlet over dette værk. Fornemmelsen af kram og lang levetid er enestående 

Et kunststykke

Clearaudio Master Reference

Du drømmer gør du



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

hej Pierre,
nu har jeg taget mig sammen til at se din rokade af anlæg, hmmm... Må erkende at det havde jeg vist nok set
Iøvrigt hyggeligt at hilse på dig ude ved DanyhecableguyA.

Skal du til at opgradere dine Avalonner eller er det "kun" på overvejelsesstadiet?


__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej Pierre,
nu har jeg taget mig sammen til at se din rokade af anlæg, hmmm... Må erkende at det havde jeg vist nok set
Iøvrigt hyggeligt at hilse på dig ude ved DanyhecableguyA.

Skal du til at opgradere dine Avalonner eller er det "kun" på overvejelsesstadiet?

Nej jeg skal ikke opgradere mine Avalons. De spiller dejligt og er integreret rigtigt godt i rummet.

Så der går laaaaaaaaaaaang tid inden jeg får nye højtalere.

Ja det var hyggeligt hos Dan. Det er det jo som regel  Hvordan er kablerne, er du tilfreds?????



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

mn1974 skrev:
hej Pierre,
nu har jeg taget mig sammen til at se din rokade af anlæg, hmmm... Må erkende at det havde jeg vist nok set
Iøvrigt hyggeligt at hilse på dig ude ved DanyhecableguyA.

Skal du til at opgradere dine Avalonner eller er det "kun" på overvejelsesstadiet?

Nej jeg skal ikke opgradere mine Avalons. De spiller dejligt og er integreret rigtigt godt i rummet.

Så der går laaaaaaaaaaaang tid inden jeg får nye højtalere.

Ja det var hyggeligt hos Dan. Det er det jo som regel  Hvordan er kablerne, er du tilfreds?????



Jo tak, tror at jeg er tilfreds med mine kabler - vil ikke hijacke din tråd


__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg spændt på hvilke forskelle du synes der er imellem dine avaloner og dem som jeg lige har købt, da jeg også kraftigt overvejede at købe ascedant. 

__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Nu er jeg spændt på hvilke forskelle du synes der er imellem dine avaloner og dem som jeg lige har købt, da jeg også kraftigt overvejede at købe ascedant. 

Jamen jeg er skam også vildt spændt på at høre dem. Jeg tror at de har en himmelsk mellemtone



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
lydholm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 April 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre.

Har læst at du har haft en del b&o udstyr så ville lige høre om du kender lidt til bl 9.Har lige købt et sæt brugt men er ikke tilfreds med bassen fra dem. tror du cera ball`s vil hjælpe med frakobling fra trægulv eller er det bedre med noget lavet af blødere materiale til det. Har set at supra laver nogle kabler istedet for power link kablerne kender du noget til dem eller andre man kan bruge istedet. di er tilslutet en linn classik men har planer om at købe linn Majik ds-i istedet kender du noget til lyden fra den. hvad gulvtæp er det du har under dit pk sofabord. 

Til top Vis lydholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lydholm
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

lydholm skrev:

Hej Pierre.

Har læst at du har haft en del b&o udstyr så ville lige høre om du kender lidt til bl 9.Har lige købt et sæt brugt men er ikke tilfreds med bassen fra dem. tror du cera ball`s vil hjælpe med frakobling fra trægulv eller er det bedre med noget lavet af blødere materiale til det. Har set at supra laver nogle kabler istedet for power link kablerne kender du noget til dem eller andre man kan bruge istedet. di er tilslutet en linn classik men har planer om at købe linn Majik ds-i istedet kender du noget til lyden fra den. hvad gulvtæp er det du har under dit pk sofabord. 

Jeg har ikke den store erfaring med BL9, men dog med næsten alle andre B&O højtalere  

Hvad er dit bass problem?????



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
lydholm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 April 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

det er som om at det runger måske fordi mit trægulv spiller.
Til top Vis lydholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lydholm
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Bag på BL9 kan du stille den til endten Wall, Free & Corner. Jeg ville prøve at  sætte den til Corner og så lad dem stå så frit som muligt. Det burde hjælpe lidt.........

Dernæst så prøv at sætte dem på en stor have flise med noget afkobling under selve flisen (kork og ligende). Dette vil gøre 2 ting. ET: Du vil få afkoblet selve højtaleren fra gulvet og derved mindste vibrationerne dertil. TO: Du vil få hævet højtaleren en smugle og det er godt. For i mine øjne så lavede B&O en design BØF ved BL9. Selve den akustiske linse (diskanten i toppen) spreder lyden ud til siderne men er extremt begrænset når det gælder at sprede lyden op og ned ad og med den lave højde BL9 har, så kan man næsten ikke andet end side en del over diskanthøjden og derved mister du en hel del i lyden. EDIT: Fungere det med flisen, så kan du jo altid få lavet en granit plade som matcher selve højtalerens form og så smide nogle gode afkoblings fødder under. Men er tosset at starte med det, uden at kende dets virkning

B&O`s højtalere er normalt ikke særlig modtalig for kabel tweaks, så det er noget af det sidste jeg ville prøve.

Held og lykke og skriv endelig tilbage med dine erfaringer samt vist du har andre spørgsmål



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Pierre, hvad er det lige der foregår?!

Jeg hører at du har meldt afbud til den 22.?

Er du bange for djævleøen eller hvad?


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 

<< Forrige Side af 112 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes