| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Pierre skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:
|
Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse
AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel 
Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir 
|
|
|
Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.
Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk).
Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).
Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense.
|
|
|
http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne  |
|
|
Ingen tvivl om at det CARBON rundt om stikket lyder fantastisk
Har svært ved at se hvorfor man skal give 1000,- for et stik. Ren blasfemi - er det dyrt og lækkert så lyder det også godt
Angående XLR stik fra Oyaide og dem som sidder på mit Across A900 er det i mine øjne det rene guf. Synes bestemt at Oyaide laver lækre ting.
|
|
|
Der er vi jo så forskellige Performer det godt og bedre end andre, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skulle give noget mere for et stik. Man får helt sikkert ikke 9X bedre performance, men ligesom alt andet, så koster det at få lige det sidste 
|
|
|
Ja, heldigvis for det. Pierre, køb du bare de stik så skal jeg personligt komme og fedte de krom stik til. Men til den pris må der følge en pudseklud med
|
|
|
Jamen jeg skal ikke ha de stik. Jeg har jo lige fået omtermineret mine Mundorf 
Desuden så har jeg andre planer om hvad mine penge skal bruge til det næste stykke tid  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:
|
Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse

AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel 
Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir 
|
|
|
Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.
Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk).
Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).
Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense.
|
|
|
http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne  |
|
|
Ingen tvivl om at det CARBON rundt om stikket lyder fantastisk
Har svært ved at se hvorfor man skal give 1000,- for et stik. Ren blasfemi - er det dyrt og lækkert så lyder det også godt
Angående XLR stik fra Oyaide og dem som sidder på mit Across A900 er det i mine øjne det rene guf. Synes bestemt at Oyaide laver lækre ting.
|
|
|
Hej M4L, der er ingen tvivl om at det stik der er brugt på dine Oyaide signalkabler er udført på en meget elegant måde, men hvor gode de rent faktisk er har jeg ingen anelse om, de stik Kenneth skrev om er disse oyaide.

om de så er bedere en furatech lidt dyre FP 601/602 R, det er jo et godt spørgsmål.

__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, Pierre, jeg ville lige høre om du også gad at slæbe nogle højtaler kabler med her ovre den 22, nu skal jeg jo også til at kigge efter nye højtaler kabler, da mine gamle dalier var bi-wire.  hvad spiller du med? Tror godt at jeg ku tænke mig noget MIT på længere sigt.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Pierre skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Ilcommamdante skrev:
Pierre skrev:
|
Sad lige og kiggede efter forskellige stik og faldt over disse
AV min røv de er fede, men desværre også MEGET dyre. De koster omk 1.000,- kr stykket altså 4K til et sæt kabel 
Dem ønsker jeg mig i føs`dags gave og jeg skal bruge 8stk. Hvem gir 
|
|
|
Hej, fandt du egentligt nogensinde en der forhandlede Furutech i DK?.
Ellers har jeg handlet et par gange med thecableco.com og det har kørt uden problemer(bortset fra tolden/posten i Dk).
Mht. Oyaide kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse - det må være dine standard varer fra ham den suspekte dealer i Odense der ikke kan leve op til Oyaide's kvaliteter(he-he).
Nej - spøg til side, det er den onde lyne mig ved at være et seriøst anlæg på trods af hylde varerne fra Odense.
|
|
|
http://www.soundandmagic.dk/index.asp?page=product&provi der=2, de forhandler en god del af Furutech produkterne  |
|
|
Ingen tvivl om at det CARBON rundt om stikket lyder fantastisk
Har svært ved at se hvorfor man skal give 1000,- for et stik. Ren blasfemi - er det dyrt og lækkert så lyder det også godt
Angående XLR stik fra Oyaide og dem som sidder på mit Across A900 er det i mine øjne det rene guf. Synes bestemt at Oyaide laver lækre ting.
|
|
|
Der er vi jo så forskellige Performer det godt og bedre end andre, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skulle give noget mere for et stik. Man får helt sikkert ikke 9X bedre performance, men ligesom alt andet, så koster det at få lige det sidste 
|
|
|
Ja, heldigvis for det. Pierre, køb du bare de stik så skal jeg personligt komme og fedte de krom stik til. Men til den pris må der følge en pudseklud med
|
|
|
Jamen jeg skal ikke ha de stik. Jeg har jo lige fået omtermineret mine Mundorf 
Desuden så har jeg andre planer om hvad mine penge skal bruge til det næste stykke tid 
|
|
|


Kan du sige IIIIIIIIIISSSSSSIIIIIISSSS __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo nogle til salg på KSB  Det må da for f@nden endelig være en Avalon-højttaler der kan spille noget bas
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er hurtig i får ider, ved det er noget med 33 Rpm  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Det er hurtig i får ider, ved det er noget med 33 Rpm  |
|
|
og 45, 78 Rpm
Dette er fame en feee plattenspieler. Min drøm
Har savlet over dette værk. Fornemmelsen af kram og lang levetid er enestående
Et kunststykke


Clearaudio Master Reference __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Hey, Pierre, jeg ville lige høre om du også gad at slæbe nogle højtaler kabler med her ovre den 22, nu skal jeg jo også til at kigge efter nye højtaler kabler, da mine gamle dalier var bi-wire.  hvad spiller du med? Tror godt at jeg ku tænke mig noget MIT på længere sigt.
|
|
|
Jeg spiller med Mundorf sølv/gulv DIY både på signal og højtaler -kabel.
Skal nok tage det med  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Der er jo nogle til salg på KSB Det må da for f@nden endelig være en Avalon-højttaler der kan spille noget bas  |
|
|
Jeg syntes nu ikke at jeg mangler Bass her i hjemmet. Den er kraftig, kontant og ultra stram med massere af KICK 
Så nej der kommer ikke nye højtaler ind i stuen, forløbigt __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Det er hurtig i får ider, ved det er noget med 33 Rpm  |
|
|
og 45, 78 Rpm
Dette er fame en feee plattenspieler. Min drøm
Har savlet over dette værk. Fornemmelsen af kram og lang levetid er enestående
Et kunststykke


Clearaudio Master Reference
|
|
|
Du drømmer gør du  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Pierre, nu har jeg taget mig sammen til at se din rokade af anlæg, hmmm... Må erkende at det havde jeg vist nok set  Iøvrigt hyggeligt at hilse på dig ude ved DanyhecableguyA. Skal du til at opgradere dine Avalonner eller er det "kun" på overvejelsesstadiet?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej Pierre, nu har jeg taget mig sammen til at se din rokade af anlæg, hmmm... Må erkende at det havde jeg vist nok set Iøvrigt hyggeligt at hilse på dig ude ved DanyhecableguyA.
Skal du til at opgradere dine Avalonner eller er det "kun" på overvejelsesstadiet?
|
|
|
Nej jeg skal ikke opgradere mine Avalons. De spiller dejligt og er integreret rigtigt godt i rummet.
Så der går laaaaaaaaaaaang tid inden jeg får nye højtalere.
Ja det var hyggeligt hos Dan. Det er det jo som regel Hvordan er kablerne, er du tilfreds????? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
mn1974 skrev:
hej Pierre, nu har jeg taget mig sammen til at se din rokade af anlæg, hmmm... Må erkende at det havde jeg vist nok set Iøvrigt hyggeligt at hilse på dig ude ved DanyhecableguyA.
Skal du til at opgradere dine Avalonner eller er det "kun" på overvejelsesstadiet?
|
|
|
Nej jeg skal ikke opgradere mine Avalons. De spiller dejligt og er integreret rigtigt godt i rummet.
Så der går laaaaaaaaaaaang tid inden jeg får nye højtalere.
Ja det var hyggeligt hos Dan. Det er det jo som regel Hvordan er kablerne, er du tilfreds????? |
|
|
Jo tak, tror at jeg er tilfreds med mine kabler - vil ikke hijacke din tråd  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg spændt på hvilke forskelle du synes der er imellem dine avaloner og dem som jeg lige har købt, da jeg også kraftigt overvejede at købe ascedant.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Nu er jeg spændt på hvilke forskelle du synes der er imellem dine avaloner og dem som jeg lige har købt, da jeg også kraftigt overvejede at købe ascedant.  |
|
|
Jamen jeg er skam også vildt spændt på at høre dem. Jeg tror at de har en himmelsk mellemtone  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
lydholm Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre.
Har læst at du har haft en del b&o udstyr så ville lige høre om du kender lidt til bl 9.Har lige købt et sæt brugt men er ikke tilfreds med bassen fra dem. tror du cera ball`s vil hjælpe med frakobling fra trægulv eller er det bedre med noget lavet af blødere materiale til det. Har set at supra laver nogle kabler istedet for power link kablerne kender du noget til dem eller andre man kan bruge istedet. di er tilslutet en linn classik men har planer om at købe linn Majik ds-i istedet kender du noget til lyden fra den. hvad gulvtæp er det du har under dit pk sofabord.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
lydholm skrev:
|
Hej Pierre.
Har læst at du har haft en del b&o udstyr så ville lige høre om du kender lidt til bl 9.Har lige købt et sæt brugt men er ikke tilfreds med bassen fra dem. tror du cera ball`s vil hjælpe med frakobling fra trægulv eller er det bedre med noget lavet af blødere materiale til det. Har set at supra laver nogle kabler istedet for power link kablerne kender du noget til dem eller andre man kan bruge istedet. di er tilslutet en linn classik men har planer om at købe linn Majik ds-i istedet kender du noget til lyden fra den. hvad gulvtæp er det du har under dit pk sofabord.
|
|
|
Jeg har ikke den store erfaring med BL9, men dog med næsten alle andre B&O højtalere
Hvad er dit bass problem????? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
lydholm Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er som om at det runger måske fordi mit trægulv spiller.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bag på BL9 kan du stille den til endten Wall, Free & Corner. Jeg ville prøve at sætte den til Corner og så lad dem stå så frit som muligt. Det burde hjælpe lidt.........
Dernæst så prøv at sætte dem på en stor have flise med noget afkobling under selve flisen (kork og ligende). Dette vil gøre 2 ting. ET: Du vil få afkoblet selve højtaleren fra gulvet og derved mindste vibrationerne dertil. TO: Du vil få hævet højtaleren en smugle og det er godt. For i mine øjne så lavede B&O en design BØF ved BL9. Selve den akustiske linse (diskanten i toppen) spreder lyden ud til siderne men er extremt begrænset når det gælder at sprede lyden op og ned ad og med den lave højde BL9 har, så kan man næsten ikke andet end side en del over diskanthøjden og derved mister du en hel del i lyden. EDIT: Fungere det med flisen, så kan du jo altid få lavet en granit plade som matcher selve højtalerens form og så smide nogle gode afkoblings fødder under. Men er tosset at starte med det, uden at kende dets virkning 
B&O`s højtalere er normalt ikke særlig modtalig for kabel tweaks, så det er noget af det sidste jeg ville prøve.
Held og lykke og skriv endelig tilbage med dine erfaringer samt vist du har andre spørgsmål  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |