| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 09 Februar 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
så behøver du heller ikke bruge penge på at afprøve rør, den er top tunet.   __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Valby11 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
et par kommentarer .... synes at sammenligningen mellem Pass og Rogue er noget problematisk. En del af dine lytteindtryk skyldes efter min bedste vurdering forskelle i udgangseffekt (medmindre det hele er foregået ved meget lave lydtryk!
Spiller fint op ad dine konklusioner ... Jazz .. typisk ikke komprimeret ... og andet musik komprimeret giver en fordel til Pass.
Opfat ikke mit indlæg som kritik ... men husk ... evnen til at levere strøm betyder meget ... medmindre der er tale om højeffektive speakers.
__________________ Nyd musikken
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror at nye rør vil gøre underværker. Men hvilke - netop her kan man gå sukkerkold
Prøvede det selv med min Rogue Audio Cronus. Endte op efter et sejt træk med tuberooling:
Tesla Nos Long Grid Frame indgangsrør og EL 34 Winged C udgangsrør hvilket fik denne amp til at synge fantastisk. Dette var en investering på 3000,-. Dernæst kan man kigge på kondensatorne i forstærkeren og upgrade til Duelund hvilket i manges øjne er helt fantastisk. Du kan blive ved
Tror du skal tænke meget over hvilken lyd du søger og ikke ledes på vildspor. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Tror du skal tænke meget over hvilken lyd du søger og ikke ledes på vildspor.
|
|
|
Det er meget nemt. Pass`ens musikalitet og Rogues kontrol og detaliering/ rum/3D  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Det er meget nemt. Pass`ens musikalitet og Rogues kontrol og detaliering/ rum/3D 
|
|
|
Har du fået prøvet Rogue på 8 ohm's udgangen?
Og nap da endelig de venlige mennesker på ordet, der gerne vil låne dig nogle ordenlige rør så du kan høre, hvad de Rogue kan... 
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Det er meget nemt. Pass`ens musikalitet og Rogues kontrol og detaliering/ rum/3D 
|
|
|
Ja, det er det der er problemet!
Mine erfaringer siger mig også, at det ikke er muligt at støve nogen produkter op der kan det HELE!
Da jeg havde Accuphase A60 i mit setup, glædede jeg mig også over dens store forcer (som ligger tæt på Passéns så vidt jeg kan forstå. Har ikke selv hørt den). Men jeg skildte mig af med den, da jeg manglede de ting som fx. Rogue i dit tilfælde kan.
Det har ledt mig hen til, at uanset hvor mange penge man bruger, så får man ALDRIG et setup som gør det HELE lige godt, og det har så gjort at jeg har downsized så jeg nu har en rimelig gengivelse og i mine øre et godt kompromis, uden at have bundet alt for mange penge i hifi...
Personligt synes jeg simpelthen det var for mange penge, når det nu alligevel IKKE kan ALT. Jeg vidste det jo selvfølgelig godt et eller andet sted på forhånd, men erfaringen med grejet gjorde bare at jeg synes high-end produkter (og her tænker jeg prisen) ikke er det værd i længden... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Pierre skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Og nap da endelig de venlige mennesker på ordet, der gerne vil låne dig nogle ordenlige rør så du kan høre, hvad de Rogue kan... 
|
|
|
Mener da at Rogue er sat op til 8 ohm som standard. Det var Cronus ihvertfald. Afhængig af impedans på Avalon. 4 ohms impedansen omskiftes let i forstærkeren via kabel med rørsko. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil istemme mig koret og sige at der er MEGET at hente ved at skifte rørene.
Tesla i indgangen er rigtigt rigtigt godt, driverrørene har jeg aldrig ku høre forskel på ( har prøvet en masse ) og udgangsrørene give lidt ( winged C er favoritten her i huset ). På mine Martin Logan'er var 8 ohm udtaget så absolut bedst ( triode, 50ma bias)
Jeg endte med at skifte mine M-150 med en OVC som bare lige havde det der magiske xtra ( men slet ikke den bas og kontrol ).
Men de så nu ret godt ud når de stod der på gulvet og varmede *gg*
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
TRX850 skrev:
Pierre skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mener da at Rogue er sat op til 8 ohm som standard. Det var Cronus ihvertfald. Afhængig af impedans på Avalon. 4 ohms impedansen omskiftes let i forstærkeren via kabel med rørsko.
|
|
|
På min Zeus og på de M-150 forstærkere jeg har set/hørt er der to sæt højttalterminaler på bagsiden. Det ene er 4 ohm udtaget på udgangstrafoen, det andet sæt terminaler er 8 ohm udtaget.
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
MEDLEM:
Du skrev på et tidspunkt at M-150 ikke er gode med standart rør.......... Vil du ikke prøve at forklare hvad der blev bedre med andre rør.
Nu har jeg lyttet til en del numre på både Rogue og Pass og pt. er der en ting som jeg ikke er så vild med på Rouge. Men vil gerne høre fra dig hvad andre rør gør ved dem, før jeg fortæller dig hvad jeg ikke kan lide 
|
|
|
Ja, de er klart bedre med gode NOS rør i indgangen (ECC83 type). De bedste jeg havde i, var Tesla E83CC. Det er et topklasse rør, på højde med Telefunken ECC803S. Men Mullard typer kan jeg også anbefale, jeg havde meget fornøjelse med Phillips/Mullard rør. De giver lidt mere "rund" lyd. Ruller lidt af i toppen, og mudre bunden lidt 
Driverør (ECC82 type) kan sagtens være nyproduktion af god kvalitet, her kunne jeg ikke høre den store forskel. Brug evt. RAM Labs som er gode russiske typer.
Som udgangsrør ville jeg vælge SED "C" 6550'ere, gerne den lidt ældre type med fordybning i toppen. Men RAM Labs KT88'ere kunne også være en god mulighed, specielt hvis du vil have lidt mere defineret bas og kontrol. Til gengæld er der lidt mere "musik" i 6550'erne.
Så vil jeg også tilføje, at du klart bør bruge 8 Ohms udtaget, nu da jeg ved hvilken højttaler du har Det er ikke sikkert at 8 Ohms udtaget lyder bedst på alle højttalere, men på Ascendant gør det.
Jeg fik desuden det bedste resultat med RCA, har prøvet flere forskellige CD/Pre på dem, både med RCA og Bal. I et enkelt tilfælde fik jeg noget brum med Bal., som gik væk da jeg skiftede til RCA.
M-150 er ikke ægte balanceret opbygget, det "klares" med en trafo i stedet. Så derfor er der ikke nogen lydmæssig fordel at hente der, tværtimod.
Glæder mig til at høre, om ikke de noget flottere smykkeskrin du skal prøve, trods alt lyder bedre 
God fornøjelse 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til rør universet Pierre __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|
MEDLEM:
Du skrev på et tidspunkt at M-150 ikke er gode med standart rør.......... Vil du ikke prøve at forklare hvad der blev bedre med andre rør.
Nu har jeg lyttet til en del numre på både Rogue og Pass og pt. er der en ting som jeg ikke er så vild med på Rouge. Men vil gerne høre fra dig hvad andre rør gør ved dem, før jeg fortæller dig hvad jeg ikke kan lide 
|
|
|
Ja, de er klart bedre med gode NOS rør i indgangen (ECC83 type). De bedste jeg havde i, var Tesla E83CC. Det er et topklasse rør, på højde med Telefunken ECC803S. Men Mullard typer kan jeg også anbefale, jeg havde meget fornøjelse med Phillips/Mullard rør. De giver lidt mere "rund" lyd. Ruller lidt af i toppen, og mudre bunden lidt 
Driverør (ECC82 type) kan sagtens være nyproduktion af god kvalitet, her kunne jeg ikke høre den store forskel. Brug evt. RAM Labs som er gode russiske typer.
Som udgangsrør ville jeg vælge SED "C" 6550'ere, gerne den lidt ældre type med fordybning i toppen. Men RAM Labs KT88'ere kunne også være en god mulighed, specielt hvis du vil have lidt mere defineret bas og kontrol. Til gengæld er der lidt mere "musik" i 6550'erne.
Så vil jeg også tilføje, at du klart bør bruge 8 Ohms udtaget, nu da jeg ved hvilken højttaler du har Det er ikke sikkert at 8 Ohms udtaget lyder bedst på alle højttalere, men på Ascendant gør det.
Jeg fik desuden det bedste resultat med RCA, har prøvet flere forskellige CD/Pre på dem, både med RCA og Bal. I et enkelt tilfælde fik jeg noget brum med Bal., som gik væk da jeg skiftede til RCA.
M-150 er ikke ægte balanceret opbygget, det "klares" med en trafo i stedet. Så derfor er der ikke nogen lydmæssig fordel at hente der, tværtimod.
Glæder mig til at høre, om ikke de noget flottere smykkeskrin du skal prøve, trods alt lyder bedre 
God fornøjelse 
|
|
|
Helt enig, og jeg kan kun tilslutte mig: Jeg havde samme erfaringer med rør, 8 ohm taps osv på min Zeus...
Og Pierre, endnu engang: Den største lydmæssige forskel er indgangsrørene, så det bedste/billigeste vil være at prøve at låne/købe bedre småsignalrør, og hvis du synes det giver så meget, at du synes det bliver interessant lydmæssigt kan du kigge dybere i lommerne efter penge til udgangsrør...
Eller med andre ord: Hvis ikke brug af RCA indgang, 8 Ohm udgang samt bedre indgangsrør ændrer forstærkerne nok til, at du får lyst til at eje dem, så bliver de aldrig noget for dig uanset, hvad faaan du gør...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 10 Februar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. rca indgangen, så må jeg give jer ret, vi prøvede lige i går at bruge xlr indgangen, men det tog ikke mange sek. at bekræfte de herres udsagn.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
så behøver du heller ikke bruge penge på at afprøve rør, den er top tunet.   |
|
|
Tror ikke du skal satse på og se mine til salg her i en nær fremtid. Har svært ved at forstille mig noget bedre til pengene. Så mine VPA er kommet for at blive.  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 11 Februar 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Er nok ved at komme til den konklution at Rogue aldrig vil kunne komme til at spille med den musikalitet som jeg ønsker. Helt sikkert at jeg ville kunne ændre noget ved rør skift, men tvivler altså meget på at det ville kunne give mig det jeg ønsker og mangler 
Kunne være at jeg skulle spille noget Lotto i weekenden og så kigge på nogle af Pass større monoblokke, fx 60,5
|
|
|
Musikalitet får du da heller ikke med Pass XA 60.5, gaaab 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
dan a. skrev:
så behøver du heller ikke bruge penge på at afprøve rør, den er top tunet.   |
|
|
Tror ikke du skal satse på og se mine til salg her i en nær fremtid. Har svært ved at forstille mig noget bedre til pengene. Så mine VPA er kommet for at blive. 
|
|
|
Arrrrrrgh Kenneth. Den sang har vi vist hørt før    __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|
Er nok ved at komme til den konklution at Rogue aldrig vil kunne komme til at spille med den musikalitet som jeg ønsker. Helt sikkert at jeg ville kunne ændre noget ved rør skift, men tvivler altså meget på at det ville kunne give mig det jeg ønsker og mangler 
Kunne være at jeg skulle spille noget Lotto i weekenden og så kigge på nogle af Pass større monoblokke, fx 60,5
|
|
|
Musikalitet får du da heller ikke med Pass XA 60.5, gaaab 
|
|
|
Hvorfor er de gaaab Har du hørt dem på dine Avalon? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 12 Februar 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker, skal du vende plus og minis på dine højttaler kabler når du bruger Roque. Har du husket det?
|
| Til top |
|
| |