Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass & Avalon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 112
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

...

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
TRX850 skrev:

Old_school skrev:
. Personligt vægter jeg den mindst mulige egenlyd, og det er jo interessant om pass'en slår rørene på den parameter.

Jævnfør Stereophiles anmeldelse (M-180 med sammenligning til Pass 30.5) som flere har referert til i tråden læser jeg det netop sådan, at det er Pass, der har mest egenlyd af de to, og mest ''rørlyd''...

Læs/døm selv   

http://stereophile.com/tubepoweramps/rogue_audio_m-180_monob lock_power_amplifier/

Herligt med linket, jeg tillader mig lige at gengive en konklusion fra linket, hvis det er i orden?:

"Because I still on hand had the similarly priced Pass Labs XA30.5, I thought it would be fun to stage a shoot-out between it and the Rogues. The XA30.5 presented a slightly more forward mid-treble and a fuller midbass, and its midrange and midbass had a lit-from-within quality that I find addictive with vocal music. The Rogue M-180s had a slightly drier tonal balance, especially in the midbass, but seemed a bit more neutral through the lower treble. The biggest difference was in the amps' control of the low bass, especially in rock and pop. The Rogue M-180's control of low-bass notes was exemplary, with great speed and heft, and the Pass XA30.5 simply could not complete in this regard. Through the Pass, the leading edges of bass notes were rounded, each note hanging over a bit too long....The fun thing about hearing these two amps side by side was that if I'd done it blind, I would have sworn that the Pass amp was the tube model and the Rogue the solid-state. "

Spændende om Pierre hører noget af det samme. Jeg er MEGET overrasket!

Jeg er egenligt meget enig med anmeldelsen, også selvom det "kun" er et sæt 150 jeg har.

Pass`n er den som har mest egenlyd og det er 100% et plus i denne samligning. Men Rogue har bare SÅ meget mere af alt. Men det vil jeg vende tilbage til senere

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:

Så har jeg hentet et sæt Rogue Audio M-150. Der er blevet stillet bias (40) på dem og de er sat til triode.

De har forløbigt stået og trukket strøm i ca. 2timer og jeg er lige begyndt at lytte lidt til dem

I følge de 2 første numre jeg lige har lyttet til, så kunne det godt blive et RIGTIGT spændende forstærker setup  Men nu skal de lige have lov til at blive rigtig varme og så vil selve A/B lytningen finde sted senere iaften/ nat

I får lige et stemnings billede

EDIT: Til dem som lige har tunet ind. Så er disse M-150 bare et lån for at se/ høre om jeg skal hoppe ud i et sæt M-180  

Husk nu og køre RCA i dem. De lyder ikke ret godt balanceret. Bliver meget klemt sammen og ude af fokus. Der markant bedre hul igennem via den single ended indgang.

Også lidt afkobling fra trægulvet altså ikke af vejen

Forsat god lytning

Der bliver kun ført RCA til Rogue og Pass lige for tiden.

Afkobling til gulv......... Hvad er det for noget

kører du dem på 8ohms udgang ???

jeg synes bedst om Ultraliniær kobling

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Old_school skrev:
TRX850 skrev:

Old_school skrev:
. Personligt vægter jeg den mindst mulige egenlyd, og det er jo interessant om pass'en slår rørene på den parameter.

Jævnfør Stereophiles anmeldelse (M-180 med sammenligning til Pass 30.5) som flere har referert til i tråden læser jeg det netop sådan, at det er Pass, der har mest egenlyd af de to, og mest ''rørlyd''...

Læs/døm selv   

http://stereophile.com/tubepoweramps/rogue_audio_m-180_monob lock_power_amplifier/

Herligt med linket, jeg tillader mig lige at gengive en konklusion fra linket, hvis det er i orden?:

"Because I still on hand had the similarly priced Pass Labs XA30.5, I thought it would be fun to stage a shoot-out between it and the Rogues. The XA30.5 presented a slightly more forward mid-treble and a fuller midbass, and its midrange and midbass had a lit-from-within quality that I find addictive with vocal music. The Rogue M-180s had a slightly drier tonal balance, especially in the midbass, but seemed a bit more neutral through the lower treble. The biggest difference was in the amps' control of the low bass, especially in rock and pop. The Rogue M-180's control of low-bass notes was exemplary, with great speed and heft, and the Pass XA30.5 simply could not complete in this regard. Through the Pass, the leading edges of bass notes were rounded, each note hanging over a bit too long....The fun thing about hearing these two amps side by side was that if I'd done it blind, I would have sworn that the Pass amp was the tube model and the Rogue the solid-state. "

Spændende om Pierre hører noget af det samme. Jeg er MEGET overrasket!

Jeg er egenligt meget enig med anmeldelsen, også selvom det "kun" er et sæt 150 jeg har.

Pass`n er den som har mest egenlyd og det er 100% et plus i denne samligning. Men Rogue har bare SÅ meget mere af alt. Men det vil jeg vende tilbage til senere

jeg har hørt M150 op mod Pass XA100.5... der var ingen klar vinder ..
det var mere et spørgsmål om smag og prioritet ...
jeg husker Pass var bedre på hurtighed i bunden og bas defination generelt
men lydbilled/3D og udklingning og musikalitet var f.eks i Rogue's favør 
men hvis man ser på prisen er sagen jo klar

Rørbestykning M150 var Sovtek 12AX7 LPS og EH ECC82 og EH KT88
der kunne nok hentes noget stramhed/def i bunden ved andre rør.
F.eks SED Winged C KT88 ... men det tager på den musikalske konto
jeg ville tage Shuguang Treasure KT88
Sovtek er et knaldgodt "nyt" rør
EH ECC82 er rigtig godt men kan findes bedre/anderledes

f.eks et brugt sæt M150 til 15000,- så er de rystende gode til de penge

men ja M180 må være gode ...  er dog ikke vild med de KT90 de er født med
der er power men de er for "tynde"/ "kolde" i lyden

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Prøv med noget afkobling. Havde jeg rigtig god erfaring med på mine M150 og trægulv. Giver en stor forbedring på basgengivelsen. Mere hul igennem mellemtonen og lidt mere ro i toppen...

Jeg kørte med Winged C rør og Mullard i indgangen. Fungeret rigtig godt sammen.

Enig med jacobsen om KT90 rør ikke lige er det mest musikalske på marked. Men de kan vel for filen da stilles om til og køre med andre

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

...

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

SPØRGSMÅL:

Kan man ændre spille stilen på Rogue ved at skifte rør så de for noget mere drive og sjæl over sig.

Ja, og det letteste, billigste og bedste er at starte med indgangsrørene da de giver den største lydmæssige forskel  (der hvor forstærkningen er størst er den lydmæssige forskel også størst ved at skifte rør). Og det er jo heldigt for så kan der prøves lidt af hvert uden det koster det halve af farmen... (Du kan dog ikke ændre fundamentalt på konstruktionens lyd, så uanset hvilke rør du propper i).

Jeg har haft Zeus og den husker jeg bestemt ikke som kedelig. Tvært imod..!

PS... Det bliver også sjovt at sammenligne med mine Audio Mirror i weekenden, de har en hel del sjæl 

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:

PS... Det bliver også sjovt at sammenligne med mine Audio Mirror i weekenden, de har en hel del sjæl 

Jeps. Kunne godt forstille mig at de netop havde noget sjæl over sig

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

TRX850 skrev:

Jeps. Kunne godt forstille mig at de netop havde noget sjæl over sig

Jeg synes generelt triodeforstærkere er gode til det med sjælen...

Mht M-150'erne så er der jo flere her i din tråd, der enten har dem, eller har haft dem, så mon ikke der er hjælp at hente til lidt tube rolling i den lydmæssige retning du søger...!?

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

...

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

En helt anden ting er at jeg har fået mine Mundorf XLR kabler

Sidder lige og lytter til dem (via Pass) og de er sku fede

TAK for det Dan A.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg hørte begge forstærker hos Pierre her til aften, det tog omkring 2 min at konstatere at Rogue havde nogle begrænsninger, da den første skive blev smidt på, det var Dixie chicks "silent house", deres stemmer var langt borte, det var nørmerst som om at de sang i gennem mange lag gardiner, altså mangel på nærvær og musikalitet. Her efter kom en af Pierres plader på og så sang det lige pludselig til UG. Jeg har aldrig hørt en forstærker som begrænser ens musik valg som denne Rogue, skulle jeg give den smiley's, så bliver det disse / -

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

TAK for det Dan A.

Det var så lidt, bare du er glad for dem

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Pierre skrev:

TAK for det Dan A.

Det var så lidt, bare du er glad for dem

Jeps. det kan du tro jeg er

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

...

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
kennethjensen skrev:

Prøv med noget afkobling. Havde jeg rigtig god erfaring med på mine M150 og trægulv. Giver en stor forbedring på basgengivelsen. Mere hul igennem mellemtonen og lidt mere ro i toppen...

Enig med jacobsen om KT90 rør ikke lige er det mest musikalske på marked. Men de kan vel for filen da stilles om til og køre med andre

Der mangler på ingen måde kontrol og tvivler på at jeg ville kunne får en stor forbedring på basgengivelsen. For med Rogue så er min bass altså ULTRA stram med kæmpe anslag  

Helt sikkert at noget afkobling vil være godt. Rigtigt godt enda. For når jeg går lige omkring forstærkeren og gulvet vibrere så kan det høres på Rogue, der kommer lige et lille krads

Meget mulig du ikke syntes der mangler kontrol. Gør der sikkert heller ikke. MEN, der er en STOR forskel på om du afkobler dem eller ej. Der kommer så meget mere deffination og mikrodetaljer i bund og mellemtone du tror det løgn. Eneste måde du kan finde ud af det på er PRØVE

Nu kender jeg M150 rigtig godt, da jeg selv har ejet et sæt og har trægulve....

Enig med dig sjælen og musikken simplehen mangler. Der INTET drive og forståele. Andre rør, især i indgangen giver en voldsomt forbedring. Det ikke i småtings afdelingen. De rør den er født med er direkte ELENDIGE!!!!! Mullard ville være mit valg, da jeg personligt fortrækker Mullard rør til alle typer stramme forstærkere som godt kan være lidt for HIFI agtige i det. Svære og skaffe desværre. Jeg har en god slat af dem. Hvis det er kan du låne nogen, men pas for guds skyld på dem. De hænger ikke på træerne...

Et rør setup jeg " tror " ville lyde bragende godt på M150/180 ville være Ramlabs rør som effekt rør da de dynamsike udmålte og passer suverænt godt til konstruktionen. Også Mullard Long plate til 12ax7 også Tungsol 12au7. 2 rør jeg har leget rigtig meget med igennem tiden og kender som et rigtig godt match. Samt er de stabile så det batter. Jeg ville helt klart købe M150 fremfor 180´eren. Da de i bund og grund er samme forstærker, M180 har lidt anden trafo og et par små dimser i bedre kvalitet. Et anden godt fif er skifte udgangskondensatorne i M150´eren til bedre typer. Der rigtig meget og hente der. Du får mere kød på musikken, mere varme og sjæl samt en langt mere udstrakt top og mellemtone. Og det behøves ikke koste en formue. Audience laver nogen suveræne caps til det formål og koster sølle 100kr stk.

Hvis du fanget lidt af M150´eren. Så synes jeg sgu du skulle hoppe på sådan et sæt også kaste lidt guld efter dem  

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:

Der mangler på ingen måde kontrol og tvivler på at jeg ville kunne får en stor forbedring på basgengivelsen. For med Rogue så er min bass altså ULTRA stram med kæmpe anslag  

Helt sikkert at noget afkobling vil være godt. Rigtigt godt enda. For når jeg går lige omkring forstærkeren og gulvet vibrere så kan det høres på Rogue, der kommer lige et lille krads

Meget mulig du ikke syntes der mangler kontrol. Gør der sikkert heller ikke. MEN, der er en STOR forskel på om du afkobler dem eller ej. Der kommer så meget mere deffination og mikrodetaljer i bund og mellemtone du tror det løgn. Eneste måde du kan finde ud af det på er PRØVE

Enig med dig sjælen og musikken simplehen mangler. Der INTET drive og forståele. Andre rør, især i indgangen giver en voldsomt forbedring. Det ikke i småtings afdelingen. De rør den er født med er direkte ELENDIGE!!!!! Mullard ville være mit valg, da jeg personligt fortrækker Mullard rør til alle typer stramme forstærkere som godt kan være lidt for HIFI agtige i det. Svære og skaffe desværre. Jeg har en god slat af dem. Hvis det er kan du låne nogen, men pas for guds skyld på dem. De hænger ikke på træerne...

Et rør setup jeg " tror " ville lyde bragende godt på M150/180 ville være Ramlabs rør som effekt rør da de dynamsike udmålte og passer suverænt godt til konstruktionen. Også Mullard Long plate til 12ax7 også Tungsol 12au7. 2 rør jeg har leget rigtig meget med igennem tiden og kender som et rigtig godt match. Samt er de stabile så det batter. Jeg ville helt klart købe M150 fremfor 180´eren. Da de i bund og grund er samme forstærker, M180 har lidt anden trafo og et par små dimser i bedre kvalitet. Et anden godt fif er skifte udgangskondensatorne i M150´eren til bedre typer. Der rigtig meget og hente der. Du får mere kød på musikken, mere varme og sjæl samt en langt mere udstrakt top og mellemtone. Og det behøves ikke koste en formue. Audience laver nogen suveræne caps til det formål og koster sølle 100kr stk.

Hvis du fanget lidt af M150´eren. Så synes jeg sgu du skulle hoppe på sådan et sæt også kaste lidt guld efter dem  

Spiller jeg det rigtige musik, så ELSKER jeg M-150  Men smider fx. Kim Larsens  live cd Det var en Torsdag aften på (og ligende). Så falder alt til jorden. Det er kedeligt og man sider bare og får lyst til at skifte cd. Sådan er det slet ikke på Pass`n

Det var så sjovt. Igår aftes sad jeg og hørte den ene suverene skive efter den anden på Rogue. Jeg var i den 7. himmel  Men da jeg satte kim Larsen cd`n på var min første tanke. Har jeg sprunget/ ødelagt et eller andet. det var bare SÅ kedeligt. Så smed jeg Pass`n på og så sange musikken igen

Jamen lad os lige snakke sammen omkring nogle rør. Det kunne være sjovt at prøve

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
kennethjensen skrev:
Pierre skrev:
kennethjensen skrev:

Spiller jeg det rigtige musik, så ELSKER jeg M-150  Men smider fx. Kim Larsens  live cd Det var en Torsdag aften på (og ligende). Så falder alt til jorden. Det er kedeligt og man sider bare og får lyst til at skifte cd. Sådan er det slet ikke på Pass`n

Det var så sjovt. Igår aftes sad jeg og hørte den ene suverene skive efter den anden på Rogue. Jeg var i den 7. himmel  Men da jeg satte kim Larsen cd`n på var min første tanke. Har jeg sprunget/ ødelagt et eller andet. det var bare SÅ kedeligt. Så smed jeg Pass`n på og så sange musikken igen

Jamen lad os lige snakke sammen omkring nogle rør. Det kunne være sjovt at prøve

Yes, der må gerne ske lidt mere.... Prøv med gammelt Duke E, eller Ben Webster. Så synes jeg også en standard M150 falder helt til jorden. Men ikke mere end man kan rette op på det.

Også en billig indgangsvinkel til rør og skaffe sådan et sæt M150 brugte. Koster jo ikke alverden mere. Også kan man bedre forsvare at smide lidt guld i dem

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Ellers må du bare hoste op og købe de eneste rigtige trioder på marked, NAGRA VPA

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Ellers må du bare hoste op og købe de eneste rigtige trioder på marked, NAGRA VPA

Jamen der kommer jo nok også snart et sæt brugte til salg. Kender nemlig en som ikke beholder sine produkter særligt længe

<< Forrige Side af 112 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes