Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 17 September 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 17 September 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Fint Pierre. Glæder os til at se hvad du ender ud med. Hvor skal den hænge. Over Wadia
|
|
|
Den kommer til at stå på mit væghængt Clic.
Det passer så fint, da der står en lampe lige ved siden af.
|
|
|
Nå jaaaa, med Feets of silence under til afkobling
Hvordan kommer lampen ind i billedet 
|
|
|
Lampen er jo så man kan se rillerne på LP`n
Nope, FOS fødderne vil ikke blive brugt til selve værket.
|
|
|
Der er så mørkt i den lej li hed  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 18 September 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh det var milus T............ RIAA du har købt  glæder mig til at se billeder af selve dyret når du får samlet både arm, værk og PU.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke LP`r er egenligt et Must Have i en pladesamling  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 18 September 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne er must have!
|
Til top |
|
|
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 18 September 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en lille gætteleg med præmie
Du er jo klart bedre til vin end til hifi , så en flaske på højkant tak
Hvad med Kashmirs samlede værker på vinyl?
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 18 September 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrrhhhh. Jeg er nok inhabil i denne gætteleg, så det må andre nok bestemme
Men eftersom jeg ikke er med, så vil noget billigt sprøjt nok være på sin plads. Hvad med max. 20kr. til en karton blandet vin, så koster forsendelsen det dobbelte med mindre den skal afhentes på matriklen.
Skulle det være lidt mere seriøst ville en flaske vintage port være ok, er det ikke en lidt undervurderet drik herhjemme?
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten Pierre
Troede at din Wadia spillede meget analogt
Mangler du noget rent lydmæssigt eller er det bare lysten til de sorte skiver. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2010 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Forresten Pierre
Mangler du noget rent lydmæssigt eller er det bare lysten til de sorte skiver.
|
|
|
En cdafspiller kan godt have en analog klang, men den vil også altid have den digitale lyd.
Den ro og analoge sound en LP spiller med har jeg altid været glad for og det har egenligt været en drøm fra starten af at få et LP setup igen. Wadia`n spiller hammer godt og det er den fedeste cdafspiller. Så jeg mangler abselut ikke noget lydmæssigt fra min cdafspiller. Det er som du selv skriver, lysten til de sorte magiske skiver der trækker 
Mange går væk fra LP pga at de ikke gider at skulle op og vende LP`n, støve den af eller skulle indstille arm, pu og værk. Altså lidt pga nemheden ved cd`n. Jeg har det lige modsat. Jeg elsker den charme, det "arbejde" der er ved at skulle spille LP. Dog står jeg af, når det tager en halv time at skulle lægge en skive på som det gør ved nogle top high end pladesoillere 
Af samme grund, så hopper jeg ALDRIG på streamnings vognen. Det er en "upersonlig" måde at afspille musik på og man kan hurtigt få zappe syndromet og hoppe hurtigt vidre til næste nr. og så mangler man et cover 
|
|
|
Enig i at der er noget charme ved en plattenspieler og dens hyggelige betjening. Men kender jeg dig ret vil du heller ikke gå på kompromis med lyden og det koster hvis du skal trække vellyden op af rillerne. Vi ved jo stadig ikke hvad du ender op med
NB. Har forøvrigt ca. 2-300 vinyler som står på loftet du må få. Måske at der er noget du kan bruge Mest 80'er guf
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2010 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Forresten Pierre
|
|
|
En cdafspiller kan godt have en analog klang, men den vil også altid have den digitale lyd.
Den ro og analoge sound en LP spiller med har jeg altid været glad for og det har egenligt været en drøm fra starten af at få et LP setup igen. Wadia`n spiller hammer godt og det er den fedeste cdafspiller. Så jeg mangler abselut ikke noget lydmæssigt fra min cdafspiller. Det er som du selv skriver, lysten til de sorte magiske skiver der trækker 
Mange går væk fra LP pga at de ikke gider at skulle op og vende LP`n, støve den af eller skulle indstille arm, pu og værk. Altså lidt pga nemheden ved cd`n. Jeg har det lige modsat. Jeg elsker den charme, det "arbejde" der er ved at skulle spille LP. Dog står jeg af, når det tager en halv time at skulle lægge en skive på som det gør ved nogle top high end pladesoillere 
Af samme grund, så hopper jeg ALDRIG på streamnings vognen. Det er en "upersonlig" måde at afspille musik på og man kan hurtigt få zappe syndromet og hoppe hurtigt vidre til næste nr. og så mangler man et cover 
|
|
|
Enig i at der er noget charme ved en plattenspieler og dens hyggelige betjening. Men kender jeg dig ret vil du heller ikke gå på kompromis med lyden og det koster hvis du skal trække vellyden op af rillerne. Vi ved jo stadig ikke hvad du ender op med
NB. Har forøvrigt ca. 2-300 vinyler som står på loftet du må få. Måske at der er noget du kan bruge Mest 80'er guf
|
|
|
Hvad jeg ender op med af LP????? Tjaaaaa bare rolig, det skal nok kunne hive vellyd op af rillerne 
Det tilbud vil jeg rigtig gerne tage imod (mod en lille betaling, selvfølgelig) Tror du at du kunne have dem med næste Søndag? 
|
|
|
Ok, Pierre
Du hjælper til med at slæbe. Måske at der er noget du kan bruge
Det meste er fra en DJ samling så standen kan diskuteres . De er lidt hårde ved de stakkels grammofonplader når de kaster rundt med dem på Deres SL1210 er __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 21 September 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Forresten Pierre
|
|
|
|
|
|
Enig! Jeg har det med LP som med kaffe. Vil man have en virkelig god kop kaffe, skal bønnerne opbevares korrekt (køligt). De skal helst kværnes umiddelbart inden de skal bruges. Vandet skal helst ikke spilkoge, men heller ikke være for koldt. Det udstyr du brygger på, skal være rent. En LP er tilsvarende "besværlig", men man kan jo vælge at se på det som en terapeutisk del af hobbyen. Jo mere grundige forberedelser man gør sig, des mere vellyd kan der trækkes op af rillen. Er der kommet en forventet ETA på din "hmmmm hmmmm hmmmm"? Selv går jeg og pønser på en pladevasker. Har samlet lidt smådele, men mangler stadig en tandrem fra en gammel printer eller scanner og en støvsuger motor. Magter ikke lige at betale for en Okki Nokki eller en VPI (vil hellere bruge de penge på en bedre arm). __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 22 September 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej pierre
det var da en kedelig retning du har taget... hvordan skal jeg så få fat i dag tænker her på d. 7-11 hvor jeg skulle komme forbi... mangler en adresse samt tlf hvis det nu skulle blive nødvendig... det kan jo være jeg fare vild....
hvor er du så at finde
mvh
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 22 September 2010 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for god læsning, Pierre!
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 22 September 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for nu Pierre, så må jeg jo oprette en profil på en af de andre sids får at skrive med dig  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|