Emne: Pass & Avalon ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
Sendt: 17 August 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler om oplevelsen.
Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
|
Til top |
|
|
SonusFaber Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 17 August 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Pierre skrev:
SonusFaber skrev:
Pierre skrev:
darkless skrev:
Pierre, hvordan kan det være, at du har smidt en pre ind mellem din Wadia og Pass? Var der ikke nok
at give af på volume-kontrollen, eller havde du problemer med at ramme de der små switches indeni Wadia'en til justering af
gain? Jeg har selv fået fingrene i en Wadia 781i og har med de sidste sparekroner
erhvervet mig en Cambridge 840W effektforstærker, der virkelig har sparket liv i mine Audio Note AN-E/L højttalere. Hold da
k..ft en forbedring! Min fars 35 år gamle Technics SU-3500 integrerede forstærker
kan godt lægge sig ned og dø. Jeg kører direkte fra Wadia til Cambridge, dog med
gain i Wadia reduceret til 1Vrms (switch #2 sat til "closed"), da jeg ellers var nødt til at skrue for langt ned for volumen. Nu
lyder Tchaikovskys 1812 Overture tilpas tordnende høj på 100/100 volume.
|
|
|
Jeg havde også gain sat i switch 2, men den burde havde været på 3. Men ved switch 3 havde jeg en del susen i
højtalerne ved stille passager i musikken og det kan jeg ikke holde ud at høre på...... Så den blev sat i switch 2, men det
bevirkede at jeg spillede ved en volume fra ca 45-50/100 og op efter. Sjældent på de anbefalet 75/100 eller over.
Jeg havde længet gået med en lille tanke om at få noget rør ind i mit setup. Jeg er vild med det rum som rør kan spille
med...... Men en rør effektbørge som har kræfter nok, koster kassen og så syntes jeg det kunne være spændende at køre
med en rørpre og trans. effekt. Så det var egenligt hoved grunden til at jeg ville have en pre ind imellem Wadia og Pass. At
det så har givet mig SÅ fed en lyd og spille stil, det havde jeg hverken drømt om eller håbet på.
Skulle jeg spille ved 100/100 volume på Wadia`n direkte ned i Pass`n så kunne jeg ikke være inde i stuen. Det var
simpelthen ALT for højt 
|
|
|
Hej Pierre, Det ser rigtig lækkert ud Det er interessant at læse din
tråd. Jeg har selv en Wadia 381i og en Pass XA30.5, men spiller på et sæt SF Amati Anniversario. Som det var tilfældet hos
dig, spiller jeg også sjældent på 75/100 og opefter, men jeg synes nu, at Wadia'en åbner op over ca. 65/70. Når jeg læser
din tråd, kommer jeg dog i tvivl, for det lyder som om, der er meget at hente ved at smide en pre ind mellem Wadia'en og
Pass'en. Mit spørgsmål er derfor: er det samtlige aspekter ved gengivelsen, der er forbedret med AR'en, eller er noget
blevet mindre godt? Jeg håber, mit spørgsmål giver mening (jeg ved godt, at rør-
klangen måske gør det svært at sammenligne). |
|
|
Hey mr. S. Faber 
Dit spørgsmål giver fint mening........ Jeg vil faktisk vove pelsen og sige at ALLE aspekter er blevet bedre ved at smide
LS17 ind imellem Wadia og Pass. En del af det skyldes helt sikkert rør-lyden, men det er ikke kun pga rør`ene. Det er lige
som om at man bedre kan høre hvad Wadia`n egenligt kan, når den spiller igennem LS17.
Så jeg syntes at jeg har hentet en HEL DEL ved at smide denne pre imellem og vil da klart anbefale dig at prøve..... Det
kan der jo ikke ske noget ved, vel  |
|
|
jo, det kan blive en dyr omgang  |
|
|
He he, ja præcist  Men det skal da helt sikkert prøves så
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 17 August 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
SonusFaber skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
SonusFaber skrev:
Pierre skrev:
darkless skrev:
Pierre, hvordan kan det være, at du har smidt en pre ind mellem din Wadia og Pass? Var der ikke nok at give af på volume-kontrollen, eller havde du problemer med at ramme de der små switches indeni Wadia'en til justering af gain? Jeg har selv fået fingrene i en Wadia 781i og har med de sidste sparekroner erhvervet mig en Cambridge 840W effektforstærker, der virkelig har sparket liv i mine Audio Note AN-E/L højttalere. Hold da k..ft en forbedring! Min fars 35 år gamle Technics SU-3500 integrerede forstærker kan godt lægge sig ned og dø. Jeg kører direkte fra Wadia til Cambridge, dog med gain i Wadia reduceret til 1Vrms (switch #2 sat til "closed"), da jeg ellers var nødt til at skrue for langt ned for volumen. Nu lyder Tchaikovskys 1812 Overture tilpas tordnende høj på 100/100 volume.
|
|
|
Jeg havde også gain sat i switch 2, men den burde havde været på 3. Men ved switch 3 havde jeg en del susen i højtalerne ved stille passager i musikken og det kan jeg ikke holde ud at høre på...... Så den blev sat i switch 2, men det bevirkede at jeg spillede ved en volume fra ca 45-50/100 og op efter. Sjældent på de anbefalet 75/100 eller over.
Jeg havde længet gået med en lille tanke om at få noget rør ind i mit setup. Jeg er vild med det rum som rør kan spille med...... Men en rør effektbørge som har kræfter nok, koster kassen og så syntes jeg det kunne være spændende at køre med en rørpre og trans. effekt. Så det var egenligt hoved grunden til at jeg ville have en pre ind imellem Wadia og Pass. At det så har givet mig SÅ fed en lyd og spille stil, det havde jeg hverken drømt om eller håbet på.
Skulle jeg spille ved 100/100 volume på Wadia`n direkte ned i Pass`n så kunne jeg ikke være inde i stuen. Det var simpelthen ALT for højt 
|
|
|
Hej Pierre, Det ser rigtig lækkert ud Det er interessant at læse din tråd. Jeg har selv en Wadia 381i og en Pass XA30.5, men spiller på et sæt SF Amati Anniversario. Som det var tilfældet hos dig, spiller jeg også sjældent på 75/100 og opefter, men jeg synes nu, at Wadia'en åbner op over ca. 65/70. Når jeg læser din tråd, kommer jeg dog i tvivl, for det lyder som om, der er meget at hente ved at smide en pre ind mellem Wadia'en og Pass'en. Mit spørgsmål er derfor: er det samtlige aspekter ved gengivelsen, der er forbedret med AR'en, eller er noget blevet mindre godt? Jeg håber, mit spørgsmål giver mening (jeg ved godt, at rør- klangen måske gør det svært at sammenligne). |
|
|
Hey mr. S. Faber 
Dit spørgsmål giver fint mening........ Jeg vil faktisk vove pelsen og sige at ALLE aspekter er blevet bedre ved at smide LS17 ind imellem Wadia og Pass. En del af det skyldes helt sikkert rør-lyden, men det er ikke kun pga rør`ene. Det er lige som om at man bedre kan høre hvad Wadia`n egenligt kan, når den spiller igennem LS17.
Så jeg syntes at jeg har hentet en HEL DEL ved at smide denne pre imellem og vil da klart anbefale dig at prøve..... Det kan der jo ikke ske noget ved, vel 
|
|
|
jo, det kan blive en dyr omgang  |
|
|
He he, ja præcist Men det skal da helt sikkert prøves så  |
|
|
Nå ja, det kan komme til at blive lidt dyrt  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 01 September 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jeg er igang med et lidt større DIY projekt, så jeg kan få noget ordenligt at sætte min effekt, cd og pre på uden at det koster en formue ala Finite Elemente
Det bliver lavet i finsk birke krydsfiner som jeg limer sammen til passende tykkelse og laver en fasetslebet kant på. Men mere om det senere.
Jeg har også haft kontakt til en stenhugger som skulle lave 2 granitblokke som højtalerne kunne stå på. Men indtilvidre har han lavet 3 fejl produktioner som jeg kasserede, så jeg er gået igang med at lede efter en anden, som forhåbenligt kan lave dem uden fejl Men så var det at jeg lige havde en rest at krydsfineren og så tænkte jeg at det prøver jeg sku da lige at smide under højtalerne, da jeg har set andre herinde som har krydsfiner eller spånplader under højtalerne.

Jeg har nu haft dem under mine højtalere i en uges tid og må sku sige at de gør en hel del rigtigt, men også noget som jeg ikke er helt så pjattet med 
Der er fokus og kontrol. Alt står ultra skarpt og meget mere udpenslet i lydbillede. Der er kommet højere til loftet og bassen er blevet mere markant. Alt dette er utroligt svært at fralægge sig igen, men det kunne godt gå hen og blive en realitet, da det desværre også har haft et minus. Lyden er blevet mere lys og en smugle mere skarp. Det bryder jeg mig ikke om
Men det kunne jo også være at det hele falder på plads, når jeg får Wadia`n ned fra den glashylde og op på noget krydsfiner, da det glas jo også har voldt mig lidt problemer Men en ting er sikkert, granit pladerne under højtaleren har jeg 100% droppet. For når de træplader kan give en lidt hård og skarp lyd, så tør jeg slet ikke tænke på hvad en grantiplade kan gøre  |
|
|
Jeg har nogen lunde samme oplevelse med strauss'erne, ved at vælge en hård koblingsflade til gulvet så bliver lyden højer mere punktlig og afslørenede, men også skarpe i toppen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Pierre skrev:
Jeg er igang med et lidt større DIY projekt, så jeg kan få noget ordenligt at sætte min effekt, cd og pre på uden at det koster en formue ala Finite Elemente
Det bliver lavet i finsk birke krydsfiner som jeg limer sammen til passende tykkelse og laver en fasetslebet kant på. Men mere om det senere.
Jeg har også haft kontakt til en stenhugger som skulle lave 2 granitblokke som højtalerne kunne stå på. Men indtilvidre har han lavet 3 fejl produktioner som jeg kasserede, så jeg er gået igang med at lede efter en anden, som forhåbenligt kan lave dem uden fejl Men så var det at jeg lige havde en rest at krydsfineren og så tænkte jeg at det prøver jeg sku da lige at smide under højtalerne, da jeg har set andre herinde som har krydsfiner eller spånplader under højtalerne.
Jeg har nu haft dem under mine højtalere i en uges tid og må sku sige at de gør en hel del rigtigt, men også noget som jeg ikke er helt så pjattet med 
Der er fokus og kontrol. Alt står ultra skarpt og meget mere udpenslet i lydbillede. Der er kommet højere til loftet og bassen er blevet mere markant. Alt dette er utroligt svært at fralægge sig igen, men det kunne godt gå hen og blive en realitet, da det desværre også har haft et minus. Lyden er blevet mere lys og en smugle mere skarp. Det bryder jeg mig ikke om
Men det kunne jo også være at det hele falder på plads, når jeg får Wadia`n ned fra den glashylde og op på noget krydsfiner, da det glas jo også har voldt mig lidt problemer Men en ting er sikkert, granit pladerne under højtaleren har jeg 100% droppet. For når de træplader kan give en lidt hård og skarp lyd, så tør jeg slet ikke tænke på hvad en grantiplade kan gøre 
|
|
|
Jeg har nogen lunde samme oplevelse med strauss'erne, ved at vælge en hård koblingsflade til gulvet så bliver lyden højer mere punktlig og afslørenede, men også skarpe i toppen. |
|
|
Men nu ville jeg jo ikke kategroisere krydsfiner som hårdt underlag, men jeg har jo åbenbart taget fejl  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 01 September 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
Men det kunne jo også være at det hele falder på plads, når jeg får Wadia`n ned fra den glashylde og op på noget krydsfiner, da det glas jo også har voldt mig lidt problemer Men en ting er sikkert, granit pladerne under højtaleren har jeg 100% droppet. For når de træplader kan give en lidt hård og skarp lyd, så tør jeg slet ikke tænke på hvad en grantiplade kan gøre 
|
|
|
Jeg har nogen lunde samme oplevelse med strauss'erne, ved at vælge en hård koblingsflade til gulvet så bliver lyden højer mere punktlig og afslørenede, men også skarpe i toppen. |
|
|
Men nu ville jeg jo ikke kategroisere krydsfiner som hårdt underlag, men jeg har jo åbenbart taget fejl 
|
|
|
Hvad er det der gror (Kategorisere)
Ser ellers fint ud pierre det håndarbejde der __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
Men nu ville jeg jo ikke kategroisere krydsfiner som hårdt underlag, men jeg har jo åbenbart taget fejl 
|
|
|
Ser ellers fint ud pierre det håndarbejde der
|
|
|
Ja ja nogle gange så kommer der jo lige en stave smutter 
Fint og fint håndarbejde, det vil jeg nu ikke kalde det. Alle kan vel save et stykke træ istykker  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 01 September 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Music4life skrev:
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Ser ellers fint ud pierre det håndarbejde der
|
|
|
Ja ja nogle gange så kommer der jo lige en stave smutter 
Fint og fint håndarbejde, det vil jeg nu ikke kalde det. Alle kan vel save et stykke træ istykker 
|
|
|
Gas . Hugget ud med en økse
Troede det var det færdige resultat med limede finske birkis oven på hinanden __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
Men nu ville jeg jo ikke kategroisere krydsfiner som hårdt underlag, men jeg har jo åbenbart taget fejl  |
|
|
Dine højtalers kontaktflade med gulvet er jo normalt på størrelse med en 3 X 2 kroner (bunden på de 3 ceraballs), når du så lægger en plade under så fordeles trykket ud over en større flade hvilket jo svare til et hårder underlag, det er i hvert fald hvad min logik rækker til  . __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Dine højtalers kontaktflade med gulvet er jo normalt på størrelse med en 3 X 2 kroner (bunden på de 3 ceraballs), når du så lægger en plade under så fordeles trykket ud over en større flade hvilket jo svare til et hårder underlag, det er i hvert fald hvad min logik rækker til . |
|
|
Prøver sku at lægge nogle små O-ringe eller ligende imellem plade og gulv 
Du skal forresten hjælpe mig med lidt her hjemme på et tidspunkt. Jeg har lige brug for din expertice  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Dine højtalers kontaktflade med gulvet er jo normalt på størrelse med en 3 X 2 kroner (bunden på de 3 ceraballs), når du så lægger en plade under så fordeles trykket ud over en større flade hvilket jo svare til et hårder underlag, det er i hvert fald hvad min logik rækker til . |
|
|
Prøver sku at lægge nogle små O-ringe eller ligende imellem plade og gulv 
Du skal forresten hjælpe mig med lidt her hjemme på et tidspunkt. Jeg har lige brug for din expertice  |
|
|
Det finder vi da bare ud af  hvad har du nu fundet på ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
Sendt: 01 September 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har eksperimenteret lidt med at "blande", dvs. hårdt og blødt på samme tid. Til mine højtalere anvender jeg blød afkobling foran og 1 spike med korkoverflade bagerst. Det giver samtidig fleksibilitet til at justere vinklingen af højtalerne. Jeg anvendte tidligere sorbothane til den bagerste afkobling men synes faktisk det lyder en anelse bedre med spike/kork.
Nu har du jo din Wadia på en glashylde og den trækker jo i samme retning ceraballs, som jeg også mener du har skrevet tidligere. Har du prøvet at med blød afkobling til glasset, dvs. med "gummilignende" materiale, ikke fjedre? Sorbothane kunne være tricket og der fås fødder der understøtter 10-12 kg pr. stk. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 01 September 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Jeg har eksperimenteret lidt med at "blande", dvs. hårdt og blødt på samme tid. Til mine højtalere anvender jeg blød afkobling foran og 1 spike med korkoverflade bagerst. Det giver samtidig fleksibilitet til at justere vinklingen af højtalerne. Jeg anvendte tidligere sorbothane til den bagerste afkobling men synes faktisk det lyder en anelse bedre med spike/kork.
Nu har du jo din Wadia på en glashylde og den trækker jo i samme retning ceraballs, som jeg også mener du har skrevet tidligere. Har du prøvet at med blød afkobling til glasset, dvs. med "gummilignende" materiale, ikke fjedre? Sorbothane kunne være tricket og der fås fødder der understøtter 10-12 kg pr. stk.
|
|
|
Ja glas hylden er forfærdenlig, men det kommer der snart en løsning på 
Jeg har prøvet alverdens afkoblings dimser under Wadia`n og lige nu bruger jeg WiaBlue tri med en lille Oring under. Det fungere helt super. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Kører lige p.t. med minigolfkugler som er skåret halv over under mine Martin Logan. En minigolfkugle tabt fra 1 m på hårdt underlag hopper mindre end 15 cm (i hvert tilfælde den type man typisk finder på diverse minigolfbaner når man lejer sit udstyr). |
|
|
Det var sku en alternativ løsning Men kan ikke se hvorfor det ikke skulle fungere. Det eneste jeg dog lige ville være nervør over, var om dine ML står fast nok og ikke svajer  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Thomas Lerche Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 02 September 2010 kl. 03:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre:
Super lækkert set-up. Pass' XA.5 Effekter har noget af den reneste lyd man kan komme i nærheden af idag. Jeg er selv den MEGET lykkelige ejer at et sæt XP20/XA160.5, som jeg ikke vil bytte for noget andet High-end hifi idag. Pass laver bare Verdens Bedste Forstærkere efter min mening og det vil de nok gøre i mange år fremover. Jeg er derfor sikker på at du nyder dit skønne set-ui til fulde.
M.v.h. Thomas.
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 02 September 2010 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
golfdane skrev:
Kører lige p.t. med minigolfkugler som er skåret halv over under mine Martin Logan. En minigolfkugle tabt fra 1 m på hårdt underlag hopper mindre end 15 cm (i hvert tilfælde den type man typisk finder på diverse minigolfbaner når man lejer sit udstyr). |
|
|
Det var sku en alternativ løsning Men kan ikke se hvorfor det ikke skulle fungere. Det eneste jeg dog lige ville være nervør over, var om dine ML står fast nok og ikke svajer  |
|
|
Har tidligere overvejet SD Feet's, men netop historier om høje højttalere der svajer ved mindste skub, virkede afskrækkende. Tilsyneladende absorberer minigolfkuglerne temmelig meget energi. Ellers ville de hoppe meget bedre end de gør (i skarp modsætning til rigtige golfkugler). De vibrationer vi gerne vil undgå bliver overført til underlaget (trægulvet), absorberes af golfkuglen (den sendes ikke til gulvet, og ikke tilbage til højttaleren). De er faste nok til at højttaleren står meget stabilt. __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Lerche skrev:
Hej Pierre:
Super lækkert set-up. Pass' XA.5 Effekter har noget af den reneste lyd man kan komme i nærheden af idag. Jeg er selv den MEGET lykkelige ejer at et sæt XP20/XA160.5, som jeg ikke vil bytte for noget andet High-end hifi idag. Pass laver bare Verdens Bedste Forstærkere efter min mening og det vil de nok gøre i mange år fremover. Jeg er derfor sikker på at du nyder dit skønne set-ui til fulde.
M.v.h. Thomas.
|
|
|
Hej Thomas
Ja efter jeg hat fået ARC LS17 ind i systemet, så NYDER jeg mit setup til fulde Den "lille" Pass har nærmest fået nyt liv og det hele swinger bare. Men har sku en lille drøm om at prøve et sæt XA100,5 
Du har da også power nok med dine 160,5 __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Thomas Lerche Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 03 September 2010 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre:
Det ville glæde mig Supermeget, hvis du ville og kunne få fat i et sæt XA100.5'ere. Jeg hørte faktisk begge amps, både
XA30.5 og XA100.5'erne hos René, før jeg besluttede mig for at købe mine XA160.5'ere og der syntes jeg altså at
XA100.5'erne lød noget mere afslappede og overbevisende. Det var som om XA30.5'eren var for ivrig for at bevise, at den
var i samme liga, som de større og lød derfor mere presset eller "op i hovedet" på mig, hvorimod XA100.5'erne, lød mere
tilbagelænet og afslappet, som om de havde mere selvtillid og derfor ikke skulle bevise noget over for nogensomhelst, men
"vidste" at de var større og derfor kunne tage tingene lidt mere afslappet. Prøv at kontakte René og spørg om ikke han evt.
har et par stående, som du kan få til en favorabel pris, for XA100.5'erne er som regel dem han oftest har et ekstra sæt af,
da det er den model han sælger flest af og som også ligesom er den som er "midtermodellen", som nok er den mest
fleksible af dem alle, og som iøvrigt har fået fantastiske anmeldelser, bl.a. 135 Point i tyske Audio, som er det højeste
nogensinde givet til nogen Monoblok eller forstærker i det hele taget for den sags skyld og er derfor på niveau med bl.a.
Krell's 3 gange så dyrere Evolution 900 Monoblok, så XA100.5'erne er ganske enkelt det største scoop rent
forstærkermæssigt i dette årti, vil jeg våge at påstå, så ring til René, han kan helt sikkert give dig et rigtigt godt tilbud, det
gav han ihvertfald mig og der uanset om det så er brugt eller nyt. Jeg købte dog mine nye.
Ja jeg har Power nok i dem, men mine Stax er heller ikke jordens mest effektive HT'ere, så der skal noget juice til at få dem
til at sprudle, jeje.
M.v.h. Thomas
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|