Forfatter |
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 08 August 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu godt ud Pierre!
Nu mangler du bare et sæt Verity istedet for Avalon.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 09 August 2010 kl. 06:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Nu mangler du bare et sæt Verity istedet for Avalon.  |
|
|
 måske anden gang er lykkens gang  eller  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 09 August 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klynk skrev:
Hej Pierre. Hvilke rør er der i din LS.17. Er det de org. rør 6H30. Jeg har fået fortalt at man vil opnå en langt beder lyd med dem der hedder 6H30P-DR. Jeg kender ikke så meget til disse rør, fordi jeg spørger, jeg har selv en audio research ls.26 og kunne være interesseret i disse rør 6H30P-DR så hvis der er nogle her inde der ved lidt om dette rør,så fortæl gerne og hvor man kan købe disse rør.
M.v.h.

|
|
|
Det er standart rør der sidder i........
Vil du gerne vide noget om rør, så skriv til Milu her på forummet. Han elsker at rode med rør og ved en hel del om det LS17 er selv mit første rørprodukt, så min viden er begrenset til lige omkring NUL 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Nu mangler du bare et sæt Verity istedet for Avalon.  |
|
|
Arrrrhg der kommer nok til at gå noget tid (læs: Aldrig) inden der kommer Verity ind i mit setup  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 09 August 2010 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ENDELIG lytter du efter hvad jeg siger....  
Den er fed den LS17 og da den er så ung som den er, så er der ingen risiko ved købet.
Mvh.
PS. Jeg absolut ingen forstand på russer-rør. Men det er altid en god idé, at kontakte producenten af udstyret, om de pågældende rør kan bruges, der kan være små forskelle.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Den er fed den LS17 og da den er så ung som den er, så er der ingen risiko ved købet.
Mvh.
PS. Jeg absolut ingen forstand på russer-rør. Men det er altid en god idé, at kontakte producenten af udstyret, om de pågældende rør kan bruges, der kan være små forskelle.
|
|
|
Ja det tog sin tid inden jeg hørte efter
Og TAK fordi at du "overtalte" mig til bare at hoppe ud i det  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 August 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
Og TAK fordi at du "overtalte" mig til bare at hoppe ud i det 
|
|
|
Jeg er glad for, at du fandt dig en rigtig god rørforforstærker - det er jo super! De kan jo have lidt ekstra magi de rør...
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Jeg er glad for, at du fandt dig en rigtig god rørforforstærker - det er jo super! De kan jo have lidt ekstra magi de rør...
Mvh.
|
|
|
Lidt extra magi har jeg ikke fået........ Jeg har fået KÆMPE MEGET EXTRA MAGI 
Det er seriøst 2 forskellige setups, med og uden LS17. Det er utroligt hvad den har gjort i mit setup 
Du må komme op en dag og høre det. Så skal jeg nok invitere på kage-buffet også  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 09 August 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre, hvordan kan det være, at du har smidt en pre ind mellem din Wadia og Pass? Var der ikke nok at give af på volume-kontrollen, eller havde du problemer med at ramme de der små switches indeni Wadia'en til justering af gain?  Jeg har selv fået fingrene i en Wadia 781i og har med de sidste sparekroner erhvervet mig en Cambridge 840W effektforstærker, der virkelig har sparket liv i mine Audio Note AN-E/L højttalere. Hold da k..ft en forbedring!  Min fars 35 år gamle Technics SU-3500 integrerede forstærker kan godt lægge sig ned og dø.  Jeg kører direkte fra Wadia til Cambridge, dog med gain i Wadia reduceret til 1Vrms (switch #2 sat til "closed"), da jeg ellers var nødt til at skrue for langt ned for volumen. Nu lyder Tchaikovskys 1812 Overture tilpas tordnende høj på 100/100 volume. __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 August 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Det er seriøst 2 forskellige setups, med og uden LS17. Det er utroligt hvad den har gjort i mit setup 
Du må komme op en dag og høre det. Så skal jeg nok invitere på kage-buffet også 
|
|
|
Frist ikke en svag sjæl!!!!!!!!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Du må komme op en dag og høre det. Så skal jeg nok invitere på kage-buffet også 
|
|
|
Frist ikke en svag sjæl!!!!!!!!
Mvh.
|
|
|
Uhmmmmmmmm, KAGE 
Husk at du må spise lige så meget som samvitiheden tillader  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 August 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ååååhhhh..... 
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 14 August 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre!
Hva' så, er du ved at ha' lært den nye pre, helt at kende?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 15 August 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej Pierre!
Mvh.
|
|
|
Tjaaa det vil jeg da mene. Der har aldrig været spillet så meget musik i stuen som der er blevet det sidste stykke tid 
Den har altså imponeret mig så latterligt meget, den LS17 
Du må komme til Århus og få en lytter  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 15 August 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
Hej Pierre!
Mvh.
|
|
|
Tjaaa det vil jeg da mene. Der har aldrig været spillet så meget musik i stuen som der er blevet det sidste stykke tid 
Den har altså imponeret mig så latterligt meget, den LS17 
Du må komme til Århus og få en lytter 
|
|
|
Ja der er ikke meget som en god forforstærker!
Jeg smørre en madpakke i efteråret og aflægge et besøg.
Mvh.
|
Til top |
|
|
SonusFaber Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 16 August 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
darkless skrev:
Pierre, hvordan kan det være, at du har smidt en pre ind mellem din Wadia og Pass?
Var der ikke nok at give af på volume-kontrollen, eller havde du problemer med at ramme de der små switches indeni
Wadia'en til justering af gain? Jeg har selv fået fingrene i en Wadia 781i og har med de sidste sparekroner erhvervet mig
en Cambridge 840W effektforstærker, der virkelig har sparket liv i mine Audio Note AN-E/L højttalere. Hold da k..ft en
forbedring! Min fars 35 år gamle Technics SU-3500 integrerede forstærker kan godt lægge sig ned og dø. Jeg kører
direkte fra Wadia til Cambridge, dog med gain i Wadia reduceret til 1Vrms (switch #2 sat til "closed"), da jeg ellers var nødt
til at skrue for langt ned for volumen. Nu lyder Tchaikovskys 1812 Overture tilpas tordnende høj på 100/100 volume.
|
|
|
Jeg havde også gain sat i switch 2, men den burde havde været på 3. Men ved switch 3 havde jeg en del susen i
højtalerne ved stille passager i musikken og det kan jeg ikke holde ud at høre på...... Så den blev sat i switch 2, men det
bevirkede at jeg spillede ved en volume fra ca 45-50/100 og op efter. Sjældent på de anbefalet 75/100 eller over.
Jeg havde længet gået med en lille tanke om at få noget rør ind i mit setup. Jeg er vild med det rum som rør kan spille
med...... Men en rør effektbørge som har kræfter nok, koster kassen og så syntes jeg det kunne være spændende at køre
med en rørpre og trans. effekt. Så det var egenligt hoved grunden til at jeg ville have en pre ind imellem Wadia og Pass. At
det så har givet mig SÅ fed en lyd og spille stil, det havde jeg hverken drømt om eller håbet på.
Skulle jeg spille ved 100/100 volume på Wadia`n direkte ned i Pass`n så kunne jeg ikke være inde i stuen. Det var
simpelthen ALT for højt  |
|
|
Hej Pierre,
Det ser rigtig lækkert ud  Det er interessant at læse din tråd. Jeg har selv en Wadia 381i og en Pass XA30.5, men spiller
på et sæt SF Amati Anniversario. Som det var tilfældet hos dig, spiller jeg også sjældent på 75/100 og opefter, men jeg
synes nu, at Wadia'en åbner op over ca. 65/70. Når jeg læser din tråd, kommer jeg dog i tvivl, for det lyder som om, der er
meget at hente ved at smide en pre ind mellem Wadia'en og Pass'en. Mit spørgsmål er derfor: er det samtlige aspekter ved
gengivelsen, der er forbedret med AR'en, eller er noget blevet mindre godt? Jeg håber, mit spørgsmål giver mening
(jeg ved godt, at rør-klangen måske gør det svært at sammenligne).
|
Til top |
|
|
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 613
|
Sendt: 16 August 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Hold da helt kæft den Audio Research synger. Den spiller med klarhed, kontrol, KÆMPE 3D men stadigvæk med nærværd og med musikken i centrum.
Det hele swinger bare og jeg tager mig selv i at skruge højere og højere op. Men selvom jeg gerne vil skruge op så er det ikke fordi at den åbner bedre op jo højere man spiller..... For en anden ting som imponere mig ved denne pre, er at den spiller med lige stort soundstage og detaljer ved lav volume som ved høj. Men alligevel så har den en spillestil som gør at det er svært at holde fingeren fra Volum up knappen
Den pre her klæder mit setup så dejligt, men den falder også 100% lige ind i min spillestil. Jeg vil faktisk våge pelsen og sige at den gør ikke noget forkert lydmæssigt i mine øre 
Det var egenligt lidt en chance jeg tog, med LS17...... For det først har jeg altid haft det svært med brugte ting. Jeg vil gerne være første ejer. Ved godt at man kan spare mange penge ved brugt køb. Men lige som jeg ikke har lyst til at købe brugt underbukser, pga de har været brugt af en anden, så har jeg heller aldrig haft lyst til at købe noget andet brugt.
For det andet så har jeg altid ville kunne høre det jeg har interesse i på eget setup. Har det ikke kunne lade sig gøre, så har jeg mistet interessen.
Så da jeg så at Vassago havde en brugt LS17 tilsalg. Spurgte jeg om jeg ikke kunne få den hjem til demo. Det var dog ikke muligt, da den lige var blevet smidt på E-bay....... Æv
Men så var det at en herinde fra sagde at jeg skulle tage en chance og bare købe den. Jeg kunne jo altid sælge igen, vist den ikke fald i min smag. Så det endte faktisk med et "impuls" køb. Var på vej til banegården i Odense på mine egne gå-ben i øsende regnvejr og ringede til Rene og spurgte om vi kunne lave en hurtig handel inden jeg skulle med toget hjem. Han skyndte sig at køre ind i butikken og jeg fik en LS17 under armen. Fra jeg ringede til ham og til jeg stod inde på banegården, gik der ikke meget mere end 15min. Det kan man kalde et hurtigt impuls køb
En noget underlig fornemmelse jeg havde i maven på vej hjem i toget. Stod egenligt og fik kolde fødder og fortrød mit impulskøb. Men det var der jo ikke noget at gøre ved nu Så havde egenligt besluttet mig for at smide den tilsalg lige så snart jeg kom hjem og håbede på at jeg kunne sælge den uden tab...............
Men at jeg så blev så overrasket og "forelsket" i dens spillestil og musik formidling, er jo bare dejligt og jeg er meget glad for at jeg tog denne chance
I får sku lige endnu et billede af den ikke alt for kønne kasse Kan man egenligt skifte de der grimme sorte håndtag ud med nogle sølvgrå???

|
|
|
Hej Pierre!
Tillykke med ARC LS 17! ARC laver rigtig gode forforstærker har selv haft SP 9
og LS 15 og hørt ARC REF 3 og som du skriver kan de det der med 3D og en måske
lidt forførende lyd, men rigtig dejlige musikalske forforstærker det laver de.
M V H SAVKLINGE
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 16 August 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
SonusFaber skrev:
Pierre skrev:
darkless skrev:
Pierre, hvordan kan det være, at du har smidt en pre ind mellem din Wadia og Pass? Var der ikke nok at give af på volume-kontrollen, eller havde du problemer med at ramme de der små switches indeni Wadia'en til justering af gain? Jeg har selv fået fingrene i en Wadia 781i og har med de sidste sparekroner erhvervet mig en Cambridge 840W effektforstærker, der virkelig har sparket liv i mine Audio Note AN-E/L højttalere. Hold da k..ft en forbedring! Min fars 35 år gamle Technics SU-3500 integrerede forstærker kan godt lægge sig ned og dø. Jeg kører direkte fra Wadia til Cambridge, dog med gain i Wadia reduceret til 1Vrms (switch #2 sat til "closed"), da jeg ellers var nødt til at skrue for langt ned for volumen. Nu lyder Tchaikovskys 1812 Overture tilpas tordnende høj på 100/100 volume.
|
|
|
Jeg havde også gain sat i switch 2, men den burde havde været på 3. Men ved switch 3 havde jeg en del susen i højtalerne ved stille passager i musikken og det kan jeg ikke holde ud at høre på...... Så den blev sat i switch 2, men det bevirkede at jeg spillede ved en volume fra ca 45-50/100 og op efter. Sjældent på de anbefalet 75/100 eller over.
Jeg havde længet gået med en lille tanke om at få noget rør ind i mit setup. Jeg er vild med det rum som rør kan spille med...... Men en rør effektbørge som har kræfter nok, koster kassen og så syntes jeg det kunne være spændende at køre med en rørpre og trans. effekt. Så det var egenligt hoved grunden til at jeg ville have en pre ind imellem Wadia og Pass. At det så har givet mig SÅ fed en lyd og spille stil, det havde jeg hverken drømt om eller håbet på.
Skulle jeg spille ved 100/100 volume på Wadia`n direkte ned i Pass`n så kunne jeg ikke være inde i stuen. Det var simpelthen ALT for højt 
|
|
|
Hej Pierre,
Det ser rigtig lækkert ud Det er interessant at læse din tråd. Jeg har selv en Wadia 381i og en Pass XA30.5, men spiller på et sæt SF Amati Anniversario. Som det var tilfældet hos dig, spiller jeg også sjældent på 75/100 og opefter, men jeg synes nu, at Wadia'en åbner op over ca. 65/70. Når jeg læser din tråd, kommer jeg dog i tvivl, for det lyder som om, der er meget at hente ved at smide en pre ind mellem Wadia'en og Pass'en. Mit spørgsmål er derfor: er det samtlige aspekter ved gengivelsen, der er forbedret med AR'en, eller er noget blevet mindre godt? Jeg håber, mit spørgsmål giver mening (jeg ved godt, at rør-klangen måske gør det svært at sammenligne). |
|
|
Hey mr. S. Faber 
Dit spørgsmål giver fint mening........ Jeg vil faktisk vove pelsen og sige at ALLE aspekter er blevet bedre ved at smide LS17 ind imellem Wadia og Pass. En del af det skyldes helt sikkert rør-lyden, men det er ikke kun pga rør`ene. Det er lige som om at man bedre kan høre hvad Wadia`n egenligt kan, når den spiller igennem LS17.
Så jeg syntes at jeg har hentet en HEL DEL ved at smide denne pre imellem og vil da klart anbefale dig at prøve..... Det kan der jo ikke ske noget ved, vel  |
|
|
jo, det kan blive en dyr omgang  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|