Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 07:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hovland HP200 Phono (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 50
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

God beskrivelse Milu

Tror vi har lidt samme lydideal,    iøvrigt hvis jeg sku ud og ha en disk spinner i disse dage så var det helt sikkert også en DCS jeg ville kikke efter.

Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

ja det er en meget grundig beskrivelse af dcs bliver den i stuen?

mvh
Til top Vis Strokes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strokes

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hej Medlem - jeg tager den lige med rød...

Hej Milu

Super fedt at du har skrevet så grundigt om den, godt gået . Det lyder jo ret godt  Bedre end det.

Gætter på at du er ved at skille dig af med din pladespiller  Nej nej, det får ingen konsekvenser for mit vinyl setup, som godt kan følge med på det meste, desuden har jeg jo en fin samling vinyl med god musik. MEN det kan have den konsekvens, at jeg måske ikke køber nye tryk - hvorfor købe nye halvdårlige tryk når jeg kan få det næsten så godt på CD?? 

Hvordan mon din Tron/dCS kombi (eller dCS alene) ville klare sig mod en Audio Aero Prestige SE?  Fordelen ved AA er at den har en knald god forforstærker indbygge og at den har rør i udgangen, det jo altid dejligt med et rør-trin. Og jeg tror sagtens den kan følge med dCS på SACD siden, og måske endda være bedre, hvem ved.
Men dCS kæmpe fordel er hvad den gør ved CD mediet - det er ganske enkelt fantastisk!
Og så kan man spørge sig selv: Hvor mange CD har man har versus SACD. Jeg har ca. 500 af det ene medie og 3 af det andet - gæt selv hvilke!
Og nåja så har den ikke nogen rigtig forforstærker indbygget - kun i det digitale domæne, og ærlig talt er det kun en nødløsning.

Jeg bliver lidt fristet, men så alligevel ikke - er sku for godt tilfreds med lyden som den er nu.
Jeg kender godt Avalon på dine M150 - og helt ærlig, så er det den bedste kombination jeg har hørt. Sweeet!

Jeg kan forstå at du er glad for din Pass 30.5? Savner du ikke magien med røret?  (Du har self. lidt i Tron, men hvis du skifter vil du vel køre dCS direkte i effekten?)
dCS direkte er ikke min kop te, som tidligere skrevet.
Jeg elsker rør ingen tvivl om det. Jeg har en hifi bekendt der egentlig ramte beskrivelse af XA30.5 ganske godt (yes Mr. K det er dig!): Det var det transistor trin der kom tættest på at lyde som en godt rør trin.

Har du prøvet at køre via Tron sammenlignet med direkte i effekten? Hvad kan du bedst lide?

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

God beskrivelse Milu

Tror vi har lidt samme lydideal,    iøvrigt hvis jeg sku ud og ha en disk spinner i disse dage så var det helt sikkert også en DCS jeg ville kikke efter.

Tak!

Det tror jeg faktisk også - da jeg synes Linn spiller rigtig godt.
Hvorfor så ikke Linn?
Det er svært at svare på. Det laver nogle fede produkter, og f.eks. deres drev i deres mellem og topklasse produkter er bare så lækkert!
Jeg tror, på en eller anden måde, jeg har fået mig bildt ind, at det er hen ad et livstils produkt. Det er nok noget med, at i reklamer, er de smukt sat op i opstilling.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Strokes skrev:

mvh

Det vil tiden vise

Men det er jo ikke en hel lille skilling man skal ligge...

Mit hjerte er overbevist men min hjerne skal lige på plads også.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

leffe skrev:

Give den en uges tid, så er den ved at være der.

Sikker på det er et fantastisk set-up du har.

Det var da helt utroligt!!
Hjem efter arbejde, på med musikken, så er der bare åbnet endnu mere op fra dyserne!
Dynamikken er begyndt at vise sit sande væsen - eksplosivt - sammenlignet med LP? Ikke helt så eksplosiv, men tæt på.

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Lyt lidt til den, så højt som du magter, alle numre er fede, men især 12 (Once In A Lifetime):

Talking Heads: Stop Making Sense - Special Edition.

Mvh.

Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Strokes skrev:

mvh

Det vil tiden vise

Men det er jo ikke en hel lille skilling man skal ligge...

Mit hjerte er overbevist men min hjerne skal lige på plads også.

Mvh.

Hej Milu helt sikkert det er eddermandme dyrt men sådsn er det man betaler for kvalitet men håber da  du køber den gad godt høre dit setup.

mvh
Til top Vis Strokes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strokes

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Jeg kender godt Avalon på dine M150 - og helt ærlig, så er det den bedste kombination jeg har hørt. Sweeet!

Mvh.

Så skulle du høre dem efter at jeg har leget med rør på alle tre pladser...! De spiller en klasse bedre end med standardrør. Med de originale rør lyder de lidt kedelige, mindre 3D og opløsning, og med lidt for meget blød wruumpff i bassen. Jeg ved at det kan lyde som en floskel, men tro mig, jeg har eksperimenteret en hel del med rør til dem. Det er super fede forstærkere.

Jeg er endt med følgende, som jeg ikke kommer til at lave om på så længe jeg har dem:

Tesla E83CC NOS, indgangsrør. Tesla ECC802S NOS, driverrør. Svetlana "C" KT88, udgangsrør.

Jeg tvivler på at jeg kan vride mere ud af dem... Det skulle da lige være at skifte til hifi-sikringer?

Det eneste jeg ikke kan lide ved dem (om sommeren) er at de bruger 500 W (bias på 50 mA), og at det meste ryger ud i stuen som varme

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Påske-battle mellem CD versus LP!

Mvh.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Det er 9 fede titler

Det er ikke kedeligt så

Jeg sagde jo at den plattenspieler var på vej ud

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hvad siger du forøvrigt til den klaver-basgang Diana Krall laver på, øhhe, kan ikke lige huske hvilket nummer, 7 ell. 8? Den går bare dybt her på mine Avalon, og er en fed oplevelse

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 April 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Super spændnde.

Glæder mig til at høre dommen

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Hvad siger du forøvrigt til den klaver-basgang Diana Krall laver på, øhhe, kan ikke lige huske hvilket nummer, 7 ell. 8? Den går bare dybt her på mine Avalon, og er en fed oplevelse

Ja det er en dejlig cd/lp som er fint indspillet, bund er der, men kan heller ikke huske hvilket nummer, er dårlig til at finde rundt i sådan noget.
MEN min favorit er nr. 3 Tom Waits "Temptation" - det er så fedt at skrue helt op, der er en dejlig bas, noget fylde og krop, der bliver revet i dér! 

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Så er det vist på tide med den endelige afgørelse.
Det ultimative battle mellem LP og CD!

Jeg har hidtil haft den mening, at LP var overlegent almindelig CD, og den har jeg endnu.
Men...

dCS Puccini, min endelige dom:

Den har 2 almindelige afspilnings typer, CD og SACD.

I CD mediet performer den vel som enhver anden super afspiller, hyperdetaljeret, god bas, mellemtone, top og godt lydbillede. Der hvor den fejler, som de fleste CD spillere, den kølige gengivelse af musikken, det bliver simpelthen for kedeligt og uinteressant at lytte til. Sammen med en let ”metallisk” klang. Altså en vældig god CD spiller er dCS – men stadig kun en CD spiller.
Det er her jeg synes, at CD adskiller sig mest fra LP – hvor LP har smidt den digitale hårdhed.
Så det er som det plejer CD er da bekvemmeligt – men skal det lyde korrekt, så er det nok LP der kommer tættest.

SACD afspilning er mildt sagt noget af en oplevelse, alt var naturligvis så meget bedre en alm.CD – jeg kunne skrive herfra og til evighed, men de fleste har vel hørt gode SACD afspillere og hvad det medie kan.
Men SACD er egentlig ikke noget jeg havde videre lyst til at investere i. Kan I huske dengang HDCD var et hit? Jeg skulle da også have sådan en afspiller og så opdager jeg selvfølge, at der (næsten) kun er plinke-plonke musik og ikke lige den musik jeg kunne lide.
Det samme gælder, til en hvis grad SACD. Især hvis man kun er til rock/pop så er der lidt tyndt. Men jeg handler i alle grupper, der er væsentlig større udvalg, så det går nok.
DCS er en god SACD spiller, ingen tvivl om det. Men der findes rigtig mange gode SACD spillere derude, og der er helt sikkert også maskiner der er bedre på SACD mediet.
Uanset hvad så er det et lækkert medie, men ærgerligt, at man skal lede længe ved sin lokale pusher for at finde dem.

Ok. Indtil videre er der jo ikke meget der taler for dCS Puccini.
Jeg er dog ikke komme til det væsentligste, (udover at den teknisk er bygget som en kampvogn) dCS eget digitale system der upsampler PCM til DSD og derefter kører det gennem deres Ring dac.

Det er her, Puccini rykker fra alt hvad jeg har hørt. Nu skal jeg gøre det kort for at undgå floskler.

Hvorfor købe SACD plader, når nu Puccini gør det næsten lige så godt med almindelig CD?
Og så det mest skræmmende for en vinyl mand som mig, og det skal ikke tages som en provokation: hvorfor købe nye LP'er der er fuld af kompromisser, når nu Puccini er ligeværdig en super vinylopsætning?

Jeg har seriøst tested mellem min pladespiller, indgangsvælger klik-klik frem og tilbage og følgende er sket:
Hvis ikke for støj på LP som jo afslører, vil jeg ikke kunne høre forskel på et fremmed anlæg!
Under testen skiftede jeg så meget, at når LP var tavs, så måtte jeg kigge på indgangsvælgeren på min forforstærker, for at se hvilket medie jeg lyttede på!
Jamen intet er helt ens? Nej heller ikke de to. Hårdt presset kan jeg faktisk kun komme med småting, som jeg ikke er sikker på er generelt. De alleryderste frekvenser, er dCS måske en anelse mere velopløst, men jeg er ikke helt sikker. Hvorimod min pladespiller måske har lige den sidste varme i mellemtonen, igen er jeg usikker.

Men ja den opfører sig som en pladespiller – bare uden støj og bøvl. Fuld kontrol i bassen og heftig dynamik over hele spektret. Realistisk, ”rund” og naturlig mellemtone. Fuldt 3D på alle led og et fantastisk indblik i musikken, netop som lp. Men udgangspunktet, den helt naturlige tonale balance, er helt som en pladespiller.
Jamen, så må SACD være helt fantastisk? Det er det også lige det det sidste i opløsning og detaljer. Men der er forbavsende lidt forskel mellem CD DSD og SACD.

Så er du på udkig efter en super CD spiller og pladespiller, så bør du lytte lidt til den. Især dens måde at forvandle CD til næsten SACD er jo fantastisk, i stedet for mine 10 SACD og 500 CD, ja så er de 500 lige pludselig 500 CD der kraftigt lugter af SACD – eller rettere af lp.
Det er ren magi.

Nu, da jeg endelig har fundet en værdig konkurrent til min pladespiller, så kan jeg ikke aflevere den tilbage, det kan vel ikke undre nogen?

Mvh.

PS. På trods af hyggen ved det store cover og text osv. så køber jeg nok ikke flere nye LP'er.
Det skal blive spændende at høre system DSD systemet med en DVD koncert i røven, eller Blu-Ray, eller PC/MAC, eller live-tv fra den nye koncert hus, eller...

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Kæmpe tillykke med den

Tak for den meget udførlige beskrivelse, som var en sand fornøjelse at læse

Hold da k.... hvor må din grammo lyde godt

Forsat god fornøjelse

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Kæmpe tillykke med den

Forsat god fornøjelse

TAK!

Ja sagen er jo sådan, at mit pladspiller er knald godt!

Nej seriøst, så havde jeg opgivet at finde en CD der bare kunne følge med. Derfor var "CD" ikke købeplaner, men...
Da dCS kom til butikken nede ved Vassagohifi, kold fra kassen, satte jeg mig til rette og lyttede og efter få sekunder - råbte jeg: Den SKAL jeg låne - nu!
Og her står jeg så formueløs...

Mvh.

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 April 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

KÆMPE tillykke med den... Interessant test

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Medlem skrev:

Kæmpe tillykke med den

Forsat god fornøjelse

TAK!

Ja sagen er jo sådan, at mit pladspiller er knald godt!

Nej seriøst, så havde jeg opgivet at finde en CD der bare kunne følge med. Derfor var "CD" ikke købeplaner, men...
Da dCS kom til butikken nede ved Vassagohifi, kold fra kassen, satte jeg mig til rette og lyttede og efter få sekunder - råbte jeg: Den SKAL jeg låne - nu!
Og her står jeg så formueløs...

Mvh.

He-he, ja godt jeg ikke bor så tæt på ham pusheren  What! hvor må du være ruineret

Men fedt når noget bare rykker, og man lever kun en gang...

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 April 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
KÆMPE tillykke med den... Interessant test

Tak Sir!

Mvh.