Forfatter |
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den nye opstilling på plads.
Det har givet en kortere vej fra PU til riaa'erne og der er ingen strømkabler i nærheden - så det er jo godt.

Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 02 August 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu et kig under svøbet:
Masser af gule Hovland Musicaps - sjovt nok 

Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 02 August 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt lys-lir:

Og "ONZOW" in action...

|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da k..... 
Er du ved at starte som hifi-pusher? 
Ser godt ud nu hvor der er "ryddet" lidt op 
Smart ting den der "ONZOW", men jeg synes den fortjener en ibenholt blok eller en flot sort slebet sten at stå på.
Fedt at have så meget at vælge i mellem, det må være lidt svært, he he...
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart pænest med lyset slukket..
Lyder den bedre med lyset på? Der er nok en del brugere her på forum der vil kunne høre klasseforskel med eller uden lys ihvertfald
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Lyder den bedre med lyset på? Der er nok en del brugere her på forum der vil kunne høre klasseforskel med eller uden lys ihvertfald  |
|
|
Hø hø, misundelse er en kedelig ting 
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 02 August 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Hold da k..... 
Er du ved at starte som hifi-pusher? 
Ser godt ud nu hvor der er "ryddet" lidt op 
Smart ting den der "ONZOW", men jeg synes den fortjener en ibenholt blok eller en flot sort slebet sten at stå på.
Fedt at have så meget at vælge i mellem, det må være lidt svært, he he...
|
|
|
Ja det ligner sgu' efterhånden en hifi-butik! Jeg må nok indrømme og erkende, at jeg desværre aldrig får det så flot som dit. Men jeg kan med ro sige, at det passer med resten af min bolig!
Men ja det er MEGET underholdende, at kunne skifte mellem så forskellige teknologier.
Ja den burde have sin egen lille klods at stå på den ONZOW - men den bliver pakket sammen, når pladespillere ikke er i drift.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 02 August 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Sjoenne skrev:
Klart pænest med lyset slukket.. Lyder den bedre med lyset på? Der er nok en del brugere her på forum der vil kunne høre klasseforskel med eller uden lys ihvertfald  |
|
|
Hø hø, misundelse er en kedelig ting  |
|
|
Misundelig på lyset? eller på folk med hysterisk letpåvirkelig psyke?
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 02 August 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Lyder den bedre med lyset på? Der er nok en del brugere her på forum der vil kunne høre klasseforskel med eller uden lys ihvertfald  |
|
|
Det er desværre sådan, at mine talenter ikke ligger i fotografering! Derfor snyder det lidt, den er ikke så dominerende i almindelig dagslys og til tusmørke, men holder man meget af at sidde i en mørk stue, ja så er den helt sikkert dominerende. Men lyset kan heldigvis slukkes.
Ja jeg kan ikke høre forskel om lyset er tændt eller slukket. Hovland skriver i manualen, at der ikke er nogen forskel...
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 02 August 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Medlem skrev:
Sjoenne skrev:
Klart pænest med lyset slukket.. Lyder den bedre med lyset på? Der er nok en del brugere her på forum der vil kunne høre klasseforskel med eller uden lys ihvertfald  |
|
|
Hø hø, misundelse er en kedelig ting 
|
|
|
Misundelig på lyset? eller på folk med hysterisk letpåvirkelig psyke?  |
|
|
For satan da - lige ud af posen!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 04 August 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige et smut forbi Mugge idag. Det blev til ca. 6timers musik lytning ved høj volume 
Jeg havde STORE forventninger til dette besøg og har i laaaaaaaaaaaaaaaang tid "plaget" om at få lov til at komme og lytte til hans setup..........
Store forventninger kan mange gange lede til store skuffelser.................... Eller endnu større fornøjelser Og jeg skal da nok lige sige at det var en fornøjelse at lytte til det setup    
Jeg var/ er mildt sagt imponeret over hvilken vellyd der kommer i Mugges stue Jeg vil ikke begynde at beskrive hvordan min opfattelse af lyden var, for det bliver alt for komplext og jeg kan heller ikke finde de rette ord......
Men en ting er lyden en anden er de komponenter som står i stuen. Hold da helt kæft de er flotte. De 2 Graaf`er er utroligt flotte og hvilken finish lakken har. Hovlanden (som er en af mine favorit pre`er) står bare og siger TA` mig 
Som i måske kan høre så er jeg en smugle imponeret over den vellyd som er i Mugges stue 
Puha, det er sku helt trist at komme hjem til ens eget efter sådan et besøg 
Så tak for en yderst hyggelig dag, med Cola (selvom det var light ) gifler, fed musik og hyggeligt selskab 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 05 August 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Var lige et smut forbi Mugge idag. Det blev til ca. 6timers musik lytning ved høj volume 
Jeg havde STORE forventninger til dette besøg og har i laaaaaaaaaaaaaaaang tid "plaget" om at få lov til at komme og lytte til hans setup..........
Store forventninger kan mange gange lede til store skuffelser.................... Eller endnu større fornøjelser Og jeg skal da nok lige sige at det var en fornøjelse at lytte til det setup    
Jeg var/ er mildt sagt imponeret over hvilken vellyd der kommer i Mugges stue Jeg vil ikke begynde at beskrive hvordan min opfattelse af lyden var, for det bliver alt for komplext og jeg kan heller ikke finde de rette ord......
Men en ting er lyden en anden er de komponenter som står i stuen. Hold da helt kæft de er flotte. De 2 Graaf`er er utroligt flotte og hvilken finish lakken har. Hovlanden (som er en af mine favorit pre`er) står bare og siger TA` mig 
Som i måske kan høre så er jeg en smugle imponeret over den vellyd som er i Mugges stue 
Så tak for en yderst hyggelig dag, med Cola (selvom det var light ) gifler, fed musik og hyggeligt selskab 
|
|
|
Tak tak Pierre - godt du var tilfreds og underholdt - selvom jeg ikke synes det er helt på plads endnu.
Og der blev godt nok spillet højt - mere højt end jeg er vant til!
Men den lille Pass hyggede sig ved max. i selskab af Steve Vai, Eric Burdon, Accept og ikke mindst Red Hot Chili Peppers - musik skabt til max. lydtryk!
Tak for kabel handlen - dejligt Yter kabel.
Mvh.
PS. Du er IKKE vild med kanelgifler!
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 05 August 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
Tak tak Pierre - godt du var tilfreds og underholdt - selvom jeg ikke synes det er helt på plads endnu.
Men den lille Pass hyggede sig ved max. i selskab af Steve Vai, Eric Burdon, Accept og ikke mindst Red Hot Chili Peppers - musik skabt til max. lydtryk!
Mvh.
|
|
|
Jeg spiste da en hel en. Har jo hørt noget om at man skal holde sig fra hvedemel 
Skal lige hilse at sige at Steve Vai lyder fedt på LS17 og også ved høj volume  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 05 August 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Jeg spiste da en hel en. Har jo hørt noget om at man skal holde sig fra hvedemel 
Skal lige hilse at sige at Steve Vai lyder fedt på LS17 og også ved høj volume 
|
|
|
Ha! Det er rigtigt...
Jeg fornemmer den er god den LS17?
Steve Vai er lækker spil højt musik!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 11 August 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nyt.
Et par Mullard ECC81/12AT7 varianter er ankommet. Der bruges 1 stk. i Hovland HP200. Det afløser, muligvis, et Telefunken ECC801S.
Til venstre et ældre Blackburn ECC81 mærket Philips. Til højre et nyere 70/80'er Mullard - et CV4024, et mget smukt lille rør. Ja, så er det CV4024 cryogen behandlet, frosset kraftigt ned i en længere periode. Tror jeg på at det skulle have en indflydelse? Nej. Men det kostede kun 5 £ ekstra hos Watford Valves, så hvad pokker, dyrt er det vel ikke...
Får jeg en køligere lyd? Muligvis!

Mvh.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 11 August 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altså svært at samle kæben op, når jeg kigger i din tråd  Tak for de hyppige opdates.
Desuden tak for anbefalingen af Steve Vai - Er der andre CD'er end "Where the wild things are" som er must i samlingen ? (Det
er godt nok voldsom fed tråd  !)
Lige et spørgsmål mere - Hvad er det for nogle cdreoler - Er det montana ?
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 11 August 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Det er altså svært at samle kæben op, når jeg kigger i din tråd Tak for de hyppige opdates.
Desuden tak for anbefalingen af Steve Vai - Er der andre CD'er end "Where the wild things are" som er must i samlingen ? (Det er godt nok voldsom fed tråd !)
Lige et spørgsmål mere - Hvad er det for nogle cdreoler - Er det montana ? |
|
|
Tak tak!
Ja den er ikke så skidt den Steve Vai. På 24/96 sparker den i den grad fra sig - dér kan man høre hvad man måske kan forvente, i fremtiden, af 24/96.
Hvis du kan få fat i Eric Burdon: That's Live - rå, men hold da op der er knald på, en forstærker tester, jeg har set en del forstærkere gå kold på den.
Hvis jeg absolut skulle vælge en udgivelse til den berømte øde ø, så må det blive Red Hot Chili Peppers: Stadium Arcadium, og det skal være på LP, jeg har ikke hørt CD versionen, men det siges, at den er voldkomprimeret. Det er den ikke på LP'en, der kan i den grad gives gas, så det hele blafret! Man kan umuligt sidde stille til den - og hos mig personligt, bliver jeg kastet tilbage til min ungdom. Dani California, Slow Cheetah og Hump De Bump, bare for at nævne få, der er 28 sange, de er alle brilliante.
Nej reolerne er ikke Montana - så havde jeg ikke råd til hifi!
De er købt hos Aage Bruun & Søn www.aage-bruun.dk til 428,- kr. stykket.
De er dog heller ikke samme kvalitet - der er nogle missere hist og pist, men det er småt og ikke til at se når de hænger på væggen.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 11 August 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se, at de CD-reoler vist er blevet billigere. Super.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 12 August 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar.
Jeg vil bestille de nævnte CD'er - Monstro man kan finde Stadium Arcadium i et high def vinyl rip et eller andet sted på nettet
Tak for linket - Vil også langt hellere bruge penge på hifi/musik end montana - Det siger jo heller ikke en døjt.
|
Til top |
|
|