Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
Plads til mere? Muligvis!

Mvh.
|
|
|
Det ser lidt rodet ud 
|
|
|
Du må have nogle flere hylder op. Jeg har gennem tiden erfaret, at det absolut ikke er ligegyldigt hvad apparaterne står på. Jeg kan faktisk undre mig engang imellem, når man ser dyre apparater testet, som bare er smidt ind hvor der er plads.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Virkelig fed beskrivelse af alle 3 effekter. Tak for det 
Men til det magiske spørgsmål....... Hvilken af dem er din favorit. Du må kun vælge én 
Og kommer der en GM20 mere ind i billede 
Hvor længe er dine Graff`r om at varme op. Pass`n er vel omk 1/2 - 1/1 time, så er den kamp klar og ellers så er den jo ikke så forfærdenlig dyr at have on det meste af tiden Men hvordan klare du det med Graff. De kræver vel en noget længer opstarts tid. Hvordan er det at "leve" med i hverdagen samt dit bytten rundt med højtalerkablet mellem effekterne?
Du skal have sådan et fint system som de har i hifiklubben, hvor alle højtalere et tilslyttet et eller andet panel og så skifter de bare et kabel på vægen efter hvilke effekter der skal bruges 
Men det kan sku ikke vare længe før jeg tager futteren til Fyns land for at skulle høre dit setup Jeg kan køre NU 
|
|
|
Hehe - hvis jeg skulle vælge én - hvilket jeg ikke kan i praksis så det er gætværk - må det være GM100. Den ligger sig imellem GM20 og XA30.5. Men GM100 kan ikke helt hvad de kan, men de kan så heller ikke helt hvad den kan. Og så er vi lige langt, kan du se min pointe? MEN det kan være det ændrer sig i næste uge...
Der kommer helt sikkert en GM20 mere ind i billedet, det er kun spørgsmålet hvornår. Jeg har endda mono kit x 2 klar! Faktisk har jeg haft hele to GM20 på hånden, men jeg synes de var for lave/gamle i serie nummer og venter gerne på den rigtige - lidt kræsen har man vel lov at være. Jeg har også mulighed for at købe en ny, men de var ret dyre, og en ny er stadig meget dyr.
Jeg har såmen øgså en GM200 - rovdyret over dem alle, på hånden, as we speak. Men den er desværre for dyr - men uhh det kribler i fingrene. Grande amore!
Gabet fra Pass tændes til den er klar er ikke særligt stor, lyden udvikler sig, men man kan sagtens lytte og nyde muikken fra start, synes jeg. Sådan er det ikke GM20 der går op til 1 time inden den er helt på plads synes jeg, og der er stor forskel mellem kold og varm. GM100 er lidt hurtigere synes jeg, men igen længere tid og større forskel en Pass.
Hehe ja forbrug: GM20 = 450 watt = 2x20watt (monoblok 900 watt for 2 stk. 2x70 watt) GM100 = 370 watt = 2x100watt GM200 = 800 watt (max. ydelse 1600 watt) = 2x200watt XA30.5 = 200 watt i hvile = 2x30watt
Altså hvis jeg ved, at jeg skal høre på en anden også, så lader jeg den stå og varme op imens. Men normalt ligger jeg ikke og skifter på den måde, man er ikke i tvivl om, at der er forskel på dem. Så normalt et par dage eller en uge, og skifter så. Det er lidt bøvlet med spader, men herregud, jeg kan jo nemt komme til også går det ret hurtigt.

Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
Plads til mere? Muligvis!

Mvh.
|
|
|
Det ser lidt rodet ud 
|
|
|
Du må have nogle flere hylder op. Jeg har gennem tiden erfaret, at det absolut ikke er ligegyldigt hvad apparaterne står på. Jeg kan faktisk undre mig engang imellem, når man ser dyre apparater testet, som bare er smidt ind hvor der er plads.
|
|
|
Jo det har du da sikkert ret i.
Men dyrt, lækkert og vellydende udstyr, er stadig dyrt, lækkert og vellydende, selvom det stod på stigereol. En skidt løsning? Sikkert. Ville jeg være ligeglad, hvis det nu lige var sådan det skulle stå, eller kunne stå? Absolut. MEN med undtagelse af pladespilleren selvfølgelig.

Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Pierre skrev:
Virkelig fed beskrivelse af alle 3 effekter. Tak for det 
Men til det magiske spørgsmål....... Hvilken af dem er din favorit. Du må kun vælge én 
Og kommer der en GM20 mere ind i billede 
Hvor længe er dine Graff`r om at varme op. Pass`n er vel omk 1/2 - 1/1 time, så er den kamp klar og ellers så er den jo ikke så forfærdenlig dyr at have on det meste af tiden Men hvordan klare du det med Graff. De kræver vel en noget længer opstarts tid. Hvordan er det at "leve" med i hverdagen samt dit bytten rundt med højtalerkablet mellem effekterne?
Du skal have sådan et fint system som de har i hifiklubben, hvor alle højtalere et tilslyttet et eller andet panel og så skifter de bare et kabel på vægen efter hvilke effekter der skal bruges 
Men det kan sku ikke vare længe før jeg tager futteren til Fyns land for at skulle høre dit setup Jeg kan køre NU 
|
|
|
Hehe - hvis jeg skulle vælge én - hvilket jeg ikke kan i praksis så det er gætværk - må det være GM100. Den ligger sig imellem GM20 og XA30.5. Men GM100 kan ikke helt hvad de kan, men de kan så heller ikke helt hvad den kan. Og så er vi lige langt, kan du se min pointe? MEN det kan være det ændrer sig i næste uge... Har du vundet i LOTTO eller er der en rig onkel i langbordistand som du har arvet fra Glæder mig til at se/ høre mere om det som kommer (men det er du vel snart klar over pga min tålmodighed )
Der kommer helt sikkert en GM20 mere ind i billedet, det er kun spørgsmålet hvornår. Jeg har endda mono kit x 2 klar! Faktisk har jeg haft hele to GM20 på hånden, men jeg synes de var for lave/gamle i serie nummer og venter gerne på den rigtige - lidt kræsen har man vel lov at være. Jeg har også mulighed for at købe en ny, men de var ret dyre, og en ny er stadig meget dyr.
Jeg har såmen øgså en GM200 - rovdyret over dem alle, på hånden, as we speak. Men den er desværre for dyr - men uhh det kribler i fingrene. Grande amore!
Gabet fra Pass tændes til den er klar er ikke særligt stor, lyden udvikler sig, men man kan sagtens lytte og nyde muikken fra start, synes jeg. Sådan er det ikke GM20 der går op til 1 time inden den er helt på plads synes jeg, og der er stor forskel mellem kold og varm. GM100 er lidt hurtigere synes jeg, men igen længere tid og større forskel en Pass.
Hehe ja forbrug: GM20 = 450 watt = 2x20watt (monoblok 900 watt for 2 stk. 2x70 watt) GM100 = 370 watt = 2x100watt GM200 = 800 watt (max. ydelse 1600 watt) = 2x200watt XA30.5 = 200 watt i hvile = 2x30watt
Altså hvis jeg ved, at jeg skal høre på en anden også, så lader jeg den stå og varme op imens. Men normalt ligger jeg ikke og skifter på den måde, man er ikke i tvivl om, at der er forskel på dem. Så normalt et par dage eller en uge, og skifter så. Det er lidt bøvlet med spader, men herregud, jeg kan jo nemt komme til også går det ret hurtigt.

Mvh. |
|
|
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får det at vide som den første.................vil jeg tro!
Nej - men venter på den gamle endelig stiller træskoene - så skal Indra ind i stuen!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Du får det at vide som den første.................vil jeg tro!
Nej - men venter på den gamle endelig stiller træskoene - så skal Indra ind i stuen!
Mvh.
|
|
|
Indra har sku også en ultra lækker mellemtone Jeg vendter til jeg har vundet i LOTTO og så vil jeg have Diamond  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mugge
Vil bare lige sige at dette nemt kunne være mig som sidder ved computeren og venter på at få at vide hvad det er der kommer af nyt i næste uge 

__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 25 Juli 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Hej Mugge
Vil bare lige sige at dette nemt kunne være mig som sidder ved computeren og venter på at få at vide hvad det er der kommer af nyt i næste uge 

|
|
|
Harh-harh-harh Pierre, den var ret god!
Jeg ved ikke rigtig hvad du forventer? Tænk hvis det kun er et par Avalon blomster designet til, ja til at stå oven på Avalon højttalere! Jeg er da ked af at skulle skuffe dig...

Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Was zum Teufel ist denn das??

En Graaf GM20 eller måske en GM200?
En Velodyne DD18?
En stor Magimix?
Den heftigste sag fra Burmester?
???
Mvh.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er svær....
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad fanden skal du nu også ha Burmester 
Hvad for noget hor du købt  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Direkte fra Tyskland...

Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dog egenligt utroligt så meget hifi som finder vejen frem til dig...... Hvad lokker du med 
Nu sad jeg lige og glædede mig over at havde fået 2 bitte små AHP sikringer med posten idag og så smider du bare et billede op af en JUMBO pakke som Post DK helt sikkert ikke har leveret pga vægten. Du forstår sku da og ødelægge ens selvær    __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Det var dog egenligt utroligt så meget hifi som finder vejen frem til dig...... Hvad lokker du med 
Nu sad jeg lige og glædede mig over at havde fået 2 bitte små AHP sikringer med posten idag og så smider du bare et billede op af en JUMBO pakke som Post DK helt sikkert ikke har leveret pga vægten. Du forstår sku da og ødelægge ens selvær   
|
|
|
Hehe - undskyld!
Har bare været lidt heldig her på det sidste. Så er jeg klar til vintersæsonen. Det er i hvertfald det sidste i laaang tid!
Det var faktisk postdanmark der kom med den, den vejer under 20 kg.
Mvh.
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb mere!
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det vil da være dejligt!
Mvh.
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Ja det vil da være dejligt!
Mvh. |
|
|
Kom så med et billede af det nye skrammel!
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|