Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Pierre skrev:
Mugge du er ikke rask 
Hvorfor skule der nu en GM100 ind i dit setup....... Har du tænkt da at skille dig af med GM20??????
Men fin ser den ud og tillykke med den 
Mugge du er ikke tilfreds, før der er minimum 2 styk af hver elektronik. 3 stk kilde afspillere, 2 riaa`s, 3 effektforstærkere og så mangler du jo kun 2 pree`s og 2 sæt højtalere 
|
|
|
Jaja jeg er ikke ved at dø endnu! Så lidt mere kan jeg da nå at samle...
Men der ryger ikke noget endnu - og jeg skal da have en GM20 mere i mono-drift.
Og lige lidt mere om....snart!
Problemet er, at når man får knald gode tilbud, så føler jeg, at jeg bør slå til.
Mvh.
|
|
|
Kunne du ikke smide nogle af de der knald gode tilbud vidre til mig 
Så Casa del Milu består snart af Pass Labs XA30,5 - Graaf GM100 - Graaf GM20 i mono + en effekt mere 
Hvem sagde noget om at Fynsværket kommer på overarbejde pga Mugge   Sig lige til inden du får det sidste hjem, for så køber jeg sku lige et par aktier i Fynsværket  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Mugge du er ikke rask 
Hvorfor skule der nu en GM100 ind i dit setup....... Har du tænkt da at skille dig af med GM20??????
Mugge du er ikke tilfreds, før der er minimum 2 styk af hver elektronik. 3 stk kilde afspillere, 2 riaa`s, 3 effektforstærkere og så mangler du jo kun 2 pree`s og 2 sæt højtalere 
|
|
|
Problemet er, at når man får knald gode tilbud, så føler jeg, at jeg bør slå til.
Mvh.
|
|
|
Så Casa del Milu består snart af Pass Labs XA30,5 - Graaf GM100 - Graaf GM20 i mono + en effekt mere 
Hvem sagde noget om at Fynsværket kommer på overarbejde pga Mugge   Sig lige til inden du får det sidste hjem, for så køber jeg sku lige et par aktier i Fynsværket 
|
|
|
Nej nej kun en GM20 mere - ikke mere på effektfronten.
Men noget andet ja... Og du får det ikke at vide, endnu!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Pierre skrev:
Milu skrev:
Pierre skrev:
Mugge du er ikke rask 
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Hvem sagde noget om at Fynsværket kommer på overarbejde pga Mugge   Sig lige til inden du får det sidste hjem, for så køber jeg sku lige et par aktier i Fynsværket 
|
|
|
Nej nej kun en GM20 mere - ikke mere på effektfronten.
Men noget andet ja... Og du får det ikke at vide, endnu! Du er ikke spor sjov Du ved at jeg har tålmodighed som en 4årig juleaften, lige omkring spisetid 
Mvh. |
|
|
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig!
Men jeg lover du DÅNER!
Mvh.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
MEGET høj mundvands-faktor hr. Milu  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle de fine billeder! Man kan aldrig få for meget hifi
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Nemlig!
Men jeg lover du DÅNER!
Mvh.
|
|
|
Tør ikke tænke på det...............
Starter det med HOV  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov!
Hold da helt fest 
Tillykke med den fede forstærker, jeg overvejede den engang da jensen havde den på programmet, men det blev en EAR 861 i stedet for...
EAR 861 bruger PL519 som vist minder lidt om 504?
Fedt med alle de fine billeder...
God fornøjelse

|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
MEGET høj mundvands-faktor hr. Milu  |
|
|
Hello Mr. Holberg!
Ja du kender den jo lidt, for lææænge siden.
Lyden kan man jo altid diskutere, men finishen er så lækker, det er en fornøjelse bare at glo på den, Ferrari black. Det er kun et gæt, men der er ikke en ridse selvom det er brugte produkter, måske fordi det billak? Og det er vel også bedre til at tåle varmen...
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Tak for alle de fine billeder! Man kan aldrig få for meget hifi  |
|
|
Nej vel, det er sjovt at lytte til lidt forskellige teknologier.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Milu skrev:
Nemlig!
Men jeg lover du DÅNER!
Mvh.
|
|
|
Tør ikke tænke på det...............
Starter det med HOV 
|
|
|
HOV-HOV du skal ikke gætte!
Tror du jeg milionær??
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Hov!
Hold da helt fest 
Tillykke med den fede forstærker, jeg overvejede den engang da jensen havde den på programmet, men det blev en EAR 861 i stedet for...
EAR 861 bruger PL519 som vist minder lidt om 504?
Fedt med alle de fine billeder...
God fornøjelse

|
|
|
Ja hov - det går sgu' lidt for stærkt for øjeblikket! Men når tilbudene er der, så må jeg slå til!
EAR laver jo også nogle fantastiske forstærkere. Og din egen Music Reference - ohlala! Gid man havde råd til det hele...
Hehe det eneste jeg ved angående PL519 og PL504 er, at de har top-anode/plates. Men de ligner hinanden.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|

24/96
Live spade! Dynamik så man lige glipper med øjnene, 3D der hiver dig helt ind til koncerten, jeg er pladseret blandt publikum og kan tydeligt fornemme og høre salens rum. Bunden, uhh bunden. Bastryk så det batter, og kontrol. Fornemmelsen af at luft kommer under tryk, efterfulgt af en kilden i maven. Og det hele tilsat en snert af varme i mellemtonen - myrepatter!
Mvh.
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Plads til mere? Muligvis!

Mvh.
|
|
|
Det ser lidt rodet ud  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Milu skrev:
Plads til mere? Muligvis!

Mvh.
|
|
|
Det ser lidt rodet ud 
|
|
|
Hehe - der er faktisk rimelig styr på det. Men det er jo svært få det nysseligt, når der er så mange apparaturer!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig fat i en instruktion, i at justere bias, offset og ikke mindst spændingsfaldet over anodestrømmen på udgangsrørene PL504 - det er ganske nemt da anoden ligger frit tilgængeligt. Det betyder, at man løbende kan holde øje med og kontrollere tilstanden af røret. Så kan man skifte det, hvis det afviger for meget. Tak til "Audiomix" på det norske hififorum www.hifisentralen.no en sand mester udi Graaf!
Instruktion, multimeter og en styk tændt GM100...

Lidt tættere på. Punkterne for bias er ikke til at se, hvis man ikke ved det, de er ikke angivet. Punkterne er lidt snørklede, men ikke umulige. Og nå ja, jeg lever da endnu....

Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nu spinder den som en mis!
Helt i balance, mindre varmeafgivelse og uden sner, perfekt.
Nu da teknikken er på plads, må det være musikkens tid til at tale...
Mvh.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Så nu spinder den som en mis!
Helt i balance, mindre varmeafgivelse og uden sner, perfekt.
Nu da teknikken er på plads, må det være musikkens tid til at tale...
Mvh.
|
|
|
Nu har du da vist haft et par dage til at få varmet den GM100 op..... Hvordan spiller den så? __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jojo - jeg skal jo lige leve lidt med den.
Men jeg kan da komme med lidt indtryk, i grove træk.
GM20 har en evne til glasklart at udstille musikkens detaljer uden at det bliver analytisk. Jeg har ikke hørt en forstærker på Ascendant levere så mange detaljer og samtidig gør det på den helt lækre smooth måde. På trods af de kun 20 watt, så virker forstærkeren "hurtig" og dynamisk. Den lyder faktisk mindre som en rørforstærker end sin storebror. Men det er klart, at beder man om mere end den kan magte, så kollapser det hele.
GM100 er en lidt anden forstærker, men fra samme familie. På grund af langt flere watt, så er der selvfølgelig nogle ting den gør bedre. Dynamikken er rigtig rigtig god, det virker som det flyder hurtigt naturligt igennem, trommeslag er bare i orden BANG! Bassen er der selvfølgelig mere styr på og den kan spille højt. Det den gør allerbedst er dens evne til at gengive rum, det er vildt! Men den er ikke helt så detaljeret som GM20 - den kan ikke helt konkurrere med GM20 glasklare naturlighed og den helt luftige diskant.
Pass Labs XA30.5 er vel så forskellig som en forstærkere kan blive. Den er ikke så åben som de to Graaf forstærkere, den leverer ikke det samme detaljerede lydbillede som GM100, eller helt samme varme som rørene, ej heller samme store soundstage. Men det Pass kan som de andre ikke helt klarer, er at levere rockmusikken, på rockmusikkens præmisser, rå, rockkende og kontrolleret. Når der skal gåes til makronerne, så er det Pass'en der skal frem. Selv om GM100 nok har flere krafter end XA30.5 så er den endelige kontrol, især i bunden, til Pass' fordel. Halvdårlig optaget fantastisk rockmusik, er lige XA30.5 livret.
Lad os tage din nyindkøbte plade som jeg hører nu Ben Harper: Welcome To The Cruel World:
GM20 elsker akustisk musik. Den leverer alle detaljer fra strengene og fingerspil og sang og strubelyde - helt naturligt, i et flot soundstage og en helt igennem behagelig oplevelse med god dynamik i et begrænset dB.
GM100 elsker lige så meget akustisk musik. Men detaljerne fra f.eks. guitar og strube er ikke så udtalt som GM20. Tilgengæld er soundstage ENORMT, på Cruel World vil jeg gætte på 2 meter ud fra hver af ydersinderne af højttalerne. Dynamikken er rigtig god, bunden fed, på den fede måde.
XA30.5 nu er den plade jo ikke ringe optaget, men hvis man ønsker at rocke igennem hvad ører, højttalere og rum kan holde til, så er det dens livret. Dens evne til at holde bunden på plads er rigtig god, og den begynder ikke, hos mig, miste pusten. Man bliver i den grad underholdt. Der skal ikke analyseres, men man skal underholdes.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig fed beskrivelse af alle 3 effekter. Tak for det 
Men til det magiske spørgsmål....... Hvilken af dem er din favorit. Du må kun vælge én 
Og kommer der en GM20 mere ind i billede 
Hvor længe er dine Graff`r om at varme op. Pass`n er vel omk 1/2 - 1/1 time, så er den kamp klar og ellers så er den jo ikke så forfærdenlig dyr at have on det meste af tiden Men hvordan klare du det med Graff. De kræver vel en noget længer opstarts tid. Hvordan er det at "leve" med i hverdagen samt dit bytten rundt med højtalerkablet mellem effekterne?
Du skal have sådan et fint system som de har i hifiklubben, hvor alle højtalere et tilslyttet et eller andet panel og så skifter de bare et kabel på vægen efter hvilke effekter der skal bruges 
Men det kan sku ikke vare længe før jeg tager futteren til Fyns land for at skulle høre dit setup Jeg kan køre NU  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|