Forfatter |
|
FSBB Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 20 November 2008 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg vil spørge Schrammelll om du har prøvet Dynaudio Focus 220. Jeg har også Musical Fidelity A5 sættet, og det er jeg super glad for. Jeg har faktisk haft DLS M66 hjemme. Højttaleren kræver bare et rum der er større end mine 27 m2, mht bassen. Focus 220 har også en kraftig bas, så måske var S1,4 løsningen.
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
FSBB skrev:
Hej Jeg vil spørge Schrammelll om du har prøvet Dynaudio Focus 220. Jeg har også Musical Fidelity A5 sættet, og det er jeg super glad for. Jeg har faktisk haft DLS M66 hjemme. Højttaleren kræver bare et rum der er større end mine 27 m2, mht bassen. Focus 220 har også en kraftig bas, så måske var S1,4 løsningen.
|
|
|
Jeg har kort hørt Focus 220 for meget lang tid siden, men ikke i forbindelse med dette køb. Jeg overvejede den dog, men blev rådet fra flere sider til satse på S1.4 fremfor Focus 220. Har selv lært på den dyre måde at købe højttalere som ikke passede til rummet. Det er træls og dyrt
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow det er virkelig et flot setup
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 02:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup du har fået dig.
Er det ikke muligt at skrue lågen at din hifi reol ? Jeg syntes ikke at de ville se dumt ud at "udstille" de lækker sager du har.
Hvilken maling er der malet med på muren ved brændeovnen ? Holder den ordenlig til varme ? Hvordan afviser den skidt ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud som altid.
Og ikke mindst med dine nye højttalere. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa hvad er vejl pris på dem og hvor kan fange dem henne  dine fine hter altså . mvh
|
Til top |
|
|
Heavylight Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2008 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:

Jeg har valgt at flytte fra surround til stereo-afdelingen, og starte en ny tråd i mere korrekte omgivelser føler jeg. 99% af tiden bliver mit anlæg brugt på musik i 2-kanal. Selvom jeg stadig har mulighed for at se film i 5.1 på mit aldrende surroundgrej, så bliver det ikke til mere end 5-6 gange i året. Tilgengæld kører cd'erne og lp'erne i daglig rotation.
Hus og have har betydet lidt standby på hififronten de sidste par år, men det blev endelig "tid" til lidt opgradering igen... I ugens løb modtog jeg et sæt Dynaudio Contour S1.4 som har spillet nærmest uafbrudt i 4 dage nu. De begynder efterhånden at lyde af noget virkeligt seriøst, men kan nok klare nogle flere timer endnu, inden de er helt tilspillede. Mere om dem senere.
Lidt om rum og lydVores stue (mit lytterum ) er 24m2, som dog er åben til spisestue/køkken. Derved sniger rummet sig op på 58m2 ialt. Vi blev færdige med at renovere for et års tid siden. I den forbindelse blev der lagt gulvtæppe på med isoleringsplader under, som udover at holde fødderne varme også har nogle akustiske egenskaber. Alt i alt så fungere rummet rigitig godt og påvirker ikke lyden i negativt retning.
Anlægget består pt af:
- Musical Fidelity A5 cdafspiller og forstærker
- Rega P5 m. Ortofon MC25E PU og Projekt Phonebox SE riaa
- Dynaudio Contour S1.4
- Af kabler bruger jeg TaraLaps RCS Axiom imellem cd og forstærker samt RIAA og forstærker. Højttalerkabel er Audioquest Argent+ Strømskinne og strømkabler er fra Supra.
[IMG] http://jk6qkg.bay.livefilestore.com/y1pheJ1CBE112Wia1jaiQCiT 0uyAI6OLr9CY6gsy9FjuwvyHrtf_MmXgmf36EAuCLBMdrpBjrezUtU/IMG_4 736.jpg" border=1>Billed af dejlig vellyd i stuen... 
Kommentarer modtages gerne. |
|
|
För det första ser det så snyggt och elegant ut, vilket jag tycker betyder mycket. Den där förstärkaren låter riktigt bra. Du säger att golvet nu fått goda akustiska egenskaper. Men ger inte tegelstensväggen några problem?
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak alle sammen. 
torkild skrev:
Hvilken maling er der malet med på muren ved brændeovnen ? Holder den ordenlig til varme ? Hvordan afviser den skidt ?
|
|
|
Malingen hedder Beckerplast 7, og er en halvmat latexmaling. Der har ingen problemer været hverken hvad skidt angår eller ved brændeovenen. Det er 1½ år siden vi malede stuen. Det var en malermester der selv brugte det mærke, som anbefalde den.
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hejsa hvad er vejl pris på dem og hvor kan fange dem henne dine fine hter altså .
mvh
|
|
|
Jeg købte mine i Esbjerg hos Hifi4you. Vejl. pris kan ses her
Oveni kommer standerne som koster kr. 2500,- sættet. Jeg kan anbefale den dyre af Dynaudios standere da den kan skrues direkte i bunden på Contour S1.4 og Confidence C1. Det er praktisk og ser ikke så dumt ud.
|
Til top |
|
|
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 26 November 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Novisad skrev:
Hejsa hvad er vejl pris på dem og hvor kan fange dem henne dine fine hter altså .
mvh
|
|
|
Jeg købte mine i Esbjerg hos Hifi4you. Vejl. pris kan ses her
Oveni kommer standerne som koster kr. 2500,- sættet. Jeg kan anbefale den dyre af Dynaudios standere da den kan skrues direkte i bunden på Contour S1.4 og Confidence C1. Det er praktisk og ser ikke så dumt ud. |
|
|
ud over hifi4you og tapeconnection, er der now-in-stereo i kolding og audiovision i skive, der også forhandler dyn'er.. så der er steder nok i det jyske ;) man kan også få dem i special finer og pianolak :-p priser for den slags her
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 27 November 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Tak tak alle sammen. 
torkild skrev:
Hvilken maling er der malet med på muren ved brændeovnen ? Holder den ordenlig til varme ? Hvordan afviser den skidt ?
|
|
|
Malingen hedder Beckerplast 7, og er en halvmat latexmaling. Der har ingen problemer været hverken hvad skidt angår eller ved brændeovenen. Det er 1½ år siden vi malede stuen. Det var en malermester der selv brugte det mærke, som anbefalde den.
|
|
|
Takker og bukker __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
ZaiFeR Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 27 November 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schrammelll
Meget flot setup, rigtigt godt integreret i stuen.
Har selv hørt Musical Fidelity sammen med Dynaudio og det går rigtigt godt sammen, syntes jeg.
Har selv Dynaudio og er meget glad for dem
__________________ Hilsen Thomas
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heavylight skrev:
För det första ser det så snyggt och elegant ut, vilket jag tycker betyder mycket. Den där förstärkaren låter riktigt bra. Du säger att golvet nu fått goda akustiska egenskaper. Men ger inte tegelstensväggen några problem? |
|
|
Jeg troede først at stenvæggen ville være et problem, men tværtimod fungere det ret godt. Rummet er det mest ”lyddøde” i huset. Jeg tror det skyldes at stenene har en ret ujævn overflade, og derfor bryder lyden så der ikke opstår resonans. Sammenlignet med resten af stuen/køkken hvor der gips på lofter og vægge er der større tendens til genklang.
|
Til top |
|
|
arnbak Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig rigtig lækker stue :-)
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schrammelll
Rigtig flot stue  - er dit Setup stadig intakt?
Er du stadig glad for dine Contour?
Jeg overvejer nemlig selv at købe et par, men det er jo en lidt omdiskuteret højtaler, så det ville være fedt at høre fra en som
har haft dem i et stykke tid  .
Har selv lige solgt mine Audiovector pga. akustikken i min stue gjorde at bassen blev lidt for påtrængene - hvilket har ledt mig i
retningen af standerhøjtalere :-).
Vh
Ronni
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Ronni
Mit setup er intakt, og jeg har ingen planer om at skifte noget ud. Hmm… To år uden udskiftning er vist en personlig rekord…
Nå - Jeg er ISÆR glad for Contour S1.4, som for mit vedkommende har løftet glæden ved at lytte til musik. Jeg lytter til en
forholdsvis stor variation af genre, og alt er ikke velpolerede indspilninger. S1.4’erne træder sjældent ved siden af, forstået
på den måde at gengivelsen er homogen, neutral, og med masser af attack. Top og bund hænger virkelig godt sammen
uden lydmæssige afstikkere. Før jeg fik Contour, oplevede ind i mellem albums, jeg knap kunne lytte til ende, fordi lyden
blev trættende i længden. Ærgerligt hvis musikken er fed!
Contour S1.4 kræver trods den beskedne stander-størrelse, plads som en gulvhøjttaler, og vigtigst af alt, MASSER af power.
De sætter store krav til forstærkeren, før lydbilledet for alvor åbner op – også når man lytter ved relativt lavt niveau. Hvis
forstærkeren er underdimensioneret mister man attacket, og står tilbage med homogen og neutral. Og DET bliver nok en
kende kedeligt i længden!! Måske en af årsagerne til den deler vandende...?!
Jeg blev selv hooked på 2-vejshøjttalerne pga. akustikproblemer. Et alternativ til stander kan være 2-vejs i gulvkabinet, som
fx Vienna Bach Grand. Havde et sæt til låns for en del år siden. De kunne også et eller andet...
Du må ud og lytte
Vh René
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rene'
Tak for dit svar :-)
Jeg skal ud og høre dem imorgen (hov, det er vidst idag...  ).
Ja de deler nemlig vandene, hvorfor jeg netop søgte at høre fra en som er glad for dem - og to år er jo i sig selv en
tillidserklæring til højtaleren!
Jeg som nævnt også akustik problemer, og netop derfor har jeg overvejet en stander konstruktion - jeg har muligheden for
at give dem pladsen, så de skal helt sikkert have en chance i min stue, hvis de ellers fanger mig ved første lyt.
Tak for dit besyv :-D
vh
Ronni
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Henrik B. Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Et super, super fedt setup! 
Flot og elegant. M.h.t. højttalerne så leverer Dynaudio kun 1. sortering. 2. sortering findes ikke, så finsih er altid perfekt. M.h.t. tilspilning skal man være klar over, at Dynaudio's højttalere kræver ca. dobbelt så lang tilspilning som andre højttalere - ca. 300 timer - før de udfolder sig helt.
Og som Schrammelll har bemærket elsker Dynaudio-højttalere effekt! Så jo kraftigere forstærker man har, desto mere (=bedre) lyd kan man hente ud af sine Dynaudio-højttalere. Og da de generelt kan tåle rigtig meget, så er det med at købe den kraftigste forstærker, i en given serie. Blot lige et tip. 
M.v.h.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig lækkert system, der integreret flot i stuen 
Har du prøvet en Exact PU på pladeploven ?
|
Til top |
|
|