Forfatter |
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ubl_ skrev:
David skrev:
kappen skrev:
"Filteret er udviklet og udmålt i samarbejde med Frequence"    |
|
|
ha, ha, ha!
Dagens grin |
|
|
Jeg gætter på at du mener det ironisk (Ellers må du undskylde!)
Hvis du har fulgt lidt med inde på "Billeder af mit DIY-projekt" tror jeg at du vil have en forståelse af hvorfor vi er nogle der synes at det er en joke.
|
|
|
Nej, jeg griner skam helt oprigtigt. Hvis du også vil have et grin, kan du evt. læse her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57025&K W=kappen&PN=0&TPN=3
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Nej, jeg griner skam helt oprigtigt.
Hvis du også vil have et grin, kan du evt. læse her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57025&K W=kappen&PN=0&TPN=3
|
|
|
Nå så må du undskylde...  Så har vi vist samme opfattelse af tingene.
Hvis man skulle vælge at købe et sæt Acoustic-Force, så kunne man jo håbe på at "Torbens stue" følger med
__________________ http://forum.speakerbuilder.dk/,
http://www.avtainment.dk
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ubl_ skrev:
David skrev:
Nej, jeg griner skam helt oprigtigt.
Hvis du også vil have et grin, kan du evt. læse her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57025&K W=kappen&PN=0&TPN=3
|
|
|
Nå så må du undskylde... Så har vi vist samme opfattelse af tingene.
Hvis man skulle vælge at købe et sæt Acoustic-Force, så kunne man jo håbe på at "Torbens stue" følger med 
|
|
|
Haha, tror du også man får hans kone med?
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
ubl_ skrev:
Hvis du har fulgt lidt med inde på "Billeder af mit DIY-projekt" tror jeg at du vil have en forståelse af hvorfor vi er nogle der synes at det er en joke.
|
|
|
Hej Ulrik!
Jeg kiggede lige på din hjemmeside, www.ulriklund.dk
Nu kan jeg pludselig godt forstå hvorfor du er så negativ overfor, at FreQuence har været behjælpelig med at lave et udkast til filterdiagrammet...
Hvis de produkter din hjemmeside beskriver er værd at lytte til, ville du vel have skrevet noget positivt om dem, istedet for at sable noget ned, som du aldrig har hørt... 
Lad os nu få en konstruktiv debat istedet for den mudderkastning, som hersker mellem visse tidligere kolleger og samarbejdspartnere fra Qsound og D.A.T. m.fl... |
|
|
Det tror jeg så ikke at du kan forstå med udgangspunkt i min hjemmeside. Jeg mener nu også at jeg har holdt tonen sober uden at tilsvine produktet. Jeg synes bare at det er ren underholdning/sørgeligt at man vælger at basere et delefilter i et kommercielt produkt på målinger, som er påvirket af det rum som de er målt i. (Grafen du har præsenteret under dit såkaldte DIY). __________________ http://forum.speakerbuilder.dk/,
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ubl_ skrev:
|
|
|
Hvorfor det? Målingerne er IKKE lavet i Torbens stue!!!
Hvis du har interesse i at svine Acoustic Force til, kan du så ikke gøre det med faktuelle begrundelser i stedet for at komme med fejlagtige oplysninger? Men det er måske svært, da du jo ikke har hørt dem... 
Men jeg tror ikke konstruktøren er bleg for at give en demonstration. Du kan jo eventuelt tage nogle af de bedste HTere fra din hjemmeside med og teste dem op mod. Så har du jo en reel baggrund at udtale dig på... 
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej finlytteren
Lige så du er med, det med "Torbens stue" var ment som en joke og skal ikke tages bogstaveligt!
Men hvis du læser mit indlæg lige over dit, kan du få et hint til hvad det er jeg hentyder til!
Skal vi ikke bare holde os til emnet i stedet for at blande min "ligegyldige hjemmeside" ind i det?
mvh ulrik
__________________ http://forum.speakerbuilder.dk/,
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ubl_ skrev:
Hej finlytteren
Lige så du er med, det med "Torbens stue" var ment som en joke og skal ikke tages bogstaveligt! Men hvis du læser mit indlæg lige over dit, kan du få et hint til hvad det er jeg hentyder til! 
Skal vi ikke bare holde os til emnet i stedet for at blande min "ligegyldige hjemmeside" ind i det?
mvh ulrik |
|
|
Det er svært at se joken nå du oprigtigt mener din kritik af en anden højttaler. Det er da dybt useriøst på den måde, at kristisere en højttaler på den baggrund.
D.A.T. har historisk set fået mange tæv med på vejen (især ICON), men det betyder jo ikke at alle højttalere de vil lave er ringe, ej heller at ICON er ringe (blot at der nogen der ikke kan lide den).
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 September 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ubl_ skrev:
Hej finlytteren
Lige så du er med, det med "Torbens stue" var ment som en joke og skal ikke tages bogstaveligt! Men hvis du læser mit indlæg lige over dit, kan du få et hint til hvad det er jeg hentyder til! 
mvh ulrik |
|
|
Det fremgik ikke hvor og hvordan målingen er lavet. Så er det vel svært at udtale sig specifikt...
En anden påtalte jo også en lille pukkel på frekvenskurven omkring 1kHz. Denne pukkel skyldes jo udfasningen af de to mellemtoner og vil ikke forefindes i lyttepositionen (2-3 m).
Det er jo meget godt at lave målinger på 1m afstand som udgangspunkt, men jeg mener det vigtigste er hvordan HTen lyder i en normal lytteafstand...
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sgu bare sige at det er fedt med et nyt produkt på markedet, synes det er flot at se hvor godt repræsenteret Danmark er på hifi-verdenskortet.. Ja den største ligner Mahler, men sådan er der så meget Concept 6 og Audience 72 ligner også hinanden, men sådan er det bare.. Jeg kunne personligt godt tænke mig at høre, især standeren.. Og egentlig så synes jeg at folk skal prøve at være lidt mere positive omkring det, og er folk ikke til måden det er udviklet på eller lyden af højtalerne -så fred være med det, så lad da være med at spilde jeres tid på produkterne
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 18 September 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
ubl_ skrev:
Hej finlytteren
mvh ulrik |
|
|
Det fremgik ikke hvor og hvordan målingen er lavet. Så er det vel svært at udtale sig specifikt...
En anden påtalte jo også en lille pukkel på frekvenskurven omkring 1kHz. Denne pukkel skyldes jo udfasningen af de to mellemtoner og vil ikke forefindes i lyttepositionen (2-3 m).
Det er jo meget godt at lave målinger på 1m afstand som udgangspunkt, men jeg mener det vigtigste er hvordan HTen lyder i en normal lytteafstand... |
|
|
En pukkel der skyldes udfasning?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 September 2008 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
En pukkel der skyldes udfasning?
|
|
|
Som jeg har forstået det, ja...
Du er naturligvis meget velkommen til at kontakte teknisk support for yderligere information: leif@acoustic-force.dk
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 19 September 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 19 September 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Tommy > En udfasning kan ikke frembringe en pukkel. Når noget er mindre end helt i fase, vil de udfase hinnanden i størrere eller mindre grad alt efter hvor meget de er ude af fase (her af ordet "ud"-fasning). Selvfølgelig er dette for mange år siden opfundet af vienna acoustics, der "pukler" når man vender fasen på diskanten, så det vil vi nok også se flere af fremover. Men forhåbenlig ikke i din vens højttaler .
|
Til top |
|
|
balbrech Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 19 September 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
De første højttalere jeg husker med drejelig top var KEF 105 tror jeg de hed fra starten af 80'erne efterfulgt af KEF 107
mener jeg.......
Selv der ser historien ud til at gentage sig selv, jeg er enig men et tidligere indlæg omkring det faktum at langet det meste
er både set og prøvet før og er det ikke så er det sikkert fordi det enten ikke duer rent akustisk eller blot ser forkert ud.
Der er oprigtigt LANGT mellem helt NYE designs der både virker akustisk og ser pæne ud....
Personligt syntes jeg det er fedt med nye danske mærker og spændende at nogen forsøger sig uanfægtet det kunne ligne
noget der er set før både vedrørende design og valg af enheder.....
Lykke til og jeg vil da meget gerne ved førstkommende lejlighed lytte til deres produkter - måske i november på Scandic???
Jeg er enig i mange af finlytters holdninger men syntes det tager lidt overhånd i retning af en klar reklame for en
"ven/bekendt" men fair nok han siger jo også de spiller røven af det meste - glæder mig til at høre dem :-)
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 19 September 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
balbrech skrev:
De første højttalere jeg husker med drejelig top var KEF 105 tror jeg de hed fra starten af 80'erne efterfulgt af KEF 107 mener jeg.......
Selv der ser historien ud til at gentage sig selv, jeg er enig men et tidligere indlæg omkring det faktum at langet det meste er både set og prøvet før og er det ikke så er det sikkert fordi det enten ikke duer rent akustisk eller blot ser forkert ud. Der er oprigtigt LANGT mellem helt NYE designs der både virker akustisk og ser pæne ud....
Personligt syntes jeg det er fedt med nye danske mærker og spændende at nogen forsøger sig uanfægtet det kunne ligne noget der er set før både vedrørende design og valg af enheder.....
Lykke til og jeg vil da meget gerne ved førstkommende lejlighed lytte til deres produkter - måske i november på Scandic???
Jeg er enig i mange af finlytters holdninger men syntes det tager lidt overhånd i retning af en klar reklame for en "ven/bekendt" men fair nok han siger jo også de spiller røven af det meste - glæder mig til at høre dem :-) |
|
|
ja der har været en del gemmen tiden har selv haft disse KEF det var fede speaker.
Men bare vent det kommer op igen.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 20 September 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Tommy > En udfasning kan ikke frembringe en pukkel. Når noget er mindre end helt i fase, vil de udfase hinnanden i størrere eller mindre grad alt efter hvor meget de er ude af fase (her af ordet "ud"-fasning). Selvfølgelig er dette for mange år siden opfundet af vienna acoustics, der "pukler" når man vender fasen på diskanten, så det vil vi nok også se flere af fremover. Men forhåbenlig ikke i din vens højttaler .
|
|
|
Puklerne er nu ikke så svære at fremprovokere, filtergrene med højt Q klarer den skavank i en ruf, og det er en fejl, endda en af dem man absolut ikke må begå.
I et tidligere årtusinde var der en artikel om emnet i HF skrevet af en ingeniør fra en dansk højttalerfabrik med eksempler på hvor galt det kan gå.
Desværre er der mange eksempler på højttalerkonstruktører der tilsyneladende ikke har styr på hvad de laver og hvorfor det ender som det nu gør
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 20 September 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Bjørn, > 2 enheder med pæn afruldning, kan ude af fase ikke danne et peak. Det var mere det vi ville sige. Men jow, høj Q kan virkelig lave ballade :) De er faktisk rigtig gode til det (altså lave ballade)
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 21 September 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Bjørn, > 2 enheder med pæn afruldning, kan ude af fase ikke danne et peak. Det var mere det vi ville sige. Men jow, høj Q kan virkelig lave ballade :) De er faktisk rigtig gode til det (altså lave ballade)
|
|
|
En filtergren med et ordenligt overshoot, så bumler det derudaf
|
Til top |
|
|