Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 15:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Acoustic-Force - nyt High End firma i DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 September 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
David skrev:

kappen skrev:
"Filteret er udviklet og udmålt i samarbejde med Frequence"

ha, ha, ha!

Dagens grin

Jeg gætter på at du mener det ironisk (Ellers må du undskylde!)

Hvis du har fulgt lidt med inde på "Billeder af mit DIY-projekt" tror jeg at du vil have en forståelse af hvorfor vi er nogle der synes at det er en joke.

Nej, jeg griner skam helt oprigtigt.

Hvis du også vil have et grin, kan du evt. læse her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57025&K W=kappen&PN=0&TPN=3
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 September 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Nå så må du undskylde...  Så har vi vist samme opfattelse af tingene.

Hvis man skulle vælge at købe et sæt Acoustic-Force, så kunne man jo håbe på at "Torbens stue" følger med

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
David skrev:

Hvis man skulle vælge at købe et sæt Acoustic-Force, så kunne man jo håbe på at "Torbens stue" følger med

Næmli' - magen til klamphuggeri, skal man da kigge længe efter

Rart at møde fornuftige mennesker her i skoven af blåøjede med for mange penge og hang til story telling.
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Sendt: 18 September 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
David skrev:

Haha, tror du også man får hans kone med?
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

ubl_ skrev:

Hvis du har fulgt lidt med inde på "Billeder af mit DIY-projekt" tror jeg at du vil have en forståelse af hvorfor vi er nogle der synes at det er en joke.

Hej Ulrik!

Jeg kiggede lige på din hjemmeside, www.ulriklund.dk

Nu kan jeg pludselig godt forstå hvorfor du er så negativ overfor, at FreQuence har været behjælpelig med at lave et udkast til filterdiagrammet...

Hvis de produkter din hjemmeside beskriver er værd at lytte til, ville du vel have skrevet noget positivt om dem, istedet for at sable noget ned, som du aldrig har hørt...

Lad os nu få en konstruktiv debat istedet for den mudderkastning, som hersker mellem visse tidligere kolleger og samarbejdspartnere fra Qsound og D.A.T. m.fl...

Det tror jeg så ikke at du kan forstå med udgangspunkt i min hjemmeside. Jeg mener nu også at jeg har holdt tonen sober uden at tilsvine produktet.

Jeg synes bare at det er ren underholdning/sørgeligt at man vælger at basere et delefilter i et kommercielt produkt  på målinger, som er påvirket af det rum som de er målt i. (Grafen du har præsenteret under dit såkaldte DIY).

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 September 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:

Hvorfor det? Målingerne er IKKE lavet i Torbens stue!!!

Hvis du har interesse i at svine Acoustic Force til, kan du så ikke gøre det med faktuelle begrundelser i stedet for at komme med fejlagtige oplysninger? Men det er måske svært, da du jo ikke har hørt dem...

Men jeg tror ikke konstruktøren er bleg for at give en demonstration. Du kan jo eventuelt tage nogle af de bedste HTere fra din hjemmeside med og teste dem op mod. Så har du jo en reel baggrund at udtale dig på...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hej finlytteren

Lige så du er med, det med "Torbens stue" var ment som en joke og skal ikke tages bogstaveligt!
Men hvis du læser mit indlæg lige over dit, kan du få et hint til hvad det er jeg hentyder til!

Skal vi ikke bare holde os til emnet i stedet for at blande min "ligegyldige hjemmeside" ind i det?

mvh ulrik

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 18 September 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
Hej finlytteren

Lige så du er med, det med "Torbens stue" var ment som en joke og skal ikke tages bogstaveligt!
Men hvis du læser mit indlæg lige over dit, kan du få et hint til hvad det er jeg hentyder til!

Skal vi ikke bare holde os til emnet i stedet for at blande min "ligegyldige hjemmeside" ind i det?

mvh ulrik

Det er svært at se joken nå du oprigtigt mener din kritik af en anden højttaler. Det er da dybt useriøst på den måde, at kristisere en højttaler på den baggrund.

D.A.T. har historisk set fået mange tæv med på vejen (især ICON), men det betyder jo ikke at alle højttalere de vil lave er ringe, ej heller at ICON er ringe (blot at der nogen der ikke kan lide den).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 September 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

ubl_ skrev:
Hej finlytteren

mvh ulrik

Det fremgik ikke hvor og hvordan målingen er lavet. Så er det vel svært at udtale sig specifikt...

En anden påtalte jo også en lille pukkel på frekvenskurven omkring 1kHz. Denne pukkel skyldes jo udfasningen af de to mellemtoner og vil ikke forefindes i lyttepositionen (2-3 m).

Det er jo meget godt at lave målinger på 1m afstand som udgangspunkt, men jeg mener det vigtigste er hvordan HTen lyder i en normal lytteafstand...

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sgu bare sige at det er fedt med et nyt produkt på markedet, synes det er flot at se hvor godt repræsenteret Danmark er på hifi-verdenskortet..
Ja den største ligner Mahler, men sådan er der så meget Concept 6 og Audience 72 ligner også hinanden, men sådan er det bare..

Jeg kunne personligt godt tænke mig at høre, især standeren.. Og egentlig så synes jeg at folk skal prøve at være lidt mere positive omkring det, og er folk ikke til måden det er udviklet på eller lyden af højtalerne -så fred være med det, så lad da være med at spilde jeres tid på produkterne

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen:
Grafen jeg hentydede til var skal ganske relevant for produktet!
Nu er grafen så forsvundet.... underligt!
Admin må tilsyneladende have "svunget tryllestaven" og har slettet tråden!
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65745&P N=1&TPN=2

finlytteren:
Nej det fremgik ikke særligt tydeligt hvorledes målingen var lavet. En ting var dog tydeligt, ingen gates og en ordentlig spandfuld midling.

(trækker mig fra tråden, da jeg synes jeg har givet udtryk for min holdning)

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Sendt: 18 September 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

ubl_ skrev:
Hej finlytteren

mvh ulrik

Det fremgik ikke hvor og hvordan målingen er lavet. Så er det vel svært at udtale sig specifikt...

En anden påtalte jo også en lille pukkel på frekvenskurven omkring 1kHz. Denne pukkel skyldes jo udfasningen af de to mellemtoner og vil ikke forefindes i lyttepositionen (2-3 m).

Det er jo meget godt at lave målinger på 1m afstand som udgangspunkt, men jeg mener det vigtigste er hvordan HTen lyder i en normal lytteafstand...

En pukkel der skyldes udfasning?
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 September 2008 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
En pukkel der skyldes udfasning?

Som jeg har forstået det, ja...

Du er naturligvis meget velkommen til at kontakte teknisk support for yderligere information:  leif@acoustic-force.dk

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hey,

PHN2 > "induktive porcelænsmodstande." > Kan du vise mig en måling, der viser at de er mere induktive end andre?

Jensen > "Bare vent nu skal der nok indefor de næste år komme mange højttaler hvor man kan deje hele toppen" > Det er mange år siden Bose opfandt det. Nu må vi se om Vienna har lanceret et produkt der kan slå originalerne fra bose

bosesjov

Jeg syntes det er flot at de laver et firma og prøver at få gang i det med højttalere. Det er jo praktisk taget "the danish dream". Og jeg syntes det er nogle flotte produkter, og helt sikkert godt solidt bygget. Jeg syntes også det er flot at torben hjælper dem, med det de selv ikke kan klare.

Eneste jeg ikke bryder mig om (hvis det var mig der var leif) er at de på deres hjemmeside skriver der snart kommer music hall produkter, og så linker til frequence-shop indtil. Hvorfor linke til en konkurrent?

Men at alt stammer fra torbens butik, er jo klart nok når han har hjulpet dem.

Det bliver spændende hvis de bliver testet her på siden, eller hifidelity. Det kunne være spændende.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 September 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hey,

Tommy > En udfasning kan ikke frembringe en pukkel. Når noget er mindre end helt i fase, vil de udfase hinnanden i størrere eller mindre grad alt efter hvor meget de er ude af fase (her af ordet "ud"-fasning). Selvfølgelig er dette for mange år siden opfundet af vienna acoustics, der "pukler" når man vender fasen på diskanten, så det vil vi nok også se flere af fremover. Men forhåbenlig ikke i din vens højttaler .

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

balbrech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005
Sendt: 19 September 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

De første højttalere jeg husker med drejelig top var KEF 105 tror jeg de hed fra starten af 80'erne efterfulgt af KEF 107
mener jeg.......

Selv der ser historien ud til at gentage sig selv, jeg er enig men et tidligere indlæg omkring det faktum at langet det meste
er både set og prøvet før og er det ikke så er det sikkert fordi det enten ikke duer rent akustisk eller blot ser forkert ud.
Der er oprigtigt LANGT mellem helt NYE designs der både virker akustisk og ser pæne ud....

Personligt syntes jeg det er fedt med nye danske mærker og spændende at nogen forsøger sig uanfægtet det kunne ligne
noget der er set før både vedrørende design og valg af enheder.....

Lykke til og jeg vil da meget gerne ved førstkommende lejlighed lytte til deres produkter - måske i november på Scandic???

Jeg er enig i mange af finlytters holdninger men syntes det tager lidt overhånd i retning af en klar reklame for en
"ven/bekendt" men fair nok han siger jo også de spiller røven af det meste - glæder mig til at høre dem :-)
Til top Vis balbrech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af balbrech

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 September 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

balbrech skrev:
De første højttalere jeg husker med drejelig top var KEF 105 tror jeg de hed fra starten af 80'erne efterfulgt af KEF 107
mener jeg.......

Selv der ser historien ud til at gentage sig selv, jeg er enig men et tidligere indlæg omkring det faktum at langet det meste
er både set og prøvet før og er det ikke så er det sikkert fordi det enten ikke duer rent akustisk eller blot ser forkert ud.
Der er oprigtigt LANGT mellem helt NYE designs der både virker akustisk og ser pæne ud....

Personligt syntes jeg det er fedt med nye danske mærker og spændende at nogen forsøger sig uanfægtet det kunne ligne
noget der er set før både vedrørende design og valg af enheder.....

Lykke til og jeg vil da meget gerne ved førstkommende lejlighed lytte til deres produkter - måske i november på Scandic???

Jeg er enig i mange af finlytters holdninger men syntes det tager lidt overhånd i retning af en klar reklame for en
"ven/bekendt" men fair nok han siger jo også de spiller røven af det meste - glæder mig til at høre dem :-)

ja der har været en del gemmen tiden har selv haft disse KEF det var fede speaker.

Men bare vent det kommer op igen.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 20 September 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Tommy > En udfasning kan ikke frembringe en pukkel. Når noget er mindre end helt i fase, vil de udfase hinnanden i størrere eller mindre grad alt efter hvor meget de er ude af fase (her af ordet "ud"-fasning). Selvfølgelig er dette for mange år siden opfundet af vienna acoustics, der "pukler" når man vender fasen på diskanten, så det vil vi nok også se flere af fremover. Men forhåbenlig ikke i din vens højttaler .

Puklerne er nu ikke så svære at fremprovokere, filtergrene med højt Q klarer den skavank i en ruf, og det er en fejl, endda en af dem man absolut ikke må begå.

I et tidligere årtusinde var der en artikel om emnet i HF skrevet af en ingeniør fra en dansk højttalerfabrik med eksempler på hvor galt det kan gå.

Desværre er der mange eksempler på højttalerkonstruktører der tilsyneladende ikke har styr på hvad de laver og hvorfor det ender som det nu gør

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 September 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hey,

Bjørn, > 2 enheder med pæn afruldning, kan ude af fase ikke danne et peak. Det var mere det vi ville sige. Men jow, høj Q kan virkelig lave ballade :) De er faktisk rigtig gode til det (altså lave ballade)

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 21 September 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Bjørn, > 2 enheder med pæn afruldning, kan ude af fase ikke danne et peak. Det var mere det vi ville sige. Men jow, høj Q kan virkelig lave ballade :) De er faktisk rigtig gode til det (altså lave ballade)

En filtergren med et ordenligt overshoot, så bumler det derudaf

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum