Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 22:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Ny topmodel fra Vienna Acoustics! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Som Poul Halvpris så rammende beskriver det idag i sin klumme, så bliver der tjent pænt med penge også på prestige højttalere. Det skal man jo, ingen forretningsmand vil da ind i en produktion med sikker forvisning om tab ved hvert styk solgt. Og de 170 er jo inden jensen har fået sine 60-70% avance, så allerede nu er vi jo langt under halvdelen af de 170K. Når alle har fået deres, så tror jeg såmænd ikke de koster en dyt over 20K at lave, som sæt. Men jeg kan jo tage fejl og måske har vi her, for allerførste gang, et virkeligt filantropisk og reelt prestigesæt, hvor man får lyd og materialer for alle pengene???

Vist er det dyrt at tage til messer, men sådan er det jo bare. Udgiften indregnes bare som udviklingsomkostning så kører det

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Jakobsen > du kan faktisk se hvordan din Mahlmer måler her.

Ca et 15dB dyk hvor øret er mest følsomt. Tegn på at diskant og mellemtoner absolut ikke er i fase.

Er det ikke en gammel hund at blive ved med at lufte? Atkinson skriver jo selv at den maaling taget
i hoejde med diskanten, hvilket er for hoejt. Den samme maaling lavet i en mere realistisk oere-hoejde er:

Saa hvad er formaalet med det du skriver?
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
snip
Og de 170 er jo når jensen har fået sine 60-70% avance
snip

Hvis det er de tall du opererer med så ved jeg da hvor Jeg ikke skal købe højttalere..

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Typisk H4A debat..! 

At bruge indgangs vinkler som ”den giver, noget andet baghjul” eller ”hele miseren omkring, at kunne konstruerer noget bedre” det vel ikke en sportskamp eller konkurrence..? og hvem skulle afgøre det ”altså foruden, den personlige smag.?”

Næsten alle bilmekaniker, kan fortælle, lige præcist hvor ”bilen” er fejlkonstrueret..!? men derfra til selv, at konstruerer eller bygge den ultimative bil.. Hmm… ”også selv om han kan lidt med det der tuning”

Har også gang på gang, oplevet teknikere/ingeniør, der kunne udpege det hele bedre, men i guder nogle underlige produkter der kommer ud. Det også sjovt at se, hvordan mange af de højt omtalte, high-end højttaler, har haft designer, der indbygger ”historier” er dem der, underligt nok spiller bedst.

Om hvad enheder/kabinettet koster, er dybest set fuldstændigt ligegyldigt..! hvis slutresultatet spiller tilfredsstillende…? Den gris vi sender til Italien koster nu en gang 1200,- og nogle køber den for 6,95,- i netto som hamburgerryg og nogle giver 50,- for den som importeret luft tørret skinke..??

”tror grisen er lige træt af det”

Jeg syntes det lidt sjovt..!? at hvis noget ikke koster en dadel, er det bare KANON fedt, og den kan hæves til uanede højder..? Men så snart noget er konstrueret til et andet segment i markedet, skal der straks findes fejl ”for bare at syntes det KANON fedt at nogle laver drømme ”for flertallet” som holder liv i high-end..? så skal det pilles ned ”vi nærmere os franske tilstande for 200 år siden”

Personligt kan jeg godt lide at se på et smukt maleri, også selv om maleren brugte et gammelt lagen og billige farver…og glemte at bruge lineal.

På samme måde som jeg syntes det dejligt at den omtalte distributør ”en Jensen” trods vi begge er i branchen, har gjort et KÆMPE stykke arbejde for at styrke high-end markedet herhjemme, med nye sjove produkter.

Peter

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
Den gris vi sender til Italien koster nu en gang 1200,- og nogle køber den for 6,95,- i netto som hamburgerryg og nogle giver 50,- for den som importeret luft tørret skinke..??

Det er vist ganske sikkert at den er

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Marius skrev:
hifihuset.dk skrev:
snip
Og de 170 er jo når jensen har fået sine 60-70% avance
snip

Hvis det er de tall du opererer med så ved jeg da hvor Jeg ikke skal købe højttalere..

Marius, den var god .............

Men... sælger han HTer da ??

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
mn1974 skrev:
jeg ville godte mig i mine hænder hvis det var mig der havde lavet denne nye højttaler. Vi kører på 8. side og endnu er der mig bekendt ikke andre end vel den kære Jensen der vitterligt (Citat Morten Olsen), der har hør, denne fænomenale højttaler.

Når du selv omtaler denne højttaler som værende fænomenal, så må vi andre gå ud fra, at du også har hørt den? Ellers er den udtalelse ikke meget objektiv.

Det er da korrekt: Det ville have været på sin plads at skrive SIKKERT fænomenale højttalere

Men nej, jeg har ikke hørt dem, desværre

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Typisk H4A debat..! 

At bruge indgangs vinkler som ”den giver, noget andet baghjul” eller ”hele miseren omkring, at kunne konstruerer noget bedre” det vel ikke en sportskamp eller konkurrence..? og hvem skulle afgøre det ”altså foruden, den personlige smag.?”

Næsten alle bilmekaniker, kan fortælle, lige præcist hvor ”bilen” er fejlkonstrueret..!? men derfra til selv, at konstruerer eller bygge den ultimative bil.. Hmm… ”også selv om han kan lidt med det der tuning”

Har også gang på gang, oplevet teknikere/ingeniør, der kunne udpege det hele bedre, men i guder nogle underlige produkter der kommer ud. Det også sjovt at se, hvordan mange af de højt omtalte, high-end højttaler, har haft designer, der indbygger ”historier” er dem der, underligt nok spiller bedst.

Om hvad enheder/kabinettet koster, er dybest set fuldstændigt ligegyldigt..! hvis slutresultatet spiller tilfredsstillende…? Den gris vi sender til Italien koster nu en gang 1200,- og nogle køber den for 6,95,- i netto som hamburgerryg og nogle giver 50,- for den som importeret luft tørret skinke..??

Jeg syntes det lidt sjovt..!? at hvis noget ikke koster en dadel, er det bare KANON fedt, og den kan hæves til uanede højder..? Men så snart noget er konstrueret til et andet segment i markedet, skal der straks findes fejl ”for bare at syntes det KANON fedt at nogle laver drømme ”for flertallet” som holder liv i high-end..? så skal det pilles ned ”vi nærmere os franske tilstande for 200 år siden”

Personligt kan jeg godt lide at se på et smukt maleri, også selv om maleren brugte et gammelt lagen og billige farver…og glemte at bruge lineal.

På samme måde som jeg syntes det dejligt at den omtalte distributør ”en Jensen” trods vi begge er i branchen, har gjort et KÆMPE stykke arbejde for at styrke high-end markedet herhjemme, med nye sjove produkter.

Peter

Skal vi ikke lige få det ned på jorden.Naturligvis er det en konkurrence, det er alt salg af produkter.

Snakken om konstruktion af biler holder ikke en meter.En højtaller er langt mere enkelt, i sin konstruktion.Godt nok ligger en stor del i detaljen, om noget er virkeligt godt eller bare ok.

Og med alt respekt for Jensen, er det en kende overdrevet, at rose nogen for at sælge.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
CPH-R skrev:

Typisk H4A debat..! 

Peter

Skal vi ikke lige få det ned på jorden.Naturligvis er det en konkurrence, det er alt salg af produkter.

Det vel lidt et spørgsmål, om du kan lide lyden-i kombination med designet, og i hvilket segment man bevæger sig i…? Du har nok ret at der er lidt konkurrence i forskellige segmenter, med at overbevise, om at ens produkt er bedst.

Snakken om konstruktion af biler holder ikke en meter.En højtaller er langt mere enkelt, i sin konstruktion.Godt nok ligger en stor del i detaljen, om noget er virkeligt godt eller bare ok.

Det var bare 1 eksempel, der kan vel findes bunker af analogier…

Og med alt respekt for Jensen, er det en kende overdrevet, at rose nogen for at sælge.

Jeg har absolut ikke noget problem i at rose andre for et godt stykke arbejde..! eksempelvis en Peter Lyngdorf for i fattig 80èrne at sælge hi-fi til gode priser, eller en Flemming Rasmussen for at lave rigtigt high-end, en Bo Christensen for at have en streg ud over det sædvanlige eller en Thomas Sillesen for at lave hi-fi udstillinger, så folk med interesse for hi-fi kan se noget grej og dyrke deres hobby.

Og jeg vil da håbe og ønske at de tjener gode penge, så de bliver ved.

MVH

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:
Andre skrev:
CPH-R skrev:

Typisk H4A debat..! 

Peter

Det vel lidt et spørgsmål, om du kan lide lyden-i kombination med designet, og i hvilket segment man bevæger sig i…? Du har nok ret at der er lidt konkurrence i forskellige segmenter, med at overbevise, om at ens produkt er bedst.

Det er så nyt for mig, at der ikke er egentlig konkurrence inden for audio.Jeg kan næsten ikke vente med at kaste mig ud i dette slaraffenland.

Det var bare 1 eksempel, der kan vel findes bunker af analogier…

Problemmet er her analogien, intet har med virkeligheden at gøre.Det betyder din argumentation falder til jorden

Jeg har absolut ikke noget problem i at rose andre for et godt stykke arbejde..! eksempelvis en Peter Lyngdorf for i fattig 80èrne at sælge hi-fi til gode priser, eller en Flemming Rasmussen for at lave rigtigt high-end, en Bo Christensen for at have en streg ud over det sædvanlige eller en Thomas Sillesen for at lave hi-fi udstillinger, så folk med interesse for hi-fi kan se noget grej og dyrke deres hobby.

Og jeg vil da håbe og ønske at de tjener gode penge, så de bliver ved.

Jeg har naturligvis stor respekt for de menneskers talenter, du her nævner.De har alle som en bidraget til vores statskasse.Og det for de et stort  for.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

JØRGEN STORM skrev:

Faktisk er højttalerne  alt for billige!

Husk på, at kabinetterne er udført i Andalusisk åndenød, og at delefiltrene først har været påført dødsstrålerne fra uranminerne i Ballerup tørvemose i et for transientgengivelsen nøje afmålt antal picosekunder! 

Og blot fordi enhederne splittet til atomer til forveksling ligner ganske konventionelle enheder i den lavere mellemklasse, vil den rettroende naturligvis vide, at således forholder det sig IKKE!

Husk her på, at hifi altid har været en blanding af videnskab og religion, - ved sidste statiske opgørelse sådan ca. i forholdet 1 del videnskab til 10 dele religion.  

Men det er da ganske pudsigt at konstatere, at de sædvanlige stridigheder mellem de religiøse faglige analfabeter og dem, der ved, hvordan højttalere fungerer i virkeligheden, stadigvæk kan bringe ret så mange af de små sind i kog!

Nej, hvor hyggeligt

Er du også aktiv her JS. Motion-Online er ikke været det samme uden dine opstød imod narko-klumpe-dumper og damebladsslankekure. Glæder mig til nogle underholdende indlæg fra din side i HIFI-segmentet.

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Er der overhovde nogle der kan komme med en pris på de højtale enheder som er brugt i Vienna´s højtale og det samme for delfilter, så vi kan
få kost prisen minus højtale kasse ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Er der overhovde nogle der kan komme med en pris på de højtale enheder som er brugt i Vienna´s højtale og det samme for delfilter, så vi kan få kost prisen minus højtale kasse ?

Er basenhederne ikke VA's egne? Måske er resten også? I så fald er det nok svært at finde prisen

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Det ku vi nok godt finde ud af, men jeg kan altså ikke se motivet for at gøre det. Hvad er dit motiv?

Du VED allerede nu, at alle HT fabrikanter tjerner penge på deres ting og en HT måske koster kun 1/6 af dens pris at lave. Behøver du virkelig mere detaljeret info eller har du bare intet andet at lave?

Og hvad skulle vi med kostpris minus kasse? Der skal jo lissom være en kasse, for det er en HT...

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Februar 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Er der overhovde nogle der kan komme med en pris på de højtale enheder som er brugt i Vienna´s højtale og det samme for delfilter, så vi kan få kost prisen minus højtale kasse ?

Og hvis det er VA's egne, hvilken pris skulle vi så regne efter? De sælger dem jo ikke, men hvis de gjorde, skulle vi så kigge på deres officielle salgspris eller igen kun fremstillingsprisen? Når man regner med f.eks. Seas er det jo den pris man køber til der regnes med

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Nu står jeg af, tak for kaffe, jeg syntes efterhånden at denne tråd har for mange gengivelser

jeg orker ikke at læse mere om disse højttalere, jeg ved ikke om de lyder godt, og det gør alle i

andre heller ikke,   men flotte ser de ud, jeg ville gerne  ønske, at jeg havde ca. Kr. 300.000.- /

Kr. 4000.000. -   til at købe dem komplet

Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Er der overhovde nogle der kan komme med en pris på de højtale enheder som er brugt i Vienna´s højtale og det samme for delfilter, så vi kan
få kost prisen minus højtale kasse ?

Hvad i alverden skal du bruge det til??? Kostprisen er ikke relevant for nogen som helst, for det ændrer lige nøjagtigt nul og en dyt!!

Tror du at Vienna ændrer noget, fordi der sidder en lille flok gnavne hifi-nørder og kværulerer over prisen kontra hvem der tror at de kan lave det hele bedre??

Det gælder iøvrigt ikke kun Vienna, men samtlige mærker der konstant bliver angrebet så snart et produkt bliver lanceret efterfulgt af en pris-sætning der ligger bare lidt over mellemprisklassen!!!

Jeg tror faktisk at en tråd som denne ville se helt anderledes ud, hvis samtlige havde så mange penge, at de kunne denne eller andre højttalere i prisklassen uden så meget som at blinke med øjnene en enkelt gang. Men så længe det ikke er tilfældet, er det altid den naturligste del i verden at brokke sig over alt hvad der ligger ud for den normale købekrafts rækkevidde, og det er her filmen knækker!!

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Husk snegom07 at du lige skal bruge Kr. 4000.000. - til forærker der kan trække dem, og så komme kabler oven i

Ved så ikke om disse højtaler komme under tråden "Verden grimmes højtaler" (det hjælp dog med Pianolak udgaven)
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

snegom07 skrev:
jeg orker ikke at læse mere om disse højttalere

Har der på noget tidspunkt været tale om dem?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
snegom07 skrev:
jeg orker ikke at læse mere om disse højttalere

Har der på noget tidspunkt været tale om dem?

Hehe

Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum