Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Man kan trække et kabel ud af basporten, men det er kun en løsning hvis det andet ikke er mulig. Men filterne på VA sidder bag på terminalen, så det MEGET nemt at få tilbage, hvis man ønsker det. |
|
|
Man er stadig ude i at så kan man ikke med god samvittighed sælge dem videre på et senere tidspunkt som værende ikke pillet ved.
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Kim > Du kan jo lave den tilbage igen 100% nemt. Men nej, intet satset, intet vundet. Men tænkt nu hvis de kom til at spille meget bedre, så har du fået et bedre produkt for meget små ekstra penge. (filterstumper). Når du har lavet filteret og er tilfreds, kan det jo bygges ind i kassen med singlewire, og intet kan ses, kun høres.
Men istedet for at sige i ikke vil, så send istedet en PB hvis i er interesseret eller nysgerig. Men det er jo selvfølgelig ikke alle højttalere der kan forbedres så meget som jeg mener VA kan. Neeper tror jeg bliver svært da jeg tror det er gjort rigtig godt.
Kits fra f.eks. FreQuence har jeg gjort det ved nu 2 gange, og flere forespørger. Der er meget at hente, ligesom jeg mener der er ved VA.
Se min FreQuence upgrade her : http://www.speakerbuilder.dk/content/getPage.asp?id=29
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, Vienne har så vist at de kan lave højtale med et hovde der kan køre rund, og hvad så
Mon ikke vi ville få samme debat hvis det var en højtaler fra GamuT til 170k, eller hvad ?
Hvad er det der gør at alle Vienne´s højtale måler så ringe ?
Det kunne værre sjove med en test af disse to højtale Usher - 520 mod Vienna Acoustics Haydn Grand, de koste stor set de samme, men hvilken
en tro i at der spille best ?
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hehe, Vienne har så vist at de kan lave højtale med et hovde der kan køre rund, og hvad så
Mon ikke vi ville få samme debat hvis det var en højtaler fra GamuT til 170k, eller hvad ?
Hvad er det der gør at alle Vienne´s højtale måler så ringe ?
Det kunne værre sjove med en test af disse to højtale Usher - 520 mod Vienna Acoustics Haydn Grand, de koste stor set de samme, men hvilken en tro i at der spille best ? |
|
|
Jo, og debatten var ca. den samme da vi snakkede om Gammuts vildt overprisede topmodel....det her er ikke et "VA" problem, det er branchens sygdom.
Angående VA, så tror jeg de har godt styr på det de laver, de rammer deres målgruppe. Et stort dyk i mellemtonen kan gøre mange ubrugelige optagelser acceptable og har også fordelen at det aldrig lyder "for meget"....man kan skrue op og op.....fed lyd.....øreguf.....(for nogle)...
Der er jo også et stort marked for Pamala Andersons udseende....men naturligt er det jo ikke 
Så respekt herfra for deres lydfilosofi der går igen modellerne imellem, der er der mange der kunne lære af.... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
JØRGEN STORM Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk er højttalerne alt for billige!
Husk på, at kabinetterne er udført i Andalusisk åndenød, og at delefiltrene først har været påført dødsstrålerne fra uranminerne i Ballerup tørvemose i et for transientgengivelsen nøje afmålt antal picosekunder!
Og blot fordi enhederne splittet til atomer til forveksling ligner ganske konventionelle enheder i den lavere mellemklasse, vil den rettroende naturligvis vide, at således forholder det sig IKKE!
Husk her på, at hifi altid har været en blanding af videnskab og religion, - ved sidste statiske opgørelse sådan ca. i forholdet 1 del videnskab til 10 dele religion.
Men det er da ganske pudsigt at konstatere, at de sædvanlige stridigheder mellem de religiøse faglige analfabeter og dem, der ved, hvordan højttalere fungerer i virkeligheden, stadigvæk kan bringe ret så mange af de små sind i kog!
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
JØRGEN STORM skrev:
Husk på, at kabinetterne er udført i Andalusisk åndenød, og at delefiltrene først har været påført dødsstrålerne fra uranminerne i Ballerup tørvemose i et for transientgengivelsen nøje afmålt antal picosekunder!
Og blot fordi enhederne splittet til atomer til forveksling ligner ganske konventionelle enheder i den lavere mellemklasse, vil den rettroende naturligvis vide, at således forholder det sig IKKE!
Husk her på, at hifi altid har været en blanding af videnskab og religion, - ved sidste statiske opgørelse sådan ca. i forholdet 1 del videnskab til 10 dele religion.
Men det er da ganske pudsigt at konstatere, at de sædvanlige stridigheder mellem de religiøse faglige analfabeter og dem, der ved, hvordan højttalere fungerer i virkeligheden, stadigvæk kan bringe ret så mange af de små sind i kog!
|
|
|
Ja... det kan næsten ikke skrives mere rigtig
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
JØRGEN STORM skrev:
|
|
|
Hvad er det for en omgang pladder . Tror det fungerer bedre på et bedetæppe __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det noget skrav noget!
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville godte mig i mine hænder hvis det var mig der havde lavet denne nye højttaler. Vi kører på 8. side og endnu er der mig bekendt ikke andre end vel den kære Jensen der vitterligt (Citat Morten Olsen), der har hør, denne fænomenale højttaler.
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ......gggaaaaabbbb....
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 07 Februar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå fred være med det.
Når der bliver åbent op for demo kan folk komme og høre eller ikke.
Men vi er glade her over de nu er på vej.
Yes
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
jeg ville godte mig i mine hænder hvis det var mig der havde lavet denne nye højttaler. Vi kører på 8. side og endnu er der mig bekendt ikke andre end vel den kære Jensen der vitterligt (Citat Morten Olsen), der har hør, denne fænomenale højttaler.
|
|
|
Når du selv omtaler denne højttaler som værende fænomenal, så må vi andre gå ud fra, at du også har hørt den? Ellers er den udtalelse ikke meget objektiv. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Kim > Du kan jo lave den tilbage igen 100% nemt. Men nej, intet satset, intet vundet. Men tænkt nu hvis de kom til at spille meget bedre, så har du fået et bedre produkt for meget små ekstra penge. (filterstumper). Når du har lavet filteret og er tilfreds, kan det jo bygges ind i kassen med singlewire, og intet kan ses, kun høres. |
|
|
Mine VA er et sæt BCG, så det er ikke en 2-vejs, men uanset ville jeg ikke fumle med det - en VA er en VA, ikke en forklædning, og sådan er det 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Kim > Du kan jo lave den tilbage igen 100% nemt. Men nej, intet satset, intet vundet. Men tænkt nu hvis de kom til at spille meget bedre, så har du fået et bedre produkt for meget små ekstra penge. (filterstumper). Når du har lavet filteret og er tilfreds, kan det jo bygges ind i kassen med singlewire, og intet kan ses, kun høres.
Men istedet for at sige i ikke vil, så send istedet en PB hvis i er interesseret eller nysgerig. Men det er jo selvfølgelig ikke alle højttalere der kan forbedres så meget som jeg mener VA kan. Neeper tror jeg bliver svært da jeg tror det er gjort rigtig godt.
Kits fra f.eks. FreQuence har jeg gjort det ved nu 2 gange, og flere forespørger. Der er meget at hente, ligesom jeg mener der er ved VA.
Se min FreQuence upgrade her : http://www.speakerbuilder.dk/content/getPage.asp?id=29
|
|
|
Nu ved du jo ikke hvad filter stumper han har valgt, jeg ved han har haft noget til låns fra en her i dk der laver noget, men har ikke brugt dem, men hvem ved måske næste gang.
Jeg kan godt vise dig meget dyre højttaler med helt alm standart enheder, jeg forhandler selv to mærker der køre med det.
Men om det er standart eller ikke, det er lyden det komme anpå, kan du ikke lide den så fred være med det, du vil altid kun kunne lide det du selv laver eller tro du laver, og det er helt normalt.
Husk der findes kun en Gud.
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Kim > Det er jo fair nok at have den holdning. Det er nok fordi jeg ikke ser højttalere som et brand, men bare en samling enheder i et trækabinet. Alt branding og mystik falder af på mig. For mig ligner den nye en super Bose højttaler med super smart drejeknop i toppen.
Det kommer jo an på ens ingangsvinkel. Jeg kan sagtens sætte mig ind i brandning osv, og selv er jeg jo vild med Nikon kamerarer der jo selvfølgelig har sjæl og magi indbygget i min verden. Det har højttalere bare ikke mere efter at jeg gang på gang er blevet skuffet over hvad, hvordan og hvor dårligt de var lavet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
JØRGEN STORM skrev:
Men det er da ganske pudsigt at konstatere, at de sædvanlige stridigheder mellem de religiøse faglige analfabeter og dem, der ved, hvordan højttalere fungerer i virkeligheden, stadigvæk kan bringe ret så mange af de små sind i kog! |
|
|
Lige så pudsigt er det at konstatere at hver gang der er en diskussion mellem "de religiøse faglige analfabeter" og "dem, der ved, hvordan højttalere fungerer i virkeligheden", så skal der altid falde kommentarer med underlige relationer til jomfruer, vievand, voodoo, linolie, videnskab/religion, and on, and on, and on...
VA deler vandene fordi de har deres eget udtryk - de fortolker musikken. Nogle syntes det er godt, nogle syntes det er skidt - that's life.
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jensen > Kan godt forstå hvad du siger om ting man selv laver. Men tingen er at både andre og tekniske dokumentation pejer mig i den retning jeg er på vej og har været længe.
Og det kommer helt an på ens forhold til penge og pris om det kun er lyden det kommer an på. Alle kan blive påvirket og snydt. Men held og lykke med de nye. Synd du ikke var klar på en lille dyst.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Synd du ikke var klar på en lille dyst. |
|
|
Jeg tror det kunne blive et ret så kildent emne for en forhandler at skulle forklare sig overfor en producent som man forhandler at man har stillet dennes produkter til rådighed ifm. en officiel dyst, så jeg forstår godt at Jensen ikke er game.
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
syncroniq skrev:
Kim > Du kan jo lave den tilbage igen 100% nemt. Men nej, intet satset, intet vundet. Men tænkt nu hvis de kom til at spille meget bedre, så har du fået et bedre produkt for meget små ekstra penge. (filterstumper). Når du har lavet filteret og er tilfreds, kan det jo bygges ind i kassen med singlewire, og intet kan ses, kun høres. |
|
|
Mine VA er et sæt BCG, så det er ikke en 2-vejs, men uanset ville jeg ikke fumle med det - en VA er en VA, ikke en forklædning, og sådan er det 
|
|
|
Nu er det jo ikke en forklædning syncroniq vil udføre.Men en makeover .Jeg for står ikke der ikke er nogen der griber handsken.Det kunne, lige meget hvad vej det går være lærerigt.
MVH
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Kim Petersen skrev:
syncroniq skrev:
|
|
Mine VA er et sæt BCG, så det er ikke en 2-vejs, men uanset ville jeg ikke fumle med det - en VA er en VA, ikke en forklædning, og sådan er det  |
|
|
Nu er det jo ikke en forklædning syncroniq vil udføre.Men en makeover .Jeg for står ikke der ikke er nogen der griber handsken.Det kunne, lige meget hvad vej det går være lærerigt. |
|
|
Med en forklædning mente jeg at VA'erne kun ville være en forklædning for indmaden - det ville ikke være VA længere 
Men nej, jeg vil stadig ikke pille ved dem - de skal forblive originale. Hvis jeg på et tidspunkt skulle sælge dem vil jeg ikke skulle til at bytte filtre osv. tilbage inden de kan sælges. Nu kan jeg jo måske også godt lide dem som de er, og hvis jeg vil prøve noget andet bliver de netop solgt og udskiftet med noget andet.
|
Til top |
|
|