Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 06:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Ny topmodel fra Vienna Acoustics! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Lad os håbe at de 3 år, så har værret at venter på noget god

De er vel super sværre at trække, og krever en monster forærkere at trække dem ?

Kan ikke se om de er en lukke højtaler, især vigtig ved bag højtale og Center ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

happy skrev:

Hvem der dog havde 170 kg!!

Specielt det med diskant "huset" er sku da en fed løsning - hvor mange gange har man ikke stået og bakset med sine store kasser for at få dem vinklet rigtigt (nej der er ikke min kones bryster vi taler om!!!).

Håber, at jeg på et tidspunkt får lejlighed til at lytte til dem.

Happy

Det er mellemtonen, du flytter med og IKKE diskanten. Så hvilken betydning det reelt har, er jeg ikke helt med på. Måske spreder diskanten så godt, at det kan være lige meget, hvordan du vinkler den. Men hvorfor vinkle mellemtonen? Hvem kan svare på det?

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

tror lige du skal læse jesper andersens ord en gang mere hr jensen.....husker godt en tlf samtale med dig hvor du nedgjorde en kollega eller konkurrent i esbjerg..der også annoncerer herinde....ja jeg har kun været lønmodtager hele mit liv.... men er blevet arbejdsskadet fordi firmaet ikke ville investerer i hjælpemidler...de kunne heller ikke se penge nok...så nu er jeg på pension...så jo jeg har tiden til at stemme på sådanne ting....men hver mand redder jo sit skind...men din tone som sælger finder jeg bestemt ikke fin...ved godt at i synes i ikke tjener på jeres produkter..

mvh

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
happy skrev:

Hvem der dog havde 170 kg!!

Specielt det med diskant "huset" er sku da en fed løsning - hvor mange gange har man ikke stået og bakset med sine store kasser for at få dem vinklet rigtigt (nej der er ikke min kones bryster vi taler om!!!).

Håber, at jeg på et tidspunkt får lejlighed til at lytte til dem.

Happy

Det er mellemtonen, du flytter med og IKKE diskanten. Så hvilken betydning det reelt har, er jeg ikke helt med på. Måske spreder diskanten så godt, at det kan være lige meget, hvordan du vinkler den. Men hvorfor vinkle mellemtonen? Hvem kan svare på det?

Ikke rigtigt.Jeg fandt ud af den har en koaxialenhed med diskant i midten.Udover denne diskant har den en super tweeter.Hvilken tror jeg godt jeg ved, men det kan jensen jo selv fortælle. 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
jensen skrev:

Også skal det lige siger det er ikke 8" basser men 10".

Ok, så er det nok bare ham der har skrevet nyhedsartiklen der ikke ved hvad han taler om

Ja sådan må det naturligvis være, for i denne lille, snævre verden, er der ihvertfald ikke plads til skrivefejl. Sæt nogle skulle føle sig stødt over det - i modsætning til andre steder, er det indenfor hifi et tegn på inkompetence!!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Bliver spænde at lytte til dem, og så få vi at høre om det er kabinet at penge er gået til og ikke lyd i 170k klasse, Vienna A´s højtale er jo et at det
meste udskældt mærke på dette forum, kunne derfor værre spænde med en dyst mellem den og andre højtale i 170k klasse.

Drejelige mellemtone er ikke noget som Vienna A. har fundt på, men nemlig B&W til deres 801 serie, så mon ikke at Vienne A. betale nogle penge til
B&W for at få love til at bruge drejelige mellemtone, hvis da B&W stadig har patent på dette system.

Udskældt??? Da ikke mere end så meget andet herinde. Du er nærmest ekspert i at få skandaler ud af hvad som helst!! Det er nærmere de få der sviner dem til, der fylder så meget i forummet. Det er ikke anderledes end hvis det er System Audio, Dali eller JBL etc. - det afhænger bare af hvem der skriver!!!

Og nej, B&W havde ikke patent på det drejelige hoved. Der er du helt gal på den, og desuden hævder Vienna heller ikke at have opfundet det.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

men ved godt at i holder sammen i toppen...men i længden er der meget koldt deroppe...

Mig bekendt har man aldrig været en del af den såkaldte "top" ved udelukkende at sælge radio/tv-udstyr, så måske der skulle skrues lidt for blusset!!?

Sammenligningen med f.eks. Dyremose er jo helt ved siden af - der er forskel på en mand der tjener knap 10 mio. kr. om året som direktør for et firma som TDC, og så til at drive en radio/tv-forretning. Det er altså ikke her man når det gyldne tal på 10 mio. om året i løn - hvis det var tilfældet, tror jeg sgu at mange gjorde forsøget selv

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

tror lige du skal læse jesper andersens ord en gang mere hr jensen.....husker godt en tlf samtale med dig hvor du nedgjorde en kollega eller konkurrent i esbjerg..der også annoncerer herinde....ja jeg har kun været lønmodtager hele mit liv.... men er blevet arbejdsskadet fordi firmaet ikke ville investerer i hjælpemidler...de kunne heller ikke se penge nok...så nu er jeg på pension...så jo jeg har tiden til at stemme på sådanne ting....men hver mand redder jo sit skind...men din tone som sælger finder jeg bestemt ikke fin...ved godt at i synes i ikke tjener på jeres produkter..

mvh

Uhhh - du lyder godt nok bitter!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Folk syer jo heller ikke deres eget tøj, selvom butikkerne tjener 250 % på tøjet

Folk bygger heller ikke deres egen sofa, fordi nogen tjener 900 % på designer møbler.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Don> Jeg kan love dig en ting, det har ikke taget et år som der vidst står et sted. Et godt filter kan laves over en uge, det samme med cad tegninger til Hornslet. Men jeg skrev jo også at der ville gå penge til forskellige ting ud over de materieller, men det er vel ikke den enkelte køber der skal betale hele det beløb. De forventer vel at sælge mere end et sæt. 170.000Kr er ALT for meget, lige meget om du har penge nok eller ej. Og det har jeg da vel forhåbenlig lov at give udtryk for, på ligefod med alle dem der ukritisk savler hver gang Jensen eller King viser ting frem. Tag Avalon, det syntes jeg er spændende. Stadig for dyr, men lang mere spændende. Havde Vienna så bevist at de kunne lave noget der lød fantastisk godt, inden et statement til 170.000kr var det en anden sag. For så var det netop ting som udvikle og knowhow man kunne sige prisen berettigede. Det mener jeg bare ikke er tilfældet overhovedet. Dem jeg har set og hørt både måler og lyder dårligt.

Derfor glæder jeg mig til at høre Avalon på supertræf 2008, ligesom jeg hørt Vienna sidste år.

Hej igen..

har lige læst det hele igennem igen... og faldt over dette?? som jeg ikk forstår:

Du skriver at de er bare for dyre og hva de hundrede tusind hva de går til ?? osv osv... men så nævner du at ,hvis bare at de lød som avalon så var det ok?? øh... så undre jeg mig meget... nu er vi ovre i at lyden nu ska bestemme prisen og dvs det individuelle smag hos folk??

Så det er nu lyden på højt der ska afhænge af om firmaer må tag for deres højt?? hva hvis firmaet selv mener de spiller super?? så bliver det svært??

MVH
Don

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Der er gang i debatten hva drenge?

Ærgeligt at Jensen ikke har dem med til Supertræf. Ville ellers ha' været en fornøjelse at ligge øre til.

Designet med den drejelige mellemtone er nu heller ikke lige min kop te (eller kaffe for den sags skyld) Men sidder toppen lige så ser de sgu meget ok ud.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

mvh

¨

Spild af tid.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Lad os håbe at de 3 år, så har værret at venter på noget god

De er vel super sværre at trække, og krever en monster forærkere at trække dem ?

Kan ikke se om de er en lukke højtaler, især vigtig ved bag højtale og Center ?

De er ikke så slemme at trække på CES blev der spillet på rør amps.

De skal have et stort rum, det er store højttaler. 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Noget helt andet, jeg synes nu de højtalere er pæne og stilrene - omend det så ikke er nogen der kommer ind i min stue - de er for høje og for dominerende - ellers synes jeg de ser lækre ud.

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hey,

Don> Det jeg mente var, at hvis de var kendte for at lave noget ud over det sædvanlige, som jeg mener avalon gør, kunne man berette noget af den ekstra pris på imponerende knowhow. Men Vienna er jo ikke kendt på deres f.eks. tekniske overlejenhed. De måler meget dårligt dem jeg har set, og den jeg hørte sidste år til supertræf spillede heller ikke specielt interessant. Derfor mener jeg ikke de har noget ekstra at tilbyde produktet, der kan retfærdiggøre den høje pris. Jeg har hele tiden ment at de ikke kun er de materielle dele der udgør prisen. Men resten er de sværreste at gøre sig fortjente til. Det er jo præcis derfor selvbyg f.eks. har en meget dårlig gensalgsværdi.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Groove skrev:
jensen skrev:

Også skal det lige siger det er ikke 8" basser men 10".

Ok, så er det nok bare ham der har skrevet nyhedsartiklen der ikke ved hvad han taler om

Ja sådan må det naturligvis være, for i denne lille, snævre verden, er der ihvertfald ikke plads til skrivefejl. Sæt nogle skulle føle sig stødt over det - i modsætning til andre steder, er det indenfor hifi et tegn på inkompetence!!!

Hvis du læste tråden ville du vide at mit indlæg var en respons til en lidt hånlig kommentar om hvem der vidste mest om ehhederne, men den fangede du ikke....

De gode gamle moderator dage er over

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer seriøst, om ikke fruen ville acceptere disse flotte højttalere. Hun er desværre MEGET glad for Mahlerdesignet.

Tak Ronin, for at du prøver at rydde op efter de efterhånden mange "kloge hoveder" der blander sig herinde.

vh. Tarup 13

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Samme historie hver gang.

Hvis i syntes produkterne er for dyre så lad være med at købe dem så ENKELT er det faktisk at være kunde. Du tager ud og lytter, syntes du det er et godt køb for pengene så køber du ellers kan du bare lade være.

Er du typen der kan nøjes med selvbygger grej så velkommen ingen sur mine her. Sjovt nok har jeg aldrig hørt en hjemmebyg højtaler med bare lidt dynamik og slet ikke noget der ligner dynamik som den lille Avelon Jensen spiller på. Ja jeg har faktisk slet ikke hørt en Hjemmebyg højtaler der kan slå en lille DLS R55.

Så hvis der er såååå mange penge i HIFIbrancen som i tror så spring da ud og tjæn alle de penge selv, i siger jo selv butikkerne tjæner så meget. Hvis i ikke gør dette så kan jeg slet ikke tage det i siger seriøst, for tro mig, fantes der et sted hvor jeg med lethed kunne tjæne flere penge end jeg gør nu så begyndte jeg med det i morgen.

Bliver spændende at hære de højtalere selvom de nok alligevel ikke er noget for mig ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Samme historie hver gang.

Hvis i syntes produkterne er for dyre så lad være med at købe dem så ENKELT er det faktisk at være kunde. Du tager ud og lytter, syntes du det er et godt køb for pengene så køber du ellers kan du bare lade være.

Er du typen der kan nøjes med selvbygger grej så velkommen ingen sur mine her. Sjovt nok har jeg aldrig hørt en hjemmebyg højtaler med bare lidt dynamik og slet ikke noget der ligner dynamik som den lille Avelon Jensen spiller på. Ja jeg har faktisk slet ikke hørt en Hjemmebyg højtaler der kan slå en lille DLS R55.

Så hvis der er såååå mange penge i HIFIbrancen som i tror så spring da ud og tjæn alle de penge selv, i siger jo selv butikkerne tjæner så meget. Hvis i ikke gør dette så kan jeg slet ikke tage det i siger seriøst, for tro mig, fantes der et sted hvor jeg med lethed kunne tjæne flere penge end jeg gør nu så begyndte jeg med det i morgen.

Bliver spændende at hære de højtalere selvom de nok alligevel ikke er noget for mig ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Jeg er ikke altid enig med dig, men her får du

vh. Tarup 13

PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Neeej, hvor er det kedeligt at tonen skal være så KOLD og NEDLADEN   Det er desværre en tendens, der også gør sig gældende i mange andre indlæg  Det er ikke ligefrem motiverende for vores hobby   hvilket jo ikke er særligt hensigtsmæssigt, hverken for os brugere, eller branchen i al almindelighed. Jeg forstår ihvertfald godt, hvis der er nogle der synes det kan være nok, og finder noget andet at bruge sin fritid på.

SÅ please, kan vi ikke behandle hinanden ordendtligt 

Mvh

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum