Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 06:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Ny topmodel fra Vienna Acoustics! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Om noget tager 5 minuter eller 5 år, burde være ligegyldigt for kunden.Jeg har brugt 2 år på at finde det rigtige alu loddetin og flussmiddel.I denne proces, har jeg af prøvet alt der findes på markedet, endtil jeg fandt det rigtige ude på Larstyndskids mark i USA.Eller også var jeg heldig, og fandt det på 2 minuter.Bliver produktet bedre eller dårligere alt efter hvilken historie der er sand.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Don> Jeg vil give dig ret i at man kan hive mere ud af en højttaler ved at være omhyggelig. Men man må huske at nye filtre lyder anderledes. Ikke nødvendigvis bedre, men anderledes. Det store "problem" inden for selvbyg er jo at folk aldrig bliver færdig da de ikke kan bestemme sig for hvordan de skal lyde. Heldigvis er det så den store ting folk kan lide ved Selvbyg. Men du kan vel også se, at hvis jeg kan lave et filter på 30min, så regne ud hvormeget jeg kan nå at lave på en uge og lytte igennem? Pænt mange faktisk. Og jeg kan nå at justere de forskellige filtre, for tilsidst at træffe et valg. Det behøver jeg ikke at bruge et år på. Især ikke hvis jeg er ansat til det, og ikke skal lave andet fra 8 til 4.

Ca 70000kr. > Er det for standeren eller følger højttalerne med også?

Jamen så kom dog ud at få dig det arbejde:-)

Har bare aldrig hørt noget lign før.. måske når jeg at komme med til viborg.. så ses vi evt der...

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Om noget tager 5 minuter eller 5 år, burde være ligegyldigt for kunden.Jeg har brugt 2 år på at finde det rigtige alu loddetin og flussmiddel.I denne proces, har jeg af prøvet alt der findes på markedet, endtil jeg fandt det rigtige ude på Larstyndskids mark i USA.Eller også var jeg heldig, og fandt det på 2 minuter.Bliver produktet bedre eller dårligere alt efter hvilken historie der er sand.

MVH

Nu tror jeg ikk det tager et par år at finde loddetin og flussmiddel... tiden er på optimering og selvfølgelig også på komponent skifte.. jo mere omhyggelig man er jo bedre!? eller??

mange gange har min kammi de komponenter liggene og prøver sig frem på den ene og anden måde.. som sagt bliver tingene bedre og bedre med tiden!!

MVH
Don

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Mht. drejelige mellemtone og diskant så har mine KEF 107/2 det sammen princip så det er en gammel metode at lave dem på.

Det virker genialt hos mig da ht. kan stå pænt lige og så vinkler man efter behov

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Andre skrev:

MVH

Nu tror jeg ikk det tager et par år at finde loddetin og flussmiddel... tiden er på optimering og selvfølgelig også på komponent skifte.. jo mere omhyggelig man er jo bedre!? eller??

mange gange har min kammi de komponenter liggene og prøver sig frem på den ene og anden måde.. som sagt bliver tingene bedre og bedre med tiden!!

MVH
Don

Nu er det ikke så vigtigt, om nogen tror på den første historie er sand.Men det er den .Min pointe er at kunder, vel undersøger hvad der er på markedet.Og køber det der giver bedst kvalitet for kronerne.Synqronic kan udmærket have ret i hans påstand.Men det burde være ligegyldigt for kunden.Her skal det være slut resultatet der tæller.Personligt er jeg ligeglad med om der er brugt en milliard timer på udvikling af min bil, hvis det kører af h. til.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
don dario skrev:
Andre skrev:

MVH

Nu tror jeg ikk det tager et par år at finde loddetin og flussmiddel... tiden er på optimering og selvfølgelig også på komponent skifte.. jo mere omhyggelig man er jo bedre!? eller?? mange gange har min kammi de komponenter liggene og prøver sig frem på den ene og anden måde.. som sagt bliver tingene bedre og bedre med tiden!! MVH Don

Nu er det ikke så vigtigt, om nogen tror på den første historie er sand.Men det er den .Min pointe er at kunder, vel undersøger hvad der er på markedet.Og køber det der giver bedst kvalitet for kronerne.Synqronic kan udmærket have ret i hans påstand.Men det burde være ligegyldigt for kunden.Her skal det være slut resultatet der tæller.Personligt er jeg ligeglad med om der er brugt en milliard timer på udvikling af min bil, hvis det kører af h. til.

MVH

Vi bliver nok bare aldrig enig her.. der er jo nogen der gerne vil betale for perfektionisme... og dem ska der ikk være plads til ?? eller??

Kender heller ikk mange der bruger så mange timer på en bil der så viser sig at være skod...!?

MVH
Don

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Enhederne overstiger ikke 1000kr pr stk i indkøb. Højst sandsynlig heller ikke 500kr. Og kabinettet kan købes ved Hornslet til under 6000kr pr stk i hvertfaldet. DERFOR mener jeg at prisen er helt ude i hampen. Og det har jeg ved min ret til. Og ja, jeg har mere forstand på indkøbspriser og enheder end dig.

Nu er det sådan at materialeomkostninger ved en højtalere ikke er de eneste udgifter. Der er nok gået mange timers udvikling forud, og det er den største omkostning for prodcenten.

Tag nu f.eks. hvis er en ting på højtaleren som er blevet patentbeskyttet, så har de nok prøvet at få det beskyttet i hele verden via PCT-systemet, og det koster i hvert fald minimum 1 million kroner pr. ansøgning der fører til patent. Hvis der så er flere dele der skal patenteres, så kan du jo begynde at regne ud det bliver dyrt.

Jeg er ved at være træt af at høre på "kloge" folk som mener de ved alt om hvad ting bør koste. Sæt jer ind i tingene inden i åbner jeres mund, ellers hold den lukket.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Madhouse skrev:
syncroniq skrev:

Enhederne overstiger ikke 1000kr pr stk i indkøb. Højst sandsynlig heller ikke 500kr. Og kabinettet kan købes ved Hornslet til under 6000kr pr stk i hvertfaldet. DERFOR mener jeg at prisen er helt ude i hampen. Og det har jeg ved min ret til. Og ja, jeg har mere forstand på indkøbspriser og enheder end dig.

Nu er det sådan at materialeomkostninger ved en højtalere ikke er de eneste udgifter. Der er nok gået mange timers udvikling forud, og det er den største omkostning for prodcenten.

Tag nu f.eks. hvis er en ting på højtaleren som er blevet patentbeskyttet, så har de nok prøvet at få det beskyttet i hele verden via PCT-systemet, og det koster i hvert fald minimum 1 million kroner pr. ansøgning der fører til patent. Hvis der så er flere dele der skal patenteres, så kan du jo begynde at regne ud det bliver dyrt.

Jeg er ved at være træt af at høre på "kloge" folk som mener de ved alt om hvad ting bør koste. Sæt jer ind i tingene inden i åbner jeres mund, ellers hold den lukket.

fornuftigt sagt!!!

MVH
Don

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Madhouse skrev:
syncroniq skrev:

fornuftigt sagt!!!

MVH
Don

Ja, rigtig fornuftig sagt

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Andre skrev:
don dario skrev:
Andre skrev:

MVH

Nu tror jeg ikk det tager et par år at finde loddetin og flussmiddel... tiden er på optimering og selvfølgelig også på komponent skifte.. jo mere omhyggelig man er jo bedre!? eller?? mange gange har min kammi de komponenter liggene og prøver sig frem på den ene og anden måde.. som sagt bliver tingene bedre og bedre med tiden!! MVH Don

MVH

Vi bliver nok bare aldrig enig her.. der er jo nogen der gerne vil betale for perfektionisme... og dem ska der ikk være plads til ?? eller??

Kender heller ikk mange der bruger så mange timer på en bil der så viser sig at være skod...!?

MVH
Don

Jo naturligvis skal der være plads til folk der vil betale for perfektionisme.Jeg forstår ikke rigtigt, hvor du har fra at jeg mener noget andet.Nej naturligvis kender du ikke nogen der bruger en milliard timer på en bil.Min pointe var det ikke er tidsforbruget der er afgørende for kunden.Her står det jo producenten frit for at påstå hvad som helst.Men jeg kan da have overset vigtigheden for kunden, at få en historie med i købet.

MVH

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Don & Al > Haha, tror i virkelig det tager så lang tid? Det er markedsstunt i største klasse.

Tro mig, jeg kan på ca 30minutter lavet et filter til en 2vejs der spiller super flot. Det har jeg bevist flere gange og gør det gerne igen. Selvfølgelig kan man så bagefter bruge tid på tuning, derfor skrev jeg ca en uge. Hvis i kan skaffe en 2vejs dyr højttaler, tager jeg gerne dysten op Live, så kan vi sammenligne resultatet. Det har jeg gjort før. Det tager ikke mere end 30min hvis man ved hvad man laver.

Problemmet er netop gutter som jer. Hvis firmaer skrev at de har lavet et filter på 1-2 uger, ville i ikke købe det lige meget hvor godt det lød.

pssst, bare rolig, jeg tror han er på stoffer...........
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Som altid når snakken falder på Vienna, ryger temperamenterne for mange ret hurtigt op i det røde felt…denne gang ingen undtagelse.

I min termelogi har vi ALLE ret til at have en mening om tingene – og til at diskutere den - hvorfor ellers dette board / site ?

Og netop madhouse’s seneste svar får mig i kridthuset; synes i største respekt at det er noget vrøvl at man IKKE – sådan som madhouse mener – kan ytre sig uden en større ”ingeniør-indsigt”, eller ikke ”har sat sig ind i tingene inden at man åbner sin mund” – er lidt undrende over HVILKE ting man skal sætte sig ind i, før at man må bruge sin ytringsfrihed ?

Uden at tage parti for hverken Pro- eller Con-Vienna-tilhængere, så er det vel regulært nok at man har en holdning til en given prispolitik – jeg er heller ikke bilingeniør, men har sandelig også en holdning til at en Maybach (bil ) skal koste kr. 10 mill. – viiiildt………

Ligeledes er det temmelig åbenlyst for menigmand, at der ikke er opfundet nogle hifi mæsssige ”dybe tallerkner” f.s.v. angår enhederne i de nye Vienna’er, som gør at en vejledende udsalgspris skal være tilnærmelsesvis kr. 170K.

Omvendt skal Vienna – ligesom alle andre producenter - være velkommen til at prissætte deres produkter som de vil; er deres kvaliteter til kr. 170K, ja så skal de nok blive solgt…og Køberne skal nok blive glade for deres ”investering”.

Faktisk så er jeg selv ”Vienna-mand”, og har på egen hånd oplevet Rene’s topservice, men må også sige at hans – og især hans ”diciples”- retorik nogle gange kan være lidt FOR voldsom, og som derfor kan være med til at give div. tråde en lidt ”skingrer” tone………

Bundlinien herfra er blot at vi alle sammen – desuagtet vores ”indsigt” – skal have lov til at give vores besyv med og delagtiggøre vores meninger og holdninger uden at vi bliver ”flæsket”

M.v.h

Jesper – som nu går i flyverskjul for al det ”brænde” som nu sikkert vil falde ned ;)

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

og lige til jense...så var der afstemning om hvad folk synes om dyremose tjente for meget...næsten 90% stemte som jeg gjorde...men ved godt at i holder sammen i toppen...men i længden er der meget koldt deroppe...tør du at sige hvad du selv giver for sådan et par...jeg kommer selv i radiobranchen...og ved nogenlunde hvad de tjener...sjovt...det vil i ikke ud med...hvis et produkt skal holde en mdr løn hjemme...så er det for meget...efter min mening...andre kan jo have en anden!!!!

du behøver ikke kravle i skjul JA.....du har dit synspunkt som alle andre...så bliv du bare ved konon idag....det er jo onsdag...mvh

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Ja.... denne tråd - skal nok blive laaaaang
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hehe. Så må vi håbe at Jensen har en god rigtig god tålmodighed

Gad vide hvornår komme de til landet og hvilken først dansk tidskrift få dem først til test ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hehe. Jensen så er det god at du har en rigtig god tålmodighed

Hvornår komme de til landet og hvilken først dansk tidskrift få dem først til test ?

Lader til at de allerede er landet og er igang med en burn in. Hvis man skal forstå det rigtigt er de først klar til demo om 6 uger. Det lyder seriøst

http://www.vassagohifi.com/news/_vienna_acoustic_die_musik.h tml

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

og lige til jense...så var der afstemning om hvad folk synes om dyremose tjente for meget...næsten 90% stemte som jeg gjorde...men ved godt at i holder sammen i toppen...men i længden er der meget koldt deroppe...tør du at sige hvad du selv giver for sådan et par...jeg kommer selv i radiobranchen...og ved nogenlunde hvad de tjener...sjovt...det vil i ikke ud med...hvis et produkt skal holde en mdr løn hjemme...så er det for meget...efter min mening...andre kan jo have en anden!!!!

du behøver ikke kravle i skjul JA.....du har dit synspunkt som alle andre...så bliv du bare ved konon idag....det er jo onsdag...mvh

spild af tid.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Rene, nedenstående ord er skrevet i største respekt for dig og dit arbejde;

Din måde at argumentere på er forstålig - er selv selvstændig og kender om nogen til at man IKKE skal tælle sine arbejdstimer velvidende at ens arb. uge nemt kommer langt over de sædvanlige 35 timer - men samtidig forstår jeg godt hvis nogle (- ikke jeg ) opfatter din tone som temmelig......arrogant.....og forurettet. Og hvis din løn i dag overgår hr. Dyremoses, så skal ingen komme og sige hifi-branchen er umilig at tjene penge i :)

Rene, jeg tror at det som "trigger" folk ikke er så meget at man ønsker at tjene penge, men mere MÅDEN hvorpå man reagerer når man møder lidt kritik. Og husker jeg ikke helt forkert, så var du selv temmelig hård i tonen - med rette - overfor "branchen" dengang du ikke selv var en del af den ;)

Mange hilsner - og ønsket om et godt Die musik salg :)

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hehe. Så må vi håbe at Jensen har en god rigtig god tålmodighed

Gad vide hvornår komme de til landet og hvilken først dansk tidskrift få dem først til test ?

tålmodighed har jeg ikke.

Har presset dem de sidste 3 år på at få dem.

Også derfor jeg er den første der kan vise dem frem i en shop, de kommer til at spille på messen i tyskland i april, men der skulle jeg gerne have lukket op for dem noget før.

Den først order er solgt også bliver der ellers vente tid på dem, som med avalon.

Men som med avalon så har kunde låne højttaler samme model som han køber hvis han vil, endtil han får sine nye.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 06 Februar 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hvem der dog havde 170 kg!!

Specielt det med diskant "huset" er sku da en fed løsning - hvor mange gange har man ikke stået og bakset med sine store kasser for at få dem vinklet rigtigt (nej der er ikke min kones bryster vi taler om!!!).

Håber, at jeg på et tidspunkt får lejlighed til at lytte til dem.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum